بررسی کشنده ماک TerraPro

بررسی کشنده ماک TerraPro

کشنده ماک TerraPro به طور خاص برای سایت‌های ساختمانی و حمل زباله‌های شهری طراحی شده است و در دو پیکربندی Cabover و Low entry به بازار عرضه می‌شود. مدل Cabover پر فروش‌ترین کشنده در این کلاس از کشنده‌ها است و بر اساس کامیون‌های ماک سری MR ساخته شده است. کشنده ماک TerraPro به گونه‌ای طراحی شده است که در حالت‌های ایستاده، نشسته، با دست چپ، با دست راست و دو فرمانه بتوان با آن رانندگی کرد. نیروی پیشران این کشنده را موتورهای MP7 و MP8 تأمین می‌کنند که قادرند بین 325 تا 505 اسب‌بخار نیرو تولید کنند.

 

طراحی بدنه

بررسی کشنده ماک TerraPro

کشنده ماک TerraPro از طراحی بدنه‌ای زمخت و کابینی تنومند بهره می‌برد. این کشنده برای این که انطباق‌پذیر و همه کاره باشد، دارای کابینی است که بالای موتور قرار گرفته است و درب‌ها نیز با زاویه بسیار زیادی باز می‌شوند. شیشه جلو بسیار بزرگ است و به دو بخش مجزا تقسیم شده است تا در صورت بروز تصادف و شکستگی؛ بتوان به راحتی آن را عوض کرد. لوگوی براق MACK در وسط جلو پنجره قرار گرفته است، چراغ‌های گرد نیز در دو طرف آن قرار گرفته‌اند که قاب‌هایی از پلاستیک سیاه رنگ دارند. سپر یکپارچه فلزی بسیار قوی است و بیشتر بر شخصیت خشن کامیون تأکید می‌کند. تیپ Low entry این کشنده به سیستم‌های Control Link در داخل کابین و Body Link II در پشت کابین مجهز است که ارتباط سریعی با کنترلگرهای بدنه برقرار می‌کنند. این تیپ از کشنده ماک TerraPro به لطف استفاده از این فناوری‌ها بسیار خوب از عهده بارگیری زباله از طرفین یا از قسمت عقب برمی‌آید.

 

کابین داخلی

بررسی کشنده ماک TerraPro

دسترسی به داخل کابین به ویژه در تیپ Low Entry بسیار آسان و راحت است. طراحی داخلی کابین نسبتاً ساده و ابتدایی است ولی از چیدمان و ارگونومی مناسبی بهره می‌برد. کیفیت ساخت و مواد اولیه نیز از بسیاری از کامیون‌های این کلاس بهتر است. روی داشبورد جوی استیک‌هایی قرار دارند که به منظور دسترسی آسان، نزدیک به راننده تعبیه شده‌اند. دسته‌های کنترل گیربکس نیز جلو دست راننده قرار دارند و دسترسی به آن‌ها آسان است. علاوه بر تجهیزات متعارف، تیپ Low Entry را می‌توان به صورت سفارشی به دو فرمان نیز مجهز کرد. با استفاده از این مورد، راننده می‌تواند کشنده را از دو طرف کابین کنترل و هدایت کند، با این حال، همه دکمه‌ها و دسته‌های کنترلی اصلی نیز در دسترس او قرار داشته باشند. کشنده ماک TerraPro به یک داشبورد الکترونیکی جدید مجهز شده است که اطلاعات مورد نیاز راننده را از طریق آمپرهای بزرگ و خوانا به نمایش می‌گذارد.

