فست بک MG 6 حاصل تلاش یک خودروساز چینی با نام "Shanghai Automotive" است. اگرچه فروش سایر مدل های ساخته شده توسط این کمپانی در چین بسیار خوب بوده است، اما تحقیقات بازار نشان داده است که این خودرو در کشورهایی نظیر انگلیس فروش خوبی نداشته است. این خودرو توسط شرکت مدیا موتورز وارد ایران می شود و قیمت آن در حدود 100,000,000 تومان است. گذشته از این مسائل، در ادامه قصد داریم با ویژگی های این سواری بیش تر آشنا شویم.
اگرچه چراغ های عقب MG 6 اندکی زشت به نظر می رسند، اما زیبایی جلو پنجره مشبک مشکی رنگ و چراغ های جلو چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند. با وجود این، طراحی اتاق این خودرو خیلی خوب نیست. همان طور که ملاحظه می کنید، غربیلک فرمان این فست بک چینی نسبتاً بزرگ است.
تقریباً بیش تر دکمه های کنترلی بر روی داشبورد آن تعبیه شده اند و راننده به خوبی به همه آن ها دسترسی دارد. البته کمی زمان می برد تا راننده به کار با این دکمه ها و نیز صفحه نمایشگر رنگی روی داشبورد عادت کند؛ این صفحه نمایش برای سیستم مسیریاب ماهواره ای و رابط بین راننده و عملکرد دکمه ها تعبیه شده است. اگرچه این صفحه نمایشگر، استاندارد است اما گرافیک به کار رفته در این مانیتور کوچک حاکی از این است که MG 6 زیاد هم به روز نیست.
هم چنین همان طورکه در تصاویر دیده می شود، ترمز دستی این خودرو خوب طراحی نشده است و پلاستیک براق و ظاهر نامناسب آن همه چیز را بدتر از همه کرده است. صندلی اسپرت و چرمی این MG 6 به صورت برقی قابل تنظیم است که البته این آپشن خوب را تنها روی مدل های TSE می توان دید. با نگاهی به فضای پای صندلی های عقب این خودرو متوجه خواهید شد که این فضا به برای سرنشینان کافی است. صندلی های عقب تاشو دارای نسبت 60 به 40 (60% تکیه گاه و 40% نشیمن گاه) می باشد. صندلی های عقب برای نشستن سه نفر مناسب نیستند، اما برای دو نفر کاملاً راحت و جادار است. حجم صندوق عقب این خودرو چیزی در حدود 472 لیتر می باشد. اگرچه شیشه عقب این فست بک در مقایسه با سایر رقبا دید باریک تری را فراهم می سازد، اما تقریباً قابل قبول است.
با وجود همه برجستگی ها و نقاط قوتی که در اتاق MG 6 دیده می شود، برخی ایرادها از جمله طراحی داخلی نامناسب و استفاده از مواد نامرغوب باعث شده است تا ارگونومی، کیفیت و برتری آن زیر سوال برود. فست بک MG 6 با داشتن یک موتور 1.8 لیتری مجهز به توربوشارژر می تواند 158 اسب بخار نیرو تولید کند و آن را از طریق گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل سازد. شتاب 0 تا 100 این خودرو چیزی در حدود 8.8 ثانیه برآورد شده است. گفتنی است، وجود توربوشارژر در سیستم موتوری این خودرو، اگرچه قدرت را به صورت یکنواخت بالا نمی برد، اما تست ها نشان داده است که افزایش قدرت در سرعت های بالا به صورت خطی انجام می شود که البته با ایجاد صدا همراه است. عملکرد ترمزهای این خودرو در سرعت های بالا نسبتاً خوب است و در موقع رانندگی در شهر نیز خوب عمل می کند.
با وجود عدم رضایت کافی از سیستم موتوری، توازن بین کنترل و راحتی این خودرو از طریق سیستم تعلیق برقرار شده است. برخی معتقدند که MG 6 وقتی بر روی چرخ های 18 اینچی سوار است، بسیار با ابهت تر به نظر می رسد. هم چنین گفته شده است که سیستم تعلیق این خودرو به گونه ای طراحی شده است که در دست اندازها تقریباً می تواند کنترل خودرو را به دست بگیرد، طوری که کم ترین لرزش در خودرو احساس شود. اگرچه همه از خصیصه اسپرت این خودرو سخن می گویند، اما واقعیت این است که این فست بک اسپرت توانایی بالایی در نمایش های اسپرت ندارد. لازم به ذکر است که فرمان پذیری این چینی تبار اندکی سنگین است و عملکرد خیلی خوبی ندارد و در پیچ ها از حساسیت کمی برخوردار است و حس تصنعی بودن به آدم دست می دهد.
با همه این تفاسیر، MG 6 خودروی نسبتاً مطلوبی است و با هم کلاس های خود قدرت رقابت دارد. مصرف سوخت و میزان آلایندگی بنا به گفته شرکت سازنده به ترتیب چیزی در حدود 7 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر و 184 گرم به ازای هر کیلومتر است. یادآوری می شود که قیمت نهایی این خودرو بسته به آپشن هایی که در حین خرید سفارش می دهید بستگی دارد. این آپشن ها می توانند مواردی از جمله سیستم مسیریاب ماهواره ای، صندلی های چرم، و دوربین عقب باشند. به نظر شما این خودرو با ویژگی های مثبتی که دارد می تواند در میدان رقابت خوش بدرخشد؟