راهکار شکایت از خودروسازان

راهکار شکایت از خودروسازان

 اقتصادنیوز نوشت: مصرف‌کنندگان خودرو می‌توانند در صورت هرگونه شکایت از عملکرد خودروسازان یا واردکنندگان خودرو در حوزه فروش یا خدمات پس از فروش به اداره کل رسیدگی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه کنند.
در مقطع فعلی که خودروسازان خواستار افزایش قیمت هستند، مردم همچنان متصورند که در دوره پساتحریم بازار خودرو شاهد کاهش قیمت است و روند قیمت‌گذاری با سطح قدرت خرید آنها برابر می‌شود. در حالی که بارها دولتمردان و سیاستگذاران متذکر شده‌اند که قیمت‌ها بیش از این کاهش پیدا نمی‌کند.
 
اما بررسی‌ها نشان می‌دهد تعمیق کاهش تقاضا برای خرید خودرو در حالی جریان گرفته که بیشتر کارشناسان نارضایتی مشتریان را نبود کیفیت لازم خودروهای داخلی می‌دانند. این در شرایطی است که مصرف‌کنندگان نیز بارها از نحوه خدمات نمایندگی‌ها، شرایط فروش و عملکرد فروش شرکت‌های خودروسازی نارضایتی خود را اعلام کرده‌اند. از نگاه سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان یک بعد از این نارضایتی به قیمت‌گذاری برمی‌گردد و بعد دیگر آن کیفیت محصولات است.
 
تا جایی که به تازگی دبیر هیات حل اختلاف خودرویی از صدور رای به نفع مشتریان در هفت پرونده شکایت از خودروسازان خبر داده است. عباسعلی غیاثی اظهار کرده که براساس تبصره یک ماده 63 اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، هیات حل اختلاف برای رسیدگی به شکایات و نارضایتی‌های مشتریان از ارایه خدمات عرضه‌کنندگان خودرو در کشور تشکیل شده است.
 
او با بیان اینکه تاکنون 10 پرونده شکایت از خودروسازان به این هیات ارسال شده است، خاطرنشان کرده از این تعداد در هفت پرونده رای به پرداخت خسارت از سوی خودروساز یا تعویض خودرو صادر شده، در یک پرونده رای به نفع خودروساز صادر و رسیدگی به دو پرونده نیز به دلیل انصراف شاکیان متوقف شده است.
 
دبیر هیات حل اختلاف خودرویی ادامه داد: عدم پرداخت جریمه خواب خودرو از سوی واحد خدمات پس از فروش شرکت‌های خودروساز و تصادف خودرو به دلیل عیب فنی، از جمله موارد مطرح در شکایت مشتریان بوده که منجر به صدور رای به نفع شاکیان شده است.
 
او افزوده است: طبق قانون، این هیات به پرونده‌های ارجاعی از سوی اداره کل رسیدگی به شکایات مشتریان وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیدگی می‌کند. کارشناس رسمی دادگستری در رشته مرتبط به عنوان رییس هیات، کارشناس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی و نماینده عرضه‌کننده خودرو، اعضای سه نفره این هیات هستند و رای اکثریت اعضاء ملاک عمل است.
 
غیاثی خاطرنشان کرده انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو به عنوان مسوول تشکیل هیات حل اختلاف تعیین شده و براساس شیوه‌نامه ابلاغ شده از سوی اداره کل حقوقی وزارت صنعت، معدن و تجارت، هماهنگی‌های لازم را برای تشکیل جلسات و امور اداری و قانونی این هیات انجام می‌دهد.
 
او با بیان اینکه مصرف‌کنندگان می‌توانند در صورت هرگونه شکایت از عملکرد خودروسازان یا واردکنندگان خودرو در حوزه فروش یا خدمات پس از فروش به اداره کل رسیدگی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه کنند، تصریح کرده که این وزارتخانه پس از بررسی و تشخیص، پرونده‌هایی که نیاز به رسیدگی در هیات حل اختلاف دارند را به این هیات ارسال می‌کند.

