مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 9)

دوستداران دنیای خودرو، روز شنبه هر هفته منتظر برگزاری یک مسابقه با جوایز نقدی باشند. در این مسابقه روال جدیدی را در پیش گرفته‎ایم؛ بدین‎صورت‎که یک سوال از محتوای سایت طرح می‎شود و شما می‎بایست پاسخ  را در یک عبارت کوتاه بیان کنید. درصورتی که پاسخ شما کاملاً صحیح باشد، نام شما در لیست اضافه خواهد شد.

شرایط شرکت در مسابقه هفتگی به شرح زیر است:

  • قبل از پاسخ به سؤال مسابقه، حتماً  ثبت‎نام کرده یا  وارد سایت شوید؛ زیرا جوایز تنها به کاربران سایت پرداخت می‎شود.
  • درصورتی که کاربر بیش از یک بار به سؤال مسابقه پاسخ دهد، فقط جواب اول مورد قبول قرارمی‎گیرد.
  • پاسخ‎های کاربران تا اتمام مدت زمان پاسخ‎گویی به مسابقه، نمایش داده نخواهند شد.
  • در پایان به قید قرعه سه نفر انتخاب شده و به هر برنده 200,000 ریال جایزه نقدی اهداء می‎گردد.
  • پاسخ‎ها باید به‎صورت کامنت در زیر همین پست قرار داده شوند. 

سؤال این هفته:

تفاوت سوپرشارژر با توربو شارژر را در یک عبارت کوتاه بیان کنید.

***شما پاسخ این سوال را می‎توانید با اندکی جستجو و مطالعه در مقالات سایت 1Car بیابید.***

مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 9)

علاقه‎مندان می‎توانند پاسخ‎های خود را تا پایان سه‎شنبه در زیر این پست قرار دهند. روز چهارشنبه نام کاربرانی که پاسخ صحیح داده‎اند نمایش داده می‎شود و سپس روز جمعه برندگان مسابقه هفته معرفی خواهند شد.

*** به نفرات اول تا سومی که به سوال مسابقه پاسخ صحیح بدهند یک شانس بیشتر تعلق خواهد گرفت و اسامی آنها دو بار نوشته خواهد شد.

<

برچسب : مسابقه , هفته






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

261 نظر

علی اصغر علی زاده
0

سوبر شارز یک کمبرسور هوا می باشد و نیروی مورد نیاز خود را از سر میل لنگ می گیرد و هوای فشرده شده را به داخل سیلندر هدایت می نماید از انجایی که سوبر شارز نیروی خود را از سر میل لنگ می گیرد باعث افت توان مکانیکی می گردد . تور بو شارز نیروی مورد نیاز خود را از گازهای خروجی موتور یا دود می گیرد به همین دلیل در صورت استفاده از توربو شارز هم راندمان افزایش می یابد و هم مصرف سوخت کاهش می یابد هر چند در سوبر شارز به دلیل وجود کوبلینگ مکانیکی سرعت عکس العمل بالاتر است ودر شتاب گیری ها عکس العمل بهتری دارد و توربو شارز یک کمبرسور گریز از مرکز می باشدکه با گردش بره ان هوای ورودی به موتور بیشتر فشرده شده و امکان ورود حجم بیشتری از هوا مهیا می سازد.
20:24  1393/08/02
پاسخ دادن
کاربر: رضایی
2

توربوشارژر از گازهای خروجی اگزوز برای به حرکت در آوردن توربین داخلی و در نتیجه کمپرسور هوا استفاده می‎کند، اما سوپرشارژر نیروی محرکه خود را مستقیماً از میل بادامک دریافت می‎کند.پس سوپرشارژر ضعف افت فشار هوا که در توربوشارژر به دلیل نوسانات فشار گاز خروجی از اگزوز دیده می‎شود،را ندارد.
19:00  1392/03/01
پاسخ دادن
بهنام
5

اتومبیل های کره ای فقط در ایران خوب جواب داده
02:28  1394/11/02

سام
0

زر مفت نزن من يه سانتافه دارمو يه بي ام و x4 از هردوشونم راضيم تو اصلا ماشينت چيه از اين زرا ميزني مگه كره اي چيني هستش
20:26  1396/06/26

