طبق توافقات صورت گرفته، تحریم صنعت خودرو از امروز - 30 دی - لغو میشود که باید دید این موضوع چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی دارد؟
[1392/11/01 8:34]
در حالی که کشور با مشکلات عدیدهای ناشی از رکورد تورمی، تحریم و کمبود ارز مواجه است، امروز آگهی پیش فروش مرسدس بنز مدل 2014 در برخی رسانهها منتشر شد!
[1392/09/26 10:55]
سخنگوی اسکانیا در مصاحبه تلفنی با بلومبرگ اظهار کرد: ما آماده سرمایه گذاری در ایران هستیم و اگر تحریمها برداشته شوند، ایران میتواند بازار مهمی برای اسکانیا شود.
ادامه ...
[1394/08/03 9:00]
قیمت 3 مدل خودروی وارداتی در بازار کاهش یافته است...
[1393/09/04 11:45]
خطوط تولید سه محصول کامیون آریا، کشنده A7 و وانت پیکاپ راهاندازی شد.
[1392/09/28 9:02]
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه به تفاهماتی با پژو در زمینهی همکاری مشترک رسیدهایم، خاطر نشان کرد: هنوز هیچ قراردادی با این شرکت منعقد نشده است.
[1393/09/16 9:30]
مهلت نصب دو کیسه هوا (ایربگ) روي هر خودرو در حالی در آخرین ماههای عمر دولت دهم برای چندمین بار تمدید شد که رییس سازمان ملی استاندارد گفته است اجازه نمیدهد جان مردم به خاطر برخی مصوبات دولت گذشته به خطر بیفتد.
[1392/07/27 9:25]
دو غول بزرگ خودروسازی حدود 92 درصد بازار خودروهای سواری کشور را به طور انحصاری در اختیار دارند.
[1394/04/10 9:36]
مرکز مطالعات سیاست گذاری صنعتی دانشگاه امیرکبیر اعلام کرد
۳ پیشنهاد به نعمتزاده برای پایان کمپین تحریم خودرو
مرکز مطالعات سیاست گذاری صنعتی دانشگاه امیرکبیر در نامه ای به وزیر صنعت، سه پیشنهاد برای پایان کمپین تحریم خرید خودروی ایرانی ارائه کرد.
[1394/06/31 10:11]
پژو 206 تيپ 2 محصول ايران خودرو، با داخليسازي كامل قطعات به مدار توليد بازميگردد. با تامين كامل قطعات پژو 206 تيپ 2 از منابع داخلي و خودكفايي كامل، توليد اين محصول از سرگرفته ميشود...
[1393/06/20 11:29]
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، واردات تاکسیهای چینی به کشور را اقدامی غیر عاقلانه با توجه به مشکلات اقتصادی کنونی دانست.
[1392/10/21 10:21]
خودروکده : تحریمهای بینالمللی علیه ایران در حالی در آستانه لغو قرار دارند که به اعتقاد کارشناسان، این اتفاق میتواند اثر خود را بر خودروسازی کشور نیز بگذارد.به گفته کارشناسان، سه حوزه «قیمت»، «کیفیت» و «تولید» در خودروسازی ایران میتوانند متاثر از لغو تحریمها شوند، منتها این اثرگذاری در قیمت و تولید، حداقلی است و در کیفیت، حداکثری.
[1394/04/24 8:53]
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی برنامههای خودروسازان در دوران پساتحریم با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیران عامل ایران خودرو و سایپا خبر داد...
[1394/06/01 8:30]
اشباع بازارها موجب بروز جنگ بازار بین خودروسازان بزرگ جهانی شده است. در این میان ایران حکم بازاری بکر برای این شرکتها را دارد.
[1392/08/12 11:34]
برخی شرکتهای خارجی با اعلام اینکه لغو تحریمها موقتی است، معتقدند در صورت معامله باید ظرف ۶ ماه تسویه حسابها صورت گیرد.
[1392/11/13 11:00]
با توجه به فضای ایجاد شده در هفتههای اخیر احتمال لغو تحریم صنعت خودرو از سوی آمریکا افزایش یافته است.
[1392/06/30 18:23]
یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است: فعالیت خودروسازان خارجی در ایران تا سه ماه آینده آغاز خواهد شد.
[1392/10/05 9:41]
فاتحی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: لغو تحریمها تأثیر چندانی در کاهش قیمت خودرو نخواهد داشت چرا که برخی برخی از خودروها که قطعات آن در داخل ساخته میشود باز هم افزایش قیمت دارد.
[1392/11/09 10:30]
یک ماه و هشت روز از لغو تحریم صنعت خودرو گذشته حال آنکه بحران در شرکتهای خودروسازی کشور هر روز ابعاد تازهاي پیدا میکند
[1392/12/07 12:00]
عضو هیات مدیره انجمن قطعهسازان ایران گفت: امیدواریم به دنبال لغو تحریم خارجی صنعت خودرو تحریمهای داخلی این صنعت نیز برداشته شود.
