بررسی کامیونت Peterbilt 220

بررسی کامیونت Peterbilt 220

کامیونت‌های Peterbilt در مدل‌های 220 و 210 در کلاس‌های 6 و 7 به بازارعرضه می‌شوند. موتور این کامیونت‌ها زیر کابین قرار گرفته است و باعث می‌شود فضای بیشتری در داخل کابین در اختیار راننده و سرنشین قرار بگیرد، علاوه بر این، تزئینات داخلی در فضای وسیع‌تری جای می‌گیرند. طراحی Peterbilt 220 به نوعی است که از عهده کاربرد‌هایی نظیر: حمل زباله، جرثقیل و یا توزیع بار در سطح شهر به آسانی بر می‌آید. این کامیونت متوسط با پیکربندی‌های سفارشی 325،330،337 و 348 نیز به بازار عرضه شده است.

 

طراحی بدنه

بررسی کامیونت Peterbilt 220

در حقیقت کامیونت Peterbilt 220 نسخه آمریکایی  داف LF است که در اروپا طراحی و تولید می‌شود. این خودرو از یک شاسی سبک بهره می‌برد که سیستم‌های الکترونیکی بر روی آن نصب شده‌اند تا علاوه بر ظرفیت بار میزان پایداری بدنه نیز افزایش یابد. این کامیونت از قدرت مانور بالایی در فضاهای کوچک برخوردار است، شیشه جلو خمیدگی دارد، شیشه های جانبی نیز بلند و پهن هستند تا دیدی وسیع و مناسب در اختیار راننده قرار بگیرد.

بررسی کامیونت Peterbilt 220

این کامیونت در کلاس 7 نیز شاسی بسیار سبکی دارد، که در نتیجه میزان فضای بارافزایش می‌یابد. کاپوت جلو به منظور دسترسی سریع ، خیلی آسان باز می‌شود تا به راحتی بتوانید فیلتر هوا، آب شیشه شور، روغن هیدرولیک و ضدیخ را تعویض کنید. درب‌ها با زاویه 90 درجه باز می‌شوند و فضای داخل کابین برای افراد قد بلند مناسب است.

 

طراحی داخلی

بررسی کامیونت Peterbilt 220

طراحی ارگونومیک دکمه‌های کنترل روی داشبورد منحنی زیبایی خاصی ایجاد کرده است و دسترسی به آن‌ها نیز آسان و رضایت بخش است. کیفیت پلاستیک‌های به کار برده شده کمی سفت و سخت می‌باشد، اما با دوام به نظر می‌رسد. فضای سر و پا در داخل کابین مناسب و به اندازه کافی است.  آمپرها خوانا هستند، یک نمایشگر LCD نیز در وسط داشبورد اطلاعات مربوط به مقدار سوخت باقی مانده در باک، میانگین سرعت و زمان را نشان می‌دهد.

بررسی کامیونت Peterbilt 220 بررسی کامیونت Peterbilt 220
بررسی کامیونت Peterbilt 220 بررسی کامیونت Peterbilt 220

رنگ روشن داشبورد فضای دل‌باز و فرح‌بخشی را در داخل کابین به وجود می‌آورد، با این حال، غربیلک فرمان آن قدر بزرگ است که نمی‌توان آن را خوش‌دست خواند. صندلی‌ها قابل تنظیم هستند،  سیستم تعلیق نیز از نوع بادی است که باعث می‌شود راننده و سایر سرنشینان از یک سواری نرم و راحت لذت ببرند. از آن‌جایی که این کامیونت دماغه ندارد، تسلط راننده روی جاده زیاد است. آینه‌های بزرگ جانبی مجهز به گرمکن هستند و نقاط کور را به حداقل می‌رسانند. کامیونت Peterbilt 220 دارای محفظه‌هایی در بالای شیشه جلو به همراه توری می‌باشد، همچنین یک توری بار در پشت صندلی نیز تعبیه شده است.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی کامیونت Peterbilt 220

پیشرانه این کامیونت متوسط یک موتور 6 سیلندر خطی است که بر روی هر سیلندر 4 سوپاپ دارد و قادر است 250 اسب بخار نیرو و 895 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این موتور در کنار گیربکس اتوماتیک عملکرد بالایی دارد و علاوه بر نرمی، از مصرف سوخت کمی برخوردار است.

