معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت چهارم)

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت چهارم)

در قسمت‌های اول، دوم و سوم این مجموعه مقالات با شش تیم از تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 آشنا شدید، در این مقاله نیز به معرفی دو تیم دیگر خواهیم پرداخت.

 

تیم مرسدس GP Petronas

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت چهارم)

تیم مرسدس GP Petronas در سال 2010 در مسابقات گرند پری بحرین شرکت کرد و حضورش در مسابقات فرمول 1 را از سر گرفت و هر دو راننده این تیم توانستند امتیازهایی برای این تیم نوپا به دست بیاورند. نیکو رزبرگ (Nico Rosberg) در جایگاه پنجم ایستاد و 10 امتیاز به دست آورد، مایکل شوماخر نیز که هفت بار قهرمان جهان شده بود، در جایگاه ششم ایستاد و 8 امتیاز کسب کرد.  تیم مرسدس بنز در دهه 30 میلادی نیز در رقابت‌ها شرکت کرده بود و در سال 1954 دوباره به مسابقات حضور پیدا کرد. این تیم در آن فصل موفقیت‌های زیادی به دست آورد، در فصل بعدی نیز همین‌طور، به این ترتیب، کمپانی مرسدس بنز در طول دهه 90 و در ادامه نیز تا به امروز به تولید موتورهای مخصوص مسابقه و شراکت در مالکیت تیم‌ها ادامه داد. مقر این تیم در شهر براکلی انگلستان قرار دارد. سرپرست تیم نیک فرای (Nick Fry) است و راس بران (Ross Brawn) و نوربرگ هاگ (Norbert Haug) نیز از مدیران ارشد این تیم هستند. راننده افسانه‌ای، مایکل شوماخر و نیکو رزبرگ نیز راننده‌های آن بودند. نیک هدفیلد (Nick Heidfeid) نیز به عنوان راننده تست ایفای نقش می‌کرد. جالب  اینجاست که هر سه راننده آلمانی بودند. به طور قطع، استعدادهای بالایی در این تیم حضور دارند که توانایی آن‌ها در کنار برتری محصولات کمپانی مرسدس بنز قرار می‌گیرد و آینده بسیار خوبی در انتظار تیم مرسدس GP Petronas است.

 

تیم Red Bull

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت چهارم)

این تیم تحت مالکیت کارخانه اتریشی Red Bull قرار دارد که به تولید نوشابه‌های انرژی‌زا اشتغال دارد، به این ترتیب، این تیم از اسپانسر خوبی برخوردار است که در سطح بین‌المللی شناخته شده است. مدیریت این تیم در حال حاضر بر عهده کریستین هارنر (Christian Horner) است. این تیم زمانی کارش را شروع کرد که کمپانی Red Bull در پایان فصل 2004 تصمیم گرفت تیم Jaguar را بخرد. قبل از آن، کمپانی Red Bull شراکت دراز مدتی با تیم Sauber داشت. این شراکت با شکل‌گیری تیم جدید از به هم خورد و کمپانی Red Bull را وقف تیم خودش و در کل وقف گسترش و توسعه ورزش اتوموبیل‌رانی کرد. این کمپانی در حال حاضر مالکیت تیم Toro Rosso را نیز در دست دارد، از طرفی نیز وعده داده است رانندگان جوان را در تیم Red Bull Junior تربیت کرده و از آن‌ها راننده‌هایی حرفه‌ای برای مسابقات فرمول 1 بسازد. تیم Red Bull با امضای توافقنامه Concorde که از سال 2008 اجرا می‌شود، پشتوانه سیاسی نیز به دست آورده است. بهتر است بدانید تاکنون فقط چهار تیم این توافقنامه را امضا کرده‌اند و متعهد شده‌اند در این ورزش فعالیتی دراز مدت و طولانی داشته باشند. تیم Red Bull در سال 2005 و با رانندگی دیوید کولت‌هارد (David Coulthard) وارد میدان رقابت شد. راننده‌های ذخیره هم عبارت بودند از کریستین کلین (Christian Klien)، که فصل قبل برای تیم Jaguar رانندگی کرده بود و ویتانتونیو لیوزی (Vitantonio Liuzzi)، ولی در پایان سال تصمیم گرفته شد  لیوزی به تیم Toro Rosso ملحق بشود و کلین با تیم Red Bull بماند. در سال 2006، تیم تصمیم گرفت از موتورهای 8 سیلندر فراری استفاده کند و مسوول فنی تیم McLaren یعنی آدریان نیوی (Adrian Newey) نیز به این تیم پیوست. تیم Red Bull پس از این که در سال 2006 از موتورهای فراری استفاده کرد، تصمیم گرفت برای سال 2007 از موتورهای رنو استفاده کند.