[1392/09/05 10:58]
شیوه قیمتگذاری خودرو در حالی هنوز محل مناقشات فراوانی میان تیم وزارت صنعت و خودروسازان در مقابل شورای رقابت است که با توافقات صورت گرفته میان ایران و گروه 1+5 مشتریان بازار خودرو بار دیگر به کاهش قیمت خودرو امیدوار شدهاند.
[1392/09/06 9:37]
حضور جنرال الکتریک در صنعت هواپیمایی ایران
[1393/01/17 9:30]
در شرایطی که تمدید مذاکرات هستهای، حضور خودروسازان بزرگ دنیا در ایران را بهنوعی به تاخیر انداخته، شنیده میشود شرکت آمریکایی تسلاموتورز نیز برنامههایی را برای آمدن به جاده مخصوص دارد.
[1393/09/15 9:30]
عضو هیاتمدیره انجمن قطعهسازان گفت: پیشنهاد قطعهسازان این است که برای خودروهای ۱۵۰۰ سیسی تعرفه ۴۰ درصدی در نظر گرفته شود و به ازای هر ۵۰۰ سیسی تعرفه واردات خودرو ۱۰ درصد افزایش پیدا کند.
[1392/12/07 10:00]
در صورت تحقق برنامه تولید خودرو در سال جاری، رتبه کشور در ردهبندی جهانی تولید خودرو چهار رتبه ارتقا خواهد یافت.
[1393/09/02 11:00]
قیمت خودروهای لوکس با حجم موتور بیش از 2500سیسی بهطور میانگین 10 درصد افزایش یافته است...
[1393/08/11 10:55]
دبیر انجمن قطعهسازان ایران گفت: امیدواریم با اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی تحریمهای داخلی صنعت خودرو و قطعه لغو شود.
[1392/12/14 8:46]
اولین خودرو پساتحریمی ایران خودرو محصولی مشترک با شرکت پژو فرانسه خواهد بود که در مرداد ماه سال آینده وارد بازار خواهد شد.
به گزارش اقتصادنیوز، ایران خودرو قصد دارد خودرو پژو 207i کلاس 60001 را در مرداد ماه امسال عرضه کرده و راهی جاده های کشور کند.
[1394/10/28 11:30]
عضو هیات مدیره انجمن قطعهسازان ایران از ارسال پیام خودروسازان آمریکایی به خودروسازان ایرانی و ابراز تمایل آنها برای حضور در ایران خبر داد.
[1394/01/31 8:31]
مطالعات ما نشان میدهد که بازار خودرو ایران در پساتحریم با جنگ قیمتی روبرو خواهد شد که در این میان خودروسازان چینی با پذیرفتن واقعیتهای اقتصادی کشورمان از قیمت محصولات خود خواهند کاست تا در رقابت با خودروسازان برتر بتوانند در ایران بمانند.
[1394/10/26 11:00]
مدیرعامل انجمن حمایت از مصرفکنندگان گفت: مردم از خرید خودروهای بیکیفیتی چون پژو ۴۰۵ و پراید خودداری کنند زیرا این خودروهای بیکیفیت منغعتی برای آنها ندارند.
[1395/06/03 17:00]
در حالی که گمان میرفت با لغو تحریم علیه خودروسازی کشور، بسیاری از شرکتهای بزرگ دنیا راهی «جاده مخصوص» شوند، گویا هنوز هم فرانسویها گزینه اصلی برای همکاری مشترک با صنعت خودرو ایران هستند و در این بین ظاهرا میل به بازگشت پژو، بیش از تمایل به از سرگیری فعالیت دوباره رنو است.
[1393/05/20 9:30]
در روزهایی که خبر از نهایی شدن قرارداد خودروسازان بزرگ و نیمه دولتی کشور با شرکتهای خارجی مانند پژو و رنو به گوش میرسد، ظاهرا بخش خصوصی صنعت خودرو کشور نیز...
[1393/12/27 8:30]
پژو در حالی طی امسال قرارداد خود با ایران خودرو را وارد فاز اجرایی کرد که با مخالفان و منتقدانی (چه در داخل و چه در خارج) مواجه بوده و این موضوع کار را برای خودروساز فرانسوی در راستای اعلام صریح برنامههای خود در ایران دچار چالش کرده است. مخالفان داخلی بخش مهمی از انتقادات خود از پژو را به عدم اعلام جزئیات قرارداد ایران خودرو و پژو بهخصوص در بحث سرمایهگذاری، مربوط دانسته و معتقدند این قرارداد حالتی محرمانه به خود گرفته است.
[1396/03/01 13:00]
با توجه به توافقات هستهای، درهای واردات و ورود برندهای معتبر به کشور باز میشود و در چنین شرایط رقابتی، تولیدکنندگان داخلی چارهای جز ارتقاء کیفیت محصولات خود ندارند.
