بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)

آن چه در این مقاله از نظر شما می گذرد، نگاه جامعی بر تیپ های مختلف مرسدس بنز کلاس C شامل C250 ،C300 ،C350 و C63 AMG خواهد بود. در قسمت اول این مقاله قصد داریم این تیپ ها را از نظر طراحی بدنه، انواع تریم ها، و آپشن ها مورد بررسی قرار دهیم. اگرچه مرسدس بنز کلاس C مدل سال 2013 پا به پای رقبای هم وطن خود می تازد و هیچ مشکلی برای فتح سخت ترین جاده های پر پیچ و خم ندارد، اما خصوصیات بسیار جذاب و دلپذیر آن باعث شده است از رقبای خود پیشی بگیرد. این خودرو توسط شرکت ستاره ایران وارد کشور می شود و قیمت انواع تریم های آن را می توانید در صفحه قیمت 1Car مشاهده کنید.

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)

با وجود اینکه کلاس C از مدل های اولیه کمپانی مرسدس بنز به شمار می رود، اما حقیقتاً یک مرسدس بنز به معنای واقعی کلمه است و تمام مشخصات و خصیصه های برجسته این برند را در بر دارد. این بدان معنی است که سوار شدن در این ماشین، آن هم با برند برتری مثل بنز، حس قدرت و کیفیت را به راننده و سرنشینان القا می کند. خواه شما بنز کوپه را انتخاب کرده باشید یا بنز سدان، کلاس C زیباترین نمای بیرونی را به رخ همگان می کشد که بخشی از این زیبایی ناشی از به کارگیری مرغوب ترین مواد در پروسه ساخت و تولید این خودرو است. صندلی های بسیار دنج و راحت و طراحی ایمن و محسوس از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این کلاس بنز تمام عیار است. در این خودرو هر نوع موتوری قابل استفاده است، از یک موتور 4 سیلندر مجهز به توربوشارژر گرفته تا یک موتور V8 با توانایی تولید 500 اسب بخار قدرت! و یک خبر خوش برای آن دسته از افرادی که در مناطق سرد و برف ی زندگی می کنند؛ این که کمپانی مرسدس بنز مدل چهارچرخ متحرک (AWD) این کلاس را نیز طراحی و تولید کرده است.

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)

مرسدس بنز کلاس C تمام تلاش خود را کرده است تا کلکسیونی از لوکس ترین تجهیزات و امکانات اسپرت را در اختیار راننده قرار دهد و هم چنان در مقابل سایر گزینه های لوکس نظیر آئودی A4، بی ام و سری 3، کادیلاک ATS، اینفینیتی G، و ولوو S60 با ابهت تمام فخرفروشی می کند. به طورکلی هرگاه سخن از برتری و اعتبار یک خودروی لوکس به میان می آید، به سختی می توان خودرویی پیدا کرد که اعتبار و منزلتی بیش از مرسدس بنز کلاس C داشته باشد. 

 

طراحی بدنه، انواع تریم ها، و آپشن ها

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)

کلاس C در مدل های سدان و کوپه، تریم های متعددی را از جمله C250، C350، و C63 AMG شامل می شود. گفتنی است، مدل های چهارچرخ متحرک نیز در دو فرم سدان C300 4Matic و کوپه C350 4Matic نیز وجود دارد. از جمله ویژگی های دو تریم C250 و C300 4Matic در حالت استاندارد می توان به مواردی از جمله رینگ های 17 اینچی، چراغ های جلوی اتوماتیک، چراغ های LED، برف  پاک های اتوماتیک، سانروف، کروز کنترل، کنترل آب و هوای اتوماتیک دوگانه، صندلی های جلو با امکان تنظیم در 8 حالت مختلف و قابل تنظیم برای گودی کمر، روکش صندلی های از جنس وینیل MB-Tex، فرمان تلسکوپی، و آینه های الکتروکرومیک اشاره کرد.

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)
بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول) بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)
بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)

از نقطه نظر مشخصه های الکترونیکی امکانات این دو تریم عبارتند از: یک نمایشگر 5.8 اینچی، سیستم رابط کاربری COMAND، فن آوری های SmartPhone و TeleMatics، تلفن بلوتوث، و سیستم صوتی با امکان پخش CD مجهز به جک هدفون، پورت USB، و رادیو HD. البته گذشته از این ها، تریم C300 4Matic حالت چهارچرخ متحرک و موتور V6 نیز دارد. گفتنی است، مدل های C250 و C300 4Matic در خانواده سدان، از تریم های "اسپرت" و "لوکس" نیز برخوردار هستند. تفاوت این تریم ها عمدتاً در طراحی رینگ ها، تنظیمات محور تعلیق، و نیز یکسری جزئیات در طراحی داخلی و بیرونی اعم از طراحی فرمان و جلوپنجره خودرو می باشد.

