معرفی رانندگان فرمول 1 (کیمی رایکونن و مارک وبر)

معرفی رانندگان فرمول 1 (کیمی رایکونن و مارک وبر)

در این فصل از رقابت های فرمول 1 شاهد حضور 22 راننده و 11 تیم 2 نفری هستیم. قصد داریم در 1Car معرفی مختصری از تمامی رانندگان شرکت کننده در این رقابت حرفه ای داشته باشیم.  هر هفته به معرفی چهار راننده فرمول 1 خواهیم پرداخت و در هر پست با 2 راننده آشنا خواهیم شد. ترتیب معرفی راننده ها براساس حروف الفبای انگلیسی خواهد بود.

 

کیمی رایکونن (Kimi Raikkonen)

معرفی رانندگان فرمول 1 (کیمی رایکونن و مارک وبر)

روز تولد: 25 مهر 1358

نام مستعار: مرد یخی

محل تولد: فلاند - اسپو

قد: 175 سانتی متر

وزن: 62 کیلوگرم

تیم فعلی: لوتوس

تیم پیشین: فراری-مکلارن-سابر

معرفی رانندگان فرمول 1 (کیمی رایکونن و مارک وبر)

عملکرد در فصل 2013-2014
گرند پری روز مدل خودرو رتبه امتیاز مکان شروع مسابقه
استرالیا-آلبرت پارک 17 مارچ لوتوس (E21) برنده 25 7
مالزی-اسپانگ 24 مارچ لوتوس (E21) هفتم 6 10
چین-شانگهای 14 آپریل لوتوس (E21) دوم 18 2
بحرین-بیک 21 آپریل لوتوس (E21) دوم 18 8
اسپانیا-کاتولونیا 12 می لوتوس (E21) دوم 18 4
موناکو - موناکو 26 می لوتوس (E21) دهم 1 5

نام مستعار او "مرد یخی" است، نامی که به دلیل شخصیت آرام و خونسرد "کیمی رایکونن" به او داده شده است. "رایکونن" از همان کودکی استعداد بالای خود را در رانندگی نشان داد و در سن 10 سالگی در مسابقات کارتینگ حضور یافت. در ادامه، او به تیم فرمول فورد، فرمول سوپر A و فرمول رنو پیوست و در سال 2000 توانست با کسب پیروزی از ده مسابقه برگزار شده، به قهرمانی رقابت های فرمول انگلستان دست  یابد. عملکرد بسیار چشم گیر او چنان خوب بود که در سال 2000 تیم "سابر" قابلیت های او را در تست رانندگی مورد ارزیابی قرار داد و او را در سال 2001 وارد رقابت های فرمول 1 کرد. مرد یخی در سال 2003 در گرندپری مالزی بعد از این که در خط هفتم، رقابت را آغاز کرد، توانست با اختلاف 39 ثانیه نسبت به نفر دوم از خط پایان عبور کند و اولین پیروزی را در فرمول 1 کسب کند. راننده فنلاندی جوان در همان فصل با اختلاف 2 امتیاز کم تر از "مایکل شوماخر" به مقام نایب قهرمانی رسید.

معرفی رانندگان فرمول 1 (کیمی رایکونن و مارک وبر)

نقاط ضعف و قوت

بدون شک رانندگی ذاتاً در خون "کیمی رایکونن" جریان دارد. دیدگاه او نسبت به رانندگی بسیار معروف است، او این گونه دیدگاه خود را توصیف می کند: "در حقیقت در مورد کاری که انجام می دهم، فکری نمی کنم و فقط آن را انجام می دهم". "مرد یخی" نیم ساعت قبل از اولین حضورش در مسابقات فرمول 1 خوابیده بود که این رفتار، چندان حرفه ای به نظر نمی رسید. منتقدان "کیمی" او را فردی خوش گذران می دانند و دستمزد سالانه او را درخور این راننده پرحاشیه نمی دانند.

اوج حرفه

در اولین سالی که به عضویت تیم فراری درآمد، به مقام قهرمانی فصل 2006-2007 دست پیدا کرد. راننده فنلاندی در آخرین گرندپری فصل (برزیل) در حالی که در جدول رده بندی، رانندگان جایگاه سوم را در اختیار داشت، به طور شگفت انگیزی با پیروزی در برزیل با اختلاف 1 امتیاز نسبت به رقبایی چون "لوئیس همیلتون" و "فرناندو آلونسو" به جام قهرمانی فصل رسید.

دوران افول

در آگوست سال 2008 در گرندپری لهستان، "کیمی رایکونن" نفر دومی بود که از خط پایان گذشت. بعد از پایان این گرندپری، "مرد یخی" در جایگاه دوم جدول رده بندی فصل قرار داشت. او در گرندپری بعدی (اسپا) به دلیل مشکلی که در اواسط رقابت برای موتور خودرو به وجود آمد، مجبور به خارج شدن از این رقابت شد و متعاقباً امتیازی نیز کسب نکرد. این اتفاق تاثیر بسیار بدی روی "کیمی" گذاشت و او نتوانست در سه گرندپری بعدی حتی 1 امتیاز بدست آورد.