[1394/08/11 13:00]
به دنبال توافق هستهای و لغو تحریمها، بسیاری از شرکتهای خودروساز معتبر جهان که نمایندگی غیررسمی در ایران دارند، در حالی پیگیری حقوقی و شکایت از برندهای غیررسمی خود در ایران را آغاز کردهاند که برخی اخبار از ارائه مجوزهای جدید برای برخی برندهای غیررسمی حکایت دارد. هر چند ارائه این مجوزها در دوران تحریمهای بینالمللی علیه ایران عطف به مقررات ستاد تدابیر ویژه اقتصادی صورت میگرفت اما با لغو تحریمها به نظر میرسد که وزارت صنعت، معدن و تجارت باید بر نمایندگیهای رسمی شرکت مادر تمرکز کند.
[1394/10/12 12:00]
کارنامه 11 ماهه تولید خودروسازان کشور در حالی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شد که طبق آن، تیراژ محصولات سواری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است. غولهای جاده مخصوص همچنین با کاهش تیراژ در بهمنماه و نسبت به دی نیز مواجه شدند تا روند صعودی تولید ماهانه آنها متوقف شود. بر این اساس، در مجموع تا پایان بهمنماه امسال، 731 هزار و 359 دستگاه انواع محصولات سواری در ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو به تولید رسیده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، کاهشی حدودا 5/ 8 درصدی را نشان میدهد.
[1394/12/10 12:00]
مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه شرکتهایی از کشورهای آلمان، ژاپن و کره نیز برای همکاری با صنعت خودرو ابراز تمایل کردهاند دربارهی تاثیر تعلیق تحریمها علیه ایران توضیح داد: اثرات لغو تحریمها از حدود دو تا سه ماه آینده قابل مشاهده است.
[1392/11/16 10:56]
با خروج ایالاتمتحده آمریکا از برجام ، خودروسازان خارجی از جمله اروپایی ها ایران را ترک کردند. این در حالی است که امکان تامین قطعات محصولات خارجی که عموما با تکنولوژی به روز تری تولید می شدند در حال حاضر برای دو خودروساز بزرگ کشور وجود ندارد.
[1397/09/12 14:00]
در روز چهارم ژوئن، وزرای خارجه و اقتصاد این سه کشور در این نامه، درباره معافیت های تحریمی صحبت کردند که شامل شرکت های اروپایی در زمینه های دارویی، بهداشتی، انرژی، خودرویی، حمل و نقل عمرانی، سازمانی و بانکی میشود.
[1397/03/17 14:00]
مقامات آمریکایی به شبکه انبیسی گفتند که ایالات متحده آمریکا به برنامه فشار اقتصادی حداکثری بر ایران ادامه خواهد داد.
[1397/04/24 13:00]
آخرین آمار واردات خودرو چهارماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از کاهش 61 درصدی واردات خبر می دهد، آماری نگران کننده برای صنعتی بزرگ. حال این پرسش مطرح است که چگونه دومین صنعت بزرگ کشور تا پایان سال با آمار کم واردات خودرو این صنعت را می چرخاند؟ آیا وعدههای افزایش تولید داخلی باعث شده تا امید این صنعت بر پایه تولیدات بچرخد و اصلا آیا تولیدات داخلی توان جبران جای خالی خودروهای وارداتی در بازار و صنعت خودرو را دارند؟
[1397/05/13 10:00]
براساس تازه ترین اخبار منتشر شده، قیمت دلار در بازار ثانویه در محدوده 8000 تومان تعیین شده است و خودروسازان نیز مانند قطعه سازان قرار است تا ارز مورد نیاز خود را با چنین نرخ هایی از بازار ثانویه تامین نمایند.
[1397/05/15 15:00]
همانطور که احتمالا می دانید، بر اساس جدیدترین تصمیم گیری دولت، واردات هرگونه خودرو خارجی حتی خودروهای هیبریدی ممنوع است؛ اما واردات خودرو هایی به صورت سی کی دی انجام می شود آزاد است و از این رو وارد کنندگان حالا بیش از قبل به فکر مونتاژ خودرو در کشور افتاده اند.
[1397/06/03 16:00]
عدیل نیروی بیش از سه هزار نفر در بخش واردات خودرو در دومین صنعت تولیدی ایران آمار کمی نیست. آماری از خیل عظیم بیکارانی که دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو تعداد آن ها را برای چندماه آینده حدود شش هزار نفر اعلام می کند. حال این پرسش مطرح است که چرا صنعت خودروسازی ایران با ظرفیت و پتانسیل واردات سالانه حدود 10 هزار خودرو به کشور، اکنون باید با حجم زیادی از نیروی بیکار دست و پنجه نرم کند؟
[1397/06/05 11:00]
خودروسازان داخلی باید فرصت همکاری با خودروسازان اروپایی را به سکوی پرتابی برای کیفی شدن محصولات آتی خودشان تبدیل کنند.
با توجه به لغو تحریمها و برقرار شدن سوئیفت، ارتباط مالی مستقیم خودروسازان داخلی با شرکای خارجی مجددا برقرار شده و هزینههای خرید و انتقال قطعات کاهش خواهد یافت.
