مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 9)

دوستداران دنیای خودرو، روز شنبه هر هفته منتظر برگزاری یک مسابقه با جوایز نقدی باشند. در این مسابقه روال جدیدی را در پیش گرفته‎ایم؛ بدین‎صورت‎که یک سوال از محتوای سایت طرح می‎شود و شما می‎بایست پاسخ  را در یک عبارت کوتاه بیان کنید. درصورتی که پاسخ شما کاملاً صحیح باشد، نام شما در لیست اضافه خواهد شد.

شرایط شرکت در مسابقه هفتگی به شرح زیر است:

  • قبل از پاسخ به سؤال مسابقه، حتماً  ثبت‎نام کرده یا  وارد سایت شوید؛ زیرا جوایز تنها به کاربران سایت پرداخت می‎شود.
  • درصورتی که کاربر بیش از یک بار به سؤال مسابقه پاسخ دهد، فقط جواب اول مورد قبول قرارمی‎گیرد.
  • پاسخ‎های کاربران تا اتمام مدت زمان پاسخ‎گویی به مسابقه، نمایش داده نخواهند شد.
  • در پایان به قید قرعه سه نفر انتخاب شده و به هر برنده 200,000 ریال جایزه نقدی اهداء می‎گردد.
  • پاسخ‎ها باید به‎صورت کامنت در زیر همین پست قرار داده شوند. 

سؤال این هفته:

تفاوت سوپرشارژر با توربو شارژر را در یک عبارت کوتاه بیان کنید.

***شما پاسخ این سوال را می‎توانید با اندکی جستجو و مطالعه در مقالات سایت 1Car بیابید.***

مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 9)

علاقه‎مندان می‎توانند پاسخ‎های خود را تا پایان سه‎شنبه در زیر این پست قرار دهند. روز چهارشنبه نام کاربرانی که پاسخ صحیح داده‎اند نمایش داده می‎شود و سپس روز جمعه برندگان مسابقه هفته معرفی خواهند شد.

*** به نفرات اول تا سومی که به سوال مسابقه پاسخ صحیح بدهند یک شانس بیشتر تعلق خواهد گرفت و اسامی آنها دو بار نوشته خواهد شد.

<

برچسب : مسابقه , هفته






خلاصه دیدگاه‌های کاربران

برتری سوپرشارژر نسبت به توربوشارژر در این است که چون نیروی محرکه به‎طور مستقیم از موتور خودرو یا همان میل بادامک دریافت می‎شود
گزارش‌ها در کامنت‌ها یکسان نیست و کاربران تجربه‌های متفاوتی ذکر کرده‌اند.
توربو شارژر ها توان خود را توربینی می گیرند که بوسیله ی جریان جرمی اگزوز به حرکت در می آید
گزارش‌ها در کامنت‌ها یکسان نیست و کاربران تجربه‌های متفاوتی ذکر کرده‌اند.
توربو شارژر با استفاده از گاز های خروجی کار می کند ولی سوپرشارژر به صورت مکانیکی توسط تسمه یا زنجیر از میل لنگ نیرو می گیرد؟
گزارش‌ها در کامنت‌ها یکسان نیست و کاربران تجربه‌های متفاوتی ذکر کرده‌اند.
مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

261 نظر

علی اصغر علی زاده
0

سوبر شارز یک کمبرسور هوا می باشد و نیروی مورد نیاز خود را از سر میل لنگ می گیرد و هوای فشرده شده را به داخل سیلندر هدایت می نماید از انجایی که سوبر شارز نیروی خود را از سر میل لنگ می گیرد باعث افت توان مکانیکی می گردد . تور بو شارز نیروی مورد نیاز خود را از گازهای خروجی موتور یا دود می گیرد به همین دلیل در صورت استفاده از توربو شارز هم راندمان افزایش می یابد و هم مصرف سوخت کاهش می یابد هر چند در سوبر شارز به دلیل وجود کوبلینگ مکانیکی سرعت عکس العمل بالاتر است ودر شتاب گیری ها عکس العمل بهتری دارد و توربو شارز یک کمبرسور گریز از مرکز می باشدکه با گردش بره ان هوای ورودی به موتور بیشتر فشرده شده و امکان ورود حجم بیشتری از هوا مهیا می سازد.
20:24  1393/08/02
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: رضایی
2

توربوشارژر از گازهای خروجی اگزوز برای به حرکت در آوردن توربین داخلی و در نتیجه کمپرسور هوا استفاده می‎کند، اما سوپرشارژر نیروی محرکه خود را مستقیماً از میل بادامک دریافت می‎کند.پس سوپرشارژر ضعف افت فشار هوا که در توربوشارژر به دلیل نوسانات فشار گاز خروجی از اگزوز دیده می‎شود،را ندارد.
19:00  1392/03/01
گزارش
پاسخ دادن
بهنام
5

