راهکار شکایت از خودروسازان

راهکار شکایت از خودروسازان

 اقتصادنیوز نوشت: مصرف‌کنندگان خودرو می‌توانند در صورت هرگونه شکایت از عملکرد خودروسازان یا واردکنندگان خودرو در حوزه فروش یا خدمات پس از فروش به اداره کل رسیدگی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه کنند.
در مقطع فعلی که خودروسازان خواستار افزایش قیمت هستند، مردم همچنان متصورند که در دوره پساتحریم بازار خودرو شاهد کاهش قیمت است و روند قیمت‌گذاری با سطح قدرت خرید آنها برابر می‌شود. در حالی که بارها دولتمردان و سیاستگذاران متذکر شده‌اند که قیمت‌ها بیش از این کاهش پیدا نمی‌کند.
 
اما بررسی‌ها نشان می‌دهد تعمیق کاهش تقاضا برای خرید خودرو در حالی جریان گرفته که بیشتر کارشناسان نارضایتی مشتریان را نبود کیفیت لازم خودروهای داخلی می‌دانند. این در شرایطی است که مصرف‌کنندگان نیز بارها از نحوه خدمات نمایندگی‌ها، شرایط فروش و عملکرد فروش شرکت‌های خودروسازی نارضایتی خود را اعلام کرده‌اند. از نگاه سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان یک بعد از این نارضایتی به قیمت‌گذاری برمی‌گردد و بعد دیگر آن کیفیت محصولات است.
 
تا جایی که به تازگی دبیر هیات حل اختلاف خودرویی از صدور رای به نفع مشتریان در هفت پرونده شکایت از خودروسازان خبر داده است. عباسعلی غیاثی اظهار کرده که براساس تبصره یک ماده 63 اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، هیات حل اختلاف برای رسیدگی به شکایات و نارضایتی‌های مشتریان از ارایه خدمات عرضه‌کنندگان خودرو در کشور تشکیل شده است.
 
او با بیان اینکه تاکنون 10 پرونده شکایت از خودروسازان به این هیات ارسال شده است، خاطرنشان کرده از این تعداد در هفت پرونده رای به پرداخت خسارت از سوی خودروساز یا تعویض خودرو صادر شده، در یک پرونده رای به نفع خودروساز صادر و رسیدگی به دو پرونده نیز به دلیل انصراف شاکیان متوقف شده است.
 
دبیر هیات حل اختلاف خودرویی ادامه داد: عدم پرداخت جریمه خواب خودرو از سوی واحد خدمات پس از فروش شرکت‌های خودروساز و تصادف خودرو به دلیل عیب فنی، از جمله موارد مطرح در شکایت مشتریان بوده که منجر به صدور رای به نفع شاکیان شده است.
 
او افزوده است: طبق قانون، این هیات به پرونده‌های ارجاعی از سوی اداره کل رسیدگی به شکایات مشتریان وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیدگی می‌کند. کارشناس رسمی دادگستری در رشته مرتبط به عنوان رییس هیات، کارشناس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی و نماینده عرضه‌کننده خودرو، اعضای سه نفره این هیات هستند و رای اکثریت اعضاء ملاک عمل است.
 
غیاثی خاطرنشان کرده انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو به عنوان مسوول تشکیل هیات حل اختلاف تعیین شده و براساس شیوه‌نامه ابلاغ شده از سوی اداره کل حقوقی وزارت صنعت، معدن و تجارت، هماهنگی‌های لازم را برای تشکیل جلسات و امور اداری و قانونی این هیات انجام می‌دهد.
 
او با بیان اینکه مصرف‌کنندگان می‌توانند در صورت هرگونه شکایت از عملکرد خودروسازان یا واردکنندگان خودرو در حوزه فروش یا خدمات پس از فروش به اداره کل رسیدگی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه کنند، تصریح کرده که این وزارتخانه پس از بررسی و تشخیص، پرونده‌هایی که نیاز به رسیدگی در هیات حل اختلاف دارند را به این هیات ارسال می‌کند.

منبع

خبر آنلاین

برچسب : کمپین , نخریدن , خودرو , خودروسازان , داخلی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

امیر
16

وقتی تولید کننده.فروشنده.متشاکی و رسیدگی کننده یه نفر باشه . این بازیها مسخره به نظر میرسه . تا الان که فروش خوبی داشتید و مردم خون گریه میکردند کجا بودید . الان که گرفتار شدید به آب و آتیش میزنید . نخیر آقا با این چیزا دیگه مردم گول نمیخورند . چون بارها این مدل بازیهای شما را دیدیم . برید ماشین به روز و به قیمت تولید کنید بعد بیاید با مردم صحبت کنید
16:47  1394/06/19
گزارش
پاسخ دادن
حق طلب
25

