موتورسیکلت سوزوکی GSX1250SE مدل 2015 عضوی از خانواده سوزوکی GSX با پیشرانه 1,255 سیسی محسوب میشود و نسخهای است بزرگتر از موتورسیکلت سوزوکی GSX-750 و نسخهای بسیار شبیه به موتورسیکلت سوزوکی GSX-S1000 که در سال 2016 به بازار عرضه خواهد شد. این موتورسیکلت از یک باک 19 لیتری، صندوقچههایی در عقب، زین بسیار راحت و یک سیستم تعلیق بهره میبرد که برای حرکت روی جادههای ناهموار و حتی خارج جاده تنظیم شده است. این موتورسیکلت به شیشه جلوی Vario مجهز است که به موتورسوار اجازه میدهد فشار و صدای باد را مهار کند. از دیگر تجهیزات استاندارد این موتورسیکلت میتوان به محفظههای جانبی برای حمل بار مجهز است. زین قوسدار و قابل تنظیم است. ارتفاع زین از زمین 805 میلیمتر است که تا 825 میلیمتر نیز قابل تنظیم است و مشکلی در مورد ارتفاع زین نخواهید داشت.
چراغ جلو بیشباهت به چراغ سوپرموتورها نیست. قسمت جلویی موتورسیکلت از بادشکنهایی بزرگ بهره میبرد و تهاجمی به نظر میرسد. بادشکنها باعث میشوند جریان هوا از بالای سر و اطراف بدن موتورسوار و سرنشین عقب عبور کندريال در نتیجه مقاومت بسیار کمی ایجاد میشود، از سوی دیگر، هوا به خوبی از میان رادیاتور عبور میکند و موتور را بهتر خنک میکند. پنل ابزار از آمپرهایی خوانا برخوردار است و هنگام عبور از مسیرهای ناهموار، راکب را برای خواندن آمپرها به زحمت نمیاندازد. پنل ابزار اطلاعاتی نظیر وضعیت دنده، وضعیت چراغهای راهنما، فشار روغن، دمای آب رادیاتور، میزان پاشش سوخت توسط انژکتورها و عملکرد ترمز ضدقفل را در اختیار موتورسوار قرار میدهد. تنها مشکلی که وجود دارد این است که در روشنایی روز چراغهای شاخص روی پنل ابزار خوب دیده نمیشوند. با این که محفظههای بار برای مسافرت مناسب هستند ولی پیکربندی موتورسیکلت بیشتر سبک و سیاق اسپرت دارد.
این موضوع در مورد هندلینگ مشهودتر است و به نظر میرسد هندلینگ بیشتر برای حرکت در بزرگراه مناسب است. کالیپر ترمز ضد قفل از نوع Tokico هستند و در کنار دیسکهای دو قلوی 310 میلیمتری در جلو و دیسکهای 240 میلیمتری در عقب قرار میگیرند، به این ترتیب، نیروی لازم برای متوقف کردن یک موتورسیکلت 257 کیلوگرمی کفایت میکند. دوشاخه جلو 13 سانتیمتر و دوشاخه عقب 14 سانتیمتر جای بازی دارد و راحتی سرنشینان را در سفرهای طولانی تضمین میکند. همه این تجهیزات در کنار رینگهای 17 اینچی قرار میگیرند تا همه چیز کامل بشود. پیشرانه DOHC این موتورسیکلت اسپرت 1,255 سیسی حجم دارد، انژکتوری است و به اندازه کافی نیرو تولید میکند تا این موتورسیکلت بزرگ و حجیم از شتاب و عملکرد بینظیری برخوردار باشد. دریچه گاز دوگانه (SDTV) در کنار دریچه گاز 36 میلیمتری قرار میگیرد تا بتوانند عملکرد پیشرانه را مدیریت کنند.
سیستم ride-by-wire یا به اختصار (RbW) نیز باعث میشود پیشرانه واکنشی نرم و آرام به فشردن پدال گاز داشته باشد، از طرفی مصرف سوخت را پایین میآورد و از تولید گازهای آلاینده میکاهد. سیستم دیگری که میزان تولید گازهای آلاینده را کاهش میدهد و پیشرانه را مدیریت میکند، سیستم Idle Speed Control یا به اختصار ISC است که استارت زدن در هوای سرد را آسان میکند و باعث میشود پیشرانه هنگام درجا کار کردن گازهای آلاینده کمتری تولید کند. در داخل پیشرانه به فناوری دیگری برمیخوریم که منحصر به کمپانی سوزوکی است و کارایی خودش را ثابت کرده است. این فناوری منحصر به فرد، سیلندری از جنس Suzuki Composite Electrochemical Material یا به اختصار SCEM است که ضمن کاهش وزن، انتقال حرارت را نیز آسان میکند. رینگها نیز روکشی از نیترات کروم دارند که اصطکاک را کاهش میدهد. یک شفت بالانس نیز درون پیشرانه تعبیه شده است که تکانها را مهار میکند. گیربکس شش سرعته نیز دور موتور را در سرعتهای بالا در محدوده مناسبی حفظ میکند.