بررسی کشنده ماک TerraPro

بررسی کشنده ماک TerraPro

کشنده ماک TerraPro به طور خاص برای سایت‌های ساختمانی و حمل زباله‌های شهری طراحی شده است و در دو پیکربندی Cabover و Low entry به بازار عرضه می‌شود. مدل Cabover پر فروش‌ترین کشنده در این کلاس از کشنده‌ها است و بر اساس کامیون‌های ماک سری MR ساخته شده است. کشنده ماک TerraPro به گونه‌ای طراحی شده است که در حالت‌های ایستاده، نشسته، با دست چپ، با دست راست و دو فرمانه بتوان با آن رانندگی کرد. نیروی پیشران این کشنده را موتورهای MP7 و MP8 تأمین می‌کنند که قادرند بین 325 تا 505 اسب‌بخار نیرو تولید کنند.

 

طراحی بدنه

بررسی کشنده ماک TerraPro

کشنده ماک TerraPro از طراحی بدنه‌ای زمخت و کابینی تنومند بهره می‌برد. این کشنده برای این که انطباق‌پذیر و همه کاره باشد، دارای کابینی است که بالای موتور قرار گرفته است و درب‌ها نیز با زاویه بسیار زیادی باز می‌شوند. شیشه جلو بسیار بزرگ است و به دو بخش مجزا تقسیم شده است تا در صورت بروز تصادف و شکستگی؛ بتوان به راحتی آن را عوض کرد. لوگوی براق MACK در وسط جلو پنجره قرار گرفته است، چراغ‌های گرد نیز در دو طرف آن قرار گرفته‌اند که قاب‌هایی از پلاستیک سیاه رنگ دارند. سپر یکپارچه فلزی بسیار قوی است و بیشتر بر شخصیت خشن کامیون تأکید می‌کند. تیپ Low entry این کشنده به سیستم‌های Control Link در داخل کابین و Body Link II در پشت کابین مجهز است که ارتباط سریعی با کنترلگرهای بدنه برقرار می‌کنند. این تیپ از کشنده ماک TerraPro به لطف استفاده از این فناوری‌ها بسیار خوب از عهده بارگیری زباله از طرفین یا از قسمت عقب برمی‌آید.

 

کابین داخلی

بررسی کشنده ماک TerraPro

دسترسی به داخل کابین به ویژه در تیپ Low Entry بسیار آسان و راحت است. طراحی داخلی کابین نسبتاً ساده و ابتدایی است ولی از چیدمان و ارگونومی مناسبی بهره می‌برد. کیفیت ساخت و مواد اولیه نیز از بسیاری از کامیون‌های این کلاس بهتر است. روی داشبورد جوی استیک‌هایی قرار دارند که به منظور دسترسی آسان، نزدیک به راننده تعبیه شده‌اند. دسته‌های کنترل گیربکس نیز جلو دست راننده قرار دارند و دسترسی به آن‌ها آسان است. علاوه بر تجهیزات متعارف، تیپ Low Entry را می‌توان به صورت سفارشی به دو فرمان نیز مجهز کرد. با استفاده از این مورد، راننده می‌تواند کشنده را از دو طرف کابین کنترل و هدایت کند، با این حال، همه دکمه‌ها و دسته‌های کنترلی اصلی نیز در دسترس او قرار داشته باشند. کشنده ماک TerraPro به یک داشبورد الکترونیکی جدید مجهز شده است که اطلاعات مورد نیاز راننده را از طریق آمپرهای بزرگ و خوانا به نمایش می‌گذارد.