[1394/10/29 10:00]
اگر چه خودروسازان چینی در دوران تحریمهای بینالمللی، فعالیت گستردهای را در ایران آغاز کردند، اما این فعالیت با تسری به بخش تجاریسازی نهتنها بازار خودروهای سنگین را با مشکلاتی روبهرو کرد، بلکه سیاستگذاران صنعتی را نیز مجبور به یافتن راهکاری برای کاهش بازیگران چینی در این حوزه کرده است. بر این اساس در حالی که بسیاری از خودروسازان مطرح جهانی با تشدید محدودیتهای بینالمللی مجبور به ترک همکاری با ایران شدند که شرکتهای چینی به سرعت خلأ شرکای سابق ایران را پر کردند؛ این در شرایطی بود که خودروسازان تجاری کشور نیز مسیری جز مشارکت با چینیها برای خود نمیدیدند به این ترتیب در سالهای تحریم و پسا تحریم شاهد حضور بازیگران متعدد چینی در این حوزه بودیم.
اما این حضور گسترده هماکنون منجر به نگرانی مسوولان صنعتی کشور شده بهطوریکه پنجشنبه گذشته در جلسه شورای سیاستگذاری خودرو اگر چه نامی از شرکتهای تجاریساز چینی نبردند، اما مقرر کردند که شرکتهای خودروساز سنگین با توجه به تنوع بسیار زیادی که در بخش خودروهای تجاری سنگین وجود دارد، این تنوع را کاهش دهند تا تیراژ اقتصادی مناسبتری برای تولید داشته باشند.اهمیت تیراژ اقتصادی برای سیاستگذار از آن رو است که این موضوع موجب کاهش هزینههای نهایی تولید خواهد شد و براین اساس خودرو با قیمت مناسبتر به دست مشتریان میرسد. از آنجا که قیمت محصولات تجاری بسیار بالا است؛ بنابراین افزایش تیراژ تولید موجب میشود، تولید قطعات این خودروها در کشور توجیه اقتصادی پیدا کند و کاهش هزینه تمام شده این محصولات را بهوجود بیاورد.بهاینترتیب از آنجا که یکی از مشکلات افت تولید تجاریسازان در کشور کاهش تقاضا بهدلیل بالابودن قیمتها است و این موضوع موجب شده تا تجاریسازان منبع زیان انباشته خودروسازان داخلی به حساب آیند؛ بنابراین بهنظر میرسد سیاستگذار تلاش دارد با ایجاد یک استراتژی واحد، این بخش را ساماندهی و بهنوعی روند توسعه در بخش تجاری کشور را فراهم کند.با وجود آنکه بهنظر میرسد هدف سیاستگذار توسعه خودروسازان تجاری در کشور است، اما یکی از سوالات جدی آن است که دلیل تنوع بسیار زیاد خودروهای تجاری در کشور چیست که سیاستگذار صنعتی قصد دارد با محدود کردن آن شرایط توسعه این صنعت را فراهم کند؟
بنا به گفته دستاندرکاران تولید خودروهای تجاری، چالش تولید در شرکتهای تجاریساز بهدلیل رکود 10 سالهای است که بر این صنعت حاکم است؛ بهطوریکه آمارهای موجود نشان از افت جدی تولید این خودروها از سال 1390 تاکنون دارد. بهعبارت بهتر، تشدید تحریمها و خروج شرکای خارجی صنعت خودرو موجب شد که تولید در شرکتهای خودروساز تجاری با افت قابلتوجهی مواجه شود. بر این اساس با تشدید تحریمهای بینالمللی علیه ایران بسیاری از شرکتهای تجاریساز معتبر جهانی همچون بنز و ولوو که شریک خودروسازان داخلی بودند، از ایران خارج شدند. با وجود این خودروسازان ایرانی دست روی دست نگذاشتند و شرکای چینی را جایگزین این شرکتها کردند؛ بهنحویکه هر یک از شرکتهای تجاریساز داخلی براساس ردهبندی قیمتی قرارداد همکاری با چند برند چینی را امضا کردند و همین موضوع موجب افزایش بازیگران فعال در این بخش و تیراژ پایین تولید آنها شد. موضوعی که بسیاری از کارشناسان از آن بهعنوان یکی از جدیترین چالشهای خودروسازان تجاری در کنار کمبود نقدینگی یاد میکنند.