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت چهارم)

در سال 2007 راننده‌های اصلی این تیم دیوید کولت‌هارد و مارک وبر (Mark Webber) بودند، رابرت دورنباس (Robert Doornbos) نیز به عنوان راننده ذخیره ایفای نقش می‌کرد. در این فصل به رغم مشکلاتی که پیش آمد، این تیم در جایگاه هفتم ایستاد. به همین خاطر، تیم تصمیم گرفت موتورهای رنو را کنار بگذارد. سال 2009، سال بهتری برای این تیم بود و سباستین فتل (Sebastian Vettel) برنده گرند پری چین شد، مارک وبر هم با خودرو مجهز به موتور RB5 ساخت رنو در جایگاه دوم ایستاد. این تیم به برنده شدن در مسابقات گرند پری اسپانیا، ترکیه، انگلیس، آلمان، برزیل و ابوظبی ادامه داد و در رتبه دوم جدول قهرمانی FIA قرار گرفت. در رقابت‌های قهرمانی سال 2010 نیز سباستین فتل قهرمانی جهان را برای تیم Red Bull به ارمغان آورد.


منبع

AutoRacing

برچسب : فرمول 1 , گرند پری , سباستین فتل , مایکل شوماخر , مرسدس GP Petronas , تیم Red Bull






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 46 نظر
محسن ا 11 نظر
Jalil fathi 6 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امیر،اردیبهشت : مگه میشه ما ۸ اردیبهشت هستیم فاکتور نشدیم هنوز بعد روز های بعد رو فاکتور کردن🤔
رضاکهنوج : ۳۱۴من مال تیرماه بودم ده روزپیش تبدیل به جی ال ۳۱۴ازم گرفتن
# : سود تاخیر( اگر بدهند) روز شماره.ربطی به تاریخ سی ام و این ماه و اون ماه نداره.
ماری : من واریزی ۸ خرداد هستم
ماری : من ۸ خرداد هستم واریزی
شاهین پلاس : جناب الان ما باید چه بکنیم یعنی درست میشه احتیاج نیست استرس بگیریم
علی : دوستان سلام خوب هستید چون من می‌خوام فردا برم نمایندگی اگه امکانش یک نفر از صفحه اصلی فاکتور شدن اسکرین شات بگیره برای من بفرسته ممنون میشم ممکنه فردا لارم بشه که نشون بدم منم فاکتور بشم از جاماندگان هشتم هستم
شاهین 11اردیبهشت : سلام چطور 8ام فاکتور نشده و من 11ام هستم فاکتور شدم . فکر کنم شب جمعه خوبی بود بعدش امروز 30ام بود فکر کنم بخاطر سود تاخیر یک ماه قبل رو ندن و یک ماه هم اینجا طولش بدن دو ماه رو میخورن
شاهین 11اردیبهشت : سلام چطور 8ام فاکتور نشده و من 11ام هستم فاکتور شدم . فکر کنم شب جمعه خوبی بود
# : بنده احتمال میدم،در تاریخ 8 اردیبهشت سیستم بارگذاری سایپا دچار مشکل شده،متصدیان سیستم نتوانستد این باگ سیستم را رفع کنند.بعد از تاریخ 9 به بعد تا 11 اسناد رسیده را بدون اشکال وارد سیستم کردند.بعدا سر فرصت نشستند اشکال روز 8 اردیبهشت را برطرف کردند و حواله های آن روز را از فایل بایگانی منتقل کرده و حالا بارگذاری کردند.همانطور که ملاحظه کردید شماره پذیرش اغلب افرادی که در این 3 روز فاکتور شدن،از افراد تاریخ هشتم اردیبهشت پایین تر و کمتر است.این مشکل در سیستم های یکپارچه بارها پیش آمده و مسبوق بسابقه است.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا تک : اون بنده خدایی ک میگه 50روز رو در نظر داشته باش منظورش بعد ازینکه 3ماه قانونی از زمان تکمیل وجه گذشت باید 50روز دیگ هم صبر کنی حالا شانسی هست بستگی داره اوضاع بهتر بشه داخل همون 3ماه بهت بهت امکان هم داره از زمان تکمیل وجه 130روز طول بکشه اما تا الان همه بالای 3ماه تاخیر دارن
ساینا تک : تکمیل وجه مرداد نداریم فک کنم اگر باشه فرسوده ها هستن ک بعد اسقاط ماشین و گواهی اسقاط، تکمیل وجهشون افتاده داخل مردادماه
مرتضی : کیوک بیشترین افزایش تغییر قیمت در بازار داشته توی یکماه اخیر
مهدی : فکر میکنم از فیوزهای باشه
مهدی : من اصلا با حرف شما موافق نیستم دادا ش کم دروغ سر هم بکن
ساینا اس تک...... : تکمیل وجه تیر تا چندوم فاکتور شدن
مهدی : کاملا حرف شما درسته من یه چرخش رو نمیدم واین لگدهای ایران خودرو وسایپا رو بخرم
اصفهان هستم : لطفا بازهم کسی از اصفهان هست اطلاع رسانی بشه یه تاریخی درهمین هفته پیش رو هماهنگ کنیم روبروی دادسرای نیکبخت . شهرهای دیگه هم لطفا یک نفر پاپیش بزاره چندتا شهر بشیم در یک تاریخ خاص در هفته جاری حتی کسانی که خودرو تحویل گرفتن و سود تاخیز نگرفتن هنوز
نیسان بی پلاک : سلام نمایندگی جهرم دیروز یکی بود پلاک شده
دوگانه : میگم ماشینت تک یا دوگانه بعد این که چقدربرای تکمیل وجه واریز کردی خانم سمیرا شیراز و تاریخ پذیرشت کی بودده