معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت پنجم)

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت پنجم)

در قسمت‌های اول، دوم، سوم و چهارم این مجموعه مقالات با هشت تیم از تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 آشنا شدید، در این مقاله نیز به معرفی دو تیم دیگر خواهیم پرداخت.

 

تیم رنو

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت پنجم)

این تیم برای اولین بار در مسابقات گرندپری انگلستان که در سال 1977 برگزار شد شرکت کرد و برای نخستین بار موتورهای توربو را به این مسابقات معرفی نمود. این دستاورد زمانی به دست آمد که مدیریت تیم بر عهده جنی تور (Gene Thor) بود. تیم رنو با رانندگی ژان پیر ژابولی (Jean-Pierre Jabouille) در تا پایان فصل در پنج مسابقه شرکت کرد. دو سال بعد از آن و در مسابقات گرندپری فرانسه سال 1979، تیم رنو توانست با همین راننده اولین پیروزی‌اش را به دست بیاورد. در سال 1985، کمپانی رنو فقط به عنوان تولید کننده موتور در مسابقات فرمول 1 شرکت کرد و موتورهای تیم Lotus را تأمین کرد. کمی بعد از آن و در سال 1989، این تیم دوباره به مسابقات برگشت تا موتورهای تیم Williams را تأمین کند. کمی بعد از آن و در دهه 90 میلادی موتورهای ساخت کمپانی رنو شروع به حمرانی بر ورزش اتومبیل‌رانی کردند و موتور تیم‌های Williams  و Benetton را تأمین نمود. در این جا بود که کمپانی رنو توانست در میان موتورسازان رتبه نخست را کسب کند. این کمپانی در سال‌های 1996 تا 2000 غیبت داشت ولی در سال 2000 دوباره به رقابت‌ها برگشت. در آن سال تیم Benetton اعلام کرد از ابتدای فصل 2002 همکاری‌اش با کمپانی رنو را از سرخواهد گرفت. سه سال بعد و در سال 2005 این تیم توانست با رانندگی فرناندو آلونزو (Fernando Alonso) به عنوان کمپانی موتوساز مقام نخست را به دست بیاورد. در سال 2006 تیم رنو از فرناندو آلونزو و جینکارلو فیشللا (Giancarlo Fisichella) دعوت کرد رانندگی خودروی جدید R26 که از یک گیربکس هفت سرعته بهره می‌برد را بر عهده بگیرند. این تیم دویستمین دوره مسابقات گرند پری را با پیروزی خودش توأم کرد. فرناندو آلونزو به موفقیتش ادامه داد و در مسابقات گرند پری کانادا و گرند پری آمریکا برنده شد، در گرندپری فرانسه نیز مقام دوم را به دست آورد. در آن سال کمپانی رنو عنوان بهترین خودروساز را از آن خودش کرد. جینکارلو فیشللا و هیکی کووالانین (Heikki Kovalainen) در سال 2007 رانندگان این تیم بودند. در سال 2008 تیم رنو با فرناندو آلونزو و نلسون پیکوت (Nelson Piquet) به عنوان راننده در جایگاه دوم ایستاد. سال 2009 سال نا امید کننده‌ای بود و خودروهای این تیم مشکلات زیادی پیدا کردند، عملکرد ضعیف نلسون پیکوت نیز باعث شد او از تیم رنو کنار گذاشته شود، با این حال هواداران وفادار این تیم امیدوارند در آینده شاهد عملکرد بهتری از این تیم باشند.