وجود چنین مباحثی موجب شد که در آخرین جلسه شورای سیاستگذاری خودرو بر کاهش تنوع و افزایش تیراژ تاکید شود. بنا به گفته کارشناسان، خودروسازان تجاری،در زمان تشدید تحریمها همکاریهای گستردهای را با برندهای چینی متعدد رقم زدند؛ بهطوریکه هر شرکت داخلی همزمان با چند شرکت چینی برای تولید خودروهای سنگین اقدام به عقد قرارداد کرد و همین امر منجر به تولید برندهای مختلف با تنوع محصولات در ردههای قیمتی اما تیراژ کم در شرکتهای تجاریساز کشور شد. در این مورد، یکی از اعضای شورای سیاستگذاری خودرو در گفتوگو با «دنیای اقتصاد» تاکید میکند، که هماکنون وزارت صنعت قصد دارد در شرایط پساتحریم تعداد برندهای فعال که عمدتا چینی هستند را کاهش دهد و بر همین اساس خودروسازان تجاری داخلی را مجبور کند با یک تا دو شرکت تجاریساز بینالمللی به فعالیت بپردازند. وی معتقد است، از آنجا که یکی از مشکلات اصلی تجاریسازان داخلی فقدان استراتژی مشخص در انتخاب شرکای تجاری است و همین موضوع موجب شده که آنها بهصورت جزیرهای عمل کنند؛ بنابراین سیاستگذار قصد دارد با ایجاد استراتژی واحد، تولیدی هدفمند را رقم زند.در این بین آنگونه که گفته میشود، سیاستگذار صنعتی قصد دارد با کاهش تنوع در تولید تجاریسازان ضمن فراهم کردن تولید اقتصادی بهنوعی استراتژی واحدی در این بخش را ایجاد کند تا از روند نزولی تولید در این شرکتها جلوگیری کند. بهرغم آنکه یکی از دلایل خودروسازان تجاری داخلی در همکاری با چینیها شرایط تحریمی کشور و خروج خودروسازان معتبر اروپایی بود، اما قیمت به نسبت مناسبتر چینیها نیز موجب افزایش همکاری تجاریسازان ایرانی و چینی شد.
بهاینترتیب در حالی وزارت صنعت قصد دارد با ایجاد محدودیت برای برندهای مختلف بهنوعی وضعیت فعالیت خودروسازان تجاری در بازار ایران را منظم و با برنامه کند و در این زمینه استراتژی مشخصی را مدنظر دارد، اما موضوع مهم دیگر افزایش میزان داخلیسازی و انتقال تکنولوژی روز به صنعت تجاری کشور به منظور تولید اقتصادی است. در این مورد حسن کریمی سنجری، کارشناس صنعت خودرو در گفتوگو با «دنیای اقتصاد» با بیان اینکه سهم برخورداری خودروهای تجاری از ارتباطات خارجی در مقایسه با خودروهای سواری بسیار بیشتر است، میگوید: از آنجا که تکنولوژی در تولید تجاریها اهمیت بیشتری دارد و از سوی دیگر این صنعت نیازمند سرمایه بیشتر است؛ بنابراین وابستگي اين حوزه به خودروسازان و قطعهسازان بينالمللي بسيار فراتر از خودروهاي سواري است.سنجری معتقد است، تحريمهاي بينالمللي طي سالهاي گذشته تاثير مستقیمی بر تولید تجاریسازان داشته و موجب افت تولید و عرضه این محصولات شده است؛ بنابراین در شرایط کنونی یکی از مسائلی که میتواند بر تولید و عرضه این محصولات اثر مثبتی داشته باشد، حضور شرکای خارجی خودروسازان تجاری است.وی معتقد است، در کنار مشارکتهای بینالمللی با خودروسازان معتبر، سرمایهگذاری در حوزه قوای محرکه موجب میشود تولید این خودروها در کشور با تیراژ و صرفه اقتصادی همراه باشدکه این موضوع زمینه توسعه این صنعت را فراهم میکند.
[1396/03/21 10:00]
در سومین روز از هفته گرامیداشت دولت کارخانه قطعات خودرو در شهرک صنعتی بهارستان با حضور استاندار البرز، فرماندار کرج و جمعی از مسئولان در شهرک صنعتی بهارستان افتتاح شد.
[1398/06/05 11:00]
دیروز همزمان با روز صنعت و معدن، تحریمهای ایالات متحده آمریکا علیه صنعت خودرو ایران آغاز شد، تحریمهایی که به گفته کارشناسان، شرایط سختی را متوجه خودروسازان خواهد کرد.
[1392/04/11 16:06]
به گفته کارشناسان توافقنامه ژنو اگرچه تاثیرات مثبتی بر صنعت خودرو خواهد داشت اما این تاثیرات آنی نخواهد بود.
[1392/09/04 10:08]
گروه خودرو- «بهمن موتور» دیروز میزبان خبرنگاران شد تا از چند محصول جدید این شرکت رونمایی شود، محصولاتی که قرار است سبد محصولات گروه بهمن را تکمیل کنند.
[1392/12/11 9:10]
روز یکشنبه به دعوت گروه رنو در دفتر مرکزی این شرکت کنفرانسی با حضور معاونت ارشد کیفیت کمپانی رنو آقای دومینیک لعل و همراهی قائم مقام کیفیت رنو در ایران آقای مهدی مهرآور برگزار شد.
[1397/02/25 13:00]
در روزهایی که خودروسازان ایرانی و رنو با انتقاد از عملکرد یکدیگر بهدنبال امتیازگیری هستند، تولید برخي محصولات این شرکت فرانسوی در ایران قطعی شده تا مشخص شود طرفین در پس پرده و به دور از هیاهو، برنامههای مشترک شان را پیش میبرند.
