كاهش قيمت خودرو با كاهش هزينه سربار توليد

كاهش قيمت خودرو با كاهش هزينه سربار توليد

با مصوب و ملزم كردن دستگاههاي مختلف مبني برعدم افزايش هزينه هاي دولتي و غير دولتي در راستاي كاهش هزينه هاي سر بار توليد، عوارض شماره گذاري، بيمه وماليات برارزش افزوده، هزينه هاي مالي و انرژي از سوي مجلس و دولت محترم صنايع داخل از جمله خودروسازان نسبت به كاهش قيمت محصولات اقدام خواهند كرد. 
كارشناسان اقتصادي بر اين باورند كه با توجه به افزايش برخي مولفه ها نظير نرخ بيمه، ماليات، دستمزد، انرژي، هزينه هاي سربار توليد و... تغيير افزايش قيمت كالا ها اجتناب ناپذير است. 
امروزه شاهد آن هستيم كه بعد از صحبت هاي اوليه در مورد توافق لوزان، برخي از افراد و كارشناسان غير متخصص اعتقاد دارند كه ريزش قيمت محصولات طبق توافقات بايد با سرعت انجام شود. ارزان شدن قيمت كالاهاي صنعتي امري طبيعي است كه در صورت عدم كاهش، سر منشاء تمام اين معضل برعهده توليد كنندگان داخلي از جمله خودروسازان مي باشد كه بايد مشكلاتشان را حل كنند.  
كارشناسان اقتصادي نسبت به اين موضوع نظر ديگري دارند. آنها مي گويند متاسفانه با ابراز نظرهاي وفرافكني هاي غير كارشناسي شده بعضي از افراد مبني بر تفاهم لوزان و ... اين اميدواري را در بين اذهان عمومي ايجاد كرده اند كه پس از امضاء توافقنامه، قيمت كالاها صنعتي از جمله خودرو در اسرع وقت بايد كاهش يابد. اين توافقعات با ابراز نظرها اعلام شده نسبت به افزايش قيمت هاي سربار توليد همخواني ندارد ونمي توان تمام تقصير ها را به صنايع داخلي از جمله صنعت خودرو نسبت داد. ادامه اين روند لطمه اي جبران ناپذير به اقتصاد كلان صنعت داخلي وارد خواهد كرد.  
اغلب كارشناسان اقتصادي بر اين باورند كه افزايش چند درصدي قيمت هاي صنعتي از جمله خودرو با توجه به تصاعدي شدن هزينه ها در بخش هاي مختلف توليد در جهت پايداري بيشتر صنعت داخلي كه منطق اقتصادي دارد لازم وضروري است. 
با مصوب و ملزم كردن دستگاههاي مختلف مبني برعدم افزايش هزينه هاي دولتي و غير دولتي در راستاي كاهش هزينه هاي سر بار توليد، عوارض شماره گذاري، بيمه وماليات برارزش افزوده، هزينه هاي مالي و انرژي از سوي مجلس و دولت محترم، در جهت كاهش قيمت صنعت داخل گام موثري برداشته ايم. 
مطمئنا صنايع داخل از جمله خودروسازان نسبت به اين مصوب واكنش نشان داده و همانند خط موازي اقدام به كاهش قيمت محصولات خود خواهند كرد. 
رعايت منطق اقتصاد قوانين خود را دارد و نبايد به يك موضوع سياسي تبديل شود كه حل اين معضل با هياهوي غير متعارف مغدور نمي باشد و با يد با درايت مديران متخصص دولتي و غير دولتي اين مباحث به نحوي شايسته حل و فصل گردد تا صنعت داخلي بيش از اين دچار مشكل و سردر گمی نشود.                                                                             
 

منبع

فرارو

برچسب : خودرو , قیمت , کالا , صنایع , هزینه , تولید , مالیات , بیمه , انرژی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

