بررسی کامیونت Peterbilt 220

بررسی کامیونت Peterbilt 220

کامیونت‌های Peterbilt در مدل‌های 220 و 210 در کلاس‌های 6 و 7 به بازارعرضه می‌شوند. موتور این کامیونت‌ها زیر کابین قرار گرفته است و باعث می‌شود فضای بیشتری در داخل کابین در اختیار راننده و سرنشین قرار بگیرد، علاوه بر این، تزئینات داخلی در فضای وسیع‌تری جای می‌گیرند. طراحی Peterbilt 220 به نوعی است که از عهده کاربرد‌هایی نظیر: حمل زباله، جرثقیل و یا توزیع بار در سطح شهر به آسانی بر می‌آید. این کامیونت متوسط با پیکربندی‌های سفارشی 325،330،337 و 348 نیز به بازار عرضه شده است.

 

طراحی بدنه

بررسی کامیونت Peterbilt 220

در حقیقت کامیونت Peterbilt 220 نسخه آمریکایی  داف LF است که در اروپا طراحی و تولید می‌شود. این خودرو از یک شاسی سبک بهره می‌برد که سیستم‌های الکترونیکی بر روی آن نصب شده‌اند تا علاوه بر ظرفیت بار میزان پایداری بدنه نیز افزایش یابد. این کامیونت از قدرت مانور بالایی در فضاهای کوچک برخوردار است، شیشه جلو خمیدگی دارد، شیشه های جانبی نیز بلند و پهن هستند تا دیدی وسیع و مناسب در اختیار راننده قرار بگیرد.

بررسی کامیونت Peterbilt 220

این کامیونت در کلاس 7 نیز شاسی بسیار سبکی دارد، که در نتیجه میزان فضای بارافزایش می‌یابد. کاپوت جلو به منظور دسترسی سریع ، خیلی آسان باز می‌شود تا به راحتی بتوانید فیلتر هوا، آب شیشه شور، روغن هیدرولیک و ضدیخ را تعویض کنید. درب‌ها با زاویه 90 درجه باز می‌شوند و فضای داخل کابین برای افراد قد بلند مناسب است.

 

طراحی داخلی

بررسی کامیونت Peterbilt 220

طراحی ارگونومیک دکمه‌های کنترل روی داشبورد منحنی زیبایی خاصی ایجاد کرده است و دسترسی به آن‌ها نیز آسان و رضایت بخش است. کیفیت پلاستیک‌های به کار برده شده کمی سفت و سخت می‌باشد، اما با دوام به نظر می‌رسد. فضای سر و پا در داخل کابین مناسب و به اندازه کافی است.  آمپرها خوانا هستند، یک نمایشگر LCD نیز در وسط داشبورد اطلاعات مربوط به مقدار سوخت باقی مانده در باک، میانگین سرعت و زمان را نشان می‌دهد.

بررسی کامیونت Peterbilt 220 بررسی کامیونت Peterbilt 220
بررسی کامیونت Peterbilt 220 بررسی کامیونت Peterbilt 220

رنگ روشن داشبورد فضای دل‌باز و فرح‌بخشی را در داخل کابین به وجود می‌آورد، با این حال، غربیلک فرمان آن قدر بزرگ است که نمی‌توان آن را خوش‌دست خواند. صندلی‌ها قابل تنظیم هستند،  سیستم تعلیق نیز از نوع بادی است که باعث می‌شود راننده و سایر سرنشینان از یک سواری نرم و راحت لذت ببرند. از آن‌جایی که این کامیونت دماغه ندارد، تسلط راننده روی جاده زیاد است. آینه‌های بزرگ جانبی مجهز به گرمکن هستند و نقاط کور را به حداقل می‌رسانند. کامیونت Peterbilt 220 دارای محفظه‌هایی در بالای شیشه جلو به همراه توری می‌باشد، همچنین یک توری بار در پشت صندلی نیز تعبیه شده است.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی کامیونت Peterbilt 220

پیشرانه این کامیونت متوسط یک موتور 6 سیلندر خطی است که بر روی هر سیلندر 4 سوپاپ دارد و قادر است 250 اسب بخار نیرو و 895 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این موتور در کنار گیربکس اتوماتیک عملکرد بالایی دارد و علاوه بر نرمی، از مصرف سوخت کمی برخوردار است.