[1393/08/08 8:07]
تازهترین آمار بانک مرکزی نشاندهنده آن است که شاخص بهای تولید وسایل نقلیه موتوری، تریلر و نیمتریلر در حالی در آذرماه 93 نسبت به 92 با رشد 5/ 19 درصدی مواجه بوده که این آمار در آذرماه سالجاری نسبت به سال قبل از آن به رقم 1/ 5 درصد رسیده است.
[1394/10/27 13:00]
دبیر انجمن صنایع همگن قطعهسازی کشور گفت: کمبود نقدینگی و شرایط پسا تحریم از مهمترین تهدیدات صنعت خودرو در سال جاری است.
[1394/02/09 8:33]
این روزها یکی از مسائل مهم در بازار خودروهای صفر کیلومتر داخلی و وارداتی...
[1403/08/13 6:00]
عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی گفت: کمپین نخریدن خودروهای داخلی نه به نفع مصرفکنندگان و نه به نفع صنعت داخلی است بلکه منافع آن تنها به واردکنندگان خودروهای چینی و کرهای میرسد...
[1394/06/02 9:10]
ابرهای تحریم در حالی از آسمان کشور کنار رفت که در پی آن، مانع بزرگ از سر راه خودروسازان خارجی (برای حضور در ایران) برداشته شد و حالا غولهای صنعت خودرو دنیا میتوانند میهمان «جاده مخصوص» شوند. این در حالی است که چراغ خودروسازان آمریکایی برای آمدن به ایران هنوز قرمز است و غولهای دیترویت، فعلا نمیتوانند بلیتی برای پرواز به یکی از بزرگترین بازارهای خودرو خاورمیانه تهیه کنند. بنابر شواهد موجود، آمریکا تنها تحریمهای ثانویه را به همراه تحریمهای مربوط به صنعت هواپیما و غذا و دارو را برداشته و «خودرو» همچنان در لیست سیاه ایالاتمتحده قرار دارد و تحریم آن لغو نشده است. این یعنی، شرکتهای خودروساز آمریکایی نمیتوانند با ایرانیها وارد مشارکت و معامله شوند و همچنان پشت چراغ قرمز تحریمها خواهند ماند.
[1394/10/28 12:00]
در حالیکه احتمال انتخاب شیوه قیمتگذاری "حاشیه بازار" در کنار نظارت "کمیته قیمتگذاری" افزایش یافته است، نتایج این شیوه قیمتگذاری بر قیمت خودروها مهم تلقی میشود.
[1392/07/09 10:16]
دو خودروساز بزرگ فرانسه در شرایطی این روزها به دنبال بازگشت به ایران هستند که همین ابتدای کار، دو مانع بزرگ را در مقابل خود میبینند؛ یکی تحریمهای باقی مانده علیه ایران و دیگری مخالفت نمایندگان مجلس شورای اسلامی.
[1393/04/14 12:16]
مدیرعامل خودروسازی رنو اعلام کرد که این شرکت علیرغم تحریمهای آمریکا به فعالیتهای خود در ایران ادامه خواهد داد.
[1397/03/26 16:00]
تیری بولور، مدیر اجرایی شرکت خودروسازی رنوی فرانسه در جریان یک کنفرانس ویدئویی به تحلیلگران گفت، این شرکت احتمالا به منظور تبعیت از تحریم های آمریکا فعالیت خود در ایران را متوقف خواهد کرد.
وی افزود: «ما به دنبال فرصت های جدید به ویژه در آفریقا هستیم تا از طریق ایجاد رشد قوی، فرصت های از دست رفته در بازار ایران را جبران کنیم.»
از زمان لغو تحریم های ایران در ژانویه 2016، بازار این کشور به محلی برای رشد فروش محصولات شرکت های غربی تبدیل شده و حجم مبادلات تجاری ایران و اروپا به بیش از 10 میلیارد دلار رسیده است. اکنون که آمریکا توافق هسته ای با ایران را لغو کرده و به دنبال وضع مجدد تحریم هاست، شرکت های غربی یکی پس از دیگری از ایران خارج می شوند.
ماه گذشته مدیران شرکت رنو گفته بودند، قصد دارند حداقل یک حضور حداقلی را در بازار ایران نظیر دور قبلی تحریم ها حفظ کنند.
شرکت رنو سال گذشته موافقتنامه ای را با سازمان گسترش و نوسازی صنعتی ایران و شرکت پرتو نگین ناصح برای افزایش 75 درصدی ظرفیت تولید خود در ایران به امضا رسانده بود. کلوتیلد دلبوس، مدیر امور مالی شرکت رنو گفته، شرکت هنوز تولید خودرو یا سرمایه گذاری به موجب قرارداد جدید را آغاز نکرده، اما از سال 2003 به این طرف در ایران خودرو تولید می کند.
به گفته دلبوس، در نیمه نخست امسال میزان فروش محصولات رنو در ایران به دلیل سیاست بانک مرکزی این کشور 10 درصد کاهش یافته و به 8 درصد از سهم کل بازار ایران رسیده است. وی افزود، فروش محصولات رنو در نیمه دوم امسال تقریبا به صفر خواهد رسید.