 

تیم Super Aguri 

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت پنجم)

تیم Super Aguri  یک تیم تازه وارد است که در سال 2006 به جمع تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 پیوسته است. این تیم به اسم Super Aguri Hondas نیز شناخته می‌شود و به طور غیر رسمی از آن به عنوان تیم دسته دو هوندا یاد می‌شود. بنیانگذار این تیم آگوری سوزوکی (Aguri Suzuki) راننده سابق فرمول 1 است و مقر آن در شهر توکیو ژاپن قرار دارد. آگوری سوزوکی در سال 1989 به عنوان راننده وارد مسابقات فرمول 1 شد و سال بعد از آن موفق شد در گرند پری ژاپن مقام سوم را به دست بیاورد و به اولین راننده ژاپنی تبدیل شد که در این مسابقات موفق به کسب مقام شده است. آگوری سوزوکی پس از این مسابقات به ژاپن برگشت و تیم Aguri را تأسیس کرد. این راننده ژاپنی در سال 2003 با همراهی آدریان فرناندز (Adrian Fernandez) تیم Super Aguri Fernandez Racing را بنیانگذاری کرد. سه سال بعد از آن این راننده در مسابقات قهرمانی ژاپن شرکت کرد. و تا به حال تنها کسی بوده است همزمان یک تیم فرمول 1 را مدیریت و به طور شخصی در مسابقات دیگر نیز شرکت بکند. در سال 2006 تیم Super Aguri در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرد و یوجی آدی (Yuji Ide) و تاکوما ساتو (Takuma Sato) به عنوان راننده در آن به ایفای نقش پرداختند. پس از برگزاری چهار دور مسابقه، مدیران تیم تصمیم گرفتند برای مسابقات گرند پری در سال 2007، مونتاگنی (Montagny) را جایگزین یوجی آدی بکنند. در فصل دوم برگزاری مسابقات سال 2007 نیز تیم اعلام کرد قصد دارد آنتونی دیویدسون (Anthony Davidson) را در کنار تاکوما ساتو را به عنوان راننده معرفی کند.

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت پنجم)