کاربر: صدیقه اکبری
0

توربوشارژر از گازهای خروجی اگزوز برای به حرکت در آوردن توربین داخلی و در نتیجه کمپرسور هوا استفاده می‎کند، اما سوپرشارژر نیروی محرکه خود را مستقیماً از میل بادامک دریافت می‎کند.پس سوپرشارژر ضعف افت فشار هوا که در توربوشارژر به دلیل نوسانات فشار گاز خروجی از اگزوز دیده می‎شود،را ندارد.
18:40  1392/03/01
پاسخ دادن
کاربر: مجتبی سیدی شلخم زار
0

توربوشارژر از گازهای خروجی اگزوز برای به حرکت در آوردن توربین داخلی و در نتیجه کمپرسور هوا استفاده می‎کند، اما سوپرشارژر نیروی محرکه خود را مستقیماً از میل بادامک دریافت می‎کند.پس سوپرشارژر ضعف افت فشار هوا که در توربوشارژر به دلیل نوسانات فشار گاز خروجی از اگزوز دیده می‎شود،را ندارد
12:12  1392/03/01
پاسخ دادن
پرسنل 1Car: رحمانی
0

با تشکر فراوان از شما کاربران گرامی، شما می‎توانید از لینک زیر نتایج مسابقات را دنبال کرده یا از منوهای کناری بر روی قسمت مسابقه کلیک کرده تا به همین صفحه بروید.
1Car.ir/game
00:01  1392/03/01
پاسخ دادن
کاربر: کاوس احمدی
0

تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است ..در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود . در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود.نصب کردن سوپر شارژر ها راحت تر است ولى تمام مى شود
23:59  1392/02/31
پاسخ دادن
کاربر: سامان ضرغامی
0

تفاوت اساسی بین توربو و سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است ..در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود در حالیکه در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود
23:56  1392/02/31
پاسخ دادن
کاربر: فاطمه براتی
0

تفاوت اساسی بین توربو و سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است ..در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود در حالیکه در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند
23:54  1392/02/31
پاسخ دادن
کاربر: امیر محمد براتی
1

تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است ..در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود . در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود.نصب کردن سوپر شارژر ها راحت تر است ولى تمام مى شود
23:52  1392/02/31
پاسخ دادن
کاربر: راضیه احمدی
0

تفاوت اساسی بین توربو و سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است ..در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود در حالیکه در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند
23:50  1392/02/31
پاسخ دادن
کاربر: fatane
0

..در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود در حالیکه در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند
23:49  1392/02/31
پاسخ دادن
کاربر: خدیجه ق.
2

فرق سوپرشارژ و توربوشارژ هم بسیار سادست. سوپرشارژ انرژیش رو مستقیما از خود موتور می گیره (با تسمه هایی که مستقیما به فلایویل متصل هستند) اما توربوشارژ ها انرژیشون رو از فشار گازهای خروجی از موتور می گیره یا تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است.
23:45  1392/02/31
پاسخ دادن
کاربر: مریم فارسی
0

فرق سوپرشارژ و توربوشارژ هم بسیار سادست. سوپرشارژ انرژیش رو مستقیما از خود موتور می گیره (با تسمه هایی که مستقیما به فلایویل متصل هستند) اما توربوشارژ ها انرژیشون رو از فشار گازهای خروجی از موتور می گیره یا تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است.
23:44  1392/02/31
پاسخ دادن
کاربر: فردوس براتی
0

..در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود در حالیکه در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود
23:43  1392/02/31
پاسخ دادن
کاربر: مهندس رضا
0

فرق سوپرشارژ و توربوشارژ هم بسیار سادست. سوپرشارژ انرژیش رو مستقیما از خود موتور می گیره (با تسمه هایی که مستقیما به فلایویل متصل هستند) اما توربوشارژ ها انرژیشون رو از فشار گازهای خروجی از موتور می گیره یا تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است.
23:42  1392/02/31
پاسخ دادن
کاربر: طیبه خانم
0

فرق سوپرشارژ و توربوشارژ هم بسیار سادست. سوپرشارژ انرژیش رو مستقیما از خود موتور می گیره (با تسمه هایی که مستقیما به فلایویل متصل هستند) اما توربوشارژ ها انرژیشون رو از فشار گازهای خروجی از موتور می گیره یا تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است.
23:41  1392/02/31
پاسخ دادن
کاربر: کوثر مرادی
0

تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است ..در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود . در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود.نصب کردن سوپر شارژر ها راحت تر است ولى تمام مى شود
23:39  1392/02/31
پاسخ دادن
کاربر: پروین احمدی
0

تفاوت اساسی بین توربو و سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است ..در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود در حالیکه در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود
23:25  1392/02/31
پاسخ دادن
کاربر: مرضیه براتی
0

تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است ..در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود . در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود.نصب کردن سوپر شارژر ها راحت تر است ولى تمام مى شود
23:20  1392/02/31
پاسخ دادن
کاربر: سرنجل براتی
0

تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است .همان انرژى که باعث فشرده شدن هوا مى شود.در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود.مانند پمپ آب وژنراتورها در موتور خودرو که به همین صورت انرژى خود را بدست مى آورند. در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.این گازها با سرعت و فشارى که دارند توربین را به حرکت در مىاورند ودر نتیجه توربین هم کمپرسور را به حرکت در مىاورد که باعث فشرده کردن هوا مى شود.
توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود.نصب کردن سوپر شارژر ها راحت تر است ولى تمام مى شود
23:17  1392/02/31
پاسخ دادن
کاربر: جاودان احمدی
0

تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است ..در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود . در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود.نصب کردن سوپر شارژر ها راحت تر است ولى تمام مى شود
23:13  1392/02/31
پاسخ دادن
کاربر: پوریا
0

تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است ..در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود . در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود.نصب کردن سوپر شارژر ها راحت تر است ولى تمام مى شود
23:11  1392/02/31
پاسخ دادن
ب ز
0

دنده دستي هم عرضه شده ولي در ايران نيست
15:23  1394/12/16

کاربر: مرداویج ضرغامی
0


تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است ..در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود . در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود.نصب کردن سوپر شارژر ها راحت تر است ولى تمام مى شود
22:47  1392/02/31
پاسخ دادن
کاربر: سامان
0

منم جواب فرستادم ولی تائیدیه نیومد.
22:26  1392/02/31
پاسخ دادن
کاربر: محترم آصفی کیا
0

تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است .همان انرژى که باعث فشرده شدن هوا مى شود.در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود.مانند پمپ آب وژنراتورها در موتور خودرو که به همین صورت انرژى خود را بدست مى آورند. در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.این گازها با سرعت و فشارى که دارند توربین را به حرکت در مىاورند ودر نتیجه توربین هم کمپرسور را به حرکت در مىاورد که باعث فشرده کردن هوا مى شود.
توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود.نصب کردن سوپر شارژر ها راحت تر است ولى تمام مى شود
21:50  1392/02/31
پاسخ دادن
کاربر: nader
0



سوپرشارژ انرژیش رو مستقیما از خود موتور می گیره اما توربوشارژ ها انرژیشون رو از فشار گازهای خروجی از موتور می گیره
21:38  1392/02/31
پاسخ دادن
کاربر: حمید مرادی
0

برخلاف توربوشارژر که از گازهای خروجی اگزوز برای به حرکت در آوردن توربین داخلی و در نتیجه کمپرسور هوا استفاده می‎کند، سوپرشارژر نیروی محرکه خود را مستقیماً از میل بادامک دریافت می‎کند.
21:17  1392/02/31
پاسخ دادن
کاربر: فرح ملایمی
1

برخلاف توربوشارژر که از گازهای خروجی اگزوز برای به حرکت در آوردن توربین داخلی و در نتیجه کمپرسور هوا استفاده می‎کند، سوپرشارژر نیروی محرکه خود را مستقیماً از میل بادامک دریافت می‎کند.
21:16  1392/02/31
پاسخ دادن
کاربر: محسن مرادی
0

برخلاف توربوشارژر که از گازهای خروجی اگزوز برای به حرکت در آوردن توربین داخلی و در نتیجه کمپرسور هوا استفاده می‎کند، سوپرشارژر نیروی محرکه خود را مستقیماً از میل بادامک دریافت می‎کند.
21:16  1392/02/31
پاسخ دادن
کاربر: صدیقه مرادی
0

برخلاف توربوشارژر که از گازهای خروجی اگزوز برای به حرکت در آوردن توربین داخلی و در نتیجه کمپرسور هوا استفاده می‎کند، سوپرشارژر نیروی محرکه خود را مستقیماً از میل بادامک دریافت می‎کند.
21:15  1392/02/31
پاسخ دادن
کاربر: مجتبی مرادی
0

