معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت سوم)

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت سوم)

همان‌طور که در دو هفته گذشته مشاهده کرده‌اید، در قسمت‌های اول و دوم این مقالات به معرفی چهار تیم از تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 پرداخته‌ایم و در این قسمت نیز، شما را با دو تیم دیگر آشنا می‌کنیم. 

 

تیم Lotus Racing

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت سوم)

تیم Lotus Racing با شرکت در گرندپری 2010 بحرین برای نخستین بار در مسابقات قهرمانی فرمول 1 حضور به هم رسانید و رانندگان این تیم، Heikki Kovalainen و Jarno Trulli، به ترتیب مقام‌های پانزدهم و هفدهم را از آن خود کردند. گفتنی است، Riad Asmat به عنوان مدیر عامل و Mike Gascoyne به عنوان مدیر فنی تیم در حال انجام وظیفه هستند؛ Jarno Trulli ایتالیایی و Heikki Kovalainen فنلاندی به عنوان رانندگان اصلی و Fairuz Fauzy مالزیایی نیز، به عنوان راننده جایگزین این تیم مشغول فعالیت هستند. قدرت خودروی Lotus T127 را پیشرانه Cosworth CA2010 تامین می‌کند و تایرهای بریجستون آن را به پیش می‌راند. اگرچه نام لوتوس برای طرفداران مسابقات اتومبیلرانی آشنا است، اما باید توجه داشت که Lotus Racing آغاز دوباره تیم اصلی که در سال‌های 1954 تا 1994 حضور فعالی در صحنه مسابقات فرمول 1 داشت، نیست؛ این تیم جدید توسط دولت مالزی و با هدف گسترش و ترویج اتحاد ملی بنیان گذاشته شده است و از سوی کنسرسیوم کارآفرینان مالزیایی از جمله کمپانی خودروسازی پروتون، Tune Group، مسئولان پیست بین‌المللی Sepang، کمپانی موتورسیکلت سازی Naza، اتحادیه خودروسازان مالزی، و فدراسیون اتومبیلرانی مالزی حمایت می‌شود. شایان ذکر است، تیم Lotus racing جزو آخرین تیم‌هایی بود که برای مسابقات قهرمانی فرمول 1 سال 2010 ثبت‌نام کرد و به همین دلیل مجبور شد به سختی تلاش کند تا خود را به نخستین مسابقه فصل برساند. با نتایج به دست آمده، اینطور به نظر می‌رسد که این تیم افسانه‎ای آینده درخشانی پیش رو دارد. 

 

تیم مکلارن

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت سوم)

تیم McLaren Motor Racing در سال 1963 توسط بروس مکلارن (Bruce McLaren) تاسیس شد و نخستین بار در سال 1966 در گرندپری مراکش شرکت کرد و علی‌رغم مشکلات فنی اولیه، روز به روز پیشرفت کرد و به موفقیت‌های بیشتری دست یافت. در سال 1968 بروس مکلارن موفق شد نخستین پیروزی را در گرندپری بلژیک به دست آورد. در حال حاضر تیم مکلارن یکی از موفق‌ترین تیم‌های حاضر در مسابقات فرمول 1 به شمار می‌رود؛ موفقیت‌های این تیم در مسابقات گرندپری از تیم فراری نیز بیشتر است و مدت‌ها، پیشتاز و حاکم این مسابقات بود. مدت کوتاهی پس از نخستین پیروزی تیم در مسابقات گرندپری 1968، جیمز هانت (James Hunt) موفق شد در سال 1976 عنوان قهرمانی مسابقات Driver را از آن خود کند و این آغاز پیروزی‌های مکلارن بود. در سال 1984، نیکی لادا (Niki Lauda) عنوان قهرمانی مسابقات گرندپری را از آن خود کرد و بدین ترتیب، می‌توان گفت دهه 1980 در تاریخ تیم مکلارن بسیار قابل توجه و خارق‌العاده می‌باشد؛ چراکه در این دوران حاکم بی چون و چرای مسابقات بود. در اواسط دهه 1990 و پس از کنار کشیدن تیم هوندا از مسابقات فرمول 1، پیروزی‌های تیم مکلارن نیز کم‌رنگ شد؛ چراکه تیم به دنبال یک ترکیب شگفت‌انگیز، مدام خودروها و اسپانسرهای خود را تغییر می‌داد. با استفاده از پیشرانه‌های Mercedes-Ilmor که نویدبخش آینده‌ای روشن بودند، تیم مکلارن یک بار دیگر به مسیر پیروزی و موفقیت گام نهاد؛ اما در همین زمان کمپانی مارلبورو از حمایت تیم دست برداشت و در پی آن یونیفورم قرمز و سفید جای خود را به یونیفورم نقره‌ای رنگ مرسدس داد و این تغییر، به خوبی بیانگر پایان یک دوره و شروع دوره‌ای جدید برای تیم است. با تداوم حمایت‌های مرسدس و تامین پیشرانه‌ها، نام تیم به Vodafone McLaren Mercedes تغییر پیدا کرد. مقر تیم در Surrey انگلستان است و ران دنیس (Ron Dennis) مسئولیت آن را بر عهده دارد. گفتنی است، تا پایان فصل 2009 تیم مکلارن موفق به کسب هشت پیروزی در مسابقات قهرمانی Constructor، دوازده پیروزی در مسابقات قهرمانی Driver و 164 پیروزی در مجموع شده است. لوئیس همیلتون و جنسون باتن افسانه‌ای نیز، در فصل 2010 مسابقات فرمول 1 به عنوان رانندگان اصلی این تیم با خودروی MP4-25 جدید به هنرنمایی پرداختند. 


