معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت ششم)

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت ششم)

در قسمت‌های اول، دوم، سوم، چهارم و پنجم این مجموعه مقالات با ده تیم از تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 آشنا شدید، در این مقاله نیز به معرفی دو تیم دیگر خواهیم پرداخت.

 

تیم Toro Rosso

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت ششم)

کمپانی نوشابه‌سازی Red Bull هم مالک تیم اتومبیل‌رانی Toro Rosso است و هم مالک تیم Red Bull. تیم Toro Rosso نخستین بار در مسابقات فرمول 1 سال 2007 وارد میدان شد و در سال 2008 کمپانی Red Bull به تنها مالک این تیم تبدیل شد و تصمیم گرفت که تیم Toro Rosso به عنوان تیم دوم Red Bull عمل کند و به کار آموزش رانندگان جوان مشغول باشد و به مرور ارتقا داده شود. اولین موفقیت این تیم در سال 2006 و با رانندگی وینتانتیو لوئیزی (Vitantonio Luizzi) و در مسابقات گرند پری آمریکا به دست آمد. سباستین فتل نیز در مسابقات گرند پری سال 2008 موفق به کسب پیروزی شد. سباستین فتل اواسط سال 2007 از تیم بی‌ام‌و جدا شد و به این تیم پیوست. یکی دیگر از راننده‌های تیم Toro Rosso، سباستین بوردیاس (Sebastian Bourdais) بود که چهار بار در مسابقات قهرمانی Champ Car برنده شد. در سال 2009 سباستین فتل به تیم Red Bull منتقل شد و سباستین بویمی (Sebastian Buemi) جای او را گرفت. جیمی آلگورساوری (Jaime Alguersauri) نیز بعد از مسابقات گرند پری آلمان جایگزین بوردیاس شد، چون در این مسابقات عملکرد ضعیفی از خودش نشان داد. بویمی و آلگورساوری تا سال 2010 به رانندگی برای تیم Toro Rosso ادامه دادند. البته تردیدی نیست که فرانز توست (Franz Tost) سرپرست تیم و جورجیو آسانلی (Giorgio Ascanelli)، مدیر فنی تیم، به جیمی آلگورساوری جوان فرصت دادند تا شایستگی و توانایی‌های خودش را نشان بدهد. به طور قطع، سال 2010 سالی بود که فصلی جالب در تاریخ تیم جوان Toro Rosso رقم خورد.

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت ششم)

 

تیم تویوتا

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت ششم)

مقر کمپانی خودروسازی تویوتا در شهر کلن آلمان است و تیم اتومبیل‌رانی تویوتا نیز آز آن‌جا هدایت می‌شود، این تیم تحت عنوان Panasonic Toyota نیز شناخته می‌شود. این تیم از سال 1972 آغاز به کار کرد و اسم اصلی آن Toyota Team Europe بود که بعدها به Toyota Motorsport تغییر نام داد. FIA این تیم را از شرکت در مسابقات سال 1995 منع کرد چون از قطعاتی غیر مجاز در خودروها استفاده کرده بود و به این ترتیب، رقابت آن‌ها با تیم‌های رقیب افزایش پیدا کرد. این تیم در مسابقات لمان نیز دو بار شکست خورد. بعد از آن بود که کمپانی تویوتا تصمیم گرفت به جای قطعه‌سازی برای تیم‌های مک‌لارن و Williams، تیم اتومبیل‌رانی خودش را راه‌اندازی و در سال 2002 در دوازدهمین سری مسابقات فرمول 1 شرکت کند. در این فصل رانندگان تیم تویوتا میکا سالو (Mika salo) و آلن مک‌نیش (Allan McNish) بودند و در طول فصل فقط توانستند دو پیروزی به دست بیاورند. با این که این دو راننده بسیار خوب عمل کردند، ولی برای مسابقات سال 2003 به آن‌ها پیشنهادی نشد و تیم تویوتا به جای آن‌ها از کریستیانو دی ماتا (Cristianio De Matta) و الیور پانیس (Oliver Panis) به عنوان راننده استفاده کرد.

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت ششم)

تویوتا در سال 2003 موفقیت‌هایی به دست آورد و امتیازاتش را به شانزده رساند ولی در مسابقات قهرمانی Constructors  در جایگاه هشتم ایستاد. در سال 2004، تیم تویوتا مجدداً به علت استفاده از قطعات غیر مجاز به دردسر افتاد و از شرکت در مسابقات گرند پری کانادا منع شد. کریستیانو دی ماتا پس از برگزاری مسابقات گرند پری آلمان تیم را ترک کرد و ریکاردو زونتا (Ricardo Zonta) و بعد از او هم جارنو ترولی (Jarno Trulli) جایگزین او شدند. الیور پانیس نیز به این فکر افتاد که وقتش است بازنشسته بشود، و به این ترتیب، ریکاردو زونتا دور نهایی مسابقات را انجام داد. بعد از این دوره بود که یک بحران دیگر دامن کمپانی تویوتا را گرفت و متهم شد که خودرو تویوتا TF04 شباهت زیادی به خودرو فراری F2003-GA دارد. بسیار عجیب بود که در طی تحقیق و تفحص، کمپانی تویوتا از بیم این که کمپانی فراری از اطلاعات بهره‌برداری کند، از ارسال اطلاعات به ایتالیا سر باز زد. بعد از فصل 2005، جارنو ترولی به همکاری با تیم ادامه داد ولی رلف شوماخر (Ralf Schumacher) جایگزین ریکاردو زونتا شد. با این که آن فصل از مسابقات خوب شروع شد، تیم تویوتا نتوانست خوش بدرخشد و جایگاه خودش را حفظ کند، شاید هم دلیل این امر این بود که رقبا مدام در حال پیشرفت و ارتقا بودند. با این حال، سال 2005 یکی از موفق‌ترین سال‌های تیم تویوتا بود.