برخلاف توربوشارژر که از گازهای خروجی اگزوز برای به حرکت در آوردن توربین داخلی و در نتیجه کمپرسور هوا استفاده می‎کند، سوپرشارژر نیروی محرکه خود را مستقیماً از میل بادامک دریافت می‎کند
21:14  1392/02/31
پاسخ دادن
کاربر: مجیدعباسی
0

باسلام برخلاف توربوشارژر که از گازهای خروجی اگزوز برای به حرکت در آوردن توربین داخلی و در نتیجه کمپرسور هوا استفاده می‎کند، سوپرشارژر نیروی محرکه خود را مستقیماً از میل بادامک دریافت می‎کند.
21:10  1392/02/31
پاسخ دادن
کاربر: B.jahan1366
0

تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است .همان انرژى که باعث فشرده شدن هوا مى شود.در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود.مانند پمپ آب وژنراتورها در موتور خودرو که به همین صورت انرژى خود را بدست مى آورند. در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.این گازها با سرعت و فشارى که دارند توربین را به حرکت در مىاورند ودر نتیجه توربین هم کمپرسور را به حرکت در مىاورد که باعث فشرده کردن هوا مى شود.
توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود.نصب کردن سوپر شارژر ها راحت تر است ولى تمام مى شود.
21:03  1392/02/31
پاسخ دادن
کاربر: مرضیه ابوذر
0

تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است .همان انرژى که باعث فشرده شدن هوا مى شود.در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود.مانند پمپ آب وژنراتورها در موتور خودرو که به همین صورت انرژى خود را بدست مى آورند. در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.این گازها با سرعت و فشارى که دارند توربین را به حرکت در مىاورند ودر نتیجه توربین هم کمپرسور را به حرکت در مىاورد که باعث فشرده کردن هوا مى شود.
توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود.نصب کردن سوپر شارژر ها راحت تر است ولى تمام مى شود.
20:39  1392/02/31
پاسخ دادن
کاربر: خدیجه آزادى
0

برخلاف توربوشارژر که از گازهای‎ ‎خروجی اگزوز برای به حرکت در آوردن توربین داخلی و در نتیجه کمپرسور هوا استفاده می‎کند، سوپرشارژر نیروی محرکه خود را مستقیماً از میل بادامک دریافت می‎کند
20:35  1392/02/31
پاسخ دادن
کاربر: غلامعلی اکبری
0

توربوشارژر از گازهای خروجی اگزوز برای به حرکت در آوردن توربین داخلی و در نتیجه کمپرسور هوا استفاده می‎کند، اما سوپرشارژر نیروی محرکه خود را مستقیماً از میل بادامک دریافت می‎کند.پس سوپرشارژر ضعف افت فشار هوا که در توربوشارژر به دلیل نوسانات فشار گاز خروجی از اگزوز دیده می‎شود،را ندارد.
18:49  1392/02/31
پاسخ دادن
کاربر: مسعود محمدپور
0

سوپرشارژ انرژیش رو مستقیما از خود موتور می گیره (با تسمه هایی که مستقیما به فلایویل متصل هستند) اما توربوشارژ ها انرژیشون رو از فشار گازهای خروجی از موتور می گیره همین!
18:25  1392/02/31
پاسخ دادن
کاربر: نعیم
1

با سلام و وقت بخیر.
من هم جواب فرستادم نمیدونم اومد یا نه. چون تاییدیه نیومد برام.
18:12  1392/02/31
پاسخ دادن
کاربر: نعیم
0

سوپرشارژ انرژیش رو مستقیما از خود موتور می گیرد (با تسمه هایی که مستقیما به فلایویل متصل هستند) اما توربوشارژ ها انرژیشون رو از فشار گازهای خروجی از موتور می گیرند در اصل تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است.
18:11  1392/02/31
پاسخ دادن
کاربر: محمود مجیدی
0

من جواب رو دو بار فرستادم ولی تاییدیه نیومد . نمیدونم رسیده یا نه؟
18:09  1392/02/31
پاسخ دادن
کاربر: محمود مجیدی
0

سوپرشارژ انرژیش رو مستقیما از خود موتور می گیرد (با تسمه هایی که مستقیما به فلایویل متصل هستند) اما توربوشارژ ها انرژیشون رو از فشار گازهای خروجی از موتور می گیرند در اصل تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است.
18:08  1392/02/31
پاسخ دادن
کاربر: سعید رویانیان
0

