تولید خودروهای بنز و فولکس‌واگن به زودی در ایران 

تولید خودروهای بنز و فولکس‌واگن به زودی در ایران

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از انعقاد قرارداد تولید محصولات سواری و تجاری بنز در ایران در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایسنا، هاشم یکه‌زارع امروز سه‌شنبه در نشستی اظهار کرد: اخیرا مذاکرات خوبی با بنز داشتیم و این شرکت تصمیم گرفته به صورت تمام قد وارد بازار ایران شود.
وی با بیان اینکه ظرف دو سه ماه آینده دفتر شرکت بنز مجددا در ایران راه‌اندازی خواهد شد، خاطرنشان کرد: همچنین طبق توافقات صورت گرفته به زودی قرارداد پنج ساله‌ای با بنز امضا خواهد شد که بر اساس آن شرکت ستاره ایران به عنوان واردکننده و شرکت تاپ خودرو به عنوان تولیدکننده کار واردات و همچنین تولید و عرضه خودروهای بنز در ایران را آغاز خواهند کرد. ضمن آنکه بنز ابراز تمایل کرده 50 درصد شرکت ستاره ایران را خریداری کند.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: همچنین به زودی قرارداد 10 ساله‌ای در حوزه تولید خودروهای تجاری با بنز امضا خواهد شد که این کار با ساخت داخل مناسبی در ایران همراه خواهد بود. ضمن آنکه در این حوزه نیز بنز اعلام آمادگی کرده که 30 درصد سهام شرکت ایدم را خریداری و تولید موتورهای روز جهان را آغاز کند. شرکت محورخودرو که تولیدکننده اکسل است نیز فعالیت‌های خود با بنز را توسعه خواهد داد. به طور کلی نیز باید گفت که فعالیت بنز در ایران بسیار گسترده‌تر از قبل خواهد بود
شرایط برای چینی‌ها سخت می‌شود
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر سرنوشت خودروسازان چینی در بازار ایران در شرایط پس از تحریم، اظهار کرد: در گذشته چینی‌ها توانستند با استفاده از فرصت ایجاد شده در ایران حضور یابند. البته درست است که قیمت خودروهای چینی مقداری جذاب است اما این خودروها از نظر کیفیت و مشخصات فنی نمی‌توانند با خودروهای اروپایی رقابت کنند بنابراین با آمدن خودروسازان بزرگ دنیا به ایران شرایط برای چینی‌ها سخت خواهد شد.
یکه‌زارع در پاسخ به آینده همکاری این شرکت با خودروسازان چینی، اظهار کرد: حداکثر پنج درصد سبد محصولات ما به خودروهای چینی اختصاص خواهد یافت اما اینکه طرف خودروی چین را کاملا نفی کرده یا به آن تکیه کنیم هر دو نادرست است. خودروسازان چینی نیز باید قیمت و کیفیت محصولات خود در ایران را تغییر دهند. در حال حاضر در بازار می‌گویند به دلایلی همچون خدمات پس از فروش و نظایر آن اگر خودروی چینی می‌خرید صاحب اول و آخرش خودتان خواهید بود.
مذاکره با فولکس واگن
یکه‌زارع در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال شراکت ایران خودرو با شرکت فولگس واگن اظهار کرد: شرکت فولگس واگن مذاکراتی با ایران خودرو داشته است. سیاست ما در مذاکرات با این شرکت مانند دیگر شرکت‌های خارجی موضوعاتی همچون ساخت داخل، سرمایه‌گذاری، انتقال دانش فنی و صادرات بوده است اما در نهایت اینکه شریک فولگس واگن در ایران چه شرکتی خواهد بود اجازه دهید از سوی خود این شرکت اعلام شود. با این حال از نظر ما فولگس واگن یکی از گزینه‌های مناسب برای شراکت با ایران خودرو است.
احتمال قطع همکاری با پژو
