معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت ششم)

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت ششم)

در قسمت‌های اول، دوم، سوم، چهارم و پنجم این مجموعه مقالات با ده تیم از تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 آشنا شدید، در این مقاله نیز به معرفی دو تیم دیگر خواهیم پرداخت.

 

تیم Toro Rosso

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت ششم)

کمپانی نوشابه‌سازی Red Bull هم مالک تیم اتومبیل‌رانی Toro Rosso است و هم مالک تیم Red Bull. تیم Toro Rosso نخستین بار در مسابقات فرمول 1 سال 2007 وارد میدان شد و در سال 2008 کمپانی Red Bull به تنها مالک این تیم تبدیل شد و تصمیم گرفت که تیم Toro Rosso به عنوان تیم دوم Red Bull عمل کند و به کار آموزش رانندگان جوان مشغول باشد و به مرور ارتقا داده شود. اولین موفقیت این تیم در سال 2006 و با رانندگی وینتانتیو لوئیزی (Vitantonio Luizzi) و در مسابقات گرند پری آمریکا به دست آمد. سباستین فتل نیز در مسابقات گرند پری سال 2008 موفق به کسب پیروزی شد. سباستین فتل اواسط سال 2007 از تیم بی‌ام‌و جدا شد و به این تیم پیوست. یکی دیگر از راننده‌های تیم Toro Rosso، سباستین بوردیاس (Sebastian Bourdais) بود که چهار بار در مسابقات قهرمانی Champ Car برنده شد. در سال 2009 سباستین فتل به تیم Red Bull منتقل شد و سباستین بویمی (Sebastian Buemi) جای او را گرفت. جیمی آلگورساوری (Jaime Alguersauri) نیز بعد از مسابقات گرند پری آلمان جایگزین بوردیاس شد، چون در این مسابقات عملکرد ضعیفی از خودش نشان داد. بویمی و آلگورساوری تا سال 2010 به رانندگی برای تیم Toro Rosso ادامه دادند. البته تردیدی نیست که فرانز توست (Franz Tost) سرپرست تیم و جورجیو آسانلی (Giorgio Ascanelli)، مدیر فنی تیم، به جیمی آلگورساوری جوان فرصت دادند تا شایستگی و توانایی‌های خودش را نشان بدهد. به طور قطع، سال 2010 سالی بود که فصلی جالب در تاریخ تیم جوان Toro Rosso رقم خورد.

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت ششم)

 

تیم تویوتا

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت ششم)

مقر کمپانی خودروسازی تویوتا در شهر کلن آلمان است و تیم اتومبیل‌رانی تویوتا نیز آز آن‌جا هدایت می‌شود، این تیم تحت عنوان Panasonic Toyota نیز شناخته می‌شود. این تیم از سال 1972 آغاز به کار کرد و اسم اصلی آن Toyota Team Europe بود که بعدها به Toyota Motorsport تغییر نام داد. FIA این تیم را از شرکت در مسابقات سال 1995 منع کرد چون از قطعاتی غیر مجاز در خودروها استفاده کرده بود و به این ترتیب، رقابت آن‌ها با تیم‌های رقیب افزایش پیدا کرد. این تیم در مسابقات لمان نیز دو بار شکست خورد. بعد از آن بود که کمپانی تویوتا تصمیم گرفت به جای قطعه‌سازی برای تیم‌های مک‌لارن و Williams، تیم اتومبیل‌رانی خودش را راه‌اندازی و در سال 2002 در دوازدهمین سری مسابقات فرمول 1 شرکت کند. در این فصل رانندگان تیم تویوتا میکا سالو (Mika salo) و آلن مک‌نیش (Allan McNish) بودند و در طول فصل فقط توانستند دو پیروزی به دست بیاورند. با این که این دو راننده بسیار خوب عمل کردند، ولی برای مسابقات سال 2003 به آن‌ها پیشنهادی نشد و تیم تویوتا به جای آن‌ها از کریستیانو دی ماتا (Cristianio De Matta) و الیور پانیس (Oliver Panis) به عنوان راننده استفاده کرد.

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت ششم)

تویوتا در سال 2003 موفقیت‌هایی به دست آورد و امتیازاتش را به شانزده رساند ولی در مسابقات قهرمانی Constructors  در جایگاه هشتم ایستاد. در سال 2004، تیم تویوتا مجدداً به علت استفاده از قطعات غیر مجاز به دردسر افتاد و از شرکت در مسابقات گرند پری کانادا منع شد. کریستیانو دی ماتا پس از برگزاری مسابقات گرند پری آلمان تیم را ترک کرد و ریکاردو زونتا (Ricardo Zonta) و بعد از او هم جارنو ترولی (Jarno Trulli) جایگزین او شدند. الیور پانیس نیز به این فکر افتاد که وقتش است بازنشسته بشود، و به این ترتیب، ریکاردو زونتا دور نهایی مسابقات را انجام داد. بعد از این دوره بود که یک بحران دیگر دامن کمپانی تویوتا را گرفت و متهم شد که خودرو تویوتا TF04 شباهت زیادی به خودرو فراری F2003-GA دارد. بسیار عجیب بود که در طی تحقیق و تفحص، کمپانی تویوتا از بیم این که کمپانی فراری از اطلاعات بهره‌برداری کند، از ارسال اطلاعات به ایتالیا سر باز زد. بعد از فصل 2005، جارنو ترولی به همکاری با تیم ادامه داد ولی رلف شوماخر (Ralf Schumacher) جایگزین ریکاردو زونتا شد. با این که آن فصل از مسابقات خوب شروع شد، تیم تویوتا نتوانست خوش بدرخشد و جایگاه خودش را حفظ کند، شاید هم دلیل این امر این بود که رقبا مدام در حال پیشرفت و ارتقا بودند. با این حال، سال 2005 یکی از موفق‌ترین سال‌های تیم تویوتا بود.