بررسی کامیونت Peterbilt 220

سیستم خاموش کننده موتور (Engine idle shutdown) به صورت سفارشی روی این کامیونت نصب می شود. عملکرد این سیستم به این گونه است که اگر قرار باشد کامیونت برای مدتی در جایی توقف کند ، موتور خاموش می‌شود تا مصرف سوخت کاهش یابد. امکاناتی نظیر: ترمز اگزوز و کروز کنترل به طور استاندارد روی فرمان این کامیونت نصب گردیده است.

 

کیفیت سواری و سیستم تعلیق

بررسی کامیونت Peterbilt 220

کامیونت Peterbilt 220 از سیستم تعلیق بادی الکترونیکی بهره می‌برد که سواری خاطره انگیزی را در ذهن راننده بر جای می‌گذارد. این کامیونت از پستی  و بلندی‌های جاده به نرمی عبور می‌کند. شایان ذکر است، از آن‌جایی که این کامیونت دماغه ندارد و شعاع چرخش فرمان آن کم است، به آسانی از خیابان‌های باریک شهری عبور می‌کند.

بررسی کامیونت Peterbilt 220

سیستم تعلیق بادی الکترونیکی انجام عملیات سنگین را امکان‌پذیر و تعادل کامیونت را در هر شرایطی حفظ می‌کند. نیروی متوقف کننده این کامیونت را دیسک‌های سوراخداری تأمین می‌کنند که در کنار  ترمز موتور قرار می‌گیرند. از طرفی، ترمز ضدقفل و ASR به طور استاندارد روی این خودرو نصب شده است.

 

نتیجه گیری

بررسی کامیونت Peterbilt 220

در مجموع می توان گفت، اگرچه موتور اکثر کامیونت‌های متوسط زیر کابین قرار دارد، اما این طراحی چندان در آمریکا مرسوم نیست. علی‌رغم اینکه این کامیونت‌ها به طور انبوه تولید نشده‌اند ،اما می‌توانند به خوبی از عهده رفت و آمد‌های درون شهری بر بیایند و مانور‌های تند و فرزی داشته باشند. فضای داخل کابین وسیع و جادار است و کلیدها و دکمه‌های کنترلی به صورت کاملا ارگونومیک روی داشبورد طراحی شده‌اند. گفتنی است، اگر مقداری بر فضای بار این کامیونت افزوده و قدری هم از هزینه‌های آن کاسته شود، کامیونت Peterbilt 220 با مدل‌های جدید در صدر جدول قرار می‌گیرد.


منبع

TopSpeed

برچسب : کامیون , کامیونت Peterbilt , کامیونت Peterbilt 220 , داف LF






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

احمد
0

فعلا واردات این ماشین با کیفیت مقدور نیست بخاطر ........ انحصار خودروسازان داخلی که حاکم بلامنازع در امور خودروی کشورند و اونا هستند که تصمیم میگیرند ملت چه نوع خودرو سوار شن اعم از سبک و سنگین ........ و ایضا اضافه کنید سیاستهای نظام در برخورد با کشورهای متمدن دنیا و جهت اطلاع بیشتر اینکه نقد سیاستهای نظام ذنب لایغفره
17:25  1394/06/27
پاسخ دادن
کاربر: hosssein
3

کمی شبیه رنو
TAVKRST هستش ولی امریکایی ها بیشتر دماغ دار ترجیه میدن
00:12  1394/04/15
پاسخ دادن
کاربر: silvershadow
2

