معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت پنجم)

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت پنجم)

در قسمت‌های اول، دوم، سوم و چهارم این مجموعه مقالات با هشت تیم از تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 آشنا شدید، در این مقاله نیز به معرفی دو تیم دیگر خواهیم پرداخت.

 

تیم رنو

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت پنجم)

این تیم برای اولین بار در مسابقات گرندپری انگلستان که در سال 1977 برگزار شد شرکت کرد و برای نخستین بار موتورهای توربو را به این مسابقات معرفی نمود. این دستاورد زمانی به دست آمد که مدیریت تیم بر عهده جنی تور (Gene Thor) بود. تیم رنو با رانندگی ژان پیر ژابولی (Jean-Pierre Jabouille) در تا پایان فصل در پنج مسابقه شرکت کرد. دو سال بعد از آن و در مسابقات گرندپری فرانسه سال 1979، تیم رنو توانست با همین راننده اولین پیروزی‌اش را به دست بیاورد. در سال 1985، کمپانی رنو فقط به عنوان تولید کننده موتور در مسابقات فرمول 1 شرکت کرد و موتورهای تیم Lotus را تأمین کرد. کمی بعد از آن و در سال 1989، این تیم دوباره به مسابقات برگشت تا موتورهای تیم Williams را تأمین کند. کمی بعد از آن و در دهه 90 میلادی موتورهای ساخت کمپانی رنو شروع به حمرانی بر ورزش اتومبیل‌رانی کردند و موتور تیم‌های Williams  و Benetton را تأمین نمود. در این جا بود که کمپانی رنو توانست در میان موتورسازان رتبه نخست را کسب کند. این کمپانی در سال‌های 1996 تا 2000 غیبت داشت ولی در سال 2000 دوباره به رقابت‌ها برگشت. در آن سال تیم Benetton اعلام کرد از ابتدای فصل 2002 همکاری‌اش با کمپانی رنو را از سرخواهد گرفت. سه سال بعد و در سال 2005 این تیم توانست با رانندگی فرناندو آلونزو (Fernando Alonso) به عنوان کمپانی موتوساز مقام نخست را به دست بیاورد. در سال 2006 تیم رنو از فرناندو آلونزو و جینکارلو فیشللا (Giancarlo Fisichella) دعوت کرد رانندگی خودروی جدید R26 که از یک گیربکس هفت سرعته بهره می‌برد را بر عهده بگیرند. این تیم دویستمین دوره مسابقات گرند پری را با پیروزی خودش توأم کرد. فرناندو آلونزو به موفقیتش ادامه داد و در مسابقات گرند پری کانادا و گرند پری آمریکا برنده شد، در گرندپری فرانسه نیز مقام دوم را به دست آورد. در آن سال کمپانی رنو عنوان بهترین خودروساز را از آن خودش کرد. جینکارلو فیشللا و هیکی کووالانین (Heikki Kovalainen) در سال 2007 رانندگان این تیم بودند. در سال 2008 تیم رنو با فرناندو آلونزو و نلسون پیکوت (Nelson Piquet) به عنوان راننده در جایگاه دوم ایستاد. سال 2009 سال نا امید کننده‌ای بود و خودروهای این تیم مشکلات زیادی پیدا کردند، عملکرد ضعیف نلسون پیکوت نیز باعث شد او از تیم رنو کنار گذاشته شود، با این حال هواداران وفادار این تیم امیدوارند در آینده شاهد عملکرد بهتری از این تیم باشند.

 

تیم Super Aguri 

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت پنجم)

تیم Super Aguri  یک تیم تازه وارد است که در سال 2006 به جمع تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 پیوسته است. این تیم به اسم Super Aguri Hondas نیز شناخته می‌شود و به طور غیر رسمی از آن به عنوان تیم دسته دو هوندا یاد می‌شود. بنیانگذار این تیم آگوری سوزوکی (Aguri Suzuki) راننده سابق فرمول 1 است و مقر آن در شهر توکیو ژاپن قرار دارد. آگوری سوزوکی در سال 1989 به عنوان راننده وارد مسابقات فرمول 1 شد و سال بعد از آن موفق شد در گرند پری ژاپن مقام سوم را به دست بیاورد و به اولین راننده ژاپنی تبدیل شد که در این مسابقات موفق به کسب مقام شده است. آگوری سوزوکی پس از این مسابقات به ژاپن برگشت و تیم Aguri را تأسیس کرد. این راننده ژاپنی در سال 2003 با همراهی آدریان فرناندز (Adrian Fernandez) تیم Super Aguri Fernandez Racing را بنیانگذاری کرد. سه سال بعد از آن این راننده در مسابقات قهرمانی ژاپن شرکت کرد. و تا به حال تنها کسی بوده است همزمان یک تیم فرمول 1 را مدیریت و به طور شخصی در مسابقات دیگر نیز شرکت بکند. در سال 2006 تیم Super Aguri در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرد و یوجی آدی (Yuji Ide) و تاکوما ساتو (Takuma Sato) به عنوان راننده در آن به ایفای نقش پرداختند. پس از برگزاری چهار دور مسابقه، مدیران تیم تصمیم گرفتند برای مسابقات گرند پری در سال 2007، مونتاگنی (Montagny) را جایگزین یوجی آدی بکنند. در فصل دوم برگزاری مسابقات سال 2007 نیز تیم اعلام کرد قصد دارد آنتونی دیویدسون (Anthony Davidson) را در کنار تاکوما ساتو را به عنوان راننده معرفی کند.