بررسی کامیونت Peterbilt 220

سیستم خاموش کننده موتور (Engine idle shutdown) به صورت سفارشی روی این کامیونت نصب می شود. عملکرد این سیستم به این گونه است که اگر قرار باشد کامیونت برای مدتی در جایی توقف کند ، موتور خاموش می‌شود تا مصرف سوخت کاهش یابد. امکاناتی نظیر: ترمز اگزوز و کروز کنترل به طور استاندارد روی فرمان این کامیونت نصب گردیده است.

 

کیفیت سواری و سیستم تعلیق

بررسی کامیونت Peterbilt 220

کامیونت Peterbilt 220 از سیستم تعلیق بادی الکترونیکی بهره می‌برد که سواری خاطره انگیزی را در ذهن راننده بر جای می‌گذارد. این کامیونت از پستی  و بلندی‌های جاده به نرمی عبور می‌کند. شایان ذکر است، از آن‌جایی که این کامیونت دماغه ندارد و شعاع چرخش فرمان آن کم است، به آسانی از خیابان‌های باریک شهری عبور می‌کند.

بررسی کامیونت Peterbilt 220

سیستم تعلیق بادی الکترونیکی انجام عملیات سنگین را امکان‌پذیر و تعادل کامیونت را در هر شرایطی حفظ می‌کند. نیروی متوقف کننده این کامیونت را دیسک‌های سوراخداری تأمین می‌کنند که در کنار  ترمز موتور قرار می‌گیرند. از طرفی، ترمز ضدقفل و ASR به طور استاندارد روی این خودرو نصب شده است.

 

نتیجه گیری

بررسی کامیونت Peterbilt 220

در مجموع می توان گفت، اگرچه موتور اکثر کامیونت‌های متوسط زیر کابین قرار دارد، اما این طراحی چندان در آمریکا مرسوم نیست. علی‌رغم اینکه این کامیونت‌ها به طور انبوه تولید نشده‌اند ،اما می‌توانند به خوبی از عهده رفت و آمد‌های درون شهری بر بیایند و مانور‌های تند و فرزی داشته باشند. فضای داخل کابین وسیع و جادار است و کلیدها و دکمه‌های کنترلی به صورت کاملا ارگونومیک روی داشبورد طراحی شده‌اند. گفتنی است، اگر مقداری بر فضای بار این کامیونت افزوده و قدری هم از هزینه‌های آن کاسته شود، کامیونت Peterbilt 220 با مدل‌های جدید در صدر جدول قرار می‌گیرد.


منبع

TopSpeed

برچسب : کامیون , کامیونت Peterbilt , کامیونت Peterbilt 220 , داف LF






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

کاربر: hosssein
3

کمی شبیه رنو
TAVKRST هستش ولی امریکایی ها بیشتر دماغ دار ترجیه میدن
00:12  1394/04/15
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: silvershadow
2