معرفی رانندگان فرمول 1 (کیمی رایکونن و مارک وبر)

جملات به یاد ماندنی از "رایکونن" و در رابطه با وی

- "کارهایی که در زندگی شخصی انجام می دهم، اصلاً باعث کم شدن سرعت رانندگی من نخواهد شد."

- مدیر تیم فراری "استفانو دومنیکالی" در رابطه با شخصیت او می گوید: "کیمی در جهان و سیاره ای دیگر زندگی می کند. او خودش را در تنهایی و تحت فشار قرار می دهد. هیچ عامل بیرونی نمی تواند بر او تاثیری بگذارد. شخصیت کیمی غیرقابل باور است."

حاشیه

با وجود این که "کیمی" که نسبت به اسب ها آلرژی دارد، اما همسر او "جنی دالمن-رایکونن" که صاحب چهار اسب است، دائماً در مسابقات بین المللی اسب سواری شرکت می کند.

 

مارک وبر (Mark Webber)

معرفی رانندگان فرمول 1 (کیمی رایکونن و مارک وبر)

روز تولد: 5 شهریور 1355

محل تولد: استرالیا - نیو ولز

قد: 185 سانتی متر

وزن: 75 کیلوگرم

تیم فعلی: ردبول

تیم پیشین: جگوار-میناردی-ویلیامز

معرفی رانندگان فرمول 1 (کیمی رایکونن و مارک وبر)

عملکرد در فصل 2013-2014
گرند پری روز مدل خودرو رتبه امتیاز مکان شروع مسابقه
استرالیا-آلبرت پارک 17 مارچ ردبول (RB9) ششم 8 2
مالزی-اسپانگ 24 مارچ ردبول (RB9) دوم 18 5
چین-شانگهای 14 آپریل ردبول (RB9) حذف - 22
بحرین-بیک 21 آپریل ردبول (RB9) هفتم 6 7
اسپانیا-کاتالونیا 12 می ردبول (RB9) پنجم 10 7
موناکو-موناکو 26 می ردبول (RB9) سوم 15 4

راننده استرالیایی از باتجربه های فرمول 1 به حساب می رود و در حال حاضر دوازدهمین فصل حضورش را تجربه می کند. "وبر" تا به حال در 204 گرندپری شرکت کرده است و تنها در 9 گرندپری به پیروزی رسیده است. بهترین فصل های حضور او در این رقابت پرهیجان، 2010 و 2011 است که در پایان هر دو فصل، جایگاه سوم را در جدول رده بندی از آن خود کرد.

معرفی رانندگان فرمول 1 (کیمی رایکونن و مارک وبر)

نقاط ضعف و قوت

از نظر ذهنی، او یکی از قوی ترین راننده های حاضر در این رقابت جهانی است. او کسی است که با رک و راست بودنش در رابطه با اتفاقاتی که در فرمول 1 می افتد، طرفداران زیادی را شیفته خود کرده است. متاسفانه این راننده باتجربه در این سه سال اخیر نتوانسته به گرد پای هم تیمی خود "سباستین وتل" برسد.

اوج حرفه

بعد از انتظاری هفت ساله و پشت سر گذاشتن 130 گرندپری، او سرانجام در سال 2009 و گرندپری آلمان موفق به کسب اولین پیروزی در رقابت های فرمول 1 شد.

دوران افول

"وبر" در سال 1997 تمام تلاش خود را برای حضور در رقابت های فرمول 3 انگلستان کرد و حتی توان مالی برای تهیه یک خودروی مسابقه ای را نیز داشت. اما مشکل این بود توانایی پرداخت هزینه های این رقابت مهم را نداشت و در نهایت به این رقابت هم راه پیدا نکرد.

معرفی رانندگان فرمول 1 (کیمی رایکونن و مارک وبر)

جملات به یاد ماندنی از "وبر" و در رابطه با وی

"مارک وبر" پس از کسب اولین پیروزی در فرمول 1 گفت: "روز بسیار خوبی است. بعد از روز تعیین خط، می دانستم که شانس بالایی برای پیروزی دارم و می دانستم که باید نهایت تلاشم را به کار گیرم. مطمئن هستم که تمام افرادی که در این سال ها برای موفقیت من تلاش کردند از این پیروزی خوشحال هستند و برای آن ها هم روز بسیار خوبی است."

پیغام رادیویی "وبر" به هم تیمی فاتح گرندپری انگلستان در سال 2010: "برای راننده دوم تیم بد نبود"

حاشیه

در سال 2006، "مارک وبر" رسماً کسی شد که اولین بلیط بازی های تیم "کانبرا ریدرز" (یکی از تیم های لیگ راگبی استرالیا) برای او فرستاده می شد. "وبر" در دهه 1980 میلادی توپ جمع کن این تیم بوده است.