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت پنجم)


منبع

AutoRacing

برچسب : فرمول 1 , گرند پری , تیم رنو , تیم Super Aguri






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: reza-4WD
0

برای اینکه رقبا نترسن تیم سایپا رو قید نکردن
00:02  1393/12/18
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سعید : سلام. من تحویل 24 دی بودم، چند روز پیش فاکتور شد. به احتمال زیاد برا شما هم چند روز دیگه فاکتور میشه. 4 تا 5 ماه تاخیر داره
زهرا : از ثبت نام شهریور ماهی ها که هنوز شاسی نشده اطلاعی دارید؟؟
زهرا : من شهریور بودم و شاسی نشده
کاظم : فکر کنم تا سال‌ها باید به پیشنهادات غیر اجباری سایپا فکر کنیم و قبول نکنیم.
منصوری : سلام اسفندیا کسی دعوتنامه نیومده براش تا کی باید صبر کنیم
یوسف 💯 : سلام 😃😃😃 سورن دوگانه تکمیل وجه ۱۰ بهمن ، تحویل ۲۹ اسفند بود ، دیروز پیامک تبدیل به 207i پانا دستی اومد ، ولی تبدیل نخواهم کرد ، ماشین خودم رو می خوام 💥💥💥💥💦
علی : واسه من زده ارسال به خودرو ساز از امروز زده ، اطلاعات بازگشتی عرضه کننده خودرو یعنی چی ؟ دارم سکته میکنم
S5shahrivar : ۳۰ شهریور هنوز شاسی نشده بک احتمال داره چون اقساطی ها را بخوان ماشین دیگه بدن داستان تغییر چک ها و غیره داره خیلی ها هم دو تا قسط واریز کردند فعلا دارم اقساطی ها را میدن بعد می رسن خدمت ما بجای s5 یا s3 میدن یا x5
X5 مشکی : من ۱۷ بهمن ثبت نام کردم الان از سه ماه بیشتر گذشته ولی هنوز فاکتور نشده،تکمیل وجه زرده.کسی میدونه چقدر دیگه تحویل میدن؟
مبین : آرامشتون حفظ کنید و باز هم چاره ای بجز صبر کردن نداریم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا S5 : سلام، مبارک باشه ، ماشین چی بود؟
پارس لعنتی : من هنوز پول واریز نکردم یعنی ندارم ک واریز کنم،نمیخوام الکی الکی حواله بفروشم و دیگه هیچوقت ماشین دار نشم چیکار کنم😭😭😭😭
رانا پلاس بهمن ماه تبدیل 207،tu3 : تکمیل وجه 10دی ماه،الان فاکتور شد😋
کشاورز : از فردا بهمن ماهی ها فاکتور میشن دعوتنامه اسفند ماه هم فردا میاد اسفند ماهی ها فورا تکمیل وجه کنید اصلا درنگ نکنید
احسان : الان دیگه زمستان و بهار و تابستان همه متحد بشیم چون قیمت همینه و باید کاهش پیدا کنه و از حقمون دفاع کنیم56 درصد افزایش در یک‌مرحله قابل قبول نیست چون در مدت14 ماه درسال 1402 80 درصد افزایش دادن ودر 1403 56 درصد کدام خودرو این همه افزایش قیمت داشته این چیزی نیست جز لجبازی با متقاضیان پژو پارس مگه پارس چی داره و چه آپشنی اضافه کردن
دی ماه : چه فرقی داره چیه.تا 3 سال گارانتی داره سوار شو بعد گارانتی رد کن بره.هنو ماشین مارو ندادن
سعید تیگو7 : حالا اصلا میگیم اینایی که گفتی خیال واهی و دلخوش کنی از طرف دیگران هست من که تحویل قراردادم 90 روز کاری هست و خودم قراردادو امضا کردم و و طبق قرار داد سیستمی برج 5هست چه ضرر و زیانی برای من داره حالا میخاد اخبار درست باشه یا غلط.پس حداقل بزارین روند و مراحل کار را دوستان اینجا اعلام کنند و اگر کسانی خبر جدیدی دارند بیان کنند
رضا : یه چند تا مسئله رو خدمت دوستان متذکر بشم چون بعضی ها فکر کنم از سر بیکاری میان توی گروه وبه احتمال خیلی زیاد هیچ خودرو ثبت نامی هم ندارن فقط می خوان با حس وحال مردم بازی کنن،دوستان من چند سال پیش یه کوییک ثبت نام سایپا داشتم هیچ اطلاعی از طریق نمایندگی یا صدای مشتری نصیبم نشد وخودرو هم با 3 ماه تاخیر تحویل گرفتم اما با اطلاع رسانی افراد توی همین گروه‌ها قبل از اینکه نمایندگی به من بگه من هر مرحله از روند تحویل خودرو مطلع می شدم پس اینکه بعضی ها میگن این پیج مال شرکت مدیران هست وغیره این چرت وپرت هست چون فقط اطلاعات این خودروساز نیست شما می تونید توی صفحات دیگه هم ببینید که شرکت های دیگه هم هستند ودرمورد اون دوتا آقایان فرشید والوند هردوشون اشخاص محترمی بودن واطلاعاتشون هم دقیق بود از نحوه تایپ کلامشون مشخص بود دیگه هم لطفا بقیه نیان نظرات بی خود خودشون رو بزارن
دوگانه : سلام شما تاریخ تکمیل وج وتاریخ تحویل کی بودین.والا ازما داره میره توششماه
تحویل 30دی : از کجا بفهمیم dae گیربکس هست.