معرفی کشنده مرسدس بنز Econic

معرفی کشنده مرسدس بنز Econic

کشنده مرسدس بنز Econic به گونه‌ای طراحی شده است که بتوان از آن استفاده‌های زیادی کرد، از حمل زباله‌های شهری گرفته تا خدمات آتش‌نشانی، حمل و نقل فرودگاهی و غیره. کشنده مرسدس بنز Econic آخرین بار در سال 2010 مورد بازنگری کلی قرار گرفت و به موتور بسیار کم مصرف مطابق با استاتدارد یورو 4 مجهز گردید. این کشنده به صورت کابین سقف بلند (با1,935 میلی‌متر ارتفاع، 2,280 میلی‌متر عرض و 2,000میلی‌متر طول) و کابین سقف کوتاه (با 1,485 میلی‌متر ارتفاع،2,280  میلی‌متر عرض و 2,000 میلی‌متر طول) به بازار عرضه می‌شود.

 

طراحی بدنه

معرفی کشنده مرسدس بنز Econic

طراحی بدنه این کشنده کمی نا متعارف به نظر می‌رسد و بادشکن بسیار بزرگ و تخت آن، بیننده را به یاد اتوبوس می‌اندازد. از آن جایی که این کشنده به طور خاص برای خدمات درون شهری طراحی شده است، چراغ‌های راهنما در زیر شیشه جلو (و نه بر روی سپر) قرار گرفته‌اند. هدف کمپانی مرسدس بنز از انجام این کار این بوده است که خودروهای دیگری که در خیابان تردد می‌کنند، بهتر بتوانند چراغ‌های راهنما را ببینند. جلو پنجره ترکیبی V شکل دارد که آن را از کامیون‌های مرسدس بنز بزرگ به ارث برده‌ است و این که از طراحی نسبتاً ابتدایی و ساده‌ای برخوردار است ولی بسیار به جا نصب شده است و کارش را به درستی انجام می‌دهد. سپر هم با طراحی کلی و چراغ‌های مستطیلی شکل جور در می‌آید و چهره کشنده را کامل می‌کند. کشنده مرسدس بنز Econic ارتفاع کمی دارد و این امر باعث می‌شود سوار و پیاده شدن از آن کار راحتی باشد. از طرفی ارتفاع کم باعث می‌شود مصرف سوخت پایین بیاید و کشنده از ارگونومی بهتری برخوردار باشد.

 

طراحی داخلی

معرفی کشنده مرسدس بنز Econic

همانطور که پیشتر گفته شد، این کشنده از ارتفاع کمی برخوردار است و سوار و پیاده شدن از آن بسیار راحت است، درب ‌های آن نیز 620 میلی‌متر باز می‌شوند و تا دسترسی به کابین راحت‌تر باشد. در طراحی داشبورد مورد زیاد قابل ملاحظه‌ای به چشم نمی‌خورد و تنها چیزی که درباره‌ آن می‌توان گفت این است که بسیار ساده است. کابین داخلی بسیار بزرگ و جادار است و می‌تواند چهار نفر را در خودش جا بدهد. عرض داخلی کابین 2,133، طول داخلی  1,770 میلی‌متر و ارتفاع 193 سانتی‌متر است، به این ترتیب، فضای کافی برای سر و پای سرنشینان وجود دارد. بهتر است بدانید صندلی‌های قدری تخت هستند و در سفرهای طولانی خوب از کمر سرنشینان حمایت نمی‌کنند و صندلی راننده از هر لحاظ راحتی او را فراهم می‌کند. صندلی راننده از تنظیمات زیادی برخوردار است و به راننده کمک می‌کند در کمترین زمان وضعیت مناسب باری خودش را تنظیم کند. ارتفاع غربیلک فرمان نیز قابل تنظیم است تا راحتی راننده بالاتر برود. شیشه سراسری جلو نیز دیدی بسیار خوب از اطراف در اختیار راننده و دیگر سرنشینان قرار می‌دهد، با این حال ارتفاع صندلی راننده کم است و باعث می‌شود این کشنده فقط برای تردد در شهر مناسب باشد. دکمه‌ها و کلیدهای کنترلی از چیدمانی ارگونومیک برخوردارند و بسیار خوب کار می‌کنند. کمپانی مرسدس بنز چند پایه در کابین نصب کرده است که به راحتی می‌توان تاخوگراف، Toll Collect یا Fleetboard روی آن‌ها نصب کرد.