6 نظر

محمد شریف
0

بالا بودن هزینه تولید بخاطر چند موضوع اساسی است:
1- قدیمی و فرسوده بودن ماشین آلات کارخانه ها
2- تعمیر نشدن و زیاد از حد کار کشیدن از ماشین آلات
3- نداشتن نیروی کار ماهر و با انگیزه قوی در کار
4- نداشتن ثبات قیمت در مایحتاج زندگی که هر نیروی کاری را کم انگیزه میکند.
5- حمایت نشدن از سوی سیستم مالیاتی، شهرداری، کارگری و انرژی ...
6- انگیزه نداشتن مدیران به جهت نداشتن تخصص در کار مورد نظر برای حمایت و پیگیری رفع موانع و مشکلات
7- تغییرات مکرر مدیران شرکتها و واگذاری مکرر آنها به سایر افراد و نهادها
8- نداشتن ثبات شغلی کارگران
9- برداشت پاداشهای میلیونی برخی مدیران از سود شرکت
10- هماهنگ نبودن فناوری تولید و فناوری مونتاژ خودرو و قطعات آن
11- ...
16:24  1394/05/13
پاسخ دادن
کاربر: جواد.س
0

تورم و قیمت بالا،یا هر پارامتر دیگر اقتصادی اینطور نیست که با یه بخشنامه و دستور بشه اون رو کم کرد و یا تعقیر داد.اگر فکر می کنید با این باید و نباید ها میشه قیمت ها را کاهش داد زهی خیال باطل
اقتصاد علمی کاملا منطبق بر منطق و ریاضی هست.روابط در اقتصاد علت و معلولی هست.برای کنترل هر معلولی باید علت را جستجو کرد و برای یافتن هر علتی باید از روابط در اقتصاد اطلاع داشت.آیا منطقی هست که بیمه ارزون نشه،فولاد ارزون نشه ،سایر داده ها به همین شکل بمونن ولی خودرو ارزون بشه،و حالا فرضا که ارزون بشه،چقدر ارزون میشه؟ تکلیف اونهایی که با قیمت قبلی خرید کردن چی میشه؟ اصلا آثار همچین تعقیری چی هست؟ این آثار چه متغیر هایی را تعقیر میده و خیلی سوال های دیگه
اساسا در اقتصاد اصلی هست به عنوان چسبندگی قیمت ها،معمولا نرخ ها و قیمت ها به اون سادگی که گرون میشن ،ارزون نمی شن
کاهش قیمت ها هرگز به صورت ناگهانی منطقی نیست و اگر اتفاق بیفته ( اگر) مضرات اون بیشتر از نفع اون هست.
اما بهتره با یک برنامه میان مدت و با بررسی علل گرانی و تعقیر اون علت ها به مرور قیمت ها را به سطح منطقی رسوند.
00:39  1394/04/01
پاسخ دادن
امیر
0

چطور ال90 یکدفه از 14میلیون شد 50میلیون اون موقه صحبت از سربار نمیکردید میگفتید کار تحریمه حالا که داره تحریم برداشته میشه میگید هزینه های سر بار . خودتونید بابا ... ماشین ایرانی نخرید هنوز 3ماه از عید نگذشته دارن گریه میکنند اگه تا برج 6 نخریم اتفاقات خوبی برای مصرف کننده میفته
00:37  1394/04/01
پاسخ دادن
pld]
0

از بس بی کیفیت هستند وانت بارهای اریسان ارسالی به کشورهای همسایه همه برگشت خورده دادن به مدیران الان ۲۱ تومن مشتری نداره الانه که دلالا منفی بدن
14:10  1394/03/31
پاسخ دادن
ali
0