وی در رابطه با سرنوشت همکاری با شرکت رنو خاطرنشان کرد: تا سال گذشته قرارداد رنو با ایران خوردو و سایپا در قالب رنوپارس و برای تولید تندر 90 بود. در گذشته قرار بود رنو کارخانه‌ای با ظرفیت تولید 200 هزار دستگاه تندر 90 در ایران احداث کند و مجموعا سالانه 500 هزار دستگاه ال 90 در ایران تولید شود که در عمل این اتفاق نیفتاد و تاکنون حداکثر 400 هزار دستگاه تندر 90 تولید شده و رنو در ایران سرمایه‌گذاری نکرد.
وی ادامه داد: همکاری ما با رنو از یک سال قبل از قالب شرکت رنوپارس خارج شده و ایران خودرو مستقیما با رنوی فرانسه مذاکره می‌کند. در این زمینه برای تولید خودروهای کپچر کلیو 4 و خودروی کوئد به نتیجه رسیده‌ایم. خودروهای کوئد خودرویی نسبتا ارزان قیمت است که می‌توانند به عنوان رقیب پراید مطرح شده و برنامه‌ریزی ما تولید سالانه 150 هزار دستگاه از این خودرو است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه رنو می‌تواند به شریک اصلی ما تبدیل شده و حذف‌کننده پژو باشد، درباره فیس‌لیفت تندر90 خاطرنشان کرد: فیس لیفت تندر 90 از پروژه‌هایی بود که قبل از ورود من در ایران خودرو آغاز شد و اگر من بودم این پروژه را آغاز نمی‌کردم. با این حال این محصول تا پایان سال جاری به بازار عرضه خواهد شد.
یکه‌زارع در رابطه با چگونگی همکاری با شرکت پژو اظهار کرد: بعد از تحریم‌ها پژو در اقدامی غیرعاقلانه و ناجوانمردانه بازار ایران را ترک کرد و 8000 کارگر این شرکت در فرانسه بیکار شدند بنابراین پژو باید بداند که اولا در رابطه با رفتاری که در گذشته داشته باید پاسخگو باشد و دوما حداقل تا این لحظه این شرکت نباید مطمئن باشد که قراردادی که برای همکاری با آن آماده شده حتما امضا می‌شود و اگر امضا شد این شرکت شریک اصلی ما خواهد بود.
وی ادامه داد: شرکت‌های مختلفی برای همکاری با ما ابراز علاقه کرده‌اند و ما بر اساس منافع ملی شریکی را انتخاب خواهیم کرد که مقتدر و بزرگ بوده و به تعهدات خود پایبند باشد.
و مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه پژو چگونه بایدرفتار گذشته خود را جبران کند، خاطرنشان کرد: در این زمینه مشکلات ناشی از خروج پژو در ایران در مذاکرات مطرح شده که ممکن است تبدیل به عدد و رقم شود و آن را از پژو مطالبه خواهیم کرد اما اینکه چه رقمی شود و چه زمانی مطالبه شود، مذاکره خواهد شد. پژو اگر به عنوان شریک اصلی ما انتخاب شد باید آن را جبران کند یا اینکه خسارت ما را به صورت ارزی پرداخت کند.
یکه‌زارع در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه ضمانت اجرایی قراردادهای جدید با خودروسازان چیست که در آینده این شرکت را به هر دلیلی ایران را ترک نکنند، اظهار کرد: مفاد قراردادها به گونه‌ای تنظیم می‌شود که طرف خارجی احساس نکند به راحتی می‌تواند ایران را ترک کند. به عنوان مثال اگر در قرارداد گذشته با پژو این موضوع مورد توجه قرار می‌گرفت از همان زمان خسارت به پای پژو نوشته می‌شد. همچنین وقتی همکاری و کار در ایران برای خارجی‌ها جذاب باشد خودشان تمایلی به ترک ایران نخواهند داشت.
وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر استقرار کارشناسان پژو در ایران خودرو، اظهار کرد: این موضوع صحت ندارد. در پنج شش ماه اخیر در جریان مذاکرات صورت گرفته در زمینه نوع همکاری‌ها کارشناسان این شرکت به ایران رفت و آمد داشته‌اند اما مقیم نبودند. به عنوان مثال برخی از کارشناسان پژو در سابکو جلساتی با شرکت‌های قطعه‌ساز داخلی برای بررسی نحوه همکاری‌ها داشته‌اند البته این موضوع طبیعی بوده و ممکن است کارشناسان فولگس واگن و فیات نیز بیایند و رفت و آمد داشته باشند.
