معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت چهارم)

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت چهارم)

در قسمت‌های اول، دوم و سوم این مجموعه مقالات با شش تیم از تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 آشنا شدید، در این مقاله نیز به معرفی دو تیم دیگر خواهیم پرداخت.

 

تیم مرسدس GP Petronas

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت چهارم)

تیم مرسدس GP Petronas در سال 2010 در مسابقات گرند پری بحرین شرکت کرد و حضورش در مسابقات فرمول 1 را از سر گرفت و هر دو راننده این تیم توانستند امتیازهایی برای این تیم نوپا به دست بیاورند. نیکو رزبرگ (Nico Rosberg) در جایگاه پنجم ایستاد و 10 امتیاز به دست آورد، مایکل شوماخر نیز که هفت بار قهرمان جهان شده بود، در جایگاه ششم ایستاد و 8 امتیاز کسب کرد.  تیم مرسدس بنز در دهه 30 میلادی نیز در رقابت‌ها شرکت کرده بود و در سال 1954 دوباره به مسابقات حضور پیدا کرد. این تیم در آن فصل موفقیت‌های زیادی به دست آورد، در فصل بعدی نیز همین‌طور، به این ترتیب، کمپانی مرسدس بنز در طول دهه 90 و در ادامه نیز تا به امروز به تولید موتورهای مخصوص مسابقه و شراکت در مالکیت تیم‌ها ادامه داد. مقر این تیم در شهر براکلی انگلستان قرار دارد. سرپرست تیم نیک فرای (Nick Fry) است و راس بران (Ross Brawn) و نوربرگ هاگ (Norbert Haug) نیز از مدیران ارشد این تیم هستند. راننده افسانه‌ای، مایکل شوماخر و نیکو رزبرگ نیز راننده‌های آن بودند. نیک هدفیلد (Nick Heidfeid) نیز به عنوان راننده تست ایفای نقش می‌کرد. جالب  اینجاست که هر سه راننده آلمانی بودند. به طور قطع، استعدادهای بالایی در این تیم حضور دارند که توانایی آن‌ها در کنار برتری محصولات کمپانی مرسدس بنز قرار می‌گیرد و آینده بسیار خوبی در انتظار تیم مرسدس GP Petronas است.

 

تیم Red Bull

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت چهارم)

این تیم تحت مالکیت کارخانه اتریشی Red Bull قرار دارد که به تولید نوشابه‌های انرژی‌زا اشتغال دارد، به این ترتیب، این تیم از اسپانسر خوبی برخوردار است که در سطح بین‌المللی شناخته شده است. مدیریت این تیم در حال حاضر بر عهده کریستین هارنر (Christian Horner) است. این تیم زمانی کارش را شروع کرد که کمپانی Red Bull در پایان فصل 2004 تصمیم گرفت تیم Jaguar را بخرد. قبل از آن، کمپانی Red Bull شراکت دراز مدتی با تیم Sauber داشت. این شراکت با شکل‌گیری تیم جدید از به هم خورد و کمپانی Red Bull را وقف تیم خودش و در کل وقف گسترش و توسعه ورزش اتوموبیل‌رانی کرد. این کمپانی در حال حاضر مالکیت تیم Toro Rosso را نیز در دست دارد، از طرفی نیز وعده داده است رانندگان جوان را در تیم Red Bull Junior تربیت کرده و از آن‌ها راننده‌هایی حرفه‌ای برای مسابقات فرمول 1 بسازد. تیم Red Bull با امضای توافقنامه Concorde که از سال 2008 اجرا می‌شود، پشتوانه سیاسی نیز به دست آورده است. بهتر است بدانید تاکنون فقط چهار تیم این توافقنامه را امضا کرده‌اند و متعهد شده‌اند در این ورزش فعالیتی دراز مدت و طولانی داشته باشند. تیم Red Bull در سال 2005 و با رانندگی دیوید کولت‌هارد (David Coulthard) وارد میدان رقابت شد. راننده‌های ذخیره هم عبارت بودند از کریستین کلین (Christian Klien)، که فصل قبل برای تیم Jaguar رانندگی کرده بود و ویتانتونیو لیوزی (Vitantonio Liuzzi)، ولی در پایان سال تصمیم گرفته شد  لیوزی به تیم Toro Rosso ملحق بشود و کلین با تیم Red Bull بماند. در سال 2006، تیم تصمیم گرفت از موتورهای 8 سیلندر فراری استفاده کند و مسوول فنی تیم McLaren یعنی آدریان نیوی (Adrian Newey) نیز به این تیم پیوست. تیم Red Bull پس از این که در سال 2006 از موتورهای فراری استفاده کرد، تصمیم گرفت برای سال 2007 از موتورهای رنو استفاده کند.

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت چهارم)

در سال 2007 راننده‌های اصلی این تیم دیوید کولت‌هارد و مارک وبر (Mark Webber) بودند، رابرت دورنباس (Robert Doornbos) نیز به عنوان راننده ذخیره ایفای نقش می‌کرد. در این فصل به رغم مشکلاتی که پیش آمد، این تیم در جایگاه هفتم ایستاد. به همین خاطر، تیم تصمیم گرفت موتورهای رنو را کنار بگذارد. سال 2009، سال بهتری برای این تیم بود و سباستین فتل (Sebastian Vettel) برنده گرند پری چین شد، مارک وبر هم با خودرو مجهز به موتور RB5 ساخت رنو در جایگاه دوم ایستاد. این تیم به برنده شدن در مسابقات گرند پری اسپانیا، ترکیه، انگلیس، آلمان، برزیل و ابوظبی ادامه داد و در رتبه دوم جدول قهرمانی FIA قرار گرفت. در رقابت‌های قهرمانی سال 2010 نیز سباستین فتل قهرمانی جهان را برای تیم Red Bull به ارمغان آورد.