سلام
چطور با همین سیاست یه شبه قیمت ها افزایش پیدا می کنه اما با همین سیاست نمیتونه پایین بیاد؟؟؟؟؟؟؟
10:48  1394/03/31
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
B : سلام تحویل۱۵ مهر کسی خبر داره کی فاکتور میشه
سلام جناب خوب هستین قربان : چه خبر خانواده خوبن سلامتی والده محترم خانم بچه ها راستی چکار کردین وام جور شد؟ اقساطی که سنگین نیست؟ حالا مدارکش میفرستم واست ممنون میشم رفتید مدارک منم تحویل بدین شاید تا قبل از عید نوبت ما هم شد با نیت خیرتون منم خبر سلامتی چی بگم والا همش گرفتار تعمیرات و بازسازی خونم هرچی پس انداز بود خرج کردم واسه نوسازی خونه حالا اگه بشه تا قبل از عید تموم بشه زنده باشی سلام برسونید تشریف بیارید خوشحال میشیم شبتون بخیر خدانگهدار
T8امیر : سلام ۱۵ آبان پلاک شد مدارک ماشینم رسید دستم ولی خدشه تحویل ندادن نمایندی رستمی شیراز
محیا : سلام چطورشما۲ابان شاسی شدید و الان تحویل گرفتید ومن ۲۳مهر پلاک شدم هنو تو مرحله ی حمل هست ؟تی۸مشکی ثبت نام ۲۵خرداد
X5 اردیبهشت : با سلام ثبت نام اردیبهشت هنوز تو تکمیل وجه مونده من نمیدونم چه فرقی هست که بعضیها میگم ما تحویل هم گرفنیم
حسین... : بازهم یک شیرین کاری بی مزه از مزدوران وجیره خوران سایپا! پس شما آشغالهای مواجب بگیر سایپا که سالی چند بار ماشینهای متفاوت از شرکتتون میگیرین بعداز فروش لباسای خودتون و خانوادتون چی چی تون را خرج تهیه پیش پرداخت ماشینتون میکنید؟
مهسا : دوستان خبری از دعوتنامه آذر ماه ندارید؟؟؟؟؟؟؟؟
ناصر محب نژاد : J4سفید ثبت نام۱۸ اردیبهشت از نمایندگی سلیمانی پور از شهر ری ۶اردیبهشت شاسی ۲۸ارسال مدارک وامروز هم کارت ماشین رافرستادن ماشینو کی تحویل میدن خدا میدونه خسته شدیم
حسین : روزی ۷۵۰ هزار تومان
Mr.p : کسی هست تحویل گرفته باشه از 90 روزه ها
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رانا : منم تحویل 4بهمن بودم الان شدم 30 بهمن . امروز هم دعوتنامه تکمیل وجه اومد واسم
یاسین : سلام پیام واریز براتون اومد چقدر بوده
سورن دوگانه : سلام ، فاکتور شدم ولی پلاک نشده چند روز طول میکشه پلاک بشه؟
محمد رحیمی : سلام بعد از فاکتور چند روز طول می کشه پلاک شه
قاسم رشیدی : من لیفان 620 1600خریدم بیشتر از 200کیلو بار میزنم داخلش عقب ماشین رو زمین می‌خوابه دلیلش چیه
نیما : سلام برداران وحواله داران عزیزیه تجمع بذاریم سازمان استاندارد که بهانه ایرانخودروتمام بشه مطمئنم ربطی به سازمان استاندارد نداره فقط ما بایدازطرف سازمان استاندارد پیگیری یاتماس بگیریم
حمید x33 cross : پاسخ به مهساfx من تایید لیزینگ 7 تیر تحویلی 17 شهریور مدارکم مشکلی نداره پس چرا وام منو نمیریزه بانک سگ مال شمارو ریخته عجب گیری افتادیم
X33 cvt : سلام دوستان ، کسایی که x33 cvt تاریخ قراردادشون بین اردیبهشت تا خرداد بوده تحویل گرفتن؟ من تقریبا تاریخهای ثبت نامهارو بررسی کردم و از خرداد تا مرداد ثبت نام ایکس33 نبوده . میخوام ببینم اونایی که قبل خرداد ثبت نام کردن تحویل گرفتن؟ میخوام ببینم کی نوبت میرسه به ثبت نامی های بعد مرداد . من تاریخ قراردادم 6شهریور1403 هست و تحویل سیستمی 18دی و همه مدارک هم اومده
ساینا استاندارد 85 گانه ارومیه : 90روز عادی
ساینا استاندارد 85 گانه ارومیه : دوستان میدونید بعد 24 شهریور و مهرماه چه تاریخ هایی واریزی داشتیم؟