منبع

خبر آنلاین

برچسب : کمپین , نخریدن , خودرو , خودروسازان , داخلی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

امیر
16

وقتی تولید کننده.فروشنده.متشاکی و رسیدگی کننده یه نفر باشه . این بازیها مسخره به نظر میرسه . تا الان که فروش خوبی داشتید و مردم خون گریه میکردند کجا بودید . الان که گرفتار شدید به آب و آتیش میزنید . نخیر آقا با این چیزا دیگه مردم گول نمیخورند . چون بارها این مدل بازیهای شما را دیدیم . برید ماشین به روز و به قیمت تولید کنید بعد بیاید با مردم صحبت کنید
16:47  1394/06/19
گزارش
پاسخ دادن
حق طلب
25

مگه خودتون نمیبینین خودروها رو با بالاترین قیمت بدون کیفیت وایمنی به مردم دارن میفروشن
شما خودتون باید پیش قدم بشین ودر این کارخونه هارو گل بگیرین ونه اینکه صبر کنین شاید کسی بیاد بخاطر ایرادی در خودرو ویا بدرفتاری فروشندگان ونمایندگیها بیشتون شکایت کنن وبعد شمارسیدگی بکنین که اونم با ارسال به شورای حل اختلاف وامثال اون به طوری میپیچونینو.اگه واقعا میخواین کاری بکنین خودتون باید پیش قدم بشین تا مردم بهتون اعتماد کنن
بعدشم باید به کجااا؟؟؟!!! شکایت کنیم ؟؟؟!!!
همونجایی که مسئولینش هر توهینی به مردم میکنن !!!؟؟؟
شمارو بخدا بجای این حرفها و کارهای عجیبو غریب کودکانه. جلو سود جویی خودروسازان داخلی ووارد کنندگانو بگیرین. انتقال تکنولوژی بدین وخودروی با کیفیت روز تولید کنین. تعرفهء بیجای گمرکی رابردارین تابازار به معنای واقعی رقابتی بشه.ملت هیچی از شما نمیخوان.فقط وظیفتونو درست انجام بدین همین
هیچ چیزی فرای مسئولیت شما وحق خودمون ازتون نخواستیمو نمیخوایم
تا امام زمان عج نیاد اوضاع ما وشما همینه
12:22  1394/06/19
گزارش
پاسخ دادن
feri
23

ما میگیم 405 و پراید نمیخوایم میگن بیاید شکایت کنین قطعش کیفیت نداره.