مختصر مفید
لطفاً مطالب راجب کامیون رو بیشترش کنید
23:56  1394/04/14
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هیراد : آره واسه ما هم امروز پیامک احراز هویت و آدرس اومد
یوسف : واسه چانگان cs55? در مرحله ارسال به خودروساز هستید شما؟
J7 : منم این مشکلو دارم هرروز زنگ میزنم الکی میگن پیگیری میکنیم خبری نمیشه امروز یکم با تن صدای بالاذحرف زدم اپراتور خانم بی ادب در کمال پررویی میگه صسر من داد نزن میگم خانم ۵۰ روزه ماشین شاسی شده ولی تو مرحله بیمه گیر کرده پررو تلفنو قطع کرد .جالبه اینه همکارمون سه روز بعد ما تکمیل وجه کرده همون ماشین همون ارگان تمام مراحلش طی شده فقط تحویل مونده خانم پررو میگه حالا شما زنگ زدین ماشین خودتونو پیگیری کنین یا همکارتونو!!! بخدا خیلی پررو هستن ‌من قیلا از سایپا و ایرانخودرو هم خودرو گرفتم ولی نهایت تاخیرش ده روز بوده .این الان وارد هفتمین ماه شد تازه طلبکارم هستن
121 : سلام الان براي منم بيام سامانه سخا و احراز هويت اراسل شده البته بنده 2 هفته قبل انجام دادم و مامور ست آمد درب منزل و الان در سامانه سخا تاييد شده توسط بست نمايش داده ميشه
سهند : پس چرا این دستور فقط برای شاهین است چون ایران‌خودرو داره فاکتور میکنه شرکت سایپا هم سایر خودروهای خودش و داره فاکتور می کنه همچنین چیزی اصلأ وجود ندارد الکی به شما گفتند
سعید8 : منتظر یکشنبه باشیم ببینیم شرایط ثبت نام چطوره
حسن : سلام آقا رضا شما چه ماشینی ثبت نام کرده بودین ساینا یاشاهین که الان تونستین اطلس بنویسین؟وسوال دیگه هم اینکه شما طرحه یکپارچه دی ماه بودین یا یکپارچه که۱۰۰تومن مسدود میکردن؟
بیتا : بله الان برای من پیامک سامانه سخا جهت احراز آدرس و هویت ارسال شد
اطلس : سلام خدمت دوستان کسی پذیرش اسفند فاکتور شده و اگر اطلاعاتی دارین ما را هم در جریان بزارین خداخیرتان بده و ممنون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شیراز : قیمت‌ها کاهشی است چون منابع ارزی بلوکه شده در بسیاری از کشورها آزاد شده
زهره : پیامک پارس سفارشی زمستان کی میاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
207اسفند : بفکر پلاک باش داداش 🤣🤣🤣
دنا اتومات 29 اسفند 4463 : دوستان بعد از فاکتور حتماً ی سر به نمایندگی بزنید من ایران‌خودرو آشنا دارم اون امروز بهم گفت که جدیداً مشکل سخا و آدرس پیدا میکنن بعضیا،پلاکتون به تاخیر میخوره اگه پیگیری نکنید
مجتبی : فقط600 نفر نتونستن تکمیل وجه کنن که تا فردا تکلیفشون روشن میشه
207 فلز تکمیل 13 دی : دوستان برام پیامک تبدیل اومده بزنم یا نه ؟ الان تو کاستومر رو فاکتور شده داره میچرخه
ارسام : تبدیل بزنی بهتره زودتر فاکتور میشه
هادی : من ودوستم تبدیل زدیم به سورن ، راحت شدیم از بی تکلیفی وتمجع های بی نتیجه
حسین : از خواب کی میخواهی بیدار بشی خدا داند همه یا واریز کردن یا تبدیل زدن شما هنوز فکر کم کردن قیمتی 😂😂😂
رانا : روز 6 دی اصلا تکمیل وجه نداره بهمنی ها از 7 دی شروع میشن