سلام
خسته نباشید
یه مدت نبودم
تغییرات چه زیاد
جواب دوبار فرستادم,پیغام مبنی بر ارسال شد ندیدم.
موفق باشید و سرافراز
17:58  1392/02/31
پاسخ دادن
کاربر: سعید رویانیان
1

اختلاف بین سوپر شارژر و توربوشارژر در تامین کننده نیروی آنهاست,در سوپرشارژر این نیرو مستقیما از موتور,در توربوشارژر از طریق دود خروجی اگزوز بدست می آید.
17:53  1392/02/31
پاسخ دادن
کاربر: نصرت سادات برقعی
0

برتری سوپرشارژر نسبت به توربوشارژر در این است که چون نیروی محرکه به‎طور مستقیم از موتور خودرو یا همان میل بادامک دریافت می‎شود، بنابراین ضعف افت فشار هوا که در توربوشارژر به دلیل نوسانات فشار گاز خروجی از اگزوز دیده می‎شود، ندارد.
17:07  1392/02/31
پاسخ دادن
کاربر: سید مسعود برقعی
0

برتری سوپرشارژر نسبت به توربوشارژر در این است که چون نیروی محرکه به‎طور مستقیم از موتور خودرو یا همان میل بادامک دریافت می‎شود، بنابراین ضعف افت فشار هوا که در توربوشارژر به دلیل نوسانات فشار گاز خروجی از اگزوز دیده می‎شود، ندارد.
17:04  1392/02/31
پاسخ دادن
کاربر: سهام دهقانی
0

تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است ..در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود . در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود.نصب کردن سوپر شارژر ها راحت تر است ولى تمام مى شود
16:41  1392/02/31
پاسخ دادن
Z-L
0

پاسخ شماره 9 -سوپرشارژرها تاخیر فاز ندارن یعنی عکس العملشون به فشار پای شما روی پدال گاز خیلی سریعه برخلاف توربوشارژرها که کمی دیر عکس العمل نشون می دن دلیلشون هم کاملا مشخصه سوپرشارژرها نیروشون رو از موتور می گیرن ولی توربوها از فشار هوای خروجی!!!
16:38  1392/02/31
پاسخ دادن
کاربر: گلچهر احمدی
0

تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است .همان انرژى که باعث فشرده شدن هوا مى شود.در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود.مانند پمپ آب وژنراتورها در موتور خودرو که به همین صورت انرژى خود را بدست مى آورند. در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.این گازها با سرعت و فشارى که دارند توربین را به حرکت در مىاورند ودر نتیجه توربین هم کمپرسور را به حرکت در مىاورد که باعث فشرده کردن هوا مى شود.
توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود.نصب کردن سوپر شارژر ها راحت تر است ولى تمام مى شود
16:19  1392/02/31
پاسخ دادن
کاربر: ایرج احمدی
0

تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است .همان انرژى که باعث فشرده شدن هوا مى شود.در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود.مانند پمپ آب وژنراتورها در موتور خودرو که به همین صورت انرژى خود را بدست مى آورند. در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.این گازها با سرعت و فشارى که دارند توربین را به حرکت در مىاورند ودر نتیجه توربین هم کمپرسور را به حرکت در مىاورد که باعث فشرده کردن هوا مى شود.
توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود.نصب کردن سوپر شارژر ها راحت تر است ولى تمام مى شود
15:57  1392/02/31
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
J7 : سلام من هم دیدم البته خود کرمان
X5 : روی دیه جدید امسال ازت حدودا بین ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ میلیون میگیرند چون دیه زیاد شده
متخصص : سلام اردیبهشت پیام میاد پولتون آماده باشه افزایش قیمت هم برای اردیبهشت قطعا نداریم.
سورن ef7ت : دوستان من ماشین تحویل گرفتم تو ۱۰۰۰تا موتور صدا میده مانیتور روز اول خراب سایکلون روغن میده دنده ها سفتن نمایندگی هم فقط وقت تلف کردنه الان ۴۰۰۰کارکرد نمایندگی میگه سر سیلندر باید باز بشه لعنت ب همچنین خودرو سازی
تارا 30 بهمن : سلام دوستان جهت ثبت درخواست و پیگیری ، مرحله اول رو براساس ردیف قرارداد انتخاب میکنیم بعد یه شناسه میخواد کسی میدونه شناسه چی هست؟
Masoud : افزایش قیمت کارخانه شامل قراردادهای قبلی نمیشه چون کرمان خودرو قراردادهاش قطعیه .ولی افزایش مواردی مانند نرخ بیمه و نرخ مالیات و در این اخر هم که به همه قراردادها اضافه کردن افزایش قیمت به خاطر ارز مبنا شامل خودروهای تحویل ۱۴۰۴ میشه. مورد اخر به همه کسایی که تیک بند ۱۳ را امضا کردن میشه.
Masoud : درتمام خودرو ها at یعنی اتوماتیک
تارا : مرسی امین جان ، از دوستانی کسی دیگه ای هست که سود تاخیر براش درست محاسبه نشده باشه؟
محسن : برای منهم فاکتور شد ۳ بهمن تکمیل وجه کردم. ۷ بهمن سخا
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
نوید : واریزی 12 دی فلز سفید…بالاخره امروز پلاکش نصب و تحویل باربری شد…شیراز هستم نکته اصلی بعد تخصیص پلاک اون تاریخ تحویل هس که در قسمت اسناد خودرو وجود داره…حتما باید وضعیتش نصب شده باشه تا ماشینو ارسال کنن…خیلی ممنونم از نظر شما دوستان که توی این چند ماه بهم کمک کرد…ایشالا که تونسته باشم کمک کنم…ایشالا سال جدید اتفاقات خوب برا همه بیوفته…خدانگهدار
حمید 151 فروش فوری اسفند : سلام دوستان فروش فوری اسفند بودم 29بهمن ثبتنام کردم 16 اسفند تحویل دادن موقع تحویل آچار چرغ نداشت میگفتن کسری خورده،یه برگه مهر شده هم نشون دادن که نوشته کسری داره بعد 4 روز ماشین از بالای موتور روغن ریزی شدید داشت بردم نمایندگی گفت درپوش میل سوپاپ بغل موتور خرابه اورینگ هاشو تعویض کردن درست شد الانم موقه دنده عقب از چرخ جلو سمت راننده صدای تق تق میده خیلی بی کیفیته ترمزدستی میخابونم چراغش خاموش نمیشه صبح روشن میکنم سمت چپ موتور صدای چق چق شدید میاد مصرف سوختشم بالاس کابین فوق العاده کوچیکه گاری چهار چرخ میگرفتم بهتر از این بود
علی : پنج ماهه دو میلیارد پول وگرفتن ماشین و پلاک و بیمه کردن انداختن تو بیابون ،آخه این چه مرضیه چه بی درو پیکریه که ماشین و تحویل نمی دید حاضرن پول پارکینگ و انبارداری بدن و ماشین مردم و تحویل ندن این چه پدرسوخته بازیه که ماشین مدل 403 رو تو 404 تحویل بدی ،کلا دوست دارن با اعصاب و روان مردم بازی کنن و به مردم ضرر بزنن ،
سورن دوگانه تحویل 30بهمن : به ما هم مخزن 75 لیتری بدن، اصلاً مخزن نخواستیم ، خسته شدیم از دست این ویران خودرو
محمد : مهرداد عزیز،منم تحویل گرفتم ،برای منم وقتی استارت میزنم یه حرکت ریز رو به جلو میکنه،دوستان شما هم امتحان کنید اگر اینطوری باشه کلاچها درگیر هستند و باید حتما درست بشه چون به زودی کلاسها میسوزه و داستان داره
... : اگه تو هم داری پز بده چرا فشار میخوری 🤪😂
مجید محمدی : داداش جواب دادن اینقدر تیکه نداره دوماً یکم شخصیت هم خوبه من از شما نپرسیدم هر وقت فکر کردی خیلی دانش داری بیا باهم صحبت میکنم
علی : این کی بود دنبال بوق میگشت؟؟؟
حسین : سقف فلز تحویل 30 بهمن فاکتور 18 اسفند پلاک 29 اسفند تحویل 5 فروردین حضوری هنوز بعد 5 روز بیمه صادر نشده کس دیگه ای هم اینجوری هست؟؟؟؟
ساینا 7 بهمن : سلام شما ثبت نام یکپارچه بودین یا پیش فروش خرداد؟!