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت ششم)

در سال 2006، تیم تویوتا تصمیم گرفت به جای تایرهای میشلن از تایرهای بریجستون استفاده کند و تصور بر این بود که با خودروی جدیدش بتواند از تیم‌های رقیب جلو بزند، ولی خودرو جدید آن طور که انتظار می‌رفت خوب عمل نکرد، با این حال تیم توانست سی و پنج به دست بیاورد و در جایگاه ششم بایستد.  جارنو ترولی و رلف شوماخر در سال 2007 نیز با این تیم همکاری کردند. کمپانی تویوتا موتور خودروهای William را نیز تأمین کرد و موتورهای خودش را جایگزین موتورهای Cosworth کرد که این تیم در سال 2006 از آن‌ها استفاده می‌کرد.


منبع

AutoRacing

برچسب : فرمول 1 , گرند پری , سباستین فتل , مایکل شوماخر , تیم Red Bull , تیم تویوتا , تویوتا , میشلن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 46 نظر
محسن ا 10 نظر
Jalil fathi 6 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهینg🍂 : سلام من هم هفته چهارم خرداد هستم یک بار برام پیام تبدیلی اومد نزدم همچنان منتظر جی هستم رفتم ثبت شکایت انجام دادم
تارا : سلام برای همه همین جوری هستش.زودتر میاد وجه زودتر واریز کنید اوایل بهمن ماشین تحویل میگره.به سلامتی
شیرازی : سلام دوستان کسی امار از اخرین تحویل داره؟ شاهین جی یا جی ال
جمال : سلام بعد اردیبهشت .خرداد هم تکمیل وجه بوده یانه لطفا من. مرداد ش پ ۱۲۱۴۲۰۱۱
رضا : سلام دوستان من شاهین پلاس ثبت نام کردم بهمن ۴۰۳ حدود ۴۲۳ تومن پول واریز کردم قرار بوده مهر پیامکش بیاد ولی هنوز خبری نشده و پیامک تکمیل وجه نیومده ،کسی هست این شرایط و داشته باشه
میثم : خب مریم خانم شما قبلا چقدر پرداخت کرده بودی؟ جی ال تیر ۶۵۱ بوده اگه ۴۱۳ باز پرداخت کردی که شامل افزایش آبان هم شدی می‌بایست ۳۲۰ پرداخت میکردی و سود هم ازت کسر میشد بی زحمت پرداخت اولیه و سود مشارکت هم توضیح بدی ببخشید
پاسخ به مریم خانم : ببخشید خواهرم شما چند بار براتون پیامک اومد آخر بار چه تاریخی بود؟ حواله من خرداد بوده یه بار تو اردیبهشت یه بار خرداد آخر بار هم 20مرداد تبدیل اومد الان کارشناس میگه مال مرداد اجبار بوده من افزایش تیر هم شاملم نشد و به قیمت خرداد حساب کردن الان بخدا گرفتار شدم به حرف زنم گوش دادم پرداخت نکردم اون موقع با قیمت 573 برام حساب کردن و سود مشارکت هم کم کردن ولی الان میگن سود هم حذف میشه و قیمت جدید آبان ببخشید برای شما پیام اومد اواخر مهر افزایش شاملتون نمیشه آخه واسه من همچین پیامی نیومد ممنون میشم جواب بدی بخدا زندگیم بهم ریخته
امیر حسین : سلام دوست عزیز سود تاخیر چقدر پرداخت کردند
مريم : من مثل شما بودم ٣١٤ شد
مريم : شما كه خردادي يعني دو ماه هم از من جلوتري، من مرداد جي بودم كه ٢٠ آبان تبديل به جي ال زدم و فقط افزايش قيمت تير شامل من شد، ٤١٣ واريز كردم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دی : 14 کجا بود نگفتند تا 16 دهم
مهرداد : خدا قوت پهلوان
سجاد بختیاری : اینایی که میگین گرون بشه و خوشحالین چه اکستند و چه آبی گرون بشه لوازم یدکیش هم گرون میشه فردا بخوایم قطعه بخریم براش 2برابر باید بخریم
علی : سلام بله از من 8.22 فاکتور وبیمه شده ولی پلاک هنوز نشده
مهیار : سلام من 19 مرداد تکمیل وجه کردم .هنوز فاکتور نشده
محمدی : سلام دوستان امروز کسی از تبدیلی دوگانه به تک فاکتور شده تا تاریخ 15 شهریور فاکتور شده من 16 شهریور تکمیل وج کردم هنوز فاکتور نشدم
سعید : من ثبت نام 26 فروردین بودم
مصطفی : آگه کسی مثل من هست نتونسته دعوت نامه پرداخت کنه و دعوت نامه مجدد براش نیومده تیک سبز بزنید ببینبم چند نفریم
مصطفی : سلام من تحویل آبان ماه هستم 1 مهر برام دعوتنامه اومد نتونستم پرداخت کنم دیگه برام دعوتنامه نیومده خواهشا آگ کسی اطلاع داره راهنمایی کنه باید چکار کنم ممنون
محمد : سلام خیر روی پرداخت وجه مونده