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)
بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول) بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)
بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول) بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)
بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)

افزون بر این ها، در تریم لوکس C300 4Matic یک محور تعلیق نیز که به سهولت قابل تنظیم است، وجود دارد. از آپشن های اضافی می توان به پکیج بیمه (Premium package) اشاره کرد که برای این کلاس مرسدس بنز تدارک دیده شده است و مواردی اعم از چهار حالت قابل تنظیم برای محافظت از ناحیه گودی کمر راننده و سرنشینان در صندلی های جلو، گرمکن صندلی های جلو، فرمان قابل تنظیم، صندلی عقب تاشو، و هم چنین سیستم صوتی پُرقدرت Harman Kardon مجهز به رادیوی ماهواره ای و رابط iPod را شامل می شود. یادآوری می شود، هر یک از موارد این پکیج را می توان به صورت اختیاری و سلیقه ای تهیه و روی ماشین نصب کرد.

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)
بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول) بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)
بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول) بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)
بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)

در مدل کوپه C250، سانروف پانوراما، صندلی عقب تاشو، تنظیمات اضافی برای صندلی راننده با امکان بازیابی تنظیمات ذخیره شده در حافظه، و فرمان تلسکوپی از جمله آپشن هایی است که به چشم می خورد. گفتنی است، در مدل کوپه این سری، پکیج بیمه صرفاً گرمکن های صندلی، سیستم صوتی Harman Kardon مجهز به رادیوی ماهواره ای و رابط iPod را به خودرو می افزاید.

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)
بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول) بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)

جالب است بدانید، سدان C350 فقط در تریم اسپرت تولید می شود که موتور V6 بزرگتری دارد و پکیج بیمه آن استانداردتر است. تنها آپشن اضافی کوپه C350، یک سانروف پانوراما است. مرسدس بنز C63 AMG نیز به طور مشابه ویژگی های منحصر به فردی دارد که آسایش و راحتی سواری این اتومبیل را بیش تر می کند، اما افزون بر آن، وجود تایرهای کارامد 18 اینچی، محور تعلیق قابل تنظیم در حالت اسپرت، ترمزهای قوی تر، و صندلی های اسپرت، هم ظاهر آن را تهاجمی تر کرده است و هم تریم داخلی آن را متفاوت تر!

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)
بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول) بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)
بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول) بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)
بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول) بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)
بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول) بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)
بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)

در این تریم نیز آپشن های انتخابی زیادی وجود دارد که از جمله آن می توان به پکیج اسپرت (Sport Package) که شامل مواردی نظیر تایر های 18 اینچی با برند AMG، اسپویلر عقب، و فرمان و صندلی های اسپرت می شود، اشاره کرد. در مدل کوپه C250، یک پکیج اضافی اسپرت هم در نظر گرفته شده است که شامل همه موارد فوق به انضمام محور تعلیق اسپرت، ترمزهای ارتقا یافته، فرمان تیزتر، و نیز یک اگزوز اسپرت می باشد.

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)
بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول) بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)
بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول) بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)
بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)

پکیج چندمنظوره (Multimedia Package) از دیگر آپشن های انتخابی است که اگر آن را برای مرسدس بنز خود انتخاب کرده باشید، امکاناتی نظیر صفحه نمایشگر مرکزی 7 اینچی، دوربین عقب، سیستم مسیریاب ماهواره ای (GPS)، سی دی چنجر با قابلیت پخش 7 سی دی نیز به خودروی شما اضافه می شود. این در حالی است که با انتخاب پکیج روشنایی (Lighting Package) چراغ های جلو با دو لامپ زنون قابلیت تنظیم پیدا می کنند. هم چنین با انتخاب پکیج مسیریاب خیابان (Lane Tracking Package) آپشن هایی نظیر سیستم هشدار نقاط کور و سیستم هشدار عبور از خط نیز به خودرو اضافه می شود. گفتنی است، پکیج کمکی راننده (Driver Assistance Package) علاوه موارد بالا، کروز کنترل و سیستم ترمز PreSafe را نیز به مجموعه آپشن های این خودرو اضافه می کند. لازم به توضیح است که سیستم ترمز PreSafe در مواقعی که احتمال برخورد و تصادف در شرف وقوع باشد و راننده متوجه علائم یا هشدارهای سمعی و بصری نباشد، خودرو را به طور اتوماتیک متوقف می کند.

