چرا ورود برخی خودروها بازهم ممنوع شد؟

چرا ورود برخی خودروها بازهم ممنوع شد؟

براساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی در سال 94 نیز ممنوع اعلام شد.
ممنوعیت ورود خودروهای بالای 2500 سی‌سی در دوره محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری پیشین به دلیل بحران ارزی کشور تصویب شد. این در شرایطی است که با توجه به بهبود وضعیت اقتصادی در دولت یازدهم توقع می‌رفت که این مصوبه در کنار دیگر کالاهایی که مشمول اولویت 10 بودند لغو شود حال آنکه چنین نشد. 
وزارت صنعت، معدن و تجارت دولت پیشین با قراردادن خودروهای 2500 سی‌سی در لیست کالاهای گروه 10 که شامل لوازم خانگی غیرضروری، اسباب بازی، وسایل تزئینی و لوکس می‌شد، ورود خودروهای مذکور را متوقف کرد.
این مصوبه در راستای تامین و بالانس شدن ارز کشور با درآمدهای دولت صورت گرفت. بر همین اساس واردات کالاهای لوکسی که توان تولید داخل برای آنها وجود دارد و کالاهایی که جزو نیازهای ضروری جامعه نبودند، ممنوع اعلام شد. 
اما این مصوبه در دولت یازدهم براساس وجود تقاضا در بسیاری از کالاهای اولویت 10 تغییر کرد و وزارت صنعت واردات کالاهای گروه 10 را با دو برابر تعرفه آزاد کرد. حال واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی در شرایطی همچنان ممنوع اعلام شده که این سوال مطرح می‌شود اصرار دولت بر ممنوعیت واردات این کالا چیست؟ به عقیده یک کارشناس صنعت خودرو علت ممنوعیت دوباره این خودروها لوکس بودن و همچنین ارزبری بسیار زیاد است که هزینه سنگینی را بر دوش دولت می‌گذارد. در این زمینه کارشناس دیگری معتقد است که نبود تقاضا در خودروهای بالای 2500 سی‌سی به نسبت دیگر کالاهای گروه 10 علت آزاد شدن آن کالاها و ممنوعیت ورود خودروها با این حجم موتور است. 
بر این اساس برخی وارد‌کنندگان خودرو، ممنوعیت ورود خودروهای بالای 2500 سی‌سی را برخلاف اصول اقتصادی می‌خوانند و معتقدند که ورود یا عدم ورود خودرو براساس حجم موتور یا لوکس بودن مبنای منطقی ندارد.

منبع

دنیای اقتصاد

برچسب : خودرو , بازار , قیمت خودرو , ممنوعیت , ورود






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

7 نظر

کاربر: Bugatti
0

اجبا هر وقت یه کله گنده ماشین میخواد وارد کنه میشه ولی بقیه نه
11:48  1394/01/25
پاسخ دادن
بهرام
7

آزرا 3000cc قیمتش 32 هزار دلار اما ب ام و528 2000cc قیمتش 55 هزار دلار !!! بحث من راجع به نوع ماشین و مقایسه آزرا و ب ام و نیست فقط خواستم بگم لوکس بودن به حجم موتور ربطی نداره...
23:18  1394/01/18
پاسخ دادن
رضا
6

اینا اگه مشکلشون ارز بود میگفتن ماشین از این قیمت بالا تر نیارین نه اینکه واسه ورود حجم موتور تعیین کنن یا اینایی که این قانون را وضع کردن خیلی بی سوادن یا ملت رو نفهم فرض کردن برای رسیدن به مقصودهای پشت پردشون
16:11  1394/01/18
پاسخ دادن
عقیل
0

همش حرف مفته.چون میخوان مردم ماشینای آشغال خودشون رو بخرن این کار رو میکنن.یکی نیست بگه شما که اینقد حرف از حمایت از تولید داخلی میزنید چرا کیفیت ماشینارو بالا نمیبرید و خودتون ماشینای خارجی سوار میشید.تو ایران همه چی به زور داره به مردم قالب میشه و مردم هم مجبورن این آشغالا رو بخرن.ماشین آشغال و گرون و سود زیاد و مدت انتظار تحویل چند ماهه میدن بازم مردم بدبخت میخرن!به نظرتون چرا مردم میخرن؟چونکه بازار ایران انحصاریه و قدرت انتخاب مردم تقریبا صفره
14:34  1394/01/18
پاسخ دادن
محمد
6

همه کاراشون برعکسه خب ماششین بالای ۲۵۰۰ میشه ماشین لوکس. هر چی هم لوکس تر مصرف و الودگی کمتر
14:32  1394/01/18
پاسخ دادن
کاربر: ژاوی هرناندز
6