منبع

AutoRacing

برچسب : فرمول 1 , گرند پری , سباستین فتل , مایکل شوماخر , مرسدس GP Petronas , تیم Red Bull






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 46 نظر
محسن ا 10 نظر
Jalil fathi 6 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهینg🍂 : سلام من هم هفته چهارم خرداد هستم یک بار برام پیام تبدیلی اومد نزدم همچنان منتظر جی هستم رفتم ثبت شکایت انجام دادم
تارا : سلام برای همه همین جوری هستش.زودتر میاد وجه زودتر واریز کنید اوایل بهمن ماشین تحویل میگره.به سلامتی
شیرازی : سلام دوستان کسی امار از اخرین تحویل داره؟ شاهین جی یا جی ال
جمال : سلام بعد اردیبهشت .خرداد هم تکمیل وجه بوده یانه لطفا من. مرداد ش پ ۱۲۱۴۲۰۱۱
رضا : سلام دوستان من شاهین پلاس ثبت نام کردم بهمن ۴۰۳ حدود ۴۲۳ تومن پول واریز کردم قرار بوده مهر پیامکش بیاد ولی هنوز خبری نشده و پیامک تکمیل وجه نیومده ،کسی هست این شرایط و داشته باشه
میثم : خب مریم خانم شما قبلا چقدر پرداخت کرده بودی؟ جی ال تیر ۶۵۱ بوده اگه ۴۱۳ باز پرداخت کردی که شامل افزایش آبان هم شدی می‌بایست ۳۲۰ پرداخت میکردی و سود هم ازت کسر میشد بی زحمت پرداخت اولیه و سود مشارکت هم توضیح بدی ببخشید
پاسخ به مریم خانم : ببخشید خواهرم شما چند بار براتون پیامک اومد آخر بار چه تاریخی بود؟ حواله من خرداد بوده یه بار تو اردیبهشت یه بار خرداد آخر بار هم 20مرداد تبدیل اومد الان کارشناس میگه مال مرداد اجبار بوده من افزایش تیر هم شاملم نشد و به قیمت خرداد حساب کردن الان بخدا گرفتار شدم به حرف زنم گوش دادم پرداخت نکردم اون موقع با قیمت 573 برام حساب کردن و سود مشارکت هم کم کردن ولی الان میگن سود هم حذف میشه و قیمت جدید آبان ببخشید برای شما پیام اومد اواخر مهر افزایش شاملتون نمیشه آخه واسه من همچین پیامی نیومد ممنون میشم جواب بدی بخدا زندگیم بهم ریخته
امیر حسین : سلام دوست عزیز سود تاخیر چقدر پرداخت کردند
مريم : من مثل شما بودم ٣١٤ شد
مريم : شما كه خردادي يعني دو ماه هم از من جلوتري، من مرداد جي بودم كه ٢٠ آبان تبديل به جي ال زدم و فقط افزايش قيمت تير شامل من شد، ٤١٣ واريز كردم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امیر آریانژاد : مردم تا اعتراض با تعداد افراد زیاد نکنید هیچ تغییری در روند سایپا و پارس خودرو ایجاد نمیشه. خریداران اطلس و شاهین یک سال منتظر هستند. ترس برادر مرگ هست مرده های متحرک نباشید
اکستند : دوستان. این روزها کسی پلاک شده نیسان. اکستند یا همون نیسان آبی میگن پلاک گزاری متوقف شده آیا صحت داره
ساینا تک : کاری جز صبر کردن نیست باید صبر کنی تا دعوتنامه بیاد هیچ راهی هم نداره امکان داره 10روز دیگ بیاد انکان داره چندماه دیگ بیاد
19 اسفند : قبلا گفتند که تا 18 اسفند فاکتور شده. 14 اسفند هنوز مونده🤦؟
صقف شیشه اذر هست با رینگ اصپرت اصلی : سلام عرز ادب دارم چتوره دی ماهی ها میگن فاکتر شدن در حالیکه هنوز من که اذر هستم فاکتر نشدم یک جای این کار میلنگد یا شرکت دارد پارطی بازی میکند یا آن دوست دروغ میگه که فاکتر شده چون بعد از آبان اذر است نوبت به اذر میرسد نه دی البته اگر واقعا فاکتر شده نوش جانشان باشه ما حصود نیستیم اما جای سوال برام عجیب است که چرا اول دی بعد اذر ما که نوبتمان جلوتر است
دی : 14 کجا بود نگفتند تا 16 دهم
مهرداد : خدا قوت پهلوان
سجاد بختیاری : اینایی که میگین گرون بشه و خوشحالین چه اکستند و چه آبی گرون بشه لوازم یدکیش هم گرون میشه فردا بخوایم قطعه بخریم براش 2برابر باید بخریم
علی : سلام بله از من 8.22 فاکتور وبیمه شده ولی پلاک هنوز نشده
مهیار : سلام من 19 مرداد تکمیل وجه کردم .هنوز فاکتور نشده