ضمناً دولتمردان قیمت نمیذارن، مصرف کنندس که قیمتو تعیین میکنه(یه نگاه به بازار بندازین تا از خواب پا شین)
12:09  1394/06/19
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 46 نظر
محسن ا 10 نظر
Jalil fathi 6 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
T8 : سلام دوستان ثبت‌نامی های t8بگین تو چه وضعیتی هستین کی ثبت‌نام کردین تا بدونیم ما کجا قرار داریم؟
بهنام : خدا لعنت کنه تمام مسعولینی که تو این موضوع میتونند کاری کنند و نمیکنند، پیگیری نمیکنند از مدیر سایپا استاندار و ...
تاراv4 پیش فروش تحویل ۳۰آبان : سلام دوستان خودرو من پلاک شده چندروزه ولی بیمه نشده هنوز کسی دلیلشو میدونه؟
حسین بوشهر : سلام دوستان بالاخره ماشین رو با 28 روز تاخیر تحویل گرفتم تارا v4 سفید فروش فوری پرداخت کل وجه 31 شهریور پلاک و فاکتور 29 مهر تحویل ماشین 28 آبان از اونجا که کلی نظرات مردم و اینستا رو میخوندم انتظار داشتم ماشین با کلی مشکل برق و گیربکس برسه ولی بعد از رسیدن و بردن هزارجا واسه کارشناسی واقعا دمشون گرم ماشین بدون حتی کوچکترین ایراد نرم و عالی کیف کردم خداییش حتی این همه نظرات خوندم ماشین کم جونیه ولی بازم اینجوری نبود و در حد خودش عالی بود ایشالا روزی همه دوستان واقعا این v4 سنگ تمومه بگیرید کیفشو ببرید در ضمن ماشین قبلیم دنا توربو آپشنال بوده که از همون موقع که از ایران خودرو تحویل گرفتم کلی مشکلات برقی و گیربکسی داشت ولی تارا وافعا از همه لحاظ یه سر و گردن از دنا بالاتر بود و اینکه با نرمیش حال کردم
آریاx5 : سلام دوستان .من ثبت نامی اسفند 1403 202589شماره قرارداد .تحویل 90روز کاری هنوز در حال ارسال مدارک گیر کرده .از ماشین هم خبری نیست . چه برسه به ثبت نامی های امسالی....که اگه یکوقت اتفاقی نیفته
شاهین g : برو پیج اینستا حواله داران شاهین 1400..........البته پایین همین صفحه گوگلی که سرچ کردی اومدی تو 1وان کار هست .....اونجا هم عکس حواله ها هم فاکتور وهم فیلم اعتراض ها هستند ......با سند ومدارک...اینجا هر کس یه چیز میگه ...نمیشه به حرف اینا دل خوش کرد ...
شاهینg🍂 : سلام من هم هفته چهارم خرداد هستم یک بار برام پیام تبدیلی اومد نزدم همچنان منتظر جی هستم رفتم ثبت شکایت انجام دادم
شاهین : مریم خانم لطفا راستشو بگو اگه برات پیام تبدیل اومد ه ماه آبان چرا نوشته ی 314و413 راستشو بگو چه قدر ریختی کم مردم و اذیت کنید به قران قسم که اگه سایپا ماشین نمیده بهتون واسه اینه که دلتون پاک نیست و هر کی دنبال منفعتی خودشه خدا هم روشو بر گردونده اخه چرا دوست دارید سر هم و کلاه بزارید خواهشا راستشو بگو چه قدر ریختی مریم
تارا : سلام برای همه همین جوری هستش.زودتر میاد وجه زودتر واریز کنید اوایل بهمن ماشین تحویل میگره.به سلامتی
cvt مهر 1402 : سلام شاهین cvt تا تکمیل وجه شده های 21 اسفند 1403 فاکتور شده. تا 16 اسفند تا 26 اسفند 1403 مهلت تکمیل وجه بوده. تا 26 اسفند تعهدات دارن. بعد از اسفند میره روی تکمیل وجه شده های اردیبهشت و خرداد 1404. خیییلی کند پیش میره هر یکماه که میگذره ؛ تاریخ تکمیل وجه شده ها یک روز میره جلو.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا : سلام .من یازده شهریور تکمیل وجه کردم.هنوز خبری نی
سیاوش : مرسی ممنونم خدا خیرت بده
اکستند : آبی ها. همه تحویل گرفتن. حالا دیگه نوبت. آزار واذیت اکستند هست. بخت برگرده از ما. که از این شرکت خریدیم
کوییکrs : دلت خوشه اینا ماشین تحویل میدن کیفم تو دهن سایپا
Gxrl : سلام تکمیل وجه 5مرداد هنوز فاکتور نشده
امیر : دوستانی که این هفته کوییک اس تحویل گرفتید میشه بگید صفحه کیلومترتون چه شکلیه؟ از اون فابریکیای ابی رنگ یا صفحه کیلومتر کوییک اتومات که قرمز رنگه؟
کیان : با ماه بعدی میاد،تو قرارداد قید شده که تا سه ماه میتونی پر داخت نکنی
دی ماه : پانا یا فلز؟
اردلان : بینهایت سپاسگزارم ، داداش گلم🌹❤
جعفر محمدیان : سلام بر دوستان ، فکر کنم تمامی آبی ها تحویل داده شدند ، آیا کسی مونده که آبی ثبت نام کرده باشه و تحویل نگرفته باشه؟