علت ممنوعیت دوباره این خودروها لوکس بودن و همچنین ارزبری بسیار زیاد است که هزینه سنگینی را بر دوش دولت می‌گذارد!!!!
میشه یکم در مورد جمله آخر توضیح بدین. این کدوم هزینه سنگینه که با واردات خوردو به دولت تحمیل میشه؟
12:10  1394/01/18
پاسخ دادن
چلنجر
1

لابد برادران قاچاقچی! دارند با چینیها مذاکره می کنند تا بالای 2500سی سی وارد کنند!
13:58  1394/01/19

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلسعلی : آپدیت ۳ روند فاکتور اطلس به شرح زیر است سفیدمشکی تا ۱ شهریور مشکی تا ۶ شهریور نوک مدادی تا ۱۵ شهریور نقره ای تا ۲۰ مرداد سفید قرمز تا ۱۹ مهر کرم مشکی تا به همین لحظه‌ فاکتور هستند
مصطفی : سلام دوستان کسی از آذر ماهی ها پیامک تکمیل وجه واسش اومده؟
توحید ارومیه : مهلت تا 9دی ماه هست.مبلغ هم 245میلیون.مصوبه رو رعایت کردن سود مشارکت رو حذف کردن.برای سخا هم باید بری از کافی نت اقدام کنی برای ادرس کد پستی تون
احسان : از طریق همون سایتی که ثبت نام کردید (سایپا )چک کنید ،سخا رو از طریق پست تایید میکنید و تحویل نمایندگی میدید ،معمولا برای دعوتنامه ۱۴روز فرصت داره مبلغ هم نصف مبلغ فعلی کارخانه هست
سینا : سلام. اگر بیشتر پول داری به نظر من ۲۰۷ با موتور تیوفایو بگیرید. با موتور تیپ ۲ اصلا جون نداره ماشین.
حسین : دعوتنامه اذر با قیمت تقریبا 480و خورده ای یدون سود مشارکت صادر شد 244میلیون و 760هزار باید بریزیم.قیمت سینی زیر موتور1میلیون و400کارت طلایی 4میلیون و خورده ای...وتنها اپشنش کنسول وسط با8میلون و خورده ای تا9دی ماه هم فرصت تکمیل وجه هست
mahdi : سلام من تارا دستی تحویل ۱۶ مهر هستم ،اما هنوز فاکتور نشده دوستان اطلاع دارید اخرین تاریخی که فاکتور شده چی هست؟
عباسی : اینجا میگند کلا s3 نمیدیم حرف ۶ ماه دیگه نیست
عباسی : واقعا گفتند ماشین خودتونم میدیم ۶ ماه دیگه؟
تارا دستی : داداش مال من ۱۵ مهر بوده هنوز فاکتور نشده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ناصر : من از آمل هستم خیلی ها تحویل گرفتن من پلاک نشدم. واقعا خنده داره
رانا تحویل 13مهر : سلام 2روزه تو قسمت حمل خودرو میچرخه به نظر شما کی بارگیری میشه؟
حسین رانا پلاس ارتقا یافته مشکی : سلام اقا مهدی منم 21 مهر تحویله 20 آذر فاکتور شد هنوز پلاک نشدم منم از اصفهانم
فوری آذر : نه دوست عزیز هر سری سایت رو خودشون می‌بستن ولی این سری تا آخرین دونه ظرفیت فروختن دیگه انبارها خالی میشه این سری دیگه از پشکل خبری نیس رسیده به پشمک
علی : اینجا ایرانه حالاقیف هست قیر نیست پلاک فیزیکی حلبی هم برنامه ریزی می خواد 4ماه که مشخص نشد مجوز چی گیر بود به کی رشوه دادند اوکی شد وگرنه ماشین از قبل تولید شده بود الآنم پلاک نیست پس فردا هم تریلی ها واسه گازوییل اعتراض میکنند
مصطفی : روز تعطیل فاکتور میکنن؟
سینا : این مطلب دقیقا چیزی بود که من در داخل اکثر سایتها دیدم و کپی کردم. اینطور نوشته شده و من از خودم عنوان نکردم. انشااله که نمیخوره .
رفیع : سلام تحویل حضوری کوییکGXRL کیلومتر 9 جاده مخصوص تهران کرج(لشکری) اداره تحویل کارخانه پارس خودرو
ابی : سلام منم 13 شهریور تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشده. خدا براشون نسازه
محسن : سلام قیمت جدید 415 .حساب کن حالا