بررسی کشنده ماک TerraPro بررسی کشنده ماک TerraPro

علاوه بر این، پنل ابزار از 30 چراغ شاخص بهره می‌برد، دمای گیربکس نیز از طریق یک آمپر اتوماتیک نمایش داده می‌شود. پنل ابزار نسبتاً مدرن و امروزی به نظر می‌رسد ولی تعاد زیاد چراغ‌های شاخص ممکن است هنگام حرکت در جاده حواس راننده را پرت کند. صندلی‌ها بسیار راحت هستند، صندلی راننده با ارتفاع زیاد در کنار داشبورد کوتاه و شیشه بزرگ قرار می‌گیرد و باعث می‌شود راننده دید بسیار خوبی از جاده داشته باشد. آینه‌های جانبی نیز بسیار بزرگ هستند و همه نقاط کور را پوشش می‌دهند. در مورد محفظه‌های بار داخل کابین نیز هیچ شکایتی نخواهید داشت، چون جا لیوانی‌ها و محفظه‌های زیادی در کابین به چشم می‌خورند، حتی سینی مخصوص صرف نهار نیز فراموش نشده است. یک کنسول نیز در بالای شیشه جلو تعبیه شده است و رادیو ضبط را می‌توان روی آن نصب کرد. این کشنده با وجود ظاهر خشنش، به فناوری‌های بسیار پیشرفته‌ای مانند سیستم کنترل و مدیریت خودرو (Vehicle Management and Control System) یا به اختصار V-MAC IV مجهز است که پیوسته بر عملکرد خودرو نظارت می‌کند، این سیستم دارای بیش از 100 برنامه است. سیستم V-MAC IV به راننده اجازه می‌دهد سرعت خودرو را کنترل و دور موتور را هنگام انجام عملیات بارگیری پایین بیاورد. این سیستم همچنین به راننده اجازه می‌دهد اطلاعاتی در مورد تاریخچه سفرها، عملیات انجام گرفته و برنامه تعمیرات دوره‌ای کامیون به دست بیاورد.

 

موتور و گیربکس

بررسی کشنده ماک TerraPro

نیرویی که موتورهای MP تولید می‌کنند در دور موتور پایین به دست می‌آید و با ماهیت سخت‌کوش کشنده سنخیت زیادی دارد. این موتورها به فناوری کاهش آلاینده‌ها (SCR) نیز مجهز هستند تا عملکردی بالا و بدون تولید گازهای آلاینده داشته باشند. کشنده ماک TerraPro به گیربکس Maxitorque ES مجهز است. این گیربکس طراحی منحصر به فردی دارد و از سه کانترشفت بهره می‌برد. علاوه بر این گیربکس، کشنده ماک TerraPro می‌تواند به گیربکس‌های اتوماتیک Allison 3000, 3500, 4000 , 4500 نیز مجهز بشود.

 

کیفیت سواری و سیستم تعلیق

بررسی کشنده ماک TerraPro

کشنده ماک TerraPro از کفی به روز شده و سبک وزنی برخوردار است که می‌تواند از عهده انجام کارهای زیادی بر بیاید. سیستم تعلیق نیز بسیار نوآورانه است و به لطف پیکربندی خاص کامیون مانورپذیری آن بسیار بالا رفته و ساییدگی تایرها به حداقل رسیده است. در مجموع می‌توان گفت کشنده ماک TerraPro یکی از بهترین کشنده‌هایی است که در حوزه کشنده‌های مناسب برای سایت‌های ساختمانی و عملیات حمل زباله‌های شهری در بازار موجود است. این کشنده بسیار قوی و مستحکم است، کابین داخلی نیز دارای ارگونومی مناسبی است و از محفظه بارهای زیادی بهره می‌برد. درب‌ها با زاویه زیادی باز می‌شوند، تجهیزات بسیار پیشرفته نیز کار راننده را آسان می‌کنند.