اتومبیل های کره ای فقط در ایران خوب جواب داده
02:28  1394/11/02

گزارش
سام
0

زر مفت نزن من يه سانتافه دارمو يه بي ام و x4 از هردوشونم راضيم تو اصلا ماشينت چيه از اين زرا ميزني مگه كره اي چيني هستش
20:26  1396/06/26

گزارش
کاربر: صدیقه اکبری
0

توربوشارژر از گازهای خروجی اگزوز برای به حرکت در آوردن توربین داخلی و در نتیجه کمپرسور هوا استفاده می‎کند، اما سوپرشارژر نیروی محرکه خود را مستقیماً از میل بادامک دریافت می‎کند.پس سوپرشارژر ضعف افت فشار هوا که در توربوشارژر به دلیل نوسانات فشار گاز خروجی از اگزوز دیده می‎شود،را ندارد.
18:40  1392/03/01
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مجتبی سیدی شلخم زار
0

توربوشارژر از گازهای خروجی اگزوز برای به حرکت در آوردن توربین داخلی و در نتیجه کمپرسور هوا استفاده می‎کند، اما سوپرشارژر نیروی محرکه خود را مستقیماً از میل بادامک دریافت می‎کند.پس سوپرشارژر ضعف افت فشار هوا که در توربوشارژر به دلیل نوسانات فشار گاز خروجی از اگزوز دیده می‎شود،را ندارد
12:12  1392/03/01
گزارش
پاسخ دادن
پرسنل 1Car: رحمانی
0

با تشکر فراوان از شما کاربران گرامی، شما می‎توانید از لینک زیر نتایج مسابقات را دنبال کرده یا از منوهای کناری بر روی قسمت مسابقه کلیک کرده تا به همین صفحه بروید.
1Car.ir/game
00:01  1392/03/01
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: کاوس احمدی
0

تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است ..در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود . در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود.نصب کردن سوپر شارژر ها راحت تر است ولى تمام مى شود
23:59  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: سامان ضرغامی
0

تفاوت اساسی بین توربو و سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است ..در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود در حالیکه در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود
23:56  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: فاطمه براتی
0

تفاوت اساسی بین توربو و سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است ..در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود در حالیکه در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند
23:54  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: امیر محمد براتی
1

تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است ..در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود . در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود.نصب کردن سوپر شارژر ها راحت تر است ولى تمام مى شود
23:52  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: راضیه احمدی
0

تفاوت اساسی بین توربو و سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است ..در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود در حالیکه در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند
23:50  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: fatane
0

..در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود در حالیکه در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند
23:49  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: خدیجه ق.
2

فرق سوپرشارژ و توربوشارژ هم بسیار سادست. سوپرشارژ انرژیش رو مستقیما از خود موتور می گیره (با تسمه هایی که مستقیما به فلایویل متصل هستند) اما توربوشارژ ها انرژیشون رو از فشار گازهای خروجی از موتور می گیره یا تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است.
23:45  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مریم فارسی
0

فرق سوپرشارژ و توربوشارژ هم بسیار سادست. سوپرشارژ انرژیش رو مستقیما از خود موتور می گیره (با تسمه هایی که مستقیما به فلایویل متصل هستند) اما توربوشارژ ها انرژیشون رو از فشار گازهای خروجی از موتور می گیره یا تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است.
23:44  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: فردوس براتی
0

..در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود در حالیکه در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود
23:43  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهندس رضا
0

فرق سوپرشارژ و توربوشارژ هم بسیار سادست. سوپرشارژ انرژیش رو مستقیما از خود موتور می گیره (با تسمه هایی که مستقیما به فلایویل متصل هستند) اما توربوشارژ ها انرژیشون رو از فشار گازهای خروجی از موتور می گیره یا تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است.
23:42  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: طیبه خانم
0

فرق سوپرشارژ و توربوشارژ هم بسیار سادست. سوپرشارژ انرژیش رو مستقیما از خود موتور می گیره (با تسمه هایی که مستقیما به فلایویل متصل هستند) اما توربوشارژ ها انرژیشون رو از فشار گازهای خروجی از موتور می گیره یا تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است.
23:41  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: کوثر مرادی
0

تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است ..در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود . در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود.نصب کردن سوپر شارژر ها راحت تر است ولى تمام مى شود
23:39  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: پروین احمدی
0

تفاوت اساسی بین توربو و سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است ..در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود در حالیکه در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود
23:25  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مرضیه براتی
0

تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است ..در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود . در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود.نصب کردن سوپر شارژر ها راحت تر است ولى تمام مى شود
23:20  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: سرنجل براتی
0

تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است .همان انرژى که باعث فشرده شدن هوا مى شود.در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود.مانند پمپ آب وژنراتورها در موتور خودرو که به همین صورت انرژى خود را بدست مى آورند. در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.این گازها با سرعت و فشارى که دارند توربین را به حرکت در مىاورند ودر نتیجه توربین هم کمپرسور را به حرکت در مىاورد که باعث فشرده کردن هوا مى شود.
توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود.نصب کردن سوپر شارژر ها راحت تر است ولى تمام مى شود
23:17  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: جاودان احمدی
0

تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است ..در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود . در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود.نصب کردن سوپر شارژر ها راحت تر است ولى تمام مى شود
23:13  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: پوریا
0

تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است ..در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود . در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود.نصب کردن سوپر شارژر ها راحت تر است ولى تمام مى شود
23:11  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
ب ز
0

دنده دستي هم عرضه شده ولي در ايران نيست
15:23  1394/12/16

گزارش
کاربر: مرداویج ضرغامی
0


تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است ..در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود . در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود.نصب کردن سوپر شارژر ها راحت تر است ولى تمام مى شود
22:47  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: سامان
0

منم جواب فرستادم ولی تائیدیه نیومد.
22:26  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: محترم آصفی کیا
0

تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است .همان انرژى که باعث فشرده شدن هوا مى شود.در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود.مانند پمپ آب وژنراتورها در موتور خودرو که به همین صورت انرژى خود را بدست مى آورند. در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.این گازها با سرعت و فشارى که دارند توربین را به حرکت در مىاورند ودر نتیجه توربین هم کمپرسور را به حرکت در مىاورد که باعث فشرده کردن هوا مى شود.
توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود.نصب کردن سوپر شارژر ها راحت تر است ولى تمام مى شود
21:50  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: nader
0



سوپرشارژ انرژیش رو مستقیما از خود موتور می گیره اما توربوشارژ ها انرژیشون رو از فشار گازهای خروجی از موتور می گیره
21:38  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: حمید مرادی
0

برخلاف توربوشارژر که از گازهای خروجی اگزوز برای به حرکت در آوردن توربین داخلی و در نتیجه کمپرسور هوا استفاده می‎کند، سوپرشارژر نیروی محرکه خود را مستقیماً از میل بادامک دریافت می‎کند.
21:17  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: فرح ملایمی
1

برخلاف توربوشارژر که از گازهای خروجی اگزوز برای به حرکت در آوردن توربین داخلی و در نتیجه کمپرسور هوا استفاده می‎کند، سوپرشارژر نیروی محرکه خود را مستقیماً از میل بادامک دریافت می‎کند.
21:16  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: محسن مرادی
0

برخلاف توربوشارژر که از گازهای خروجی اگزوز برای به حرکت در آوردن توربین داخلی و در نتیجه کمپرسور هوا استفاده می‎کند، سوپرشارژر نیروی محرکه خود را مستقیماً از میل بادامک دریافت می‎کند.
21:16  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: صدیقه مرادی
0

برخلاف توربوشارژر که از گازهای خروجی اگزوز برای به حرکت در آوردن توربین داخلی و در نتیجه کمپرسور هوا استفاده می‎کند، سوپرشارژر نیروی محرکه خود را مستقیماً از میل بادامک دریافت می‎کند.
21:15  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مجتبی مرادی
0

برخلاف توربوشارژر که از گازهای خروجی اگزوز برای به حرکت در آوردن توربین داخلی و در نتیجه کمپرسور هوا استفاده می‎کند، سوپرشارژر نیروی محرکه خود را مستقیماً از میل بادامک دریافت می‎کند
21:14  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مجیدعباسی
0

باسلام برخلاف توربوشارژر که از گازهای خروجی اگزوز برای به حرکت در آوردن توربین داخلی و در نتیجه کمپرسور هوا استفاده می‎کند، سوپرشارژر نیروی محرکه خود را مستقیماً از میل بادامک دریافت می‎کند.
21:10  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: B.jahan1366
0

تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است .همان انرژى که باعث فشرده شدن هوا مى شود.در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود.مانند پمپ آب وژنراتورها در موتور خودرو که به همین صورت انرژى خود را بدست مى آورند. در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.این گازها با سرعت و فشارى که دارند توربین را به حرکت در مىاورند ودر نتیجه توربین هم کمپرسور را به حرکت در مىاورد که باعث فشرده کردن هوا مى شود.
توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود.نصب کردن سوپر شارژر ها راحت تر است ولى تمام مى شود.
21:03  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مرضیه ابوذر
0

تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است .همان انرژى که باعث فشرده شدن هوا مى شود.در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود.مانند پمپ آب وژنراتورها در موتور خودرو که به همین صورت انرژى خود را بدست مى آورند. در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.این گازها با سرعت و فشارى که دارند توربین را به حرکت در مىاورند ودر نتیجه توربین هم کمپرسور را به حرکت در مىاورد که باعث فشرده کردن هوا مى شود.
توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود.نصب کردن سوپر شارژر ها راحت تر است ولى تمام مى شود.
20:39  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: خدیجه آزادى
0

برخلاف توربوشارژر که از گازهای‎ ‎خروجی اگزوز برای به حرکت در آوردن توربین داخلی و در نتیجه کمپرسور هوا استفاده می‎کند، سوپرشارژر نیروی محرکه خود را مستقیماً از میل بادامک دریافت می‎کند
20:35  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: غلامعلی اکبری
0

توربوشارژر از گازهای خروجی اگزوز برای به حرکت در آوردن توربین داخلی و در نتیجه کمپرسور هوا استفاده می‎کند، اما سوپرشارژر نیروی محرکه خود را مستقیماً از میل بادامک دریافت می‎کند.پس سوپرشارژر ضعف افت فشار هوا که در توربوشارژر به دلیل نوسانات فشار گاز خروجی از اگزوز دیده می‎شود،را ندارد.
18:49  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مسعود محمدپور
0

سوپرشارژ انرژیش رو مستقیما از خود موتور می گیره (با تسمه هایی که مستقیما به فلایویل متصل هستند) اما توربوشارژ ها انرژیشون رو از فشار گازهای خروجی از موتور می گیره همین!
18:25  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: نعیم
1

با سلام و وقت بخیر.
من هم جواب فرستادم نمیدونم اومد یا نه. چون تاییدیه نیومد برام.
18:12  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: نعیم
0

سوپرشارژ انرژیش رو مستقیما از خود موتور می گیرد (با تسمه هایی که مستقیما به فلایویل متصل هستند) اما توربوشارژ ها انرژیشون رو از فشار گازهای خروجی از موتور می گیرند در اصل تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است.
18:11  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: محمود مجیدی
0

من جواب رو دو بار فرستادم ولی تاییدیه نیومد . نمیدونم رسیده یا نه؟
18:09  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: محمود مجیدی
0

سوپرشارژ انرژیش رو مستقیما از خود موتور می گیرد (با تسمه هایی که مستقیما به فلایویل متصل هستند) اما توربوشارژ ها انرژیشون رو از فشار گازهای خروجی از موتور می گیرند در اصل تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است.
18:08  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: سعید رویانیان
0

سلام
خسته نباشید
یه مدت نبودم
تغییرات چه زیاد
جواب دوبار فرستادم,پیغام مبنی بر ارسال شد ندیدم.
موفق باشید و سرافراز
17:58  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: سعید رویانیان
1

اختلاف بین سوپر شارژر و توربوشارژر در تامین کننده نیروی آنهاست,در سوپرشارژر این نیرو مستقیما از موتور,در توربوشارژر از طریق دود خروجی اگزوز بدست می آید.
17:53  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: نصرت سادات برقعی
0

برتری سوپرشارژر نسبت به توربوشارژر در این است که چون نیروی محرکه به‎طور مستقیم از موتور خودرو یا همان میل بادامک دریافت می‎شود، بنابراین ضعف افت فشار هوا که در توربوشارژر به دلیل نوسانات فشار گاز خروجی از اگزوز دیده می‎شود، ندارد.
17:07  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: سید مسعود برقعی
0

برتری سوپرشارژر نسبت به توربوشارژر در این است که چون نیروی محرکه به‎طور مستقیم از موتور خودرو یا همان میل بادامک دریافت می‎شود، بنابراین ضعف افت فشار هوا که در توربوشارژر به دلیل نوسانات فشار گاز خروجی از اگزوز دیده می‎شود، ندارد.
17:04  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: سهام دهقانی
0

تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است ..در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود . در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود.نصب کردن سوپر شارژر ها راحت تر است ولى تمام مى شود
16:41  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
Z-L
0

پاسخ شماره 9 -سوپرشارژرها تاخیر فاز ندارن یعنی عکس العملشون به فشار پای شما روی پدال گاز خیلی سریعه برخلاف توربوشارژرها که کمی دیر عکس العمل نشون می دن دلیلشون هم کاملا مشخصه سوپرشارژرها نیروشون رو از موتور می گیرن ولی توربوها از فشار هوای خروجی!!!
16:38  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: گلچهر احمدی
0

تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است .همان انرژى که باعث فشرده شدن هوا مى شود.در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود.مانند پمپ آب وژنراتورها در موتور خودرو که به همین صورت انرژى خود را بدست مى آورند. در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.این گازها با سرعت و فشارى که دارند توربین را به حرکت در مىاورند ودر نتیجه توربین هم کمپرسور را به حرکت در مىاورد که باعث فشرده کردن هوا مى شود.
توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود.نصب کردن سوپر شارژر ها راحت تر است ولى تمام مى شود
16:19  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: ایرج احمدی
0

تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است .همان انرژى که باعث فشرده شدن هوا مى شود.در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود.مانند پمپ آب وژنراتورها در موتور خودرو که به همین صورت انرژى خود را بدست مى آورند. در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.این گازها با سرعت و فشارى که دارند توربین را به حرکت در مىاورند ودر نتیجه توربین هم کمپرسور را به حرکت در مىاورد که باعث فشرده کردن هوا مى شود.
توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود.نصب کردن سوپر شارژر ها راحت تر است ولى تمام مى شود
15:57  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
1 2 3 4 5 6 صفحه آخر
صفحه 1 از 6

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
X5 : نمیشه حضوری بریم بم تحویل بگیریم
تارا سفید فرسود۲۷ آبان : فرسوده یه طرح چرت و مزخرفه
محمد جواد : تازه دیروز پلاک شد برای من
تارا دستی : سلام ما پلاک شدیم کارت طلایی ام فعال شده
جی ۷ تیر تحویل دی : سلام دوستان ، با اینکه این یک ماه خیلی پر استرس و پرفشار بود که افزایش قیمت ندن و فکر و روحمون گرفته و مشغول بود فارغ از هر اتفاقی که بیوفته الهی شکر که ۶ ماه انتظار به سر رسید و به امید خدا قبل عید ماشینامونو تحویل میگیریم این روزا هم‌میگذره
اهورا : لعنت به جد اباد مسولین سایپا. از اون وقت میگفتن شاهین جی تولید نداریم برید تبدیل بزنید. خوب همه تبدیل زدن میگن فعلا شاهین جی ال تولید نمیشه کمبود قطعه داریم. فقط 500 تا شاهین جی اخر هفته میدن تحویل
شاهین gl : با این شرایطی که مسول فروش گفته 50 هزار تا تعهد شاهین دارند و 16 هزار تا تکمیل وجه کردند با توجه به تولید شاهین سالی حدود 32 هزار تا میشه بخواهیم حساب کنیم با توجه به اینکه 3 ماه تا آخر سال مونده نصف تکمیل وجه کردن که حدود 8 هزار تا میشه تا شب عید تحویل میدن 8 هزار تای باقی مونده بهار 405 از تعداد 34 هزار تای تکمیل وجه نشده 24 هزار تا تا پایان 405 وحدود 8 هزار تای آن میره برا سال 406
مرداد : آقا در واقع ۲ الی ۳ ماهه مونده تو مرداد
امیرعلی x5 : سلام دوستان امروز نمایندگی پرسیدم گفتن ماشین شما تو پارکنیگ بم 15ام ماشین هست ، یعنی چی کی تحویل میدن من اقساطی تیر بودم و پلاک شده هفته قبل
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا تک : دعوتنامه دی اومد تا 14 آذر هم مهلت داشت
محسن : سلام دوستان زنگ زدم سایپا گفت که دارن برج پنجسا فاکتور میکنن به خیریت اینجور پیش میره من فک کنم برا عید تحویلم میدن ماشین تکمیل وجه2مهر
قباد : تک سوزها از دیروز شروع کردن به پلاک کردن
قباد : من که میپرسم تو بازار کسی نمیفروشه زیر 1300 واقعا . اریسان که شده 900 تومان نیسان باید 1500 بالاتر بشه
قباد : شک نکنید فقط یک ماه شرکت سایت ثبت نام را ببندد نیسان میشه 1500
مسعود : سلام ببخشید ردیف قرارداد تون میگید؟
حمید : خیر فاکتور نشده
احمد رضا : صددرصد الان زیر 1300 که اصلا نیست
14بهمن : برا بهمن ماهی ها هیچکدوم فاکتور نشده فعلا موندن رو دی
کریم : سلام ما دعوتنامه آذر بودیم همون آذر هم پیامک اومد تکمیل وجه کردیم به مبلغ 248750.پیش فروش بودیم حواله مرداد.