تولید پژو405 تا دو سال و نیم دیگر
یکه‌زارع در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در قرارداد جدید با خودروسازان خارجی خودروها با چه سطح قیمتی تولید خواهند شد، گفت: مطمئنا ما توجه داریم که خودرویی در سطح قیمتی 25 تا 35 میلیون تومان داشته باشیم. البته هیچ شرکتی نمی‌تواند با هر میزان ساخت داخل خودرویی در سطح قیمتی خودروهای فعلی تولید کند بنابراین خودروهای فعلی حداقل 30 درصد ارزان‌تر از خودروهای جدید خواهند بود زیرا در خودروهای جدید بخش کیفیت از پایه مورد توجه قرار می‌گیرد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ به این پرسش که محصولات فعلی تا چه زمانی تولید می‌شوند، گفت: ‌در فاز اول در اواخر سال 1396 خط تولید پژو 405 متوقف خواهد شد. البته ما در این زمینه پیش قدم بوده و خط تولید وانت پیکان را نیز اواخر سال قبل متوقف کردیم بنابراین برخی شرکت‌های داخلی نیز باید در این زمینه اقدام کرده و نسبت به متوقف کردن تولید برخی محصولات خود اقدام کنند.
قیمت خودرو کاهش نمی‌یابد
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر کاهش قیمت خودروهای داخلی در شرایط پس از تحریم اظهار کرد: اینکه برخی می‌گویند با توافق صورت گرفته نه تنها قیمت خودرو بلکه قیمت دیگر کالاها نیز کاهش می‌یابد نادرست است. در این زمینه فکر می‌کنم که دولت به سمت ثبات در نرخ ارز حرکت خواهد کرد و اینگونه نیست که ارز ارزان شود. با ثبات در نرخ ارز و باقی اتفاقات، واحدهای تولیدی به تدریج فعال خواهند شد و اشتغال افزایش و قدرت خرید مردم نیز رشد می‌کند.
یکه‌زارع ادامه داد: البته با توافق برخی مشکلات و هزینه‌ها مانند نقل و انتقال ارز از بین می‌رود با این حال هزینه‌های دیگری وجود دارد که این هزینه‌ها به صنعت خودرو اضافه شده و مطمئنا کاهش قیمتی نخواهیم داشت.
احتمال راه‌اندازی خط تولید خودرو در کشور آذربایجان
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ به پرسشی مبنی بر برنامه ایران خودرو برای تولید در کشور آذربایجان اظهار کرد: در تولیدات خارجی حتما باید یک سرمایه‌گذار در آن کشور با ایران خودرو مشارکت کند. در این زمینه با یک نفر در آذربایجان مذاکره کرده‌ایم که خط تولید محصولات در این کشور راه‌اندازی شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در مذاکرات ما با خودروسازان خارجی، کشورهایی که در مذاکرات هسته ای موضع مناسبی در قبال ایران نداشتند و به حقوق مردم ایران توجه نکردند مورد توجه قرار خواهند گرفت و به این موضوع توجه خواهد شد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اظهار کرد: فکر نمی‌کنم مقام خودرویی با وزیر امور خارجه فرانسه به ایران بیاید. البته من در این زمینه در جلسه‌ای در وزارت صنعت، معدن و تجارت با فابیوس حضور خواهم داشت.
مذاکره با سوزوکی ژاپن
یکه زارع در پاسخ به سوالی مبنی بر مذاکره این شرکت با خودروسازان آمریکایی اظهار کرد:‌ ما تابع سیاست‌های نظام هستیم و تاکنون با هیچ شرکت آمریکایی مذاکره نشده است. مذاکراتی با شرکت سوزوکی ژاپن داشتیم و در زمینه تولید سه محصول سوئیفت، سیاز و سلریو به توافق رسیده‌ایم. سلریو با تیراژ بالا تولید خواهد شد و می‌تواند رقیب محصولات کوچک شرکت‌های دیگر باشد.
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : بنز , فولکس واگن , خودوهای چینی , پژو , سوزوکی ژاپن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