منبع

AutoRacing

برچسب : فرمول 1 , گرند پری , تیم رنو , تیم Super Aguri






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: reza-4WD
0

برای اینکه رقبا نترسن تیم سایپا رو قید نکردن
00:02  1393/12/18
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 58 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
نرگس : سلام داداش مال ما از اسفند تا حالا داره میچرخه بسکه چرخید سرگیجه گرفتیم 😒
اکبر رینگ : آقای احمدی من هم امروز با 096550 تماس گرفتم و گفت تا 6 بهمن فاکتور شده و حرف شما رو به اپراتور گفتم اینکه 6 بهمن آخرین فرصت بهمنی ها بوده و پرسیدم مگه بهمنی باقی مونده؟ گفت معیار نوبت فاکتور تایید احراز سکونته و تاریخ واریزی مهم نیست و بهمنی هایی که بعد 6 بهمن احراز سکونت رو ثبت کردن باقی موندن هرچند تعدادشون کمه خودم رو هم مثال زد و گفت شما تایید احراز سکونتت 9 اسفنده و تکمیل وجه 15 اسفند مهم نیست ماشین رو باید 9 فروردین تحویل میگرفتی و از 9 فروردین رفتی تو تاخیر و سود تاخیر هم از 9 فروردین حساب می کنن.
رسول : سلام اکبر آقا (اکبر رینگ) شما برگه ی سخا رو ، روز 9 اسفند تحویل نمایندگی دادین یا 15 اسفند ؟
شاهین پلاس : سلام دوستان ، یه سوال دارم . تاریخ تایید احراز محل سکونت روزیه که آدرس محل سکونت توسط پست یا راهور در سایت سخا تایید میشه ؟ یا تاریخی که برگه سخا رو به نمایندگی تحویل میدیم ،؟
شاهین cvt : سلام من تماس گرفتم گفتن سخا تا آخر بهمن فاکتور شده(کسانی بودند که سخا دیرتر ثبت شده ) و نوبت سخا ۱ اسفند هست که به زودی فاکتور میشه
ریگی : سلام آقا مسعود ماشین شما رو بعد از چند ماه تأخیر تحویل دادند ؟؟
علیرضا ۱ : از بهمنی ها کسی هست هنوز فاکتور نشده باشه ؟؟
سهند دی : سلام دوستان من امروز زنگ زدم به پارس خودرو(02148913595) ، گفتم داخل قرارداد ذکر شده 16 درصد سود مشارکت ، چرا لحاظ نشده .میگه طبق قانون چون ما به شما ماشین ارزون دادیم سود نمیدیم، و قانون هم مقدمه بر قرارداد😐 تهشم گفت قرار نیست سود مشارکتی بدن به کسی ، مگر اینکه بازرسی ورود پیدا کنه که بعید میدونم. تو چه مملکتی داریم زندگی میکنیم ما😐
تارا v4 اتومات تیتانیم تحویل اسفند : سلام اگر تحویل تیر ماه هستین با توجه به شرایط فعلی احتمالا تا مهر ماه تو همین مرحله میمونید من تحویل اسفند هستم هنوز فاکتور نشدم.
شاهین اتومات cvt اسفند : سلام به همه عزیزان دعوتنامه موعد تحویل آذر ماه از تاریخ 20 آبان صادر و تا 4 آذر مهلت تکمیل وجه داشت. همه عزیزانی که در این بازه تکمیل وجه کردند قطعا فاکتور و یا پلاک شدن. از 4 آذر تااااا یکم اسفند هیچ دعوتنامه و تکمیل وجهی نداشتیم. دعوتنامه دی و بهمن ؛ یکم اسفند صادر و تا 13 اسفند مهلت واریز داشت. دعوتنامه اسفند 14 اسفند صادر و تا 26 اسفند مهلت تکمیل وجه داشت. دیگه باید اول اسفند فاکتور بشه. عزیزان طرح عادی اول اسفند اگر فاکتور شدید اطلاع رسانی کنید با نام شهرر و استان. طرح مادران تا 9 اسفند فاکتور شده.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایکس33 : به والله 134تومن اومده براایکس33اتومات برام ک پرداخت کنم تازه قیمت قطعی بودم
امیر.دنا اپشنال : سلام دوستان دنا اتومات فوق العاده تکمیل وجه 15 اسفند تحویل 14 خرداد 24 اردیبهشت فاکتور و امروز پلاک شد رنگم سفید
خرزوخان سایپا : مگه میشه باز پول بخان؟؟؟ من فروش فوری هستم و مول کامل رییخام ینی چی مدیران خودرویی که پولش کامل گرفته باز افزایشش که داده باید ازشون بگیره و پیامک داده برای مابه تفاوت مسخره بازیه مگه؟؟؟
مهسا 28بهمن : پارسا 18بهمن چه خبر فاکتور شدی
فاطمه : سلام.خداروشکر
حسین : درسته، افزایش قیمت جدید شامل حال کسایی که تکمیل وجه کردن نمی شه، مگر اینکه آبشن یا چیزی به ماشین اضافه بش که دراون صورت باید پرداختی داشت
مالباخته دزدایران خودرو : لعنت بهشون،بیشرف ها قبل از عید عمدا فاکتور نزدن،چون میدونستن اگه فاکتور بشه و تحویل بعد از عید باشه خودشون باید این مبلغ رو به دولت پرداخت میکردن‌.با این شگرد مردم رو سرکیسه میکنن و اینجوری هر وقت دلشون بخواد ماشین رو تحویل میدن و نهایتا 10 تومن بعنوان دیرکرد میزارن کف دست مشتری بعنوان جریمه تاخیر.خدا ازتون نگذره.چه دلیلی داره دوماه قبل از عید ماشین فاکتور نشه،غیر از این
ثمین : چطور باید شکایت کنیم؟ تو توییتر بزنیم
ساشا اصل : دوست عزیز چرا اطلاعات غلط میدی!!!؟ موتورهای فعلی همه پلاس هستند اون پی که آخر tu5 هست یعنی پلاس در ضمن موتور رانا پلاس ارتقایافته tu5p هست
ایکس33 کراسmt : بعضی ها اینجا حرفهاشون دوروغ ، اخه بی صفت چرا دل مردمو خالی میکنین با این پیام ها ، اخه مگه میشه بخوای 150 میلیون دیون بدی ، ته تهش مابه التفاوت بیمه و پلاک رو ازت میگیرن