منبع

AutoRacing

برچسب : فرمول 1 , گرندپری , اتومبیلرانی , مکلارن , فراری , پروتون , لوتوس , مرسدس , مارلبورو , نیکی لادا , بروس مکلارن , جنسون باتن , لوییس همیلتون , بریجستون






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد ۳اردیبهشت : منظورم شماره درخواست هست ممنون میشم عزیزان اردیبهشتی شماره درخواست رو بفرستید
اکبر 2 : مدیر عامل سایپا دنیا همینجور نمیمونه وقت شما هم میرسه
محمد ۳اردیبهشت : سلام لطفا اردیبهشتی ها شماره پذیرش رو بفرستید ببینیم چند چند هستیم
شاهین : اگه زودتر میخای تبدیل بزن ولی اگه وسیله زیر پاته تبدیل نزن
مهران : آقا تکمیل وجه 26 اسفند فاکتور شدن- منتها برخی به دلیل واریز وجه در تایم غیراداری بعد از ظهر واریز داشتن که اولویتشون افتاده 27 ام اسفند اونا هستن برخی هم به دلیل خطا و اشکال تراکنش بانکی به 28 اسفند موکول شدن بعد نوبت اردیبهشت هست. اما به دلیل عدم نقدینگی سایپا تامین سانروف میسر نیست و تاریخ مشخصی نداره!
شاهین G : برای تبدیل شاهین G به GL بایستی منتظر دعوتنامه موند یا مراجعه به نمایندگی؟؟
سرباز : منم فوق العاده پذیرش 17ام بودم 1ام مهر تبدیل زدم 9ام فاکتور شد
شاهین جی : برای دریافت پول ضرب العجل تعیین می کنند اما ماشینی که قرار بوده اسفند ۱۴۰۳ تحویل دهند را تا امروز ۱۰مهر هست تحویل ندادند و هیچ راه تماس و شکایتی هم نداریم اخه خدا لعنتتون کنه شما که ماشین ندارید بدید به ما چرا ثبت نامه میزارید
شاهین : ازوقتی که ماشین پلاک میشه چقدر زمان میبره تحویل مشتری بدن؟اگه کسی میدونه ممنون میشم اطلاع بدین
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کلهر : سبحان برادر ،برو یه خبر بگیر
ایمان : دوستان پذیرش 23و24 بهمن که فاکتور شدین کسی تحویل گرفته ماشین رو؟؟ چرا خبری از تحویل نیس ؟؟؟هرکی گرفته اعلام کنه لطفا
سورن پلاس موتور جدید : سلام کدام طرح بودین اگر طرح پیش فروش بودین واریزی دعوتنامه نامه چه تاریخ بود
امین.ازنا : سلام.چه مدل سمندی؟برا من اینو نگفتن
سیامک : ما که 198 تومن اسفند 1402 واریز اولیه داشتیم و اسفند 1403 تکمیل وجه کردیم و هنوز هم فاکتور نشدیم چی باید بگیم
Gxr : دوستانی ک جی ایکس طرح مادران فوق العاده اسفند و فروردین هستند +را بزنین ببینیم چن نفریم
حسین : سلام دوستان من. شیرازم ، کجایید بریم برای اعتراض شیرازیا بیاید جمع بشیم بریم هرکس توی شهر خودش اقدام کنه از کجا بیاریم قسط بدیم نونمونو هم بریدن
مادرا 207 پانا فولاد تحویل 31 مرداد : پاسخ به 207 مرداد 31 ساعت 8 شب دیشب چک کردم ارسال پلاک خورده جایی از تحویل مدارک چیزی ننوشته
رضا : سلام کلاس خودرو فاقد صف فاکتور می باشد یعنی چی
اطلس دوران جنگ : خدمت دوستان ارز کنم ساعت پنج صبح بارزدم دارم میرم اهواز آقا جان از تهران که حرکت کردم فقط کامیون های حمل خودرو از ایران خودرو تو جاده هست این چهار رومی هست که میبینم خو آتیش بگیره سایپا نباید یه کامیون هم از محصولات سایپا تو جاده ببینیم بابا جان سایپا زده به سیم آخر فقط داره گوش بری می کنه خدا شاهده اینقدر به همکارم گفتم این داستان رو هر موقع کامیون حمل خودرو می‌بیند مسخره می کنه