11 نظر

بهنام
0

دوستان قبلا هم بنز ای ۲۰۰ و سی ۲۰۰ توسط ستاره ایران و تاپ خودرو تولید می شد که زیر مجموعه های ایران خودرو دیزل هستن....اصلا خیلی از سهام شرکت گروپ که شرکت بنز یکی از زیر مجموعه هاشه برای ایرانه مه توسط شاه خدا بیامرز خریداری شده بود
20:52  1394/05/10
پاسخ دادن
سعید
0

دوستان عزیز لطفا ساز مخالف نزنید. چون واقعا ما نه تنها هیچ چیز از اون ور
آبی ها کمتر نداریم بلکه خیلی از اونها سرتریم.
واقعا اگر به سبک زندگی خودمون و اونها نگاه کنیم متوجه میشیم که اون
زیبایی و جهان بینی و درک درست از زندگی و معاد و خلاصه روشن فکری
که ما داریم اونها به هیچ وجه ندارند.
زمانی این قضیه رو بهتر متوجه می شید که به این کشورها سفر کنید و
خودتون ببینید که اونجا فقط یک پیشرفت زایی ژنتیکی از نسل های قبل
اتفاق افتاده و خبری از زندگی واقعی که خداوند و انسان عاقل قبول داره
نیست.
در واقع اونها یک پیشرفت مصنوعی ظاهری رو دارند.
اما ما خیلی راحت می تونیم یک پیشرفت طبیعی و واقعی رو به ارمغان
بیاریم.( به شرطی که مسئولان و دولت ، ملت را درک کنند و راه را برای
پیشرفت باز کنند نه آنکه محدودش کنند.)
01:25  1394/05/10
پاسخ دادن
محمد حسین
2

بنز اگه تو ایران تولید بشه ابهت و بزرگی خودش رو میبره زیر سؤال . این یک مسئله ی کاملا حیثیتیه. اگه بنز تو ایران خط تولید بزنه بازم به هیچ جا نمیرسیم و فقط باعث خوار وکوچیک شدن خودش میشه... ؛ اشتباه نکنید من با پیشرفت مملکت مخالف نیستم و با شرایط کنونی کاملا آشنا هستم و می دونم اینها تنها راه های خروج از فشارن؛ اما خودمونیم بنز کجا ... ایران خودرو کجا ...!!!
18:18  1394/05/09
پاسخ دادن
حامد
4

یک مغز اقتصادی هیچ وقت مثل ما ایرانی ها فکر نمی کنه و به فکر غرور و این چیزای پوچ نیست خیلی از ما ایرانی ها داریم به افتخارات 2000 سال پیش خودمون میبالیم و خودمون بالاتر از همه میدونیم در حالی که تو دنیا ایران رو با افغانستان مقایسه میکنن

باید اضافه کنم که تا چند سال پیش ایران خودرو دیزل کامیون های روز بنز مونتاژ میکرد
و قبل تر از اون قبل از انقلاب بهترین شرکت های دنیا از خوراکی تا صنعتی تو کشور ایران که حتی خیلی از خونه هاش اون موقع حموم نداشت خط تولید داشتن نمونش کوکاکولا و کارخونه GM امریکا بود و هیچ وقت از ابهت و غرور حرف نمیزدن
00:05  1394/05/10

سعید
0

ای کاش با دوج و شورولیتو فورد هم قرار داد میبستند حال میکردیم ولی ماشین های المانی گرون اند
09:35  1394/05/09
پاسخ دادن
کاربر: ژاوی هرناندز
6

روزهای خوب تو راهن
19:58  1394/05/07
پاسخ دادن
حامد
11

خیلی خوب میشه اگه ماشینای المانی تو ایران تولید بشه
درسته که میگن قیمتش بالا در میاد ولی بنظر من هم قیمت ماشینهای وارداتی هیوندا و کیا و هوندا و تویوتا و بقیه ماشین های وارداتی تموم میشه و هم اینکه با تولید بیشتر و تلاش بیشتر مهندس های ایرانی شاید تونستیم آلمانیها رو راضی کنیم که ساخت یه مدل از سری هاشون بطور کامل تو ایران باشه و به تمام دنیا صادرات بشه به اسم ایران

چقدر خوب میشه اگه بتونیم خودمون هم محصولاتی طراحی بکنیم و با مشارکت بنز یا فولکس تولید کنیم وهمین بشه شروع تولد یه برند جدید در دنیای خودرو
17:56  1394/05/07
پاسخ دادن
کاربر: چلنجر
0

از قدیم گفتن کبوتر با کبوتر باز با باز. مطمئن باشید خودروساز درست و حسابی نمی تواند با شارلاتانهای ایرانخودرو کار کند. باید بروند دنبال کلاهبردارهایی مثل همان پژو.
13:25  1394/05/07
پاسخ دادن
کاربر: Bugatti
0