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت ششم)

در سال 2006، تیم تویوتا تصمیم گرفت به جای تایرهای میشلن از تایرهای بریجستون استفاده کند و تصور بر این بود که با خودروی جدیدش بتواند از تیم‌های رقیب جلو بزند، ولی خودرو جدید آن طور که انتظار می‌رفت خوب عمل نکرد، با این حال تیم توانست سی و پنج به دست بیاورد و در جایگاه ششم بایستد.  جارنو ترولی و رلف شوماخر در سال 2007 نیز با این تیم همکاری کردند. کمپانی تویوتا موتور خودروهای William را نیز تأمین کرد و موتورهای خودش را جایگزین موتورهای Cosworth کرد که این تیم در سال 2006 از آن‌ها استفاده می‌کرد.


منبع

AutoRacing

برچسب : فرمول 1 , گرند پری , سباستین فتل , مایکل شوماخر , تیم Red Bull , تیم تویوتا , تویوتا , میشلن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ساسان : انشاالله که دوستان زودتر ماشین جی رو تحویل بگیرن.. ماکه سعادت نداشتیم جی سوار بشیم..ای کاش زودتر تبدیل میزدم که حداقل تابستان رو یه مسافرت برم
وحید : X3 پرو کارخانه 203 میلیون کرون کرد
T8 : ثبت نامی های اردیبهشت T8 کسی شاسی شده؟؟؟
cvt مهر1402 : همچنان توي تكميل وجه شده هاي 18 اسفند 1403 گير كرده. خيلي تأسف داره. هر 15 روز كه ميگذره تاريخ تكميل وجه شده ها يك روز ميره جلو. تا كي ميخاد اينجوري پيش بره. 22 اسفند 1403 تكميل وجه كرديم. 5 مهر 1402واريز اوليه بوده. نابود شديم بخدا بدبخت شديم خدايا به دادمون برس بيچاره شديم
علی : اخه عزیز من برای چی باید بیام اینجا وقت بزارم که به شما دروغ بگم هرکی میخاد شمارش رو بزاره اسکرین شات مراحل قرارداد رو بفرستم براش .درسته که سایپا خیلی نامرد و بی وجدانه ولی شما هم دیگه اینقدر جنایی ش نکنید تحویل شاهین رو
جعفر کلهری شاهین پلاس اردیبهشت 15 : با سلام به نظرتون ای طرح جایگزینی برا ماهایی که تکمیل وجه اردیبهشت هستیم میاد یا نه؟
j7 : افزایش که قطعا هست ولی احتمالا همون بهمن ماه افزایش بخوره
داریوش ۲ اردیبهشت : شماره پذیرش من ۱۱۹۴۴۳۷۴ هنوز فاکتور نشدم نمیدونم چند تا مونده به نوبت من ای کاش اونایی که فاکتور میشن بیان بگن شمارشونو تا بدونیم چی به چیه
محمد j7 اریبهشت : انشالله که دیگه قیمت بالا نره
علی مدبر : من هر روز زنگ میزنم هیچ جواب تکراری صبور باشید طبق روال پیش می‌ره قبلاً تو شهر ما ماشینهای تریلر حمل ماشین می‌دیدم محصولات سایپا جابجا می‌کنه الان یک ماه ندیدم ولی ایران خودرو هر روز میبینم چند تا فکر کنم سایپا درشو‌گل گرفتن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس بهمن : 202 واریز اولم برج 3 پارسال بوده 253 هم 19 برج 4 امسال بوده
مینا 207پانا آذرماه : پیش فروش اردیبهشت تحویل آذرماه
207 مرداد 31 : ساعت چند چک کردی ارسال مدارک به ناجا شده برات
دناپلاس 6سرعته تحویل 31شهریور : سلام دوستان دیروزفاکتورشد امروزهم پلاک خورد به امیدفاکتورشدن تمام عزیزان
علیرضا : دوستانی آذرماهی که دعوتنامه 406 میلیونی براشون صادر شده، پیش فروش چه ماهی بودند؟؟
علی : واریزی میشه 417500میشه دقیق
207 : 48 ساعت بعد من طول کشید
207 : رینگ آلمینیوم رو زود تر تحویل میدن
وحید : ممنون آقا سعید شرمنده فرمونش برقی میشه tuf پلاس؟
ارش : سلام من تحویل 20 مهر هستم هنوز فاکتور نشدم