[1397/05/06 10:00]
آغاز تحریم ها بهانه لازم و کافی را به خودروسازان مطرح بین المللی داد تا با ترک بازار ایران به قرادادهای خودرویی مشترک پشت پا بزنند. اما نکته جالب توجه آن است که دلیل عدم سرمایه گذاری رنو در بازار ایران از سوی مقامات دولتی و خودرویی عدم وفای به عهد از سوی شریک تجاری ایرانی اعلام شده است و نه تحریم ها. به راستی نقش تحریم ها و عدم اجرای تعهدات هر یک چقدر در اجرایی نشدن این قرار داد مهم نقش دارند؟
[1397/05/23 15:00]
مدیرعامل شرکت رنو در پاسخ به سوالی در مورد احتمال وضع مجدد تحریم ها از سوی آمریکا علیه ایران گفت: «مشخص است که اگر همکاری با ایران غیرممکن شود، ما با همکاری هم برنامه ای را طراحی خواهیم کرد تا فعالیت تجاری مان در این کشور را تعلیق کنیم.»
[1396/07/16 15:00]
برف بر خیابانهای شلوغ میبارد. پوشش سفیدی از برف پیکر یک دوج چلنجر را پوشانده است، خودرویی که نماد عشق آمریکاییها به خودروهای بزرگ و پرقدرت است. اینجا نیویورک، مونترال یا ...
[1392/10/19 12:07]
مذاکرات ژنو در حال انجام است و در صورت توافق نهایی، امکان کاهش تحریمهای بینالمللی فراهم خواهد شد. طبق گفته مقامات آمریکایی، در صورت ادامه روند مثبت مذاکرات هستهای؛ تحریمهای مربوط به دو صنعت پتروشیمی و خودرو پیش از دیگر صنایع حذف میشود.
[1392/08/19 10:30]
خودروکده : فولکس واگن و دایملر در حال بررسی بازگشت به ایران پس از برداشته شدن تحریمهای اقتصادی هستند.
[1394/04/29 8:38]
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: شرط حضور خودروسازان آمریکایی و اروپایی انتقال فناوری روز به ایران است و این یعنی بازی برد- برد طرفین...
[1393/08/06 11:26]
حسین گروسی نماینده مردم شهریار و ملارد و عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی از اعلام آمادگی کمپانیهای خودروسازی جنرال موتورز، اپل، سیتروئن و پژو برای ورود به ایران خبر داد.
[1393/07/22 10:00]
حواشی اظهارات حسن روحانی رئیسجمهور کشور در اجلاس داووس مبنی بر واگذاری بخشی از سهام خودروسازان ایرانی به خارجیها، حالا وارد فاز تازهای شده و از مسوولان وزارت «صنعت، معدن و تجارت» گرفته تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نسبت به آن واکنش نشان میدهند.
[1392/11/21 10:22]
در حالی که مشتریان ایرانی، کاهش قیمت خودرو را از پس بیانیه لوزان انتظار میکشند، نگاه خودروسازان به این موضوع، متفاوت است؛ چراکه آنها حرفی از کاهش قیمت محصولاتشان نمیزنند.
[1394/01/25 10:00]
با افزایش فشارهای رییس جمهوری امریکا بر سر خروج این کشور از برجام، کشورهای اروپایی نیز ساز خروج از ایران را می زنند و برخی از ادامه همکاری با ایران دست کشیده اند و برخی دیگر نیز هنوز مواضع خود را اعلام نکرده اند.
[1397/02/31 9:00]
روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز با اشاره به احیای کند صنعت خودروی ایران با وجود لغو تحریمها، ۲ برابر شدن قیمت خودرو و در نتیجه نصف شدن قدرت خرید مردم را یکی از عوامل داخلی رکود در صنعت خودروی ایران برشمرد.
[1392/12/06 11:30]
خودروسازان باید با استفاده از فرصتهای به وجود آمده در پسا تحریم، نسبت به همکاری و تولید مشترک با خودروسازان مطرح جهان اقدام کنند.
فضای ایجاد شده در دوران لغو تحریمها و بکر بودن بازار خودروی ایران فرصت مناسبی برای احیای صنعت خودروی داخلی است.
[1394/11/13 13:00]
مشاور انجمن خودروسازان ایران همایش بینالمللی صنعت خودرو را فرصتی برای تولید خودروهای جدید در کشور دانست.
[1392/09/04 9:48]
به علت تنشهای موجود بین آمریکا و اتحادیه اروپا در مورد توافق هستهای 2015 ایران، گروه لابی قطعه سازان خودرو فرانسه، FIEV، سفر ماه جولای خود به ایران را کنسل کرد.