اجب بدبختی داریم از دست این ایران خودرو ما نخوایم شما ماشین بسازین باید چیکار کنیم
این ایران خودرویی که من میبینم اگه ماشین خوبم تولید کنه ده برابر قیمت میده
13:21  1394/05/07
پاسخ دادن
سعید
0

وای خدای من یعنی میشه که به زودی ما شاهد ورود اولین کمپانی
خودروسازی جهان (مرسدس بنز) در ایران باشیم.
اگر این خبرها صحت داشته باشه و به واقعیت تبدیل بشه وضع خودرو در
کشور ما خیلی خوب میشه. قیمت ها هم مناسب تر خواهند شد.
ان شاء اللّه که همینطور باشه ...
12:42  1394/05/07
پاسخ دادن
رامتین
0

امیدوارم ایران خودرو با بنز یا فولکس واگن قراداد ببنده. البته ارزانترین مدل بنز هم بخواد تولیدشه 100 تومنی آب میخوره. از طرف دیگه بین رنو و پژو، بوضوح رنو بهتره و کلا قراداد با پژو لغو شه بهتره. در این میان اگر آلمانیها نشدند، با ژاپنیها به توافق برسیم بهتره.
10:25  1394/05/07
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
آرش خریدار j4 مشکی : سلام من تیرماه ثبت نام کردم هیچ خبری نیست تماس میگیرم نمایندگی جواب مسخره میدم حضوری رفتم فقط دعوا نکردیم زنگ میزنم روابط عمومی دوماهه میگن آخر این ماه شاسی میشه و سرکار میذارن امروز زنگ زدم 162 صدا و سیما ، کارشناس میگه خیلیا زنگ زدن از این شرکت بی همه چیز شکایت کردن لطفاً همه تا جایی که میتونن شکایت ثبت کنم شاید یه فکری بکنند
تارا سفیددستی : فاکتور شدین چه تاریخی
محتشم : درود دوست گرامی . ایرانخودرو بی شرف پول رو کلا گرفته تو تحویل همیشه تا بوده همین بوده . مقصر خود ملتن بخدا نخرن ایرانخودرو از دم قسط میده آشغالهاشو تو دقت کن همون تو کشورهای دم گوش ما با این قیمت ماشین خارجی 2016 میتونی بخری .(بیخود نیست ایرانخودرو 50تا امام جماعت داره سفره پهن شده براشون دگ )
طاها : سلام دوستان تعداد حواله داران زمستان چن نفرن. ؟؟؟
مری : سلام شاهین جی موتورش چی هست تیو ۵هستش
شاهین اتومات مهر ۴۰۳ : ۲۸ شهریور تکمیل وجه کردم ولی فاکتور نشده هنوز رو چه حساب فاکتور میکنن
حامد : ۳۱ مراد سفیدمشکی فامتور
رضا : کسی خبر داره چرا پیام نمیاد
رضا : سلام این هم از ۲۲ آذر برای ما که پیامی نیومد
شاهین اتومات تحویل اسفند 403 قم : انگار دلش میخواد بریم شاکیت کنیم هم از دست نمایندگی هم از شرکت سایپا باید دعوتنامه مارو بفرسته دو یا سه ماه زودتر باید تا اخر اذر بفرسته مایکه تحویلمون نزدیک هست 290 میلیون واریز وجه تکمیل کردیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رانا : والا واس ما ک مهر ماهیم هنوز تحویل ندادن
تحویل دی : سلام دوستان چند روز پس از فاکتور پلاک میشود؟ 20م فاکتور شده
وحید : سلام . طریقه درخواست حضوری چطوره و از کدوم قسمت باید وارد بشی ممنون میشم راهنمایی کنید از کدوم قسمت و چطور مراحل تحویل حضوری را انجام بدم
ایمان : از کجا مشخص میشه تعداد هر ماه؟
رفیع : سلام‌. سیستم تا شنبه نهایت بروز میکنن و درست میشه
علی : سلام تاریخ شما مال کی بوده
جمشید : ماشین من 15دی تحولیش بود 21آذر فاکتور شد.چقدر طول میکشه تحویل بدن
207اتوماتیک مهر : سلام راسته میگن تیر تعدادشان از مرداد بیشتره
محمد : تهران تحویل گرفتید؟
حمیدرضا : سلام شما امروز فاکتور شدید؟ پذیرش چه روزی بودید؟