بررسی کشنده ماک TerraPro بررسی کشنده ماک TerraPro

علاوه بر این، پنل ابزار از 30 چراغ شاخص بهره می‌برد، دمای گیربکس نیز از طریق یک آمپر اتوماتیک نمایش داده می‌شود. پنل ابزار نسبتاً مدرن و امروزی به نظر می‌رسد ولی تعاد زیاد چراغ‌های شاخص ممکن است هنگام حرکت در جاده حواس راننده را پرت کند. صندلی‌ها بسیار راحت هستند، صندلی راننده با ارتفاع زیاد در کنار داشبورد کوتاه و شیشه بزرگ قرار می‌گیرد و باعث می‌شود راننده دید بسیار خوبی از جاده داشته باشد. آینه‌های جانبی نیز بسیار بزرگ هستند و همه نقاط کور را پوشش می‌دهند. در مورد محفظه‌های بار داخل کابین نیز هیچ شکایتی نخواهید داشت، چون جا لیوانی‌ها و محفظه‌های زیادی در کابین به چشم می‌خورند، حتی سینی مخصوص صرف نهار نیز فراموش نشده است. یک کنسول نیز در بالای شیشه جلو تعبیه شده است و رادیو ضبط را می‌توان روی آن نصب کرد. این کشنده با وجود ظاهر خشنش، به فناوری‌های بسیار پیشرفته‌ای مانند سیستم کنترل و مدیریت خودرو (Vehicle Management and Control System) یا به اختصار V-MAC IV مجهز است که پیوسته بر عملکرد خودرو نظارت می‌کند، این سیستم دارای بیش از 100 برنامه است. سیستم V-MAC IV به راننده اجازه می‌دهد سرعت خودرو را کنترل و دور موتور را هنگام انجام عملیات بارگیری پایین بیاورد. این سیستم همچنین به راننده اجازه می‌دهد اطلاعاتی در مورد تاریخچه سفرها، عملیات انجام گرفته و برنامه تعمیرات دوره‌ای کامیون به دست بیاورد.

 

موتور و گیربکس

بررسی کشنده ماک TerraPro

نیرویی که موتورهای MP تولید می‌کنند در دور موتور پایین به دست می‌آید و با ماهیت سخت‌کوش کشنده سنخیت زیادی دارد. این موتورها به فناوری کاهش آلاینده‌ها (SCR) نیز مجهز هستند تا عملکردی بالا و بدون تولید گازهای آلاینده داشته باشند. کشنده ماک TerraPro به گیربکس Maxitorque ES مجهز است. این گیربکس طراحی منحصر به فردی دارد و از سه کانترشفت بهره می‌برد. علاوه بر این گیربکس، کشنده ماک TerraPro می‌تواند به گیربکس‌های اتوماتیک Allison 3000, 3500, 4000 , 4500 نیز مجهز بشود.

 

کیفیت سواری و سیستم تعلیق

بررسی کشنده ماک TerraPro

کشنده ماک TerraPro از کفی به روز شده و سبک وزنی برخوردار است که می‌تواند از عهده انجام کارهای زیادی بر بیاید. سیستم تعلیق نیز بسیار نوآورانه است و به لطف پیکربندی خاص کامیون مانورپذیری آن بسیار بالا رفته و ساییدگی تایرها به حداقل رسیده است. در مجموع می‌توان گفت کشنده ماک TerraPro یکی از بهترین کشنده‌هایی است که در حوزه کشنده‌های مناسب برای سایت‌های ساختمانی و عملیات حمل زباله‌های شهری در بازار موجود است. این کشنده بسیار قوی و مستحکم است، کابین داخلی نیز دارای ارگونومی مناسبی است و از محفظه بارهای زیادی بهره می‌برد. درب‌ها با زاویه زیادی باز می‌شوند، تجهیزات بسیار پیشرفته نیز کار راننده را آسان می‌کنند.