منبع

Espnf1

برچسب : رانندگان , فرمول , 1 , رایکونن , وبر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

احمد
0

فقط رایکونن
10:07  1394/08/25
پاسخ دادن
کاربر: Goyban Bahar
1

ممنون وان کار که ادامه میدید
23:17  1392/03/12
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : یک ماهه که پول واریز کردیم خدا کنه که به موقع بدن گفتن تحویل اسفندماه
کوروش : دوست گرامی بهمین زودی نتیجه نمیده زمان بره ! سازمان حمایت از مصرف کنندگان به کارشناسی میکنه بعد تخلف محرز واقع شد میفرسته اداره تعزیرات اداره تعزیرات یک اداره زیر نظر قوه قضائیه س هیچ گونه تبعیضی هم قائل نیست رای صادره قابل اجراست .حال دوستان همگی از بازرسی کل کشور که فشار و نظارت بر تخلفات ارگانهای و شرکتهای دولتی است قطعا پیگیری و از ایرانخودرو علت تخلف رو باید در کوتاهترین زمان به سازمان ارائه کند که بازرسی ایرانخودرو را موظف و ملزم به جبران خسارت به خریداران میکند
درانتظار اطلس : سلام مبارک باشه ،سود تاخیر رو براتون حساب کردن ؟؟ چقدر شده
محتشم : درود . دوست گرامی مهران از شما سوال دارم ؟واسه تو فروش فوق العاده بودش یکماه بودش یا 90روز کلا چقدر واریز کردی کلا
اطلس - آذر ۱۴۰۳ : مسئله اینه که همین دو سه شب پیش به خاطر افزایش قیمت این نقص پرونده زده شد. قبلش که کوئیک دعوتنامه بجای اطلس زده بوده، نقص پرونده نبود؟؟!!
اکبری : سلام دوست عزیز درسته همه ما منتظر شاهینیم ولی آلان از بهار دیگه پیامک برای واریز شاهین نیومده چطور شما ماشین زیر پاتو و طلاهای خانومت رو فروختی. اینا صد درصد بازم اتومات یا جایگزین میفرستن
جواد : خضریان افزود: برخی مردم از صبح امروز با ارسال مدارکی اثباتی عنوان کرده‌اند که اولویت دریافت خودرو در بهار و تابستان ١۴٠٣ بوده‌اند، اما هنوز پیامک واریز وجه برای آنها ارسال نشده است، گویا با این وضعیت غش در معامله صورت گرفته است و خودروسازان برای اینکه قیمت خودروها را در پاییز افزایش دهند، از ارسال پیامک واریز وجه و تحویل خودرو خودداری می‌کردند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه باید ابلاغیه افزایش قیمت خودرو ابطال شود، گفت: باید دولت و وزارت صمت پیگیری کند تا تمام افرادی که اولویت دریافت خودرو تا پاییز ١۴٠٣ بوده‌اند، با همان قیمت قبلی کارخانه خودروی خود را دریافت کنند.
محمد : پس چرا ما فاکتور نشدیم ماهم ۳۰ مردادیم. کدوم شهری شما پرداخت اولیت برج چند بوده
۱۷ اردیبهشت j4 : دوستان من ۲ آبان پلاک شدم ، هنوز تحویل ندادن ، بقیه هم مثل من هستند یا زیادی طول کشیده؟؟؟
علی : اینا فقط فکر منفعت خودشونن از مردم نبودن و نیستند براشون هم مهم نیست و نبوده ک ۲سال مردم منتظر گذاشتند من اشتباه کردی ۲سال منتظر حلبییییییییی موندم.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رانا لگن : سلام منم چند بار پیام گزاشتم بره تجمع دفعه قبلم رفتم کسی نیومده بود اگر مایل باشید اعلام کنید شنبه 11 صبح درب 16 همه تجمع کنیم من هستم
Mk : چون غلط املایی داری ی چیزی هم کم میکنن باید پرداخت کنی
امیر دنا آپشنال مشکی آبنوس : سلام عزیزان دنا اتومات واریزی برج 4 هر کس فاکتور شد خبربده ممنون شماره قرارداد 1485 بوده برای ما
207 tu3 : دوستان tu3 دی و بهمن دعوتنامه برای کسی نیومده؟
کامیار : تقریبا 10روز فرصت دارید واسه تکمیل وجه .30روز بعد از تکمیل وجه موعد تحویله ماشینه
پدرام : همه ماشینایی که ترمز چرخ عقب کاسه ای هست مثل هم ریگلاژ میشن باید ببری از تو کاسه چرخ ریگلاژ کنی.
دنا 6 سرعته : همه بهمنی هارو همین کار کردن منم 4 بهمن بودم زدن 30 بهمن .
ساینا شهریور : سلام 30روز
الهام : منم کوییک اتومات سامانه یکپارچه تحویل پاییز 403 هستم اصلا خبری نیست و ماشینای جایگزین پیشنهاد میشه هر بار. تماس گرفتم با سایپا گفتن دیگه تولید نداریم باید ماشین دیگه بردارید ولی من فعلا منتظر هستم
207 بهمن : سلام دوستان بهمن برای من دعوتنامه صادر نشده کسی دیگه هست که دعوتنامه نیومده باشه اعلام کنید