 

قدرت و عملکرد موتور

معرفی کشنده مرسدس بنز Econic

همه موتورهایی که روی این کامیون سوار می‌شوند به گونه‌ای طراحی و ساخته شده‌اند که بتوانند با توقف و حرکت‌های مکرر سازگار باشند. همگی این موتورها در کنار گیربکس اتوماتیک Allison قرار می‌گیرند که مصرف سوخت را بسیار پایین می‌آورد. کشنده مرسدس بنز Econic با سه نوع موتور دیزل شش سیلندر تولید می‌شود که بین 238 تا 326 اسب‌بخار نیرو تولید می‌کنند. همگی این موتورها با استاندارد آلایندگی یورو 5 مطابقت دارند. کمپانی سازنده سیستم BlueTec EEV را نیز روی این موتورها تعبیه کرده است که مصرف سوخت را بسیار پایین می‌آورد و بسیار دوستدار محیط‌ زیست است. علاوه بر این، موتورهایی با سوخت گاز طبیعی نیز به بازار عرضه می‌شوند که در مقایسه با همتایان دیزلی‌شان 50 درصد کمتر سر و صدا تولید می‌کنند. این موتورها قادرند حداکثر 279 اسب‌بخار نیرو و 1000 نیوتن‌متر گشتاور تولید کنند.

معرفی کشنده مرسدس بنز Econic

ارتفاع کم این کشنده باعث می‌شود مرکز ثقل پایین بیاید و هندلینگ و کیفیت سواری بهبود پیدا کند. علاوه بر این، اکسل‌های الکتروهیدرولیکی نیز باعث می‌شوند این کشنده از قدرت مانور بالایی برخوردار باشد. این اکسل‌ها قابلیت آن را دارند که 200 میلی‌متر بالا و 60 میلی‌متر پایین بروند تا انعطاف‌پذیری کشنده بالاتر برود. کشنده مرسدس بنز Econic با چهار نوع شاسی مختلف به بازار عرضه می‌شود که ظرفیت‌های مختلفی دارند.

 

نتیجه‌گیری

معرفی کشنده مرسدس بنز Econic

کشنده مرسدس بنز Econic از تجهیزاتی برخوردار است که آن را قادر می‌کند از عهده انجام دشوارترین کارها بر بیاید. این کشنده یک اثر ناب از مهندسی آلمانی است و در این کلاس از کشنده‌ها، پیدا کردن یک کشنده بهتر کار دشواری است، موتور آن نیز بسیار کم مصرف و قوی است و تنها ایرادی که می‌توان از آن گرفت این است که در مقایسه با دیگر کشنده‌های این کلاس از قیمت بالاتری برخوردار است ولی واقعاً ارزش خرید دارد و به نسب پولی که بابت آن می‌پردازید، کارایی و عملکردی بسیار عالی در اختیار شما قرار می‌دهد.