مختصر مفید
لطفاً مطالب راجب کامیون رو بیشترش کنید
23:56  1394/04/14
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عاطفه : سلام ، راستش منم اوایل نگران بودم به خاطر صدای موتور که میگفتن ولی در اون حد نیست ، سواری نرم و راحتی داره و کولر هم عالیه مخصوص بندره🥰 اینکه میگن صدای تعویض دنده اش میاد برا من همچین چیزی نبوده ، فرمون فوق العاده نرمی داره ، البته درست گفتن پلاستیک داشبورد خشک که توی ذوق میزنه ولی با دستمال مخصوص داشبورد ظاهارش کمی بهتر شده . خیلی انتظار کشیدم ولی در کل ماشین خوبیه ان شاءالله برای همه هر چه زودتر در بیاد .
شاهین اذر : دوستان من ۱۲اذر تکمیل وجه کردم برا شاهین g که ۳ماه بدن بازم خبری نیست شد ۸ماه لعنت بهتون خدا ازتون نگذره
شاهین اذر : دوستان من ۱۲اذر تکمیل وجه کردم برا شاهین g که ۳ماه بدن بازم خبری نیست شد ۸ماه لعنت بهتون خدا ازتون نگذره
مهدی : سلام اشتباه کردی اگه همون اولین بار تبدیل زده بودی الان ماشینت زیر پات بود. الان هم تبدیل بزن چون جی به به این راحتی نمیدن
جک است سال۹۷ : بنده بعد از ۷ سال آن موقع قیمت ماشین جک اس ۵ به مبلغ ۲۳۰ میلیون هزینه تاخیر طبق قرداد ۲۳ میلیون تومان بایستی واریز می‌کرد که پس از کلی شکایت به سازمان حمایت و شکایت نزد تعزیرات با کلی مراجعه حضوری البته از مدیر مالی تا مدیر عملشون یه مش آدم قالتاق به سختی و با کلی پیگیری نامردا فقط ۱۱ میلیون بعد از ۷ سال بابت تاخیر پرداخت کردن . به نظره من بایستی برای گرفتن حقتون فقط به شکل تجمع و گروهی حضور در دفتر تهران داشته باشید.
محمدرضا : سلام فعلا خبری نیست ظاهرا به خواب تعطیلات تابستانی رفتن .
شاهین مردادماه : سلام خدمت شاهین تیرماه مبارک باشه شما که امروز فاکتور شدید بی زحمت هر موقع تحویل گرفتین ما را هم در جریان بزارید تو همین گروه لااقل بدونیم که چند روز بعد از فاکتور شدن ماشین تحویل میدن🙏🙏
علی : مبارک باشه..منم ۲۴/اردیبهشت تکمیل کردم..منتظرم .موقع پلاک وتحویل هم مارو در جریان بزارید...ممنون
X5 کرمانشاه : خواهش میکنم داداش من اقساطی بود و اره مبلغ ۸۰ وخورده ای مازاد چک برج ۶ پرداخت کردم
بیژن : آقای x5 کرمانشاه عزیز سپاس از لطفت آیا برای شما نقدی بود ؟ مبلغ مازاد را پرداخت کردید ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا اس فوری : سایپا ساک می زند
31تیر : مال من هم امروز پرونده بروز شد ولی الان نگاه کردم دوباره آمده سر جای خودش کسی می دونه علت چیه راهنمایی کنه ممنون میشم
اسی : اینطوری نیست 5 تا 10 میلیون کمتر بخاطر سود تورمی
دوقلوها دنا آپشنال 31 شهریور : بیمه بدنه به نظرم
دانیال بهمن : سلام دوستان که تحویل گرفتید فرمانش برقی هست آیا؟
207 پانا قالپاق : سلام برای من 5 مرداد دعوتنامه اومد تسویه کردم تو قرارداد زده تحویل 30 مهر احتمالا کی فاکتور میشه ؟ تو سایت دهه اول تیر در حال فاکتور شدنه
اطلس : اعتمادی ب حرف نیس داداش اینا معلوم نیس برشکست شدن چی شدن
رانا 26خرداد : مثلا برای ما که فاکتور شده تحویل دادن نه بابا گذاشتن سر کار همچنان رو اسناد داره میچرخه فقط یه فاکتور زدن مردم زنگ نزنن شکایت کنن تاخیر رو هم که بستن بشین تا بدن
حسن : سلام دوستان هشتم مرداد تکمیل وجه و سخا انجام دادم بنظرتان چند ماه باید انتظار بکشم که فاکتور بشم....تشکر اگه کسی میدانه خبر کنه...
اطلس : تا تکمیل وجه12/12 فاکتور و تحویل گرفتن