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)
بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول) بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)
بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول) بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)
بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول) بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)
بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)

پکیج کامل روکش چرم صندلی ها (Full Leather Seating package) از آپشن های ویژه مرسدس بنز C63 است که شامل مواردی از جمله تریم های چرمی و صندلی های با قابلیت تنظیم در جهت های مختلف و ثبت تنظیمات در حافظه می شود. البته برای مدل C63 به طور اختصاصی یک پکیج مکمل نیز تدارک دیده شده است که می تواند ضمن افزایش حداکثر سرعت خودرو، قدرت موتور را 30 اسب بخار بالا ببرد. کالیپر ترمز قرمز رنگ و اسپویلر عقب از جنس فیبر کربن، از دیگر ویژگی هایی است که در این پکیج در نظر گرفته شده است.

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)
بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول) بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)
بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول) بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)
بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)

گذشته از همه این پکیج ها، آپشن های مستقل دیگری هم وجود دارد که هر کدام را می توان به دلخواه سفارش داد که این آپشن ها می تواند شامل دوربین عقب، سانروف پانوراما، سیستم استارت از راه دور، سیستم دسترسی بدون کلید، و سنسور پارک عقب پیشرفته (Parktronic) باشد.

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)

با پایان قسمت اول این مقاله که به بررسی طراحی بدنه، انواع تریم ها، و آپشن های مختلف مرسدس بنز کلاس C پراخته شد، از شما دوستداران مقالات بررسی و مقایسه صمیمانه تقاضا داریم تا نظرات و پیشنهادات خودتان را با ما در میان بگذارید. هم چنان چشم انتظار دریافت دیدگاه های ارزشمند شما هستیم. فردا با قسمت دوم این مقاله، همراه ما باشید.


منبع

Edmunds

برچسب : C Class , C250 , C300 , C350 , C63 AMG , کلاس C , مرسدس , بنز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

8 نظر

بابک ناطق
0

آیا این پکیج ها در ایران قابل دسترسی هستند
17:16  1395/03/14
گزارش
پاسخ دادن
viper
3

میشه قیمتشو بگید.خوشم اومده میخوام بخرم
14:02  1393/03/19
گزارش
پاسخ دادن
majid sozoky
5

300 میلیون تومن
مفته
10:28  1393/03/24

گزارش
mohammadreza
3

بررسی شما عالی بود.به نظر من طراحی داخلی bmwبهتره
21:48  1392/03/27
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: حیدر
6

این کلاس قطعا یکی از محبوبترین کلاسهای بنز واقعا فوقوالعاده و جذابه خیلی دوست داشتنیه ولی من مدل amg که تا سال 2012 تولید میشد رو خیلی بیشتر از ایت اتاق جدیدش دوست دارم.با سپاس از 1car
20:45  1392/03/27
گزارش
پاسخ دادن
عرفان
0

منم با تو موافقم دوستت دارم داداش خیلی خوب گفتی
20:07  1396/01/12

گزارش
رضا
1

عالی بود
خوب می شد اگه طراحی انواع سری خودرو ها وتغییراتشون رو تو این سالها هم مورد بررسی قرار میدادید از نسل اول تا کنون
14:49  1392/03/27
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
2

دست شما درد نکنه ، ما تو همین قسمت اولش کلی اطلاعات کسب کردیم .
12:11  1392/03/27
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مسعود غفوری
4