معرفی کشنده مرسدس بنز Econic

معرفی کشنده مرسدس بنز Econic
 
معرفی کشنده مرسدس بنز Econic
 
معرفی کشنده مرسدس بنز Econic

منبع

TopSpeed

 

برچسب : کامیون , کشنده , کشنده مرسدس بنز , کشنده مرسدس بنز Econic






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

کاربر: reza-4WD
0

در تصادف بسیار آسیب پذیر هست
23:11  1393/12/09
گزارش
پاسخ دادن
رامین
5

خیلی ازش خوشم اومد واقعا طراحی کارامدی داره به جرات میشه گفت حتی 1 تازه کار با این کامیون میتونه با تسلط خیلی خوب در خیابانهای شلوغ رانندگی کنه و با تسلط مناسب بر جاده و اطراف خود نهایت لذت و آرامش را داشته باشه . +++
00:25  1393/12/04
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
x5 : حداکثر ۱۵ روز طول میکشه تا پلاک بشه
x5 : کلا خودرو j4وj7 کاراشون سریعتر هست بعد sr3و ایگل بعد x5بعدt8وt9
شاهین جی،تبدیل به جی ال : سلام،شرایط منم مثل علی آقا هستش،منم منتظر هستم تحویل بگیرم
سجاد ایلام : دقیقا منم تحویل خرداد بودم ۲۲خرداد تبدیل زدم هنوز نشدم
مسعود T9 : الان تازه بیمه من سبز شد ۲۲ فاکتور شده بود
یا حق : سلام آیا شاهین gفاکتور میشه یا اصلا فاکتور نمیشه دوستان کسی خبر داره
J7ثبت نام اردیبشهت : سلام و درود خدمت همه هموطنان عزیز آقا کسی ثبت نام دو مرحله ای اردیبهشت هست که تکمیل وجه کرده باشه خبری دارین بفرمایید
مهدی : منم مثل شما فکر میکردم 8 ماه صبر کردم دیگه نتونستم تبدیل زدم راحت شدم جنگ نشه همین جی ال هم گیرت نیاد.
داریوش ۲ اردیبهشت : خبری نیس خبری بشه اطلاع رسانی می کنم
شهرام : کلاهبرداری شرکت سایپا محرز هست از فضای موجود نهایت استفاده کرد جهت نادیده گرفتن حق مشتری
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پیش : عقب افتاده ذهنی منظورش کلا رو تک سوز ها هست
پاناقالپاق فرسوده 13مردادتبدیل هفدهم : شماتبدیل به رینگ زدین؟
دوگانه : چرت میگه چه ربطی به پلاک داره
سورن : یک هفته روی صدور اسناد داره می چرخه چقدر طول می کشه این مرحله رد بشه
207 طرح فوق العاده فرسوده تحویل 5 مرداد : سلام کسانی که شرایطشون مثل من هست زیر پیام بزارید. من نه تبدیل رینگ زدم و نه موتور هیچ خبری نیست ولی ظاهرا کسانی که تبدیل زدن و موعدشون دیرتر بوده دارن فاکتور میشن و تحویل گرفتن درسته؟
207 سقف شیشه تحویل مراد رینک اسپرت : ب شکر خدا فاکتور شد دوستان چند روز دیگه تحویل میدن
کوییک gxr : کوییک جی ایکس آر طرح مادران باید تیرماه تحویل داده میشد هنوز خبری از فاکتور نیست هرچی پیگیری هم میکنی هیچ کس درست جوابگو نیست تا کی باید منتظر باشیم
دوگانه : بیاید خبر را رسانه کنید مثل اخبار 2030 اعلام کنید شاید مسئولین کمی به فکر باشن
اطلس بهمن : باسلام.29 فاکتور 30 پلاک 5 چراغ تحویل روشن شد امروز زنگ زدن از نمایندگی بیا تحویل بگیر.اطلس جی طرح مادران 19 تیر تکمیل وجه کردم.سیستان و بلوچستان.انشالله همه به ماشینتون برسید
اطلس دی : آسمون به زمین هم بیاد تبدیل نمیزنم اگه میخاستم تبدیل بزنم همون قبل عید پیامک اومده بود برا جی ال همون موقع میزدم ن اینکه بعد هفت ماه دوباره پیامک تبدیل بیاد دو سالم بگذره نمیزنم آخر سر مجبور میشن طبق تعهدی که دادن قراردادی که بستن ماشین جی رو بدن