با نگاهی به تاریخچه محصولات کمپانی سوزوکی متوجه میشویم که موتورسیکلتهای سبک همواره جزو محصولات اصلی این کمپانی ژاپنی به شمار میروند. این کمپانی نام آشنا که در اواسط دهه 80 میلادی شروع به تولید موتورسیکلتهای سبک کرد، نخستین محصول از این دست را "Savage Savage" نامید؛ این نام تا سال 2004 بر روی این موتورسیکلت باقی ماند، اما پس از آن سوزوکی تصمیم گرفت نام محصول پر طرفدار خود را به Boulevard S40 تغییر دهد. باید بدانید که این موتورسیکلت با هر نامی که خوانده شود، قابلیتها و تواناییهای خود را در گذر زمان به همه ثابت کرده است؛ سوزوکی Boulevard S40 موتورسیکلتی است که چند حالت رانندگی و هندلینگ متفاوت را در خود جمع کرده و یک جا به راکب خود ارائه میدهد. ظاهر قدیمی این دوچرخ زیبا در کنار وزن سبک و تنوع حالتهای رانندگی، سوزوکی Boulevard S40 را به یکی از کارآمدترین موتورسیکلتهای دوران تبدیل میکند. اگرچه این دوچرخ ژاپنی سریعترین و قدرتمندترین موتورسیکلت دنیا نیست، اما آنچه این مدل از سوزوکی در اختیار خریداران خود قرار میدهد، به سرعت و قدرت دیگر موتورسیکلتها میارزد.
با وجود تغییر نام، کمپانی سوزوکی تغییر چندانی در ظاهر Boulevard S40 ایجاد نکرده و این موتورسیکلت را با همان ظاهر قدیمی و اولیه روانه بازار کرده است؛ تغییرات کوچکی هم که در این موتورسیکلت صورت گرفته، همگی در راستای بهبود هندلینگ و آیرودینامیک انجام شده است. از آنجایی که در بازار فعلی مشتریان به دنبال موتورسیکلتهایی با ظاهر موتورسیکلتهای آمریکایی قدیمی هستند، عدم تغییر چهره Boulevard S40 به نفع کمپانی سازنده میباشد. با این وجود، ایجاد تغییراتی در ظاهر این موتورسیکلت، هرگز مانع از فروش بالای آن نمیشود. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، کمپانی سوزوکی نیز مجبور است تجهیزات مدرن را در این موتورسیکلت بگنجاند تا خریداران جوان را به سوی خود جلب کند. در مجموع میتوان گفت کمپانی سوزوکی با ترکیب سنت و مدرنیته، ظاهری منحصر به فرد به Boulevard S40 بخشیده و بدین ترتیب، طرفدارانی از اقشار مختلف برای این موتورسیکلت کارآمد فراهم آورده است. سوزوکی Boulevard S40 با 173 کیلوگرم وزن، نه تنها کاملا شایستگی عنوان کروزر سبک وزن را دارد، بلکه این امر به بهبود هندلینگ آن کمک شایانی میکند. استفاده از تایرهایی با سایز مختلف (19 اینچی باریک در جلو و 15 اینچی پهن در عقب) بر ظاهر کلاسیک این دوچرخ تاکید میکند. رینگهای پرهای براق در کنار دوشاخه براق نیز، ظاهر زیبایی به Boulevard S40 بخشیدهاند. مکمل این ترکیب زیبا، سیستم ترمزی است که از ترمز دیسکی هیدرولیکی در جلو و کاسهای در عقب تشکیل شده و عملکرد خوبی برای این موتورسیکلت ژاپنی فراهم میآورد.
یک پیشرانه تک سیلندر 652 سیسی چهار زمانه هوا خنک، سوزوکی Boulevard S40 را به پیش میراند. همانطور که پیش از این گفته شد، اگرچه این موتورسیکلت از سرعت سرسامآوری برخوردار نیست، اما قدرت و گشتاور آن رضایت راکب را جلب میکند. وجود استارت برقی، سیستم کاهش فشار اتوماتیک و احتراق الکترونیکی عملکرد بسیار خوبی در زمان روشن شدن به ارمغان میآورد. گیربکس پنج سرعته نیز، با تعویض دندههای نرم، یکی دیگر از نقاط قوت Boulevard S40 به شمار میرود. گفتنی است، کمپانی سوزوکی این محصول را با گارانتی 12 ماهه و بدون محدودیت کیلومتر، تنها با قیمتی معادل 5,499 دلار روانه بازار میکند که همین امر (قیمت کم) در کنار دیگر ویژگیهای Boulevard S40 آن را به موتورسیکلتی مناسب برای تمام افراد تبدیل میکند.