بررسی کشنده ماک TerraPro

بررسی کشنده ماک TerraPro

بررسی کشنده ماک TerraPro


منبع

TopSpeed

برچسب : ماک , ماک TerraPro






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حمیدرضا : هیچ کی نمیتونه بازداشت کنه ما طلبکار هستیم امروز من با دو نفرشان تا حد درگیری بحثم شد بی ادب و پر رو هستن
سلگی : سلام دوستان منم 13آذر تکمیل وجه کردم فروش فوق العاده برا شاهین جی بنظرتون تبدیل بزنم یا خیر
محمد تارا v4 : امروز زنگ زدم نمایندگی شماره 2 ایرانخودرو گفتم تحویل من سی و یک شهریور بوده هنکز تحویل ندادین گفت تا چهل پنج روز دیگه ام تحویل نمیدن
شاهین‌ : سلام‌ به‌ همه‌‌ بنده‌ ۲۷‌ اردیبهشت‌ تبدیل‌ زدم‌ ۳۱‌ مرداد‌ فاکتور‌ شدم‌ ۱۰‌ شهریور ‌ تحویل‌ گرفتم‌ اصلا‌ ارزش‌ ۲۷‌ ماه‌ ‌ انتظار‌ نداشت‌ داخلش‌ کامل‌ پلاستیک‌ بی‌ کیفیت‌ ‌‌موم‌ کشی‌ خیلی‌ بد‌ سواری‌ خشک‌ و‌ کوبنده‌ صفر‌ تا‌ صد‌ ۱۴‌ ثانیه‌ دوربین‌ دید‌ عقب‌ تو‌ آفتاب‌ چیزی‌ نشون‌ نمیده‌ رنگ‌ ماشین‌‌ ی‌ جوری‌ دون‌ دون‌ هست‌ موتور‌‌ همه‌ نوع‌ صدای‌ میده‌ غیر‌ صدای‌ ماشین‌ دو‌ تا‌ آدم‌ ۶۰ کیلوی‌‌‌ عقب‌ سوار‌ بشن‌‌ نزدیک‌ سرعت‌ گیر‌ باید‌ پیاده‌ بشن‌ ماشین رد‌ بشه‌ وگر‌ نه‌ زیر‌ بندی‌ نابود‌ه مسخرمون‌ کردن‌ ‌ ۳‌ سال‌ ‌ ‌
تیتانیوم دستی آذر طرح عادی : الان از شما تو چه مرحله ای گیر کرده؟
T8 : ثبت نام چ تاریخی بودید؟؟
محسن : نگفتن کی میدن؟؟ شرایط منم دقیق مثل شما هست
t8 : ۲۹ شهریور شاسی ۳۱ شهریور بیمه امروز پلاک
ساسان : انشاالله که دوستان زودتر ماشین جی رو تحویل بگیرن.. ماکه سعادت نداشتیم جی سوار بشیم..ای کاش زودتر تبدیل میزدم که حداقل تابستان رو یه مسافرت برم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اسقاطی اردیبهشت : خوب بید
سبحان : سلام من نوراباد لرستانم الان ساعت 10 شبه 3 تا نیسان صفر با 3 تا کویک با ماشین بر نمایندگی رفتن داخل نمایندگی فردا صبح بزنم ب نمایندگی هرچی گفت بهتون میگم
من : سعید داداش خیلی اقایی ممنون از اطلاع رسانیت
اطلس بهمن : فاکتور شدی؟
وحید : داخل سایت نوشته موتورهای tuf پلاس فرمان بقیه هستند
اسقاطی اردیبهشت : سایپا الان پنج ساله بد قوله من سال 98هم همین بلاروس سرم آورد کلا کلاهبرداری تو زاتشه بحث بندر اینا نیست
پژو 207پانا با رینگ تحویل شهریور : سلام به همه ی دوستان؛کارت سوخت چقدر زمان میبره تا به دستمون برسه من 6/13 درخواست دادم هنوز نیومده؛از دوستانی که درخواست دادن تو شهریور برای کسی اومده؟
دنا دی ماه 6 دنده آلمینیوم : دوستان پیش فروش تحویلی آذر ماه داریم دعوتنامه اومده یا نیومده هنوز؟ ما تحویلی دی ماه هستیم و منتظر. دعوتنامه آذر ماه 207 رو فرستادن ظاهرا.
اصغر : سلام دوستان سایپا بیچاره تقصیر ندارن همه طرح های فرسوده تبدیلی مادران و کارمندای خودشو میده به ما ماشین نمیتونه برسونه
سعید : تولید رانا با موتور tu5p داره انجام میشه از اونور هم 207 خودش توی تاخیر طرح تبدیل نمیاد دعوتنامه آبان ماه هم نهایت دو هفته دیگه میاد