[1397/03/19 15:00]
در طول سال گذشته و دو ماهه نخست امسال تولید انواع خودرو با روندی صعودی همراه بود با این حال بررسی جدیدترین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه وضعیت تولید خودرو نشان میدهد که در خرداد ماه امسال تولید انواع خودرو ۱۹.۶ درصد کاهش یافته است. محمدرضا نجفیمنش، رئیس انجمن صنایع همگن قطعهسازی در گفتوگو با خبرنگاران، اظهار کرد:
[1397/04/27 13:00]
رییس شورای رقابت درباره شایعات مطرح شده پیرامون افزایش قیمت خودرو در سال 93 اظهار کرد: در این رابطه هیچ هماهنگی با شورای رقابت صورت نگرفته است.
[1392/11/26 14:22]
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره تخصیص یارانه به تولید، قراداد با شرکت پژو، قیمت نان، افزایش قیمت خوردو و ... توضیح داد و گفت: طبق مصوبه دولت، همه دستگاههای دولتی موظفند از کالاهای داخلی استفاده کنند که بر این اساس ماشین شخصی وزیر صنعت پراید و ماشین اداری ایشان هم از نوع داخلی است.
[1394/02/29 8:30]
رییس اتحادیه نمایشگاهداران خودروی پایتخت پیشبینیکرد که با اجرایی شدن برجام و لغو تحریمها، قیمت خودروهای خارجی موجود در بازار دستکم بین ۳۰ تا ۳۵ درصد فرو بریزد.
[1400/03/13 11:00]
بازار خودرو ایران اگرچه همواره برای ایرانیها جذاب و بیشتر وقتها برای دلالان پولساز بوده است، اما امسال یکی از راکدترین دوران خود را گذراند تا مشخص شود مشتریان هنوز تحریم آن را نشکستهاند.
[1392/12/28 10:00]
حضور مجدد ترامپ در کاخ سفید به عنوان رئیسجمهور آمریکا، یادآور سیاستهای گذشته او در قبال ایران و تبعات ناشی از آن است. پیروزی او ...
[1403/08/24 14:00]
واردات خودرو در پسا تحریم چگونه خواهد بود؟ خیلی از کارشناسان در پاسخ به این سوال حضور برندهای اصلی را در پسا تحریم اجتنابناپذیر خوانده و معتقدند که ورود این شرکتها در ایران، از یکسو بازار وارداتیها را رقابتی کرده و از سوی دیگر فروش و خدمات پس از فروش را که طی چند سال گذشته محل مناقشه برخی شرکتها با مشتریان بوده با تحول اساسی روبهرو خواهد کرد.
[1394/10/20 14:00]
یک عضو ناظر شورای رقابت با اشاره به تاثیر لغو تحریمها بر قیمت خودرو گفت: روان شدن مرزهای کشور در پساتحریم، خود به خود باعث از بین رفتن رکود در بازار و به تبع آن کاهش قیمت خودروهای داخلی میشود.
[1394/04/31 9:35]
یک کارشناس صنعت خودرو گفت: با لغو تحریمها شاهد کاهش 10 تا 15 درصدی قیمت خودروهای وارداتی خواهیم بود.
[1394/04/30 9:28]
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: در سال 90 و 91 با وجود شرایطی خاص و مسائلي مانند شوک افزایش قیمت ارز، افزایش مشکلات شرایط گشایش اعتبار، بیان جمله معروف پراید کیلویی چند؟ تحریک مردم به نخریدن خودرو و افزایش تحریمهای بینالمللی، خوشبختانه توانستیم با تلاش و همت همه همکاران، با وجود کمبود نقدینگی، شرکت را به روال عادی برگردانیم.
[1393/07/07 11:00]
مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا فرآیند خودروساز شدن یک شرکت و رسیدن به تکامل در این مسیر را درطی 6 مرحله دانست که خودروساز پس از گذراندن این مراحل می تواند به تولید ناب برسد...
[1393/08/04 10:31]
سفیر فیلیپین این کشور را بازار خوبی برای خودروسازان ایرانی دانست.
[1393/09/15 10:30]
خودروکده: رویترز به نقل از یک مدیر ارشد رنو گزارش داد که این خودروساز فرانسوی درصدد معرفی مدلی از مینی کراس اوور جدید کوید به ایران است.
[1394/05/01 8:30]
یک عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان با بیان اینکه قطعه سازان فرانسوی به دنبال شرکای جدیدی در ایران هستند،گفت: شکل قراردادهای سرمایه گذاری شرکای خارجی در ایران باید به گونه ای باشد تا نتوانند به راحتی بازار ایران را ترک کنند.
[1394/07/15 17:00]
بررسی طرح مدیریت واردات خودرو در وزارت صنعت، معدن و تجارت به پایان رسیده و در انتظار تصویب نهایی این وزارتخانه و ارسال به هیات دولت به سر میبرد.
[1393/08/18 10:40]
براساس طرح "مدیریت واردات خودرو"، واردات این محصول از کشورهای تحریمکننده ایران متوقف خواهد شد.
[1393/07/09 9:45]
آرش محبینژاد در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با تشریح جزئیات طرح ساماندهی واردات خودرو، اظهار داشت: این طرح به وزارت صنعت ارائه شده و کارگروهی برای بررسی و تصویب نهایی آن تشکیل شده است.
[1393/07/07 10:01]