بررسی کشنده ماک TerraPro

بررسی کشنده ماک TerraPro

بررسی کشنده ماک TerraPro


منبع

TopSpeed

برچسب : ماک , ماک TerraPro






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: ژاوی هرناندز
0

ماک یعنی بهترین
20:46  1394/05/11
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حامد : سلام حدودا ۶روز زمان مفید داره یادتون باشه حتما سخا (کدپستی )رو تایید کنید
شقایق : برین کامت ۲۷ مو بخونین که چی نوشتم دوهزاریتون بیفته چی‌گفتم گفتم که مدیر اشنا دارم دوباره بخونین چی نوشتم تا بفهمین شاهین پلاس داستانش چیه
بهی : دوستان دعوت نامه تکمیل وجه بهمن یا اسفند که براتون اومد چندروز مهلت تکمیل وجه داشت
کوروش : سلام ، من سامانه یکپارچه شاهین gاتوات ثبت نام کردم و مهر 1402مبلغ 290واریز کردم ، دعوت نامه برا زمستان 1403بوده ولی هنوز پیامک تکمیل وجه نیومده ، آیا کسی اطلاع داره چرا ؟و کی پیامک میدن؟ممنون
یزدانی : دوستان لطفا از سایت حمایت کنید. این کار وزارت سمت کاملا بی عدالتیه به زور و اجبار میخواستن پیش فروش رو به مردم بندازن الانم که عدم واریز وجه رو واسه ملت ثبت کردن
سهند_دی ماه : دوستان عزیز، من خودم نزدیک بیست سال هست که در خودروسازی کار میکنم، در مورد پارس خودرو یا سایپا بودن و کیفیت کوییک یا ساینا ی این دو شرکت باید خدمتتون عرض کنم که قطعات استفاده شده در این دو شرکت هیچ تفاوتی با هم ندارن و قطعات هر دو شرکت رو یک کارخانه تولید میکنه ، فقط و فقط محل مونتاژشون فرق میکنه.
مجید : باعرض سلام شما کدوم شهر ثبت نام کردین بنده از مشهد مثل شما ۲۰شهریور ثبت نام کردم اساط ۱۲ ماهه یه قسطی ش هم 12/15پرداخت کردم هنوز هیچ خبری نیس بعد تعطیلات بنده که میخوام از نمایندگی شکایت کنم
زهرا سادات : سلام چقدر بهتون پرداخت کردند؟؟؟
X5 ثبت نامی 25شهریور : از نمایندگی شکایت کردین یا خود شرکت مرکزی؟؟؟
منوچهر : سلام آقای محسن من نمیدونم شما دهه چندی هستین . فقط اینو میدونم دوچرخه دماوند تولید ایران حتی به صادرات پیوسته بود
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا : دقیقا مثله منی انشالله شنبه
،،،،،، : سلام،یه سری به دیوار بزنید قیمت پایه اطلسG با مدل 1403 گذاشتن 620 تا 650 خیالتون راحت قیمت اطلس بامدل 1404 حداقل700 من که شخصه برا مصرف شخصی میخوام قیمت ب ام مهم نیست ولی اگه مدل 404 تحویل میگیرین وقصد فروش دارین عجله نکنید
تبدیل به کوییک اس : سلام من یکشنبه ماشینو از نمایندگی تحویل گرفتم کارکردش 14 کیلومتر بود آیا برای دوستانی که تحویل گرفتن هم اینجور بوده؟
حسین : یه اطلس دارین میخواین بفروشید 1میلیارد حالا شما ماشینتو بگیر دیگه ب فکر فروش باش انگار لاماری داره
سحر : سلام ببخیشد ماشین ما x33دنده ای هستن الان دوماه از بیمه اش میره موعدتحویل 5خرداده ولی نوشته تحویل شده چراغ چشمک میزنه به نظربزرگان چیه اگه اطلاع داری بگید ممنون
ساشا : سلام 5 فروردین فوق العاده نادران واریز وجه کردم ولی وضعیت خودرو رو میزنه پرداخت در حال انجام!چرا؟؟ کسی میدونه!؟
محسن احمدی : سلام آقا توحید خسته نباشید ببخشید اگه تحویل حضوری بزنم چقدر پول میدن اصفهان
کیان : ما که تحویل 30 بهمن هستیم هنوز تحویل نگرفتیم ماشینی....
در جواب میثم نجفی : تا 20 فروردین حتماً خواهد اومد از این پیام من عکس بکیر
دنا آبشنال : سلام دوستان کسی هست که تحویل 30 اسفند باشه براش فاکتور زدن برامن که هنوزه تکمیل وجه 13 دی بود کسی خبر دار کی میخوان فاکتور بزنند