ماشین که نیست ، رویاست !
11:31  1392/03/27
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سبیل۲ : اگه دست رودست بزاریم خواب ماشین هم نمیبینیم....نهایت ۲روزازکارمیفتیم عوضش حقمون میدن....هرکی براش مقدوره بیاد..من جاومکان هم بهش میدم..فقط بیایید.....بخداسران مملکت خبرندارن این سایپاداره خون مارومیمیکه..فقط تجمع بابنر....پرچم ایران...
سبیل۲ : من ۴ماه تکمیل وجه کردم...الان دارم میبینم ادم هست برج ۹پارسال تکمیل وجه کرده...خدابهتون رحم کنه...کاش لااقل میگفتن هرچی تاخیربشه بهتون برمیگردونیم
سبیل۲ : فقط تواین اوضاع تجمع جواب میده...به همین شب عزیزاگه تجمع نکنیم تااخرسال ی دونه ماشین به کسی نمیدن....میگن ولش کن اونهاکه پول دادن ساکت نشستن بزارتاهروقت صداشون دراومدشروع کنیم دادن
ali : من قید سهند زدم کوییک تکمیل وجه کردم گفتن یه ماهه فاکتور میشه الان نزدیک سه هفته شده خبری نیست.کوییکم نمیخوان بدن ینی
تارا v4 تیرماه : سلام دوستان.تارا اتومات من که اومدم نمایندگی.۲ هفته نمایندگی هست وکد تحویل به مشتری نیامد که ماشین بازبینی خورده.و مجدد گفتن باید بره تهران تا تایید نهایی صادر بشه.۳۱ اردیبهشت فاکتور شد.۳ خرداد پلاک شد.۳ تیر رسید نمایندگی.و باز دوباره دوشنبه تهران برگشت میخوره.خدایی ما هم با این ایران خودرو گرفتار شدیم
5252 : 11 آذر 600 تومن دادم فاکتورم خبری نیست ناامیدم انشالله بشه خرج دوا و دکتر و سرطان زن و بچه سران سایپا
محمد : سلام شاید نیتتون از اذیت کردن مردم و عدم تحویل خودروهای شاهین گرون کردن این محصول بود که اینکار رو هم کردید.دیگه چی میخواهید از جون مردم چرا تولید نمی‌کنید و تحویل نمیدید؟
محمد : سلام دوستان بخدا این بی انصافیه که از آذر سال قبل پول رو کامل پرداخت کردیم و الان که 4ماه تاخیر داره هیچکس جوابگو نیست.لطف کنید شما که نزدیک هستید تجمع و اعتراض مسالمت آمیز داشته باشید شاید فرجی بشه.من زاهدان دستم نمیرسه.
اعتراض ب سایپا : سلام دوستان روز دوشنبه ۱۶تیر ساعت ۱۰تجمع اعتراضی بهترین راه برا اینکه صدامون برسه ب شرکت سایپا بلکه روند فاکتور تسریع پیدا کنه حضور هریک از شما خیلی مهم هستش
سجاد : تنها چیزی که توی این سه سال از سایپا دیدم افزایش قیمت ، نداشتن قطعه و عدم تحویل خودرو بوده .... لعنت به این همه بی کفایتی و لجنی لعنت لعنت لعنت
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فوری 4 تیر : سلام اقا به والله من سورن ef7 داشتم از نظر ظاهری و نرمی خداست ولی بسیار موتور ضریفی داره چون پیشرفته هست درد سر خیلی داره باید استرس یاتاقان داشته باشی استرس دود ابی داشته باشی استرس cvt داشته باشی نظر شخصی من اینکه ادم یه خر داشته باشه ولی موتورش tu5 باشه من قید ظاهر رانا رو زدم فقط برا موتور با رنج این قیمت ثبت نام کردم
هستی : تحویل 2 تیزماه
حسین : سلام موتور جدید هستید؟
محسن : سلام سورن Xu7p پیش فروش تکمیل وجه 4 اردیبهشت همچنان زده درحال صدور فاکتور هیچکسی هم پاسخگو نیست 2900 تا امروز دیرکرد میده
محمد دنا شش دنده : ببخشید واریز اولیه شما چه تاریخی بود ؟
ابی : تو و امثال تو میخوان ماشین رو که گرفتن با 100 میلیون سود بفروشن .اگه میبینین سود نداره ثبت نام نکنید یا انصراف بزنید بخاطر این میگم کسی مجبورت نکرده .وقتی میبینین سایپا خوب نیست مشتری مدار نیست پس ثبت نام نکنید که مجبور بشن التماس بکنن
مجید : سلام به همگی الان من هم نگاه کردم شرایط تبدیل آمده اما چیزی بارگذاری نکردن موعد تحویل 25 خرداد بود
اطلس آذر : نتیجه بایدبری اونجابشینی تافاکتورکنن این ک بری وبیای فایده نداره میخوام برم بشینم تافاکتورکنن فایده نداره شده 20روزم بایداونجاباشم دیگ اعصابم داغونه
استپ وی : خدایا به بزگی خودت قسم میدم که تمام حواله داران پارس خودرو را نجات بده تا کی باید فکرو ذهنمون درگیر بشه
محمد جواد : سلام جهت اطلاع . پیش فروش تحویل 31 خرداد: 9 تیر فاکتور . 11 تیر پلاک شده. فقط از کجا بفهمیم کدام سایت تولید کدام شهر هست؟