مگه خودتون نمیبینین خودروها رو با بالاترین قیمت بدون کیفیت وایمنی به مردم دارن میفروشن
شما خودتون باید پیش قدم بشین ودر این کارخونه هارو گل بگیرین ونه اینکه صبر کنین شاید کسی بیاد بخاطر ایرادی در خودرو ویا بدرفتاری فروشندگان ونمایندگیها بیشتون شکایت کنن وبعد شمارسیدگی بکنین که اونم با ارسال به شورای حل اختلاف وامثال اون به طوری میپیچونینو.اگه واقعا میخواین کاری بکنین خودتون باید پیش قدم بشین تا مردم بهتون اعتماد کنن
بعدشم باید به کجااا؟؟؟!!! شکایت کنیم ؟؟؟!!!
همونجایی که مسئولینش هر توهینی به مردم میکنن !!!؟؟؟
شمارو بخدا بجای این حرفها و کارهای عجیبو غریب کودکانه. جلو سود جویی خودروسازان داخلی ووارد کنندگانو بگیرین. انتقال تکنولوژی بدین وخودروی با کیفیت روز تولید کنین. تعرفهء بیجای گمرکی رابردارین تابازار به معنای واقعی رقابتی بشه.ملت هیچی از شما نمیخوان.فقط وظیفتونو درست انجام بدین همین
هیچ چیزی فرای مسئولیت شما وحق خودمون ازتون نخواستیمو نمیخوایم
تا امام زمان عج نیاد اوضاع ما وشما همینه
12:22  1394/06/19
گزارش
پاسخ دادن
feri
23

ما میگیم 405 و پراید نمیخوایم میگن بیاید شکایت کنین قطعش کیفیت نداره.

ضمناً دولتمردان قیمت نمیذارن، مصرف کنندس که قیمتو تعیین میکنه(یه نگاه به بازار بندازین تا از خواب پا شین)
12:09  1394/06/19
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Arash : سلام دوستان امروز کسی فاکتور نشده
جک s3 به sr3 : دوستان وضعیت خودتون رو چک کنید یک مرحله جلو رفته
شاهی : بهی. شرایطمون مثل همه گفتم ببینم جی ال تا چه تاریخی فاکتور شده
شاهین جی سانروف : حتما میایم من دیگه خسته شدم کم اوردم مشکل عصبی گرفتم شب و روزم شده زنگ زدم ب کارشناسا و چک کردن سایت بسه دیگه امروز کارشناس گفتم کی میخان تحویل بدن چرا دوباره پیش فروش شاهین گذاشته وقتی هنوز مال مردم نداده گفت خانم باید عاقل میبودی دل ریخت ی خبرایی من از الان خودمو مال باخته میدونم واقعا داغون شدم میاااام و شیخ زاده رو پارش میکنم
محمدرضا.تارا v4 : سلام دوستان.فروش فوری تارا اتومات تا چه تاریخی فاکتور شده
اتی : سلام من ۲خرداد x5ثبت نام کردم خرید یبدی خود نمایندگی بود قرار بودیک ماه تحویل بدن هنوز پیامک شاسی برام نیومده
میرزایی SR3 : سلام دوستان . من هم الان با دفتر تهران صحبت کردم گفتند کارهای بیمه انجام شده منتظر تایید شرکت بیمه هستند. مجوز پلاک هم گرفته شده بعد از بیمه کارهای پلاک انجام میشه .انشالله که زیاد طول نکشه.
Sr3 : والله خسته شدیم یکسال اسیرمون کردن چک سومش هم هفته دیگه باید بدیم اصلا انصاف ندارن دگ زودتر تا شرایط ارومه تحویل بدن
هادی اقاجانی : سلام ۱۴۰۳،۱۱،۲۵ ثبت نام کردم هنوز تعویل ندادن چقد زمان میبره تعویل هفته قبل تازه شماره شاسیش اومد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پیمان : اگر نقره ای متالیک باشه نمی ارزه مگر اینکه تیتانیوم باشه بازم دوستان پرس و جو کنن تا مطمئن بشن اگر تیتانیوم بود تبدیل بزنید
پیش فروش تکمیل وجه 7 اسفند : بله شرکت سایپا داره به اندازه کافی اذیت میکنه دیگه ما خودمون باعث حال بد هم نباشیم و هوای همو داشته باشیم
پیش فروش تکمیل وجه 7 اسفند : من همون روز سخا آماده بود تحویل دادم
7اسفند پیش فروش : سلام ما تکمیل وجه 7اسفند ولی هنو فاکتور نشدم اونای که میگن فاکتور شدیم کی احراز هویت کردن ؟؟
سید - ساینا 7 اسفند : در پاسخ به زخمی: عزیز جان چرا باید دروغ بگیم؟ من چندین ماهه که میام همینجا پیامارو چک میکنم، یه موقعایی پیام هم میزارم تا کسی که نمیدونه از گمراهی دربیاد. بهرحال خودمونم منتظر بودیم کلی اعصاب خوردی کشیدیم حال همدیگه رو درک میکنیم. ایشالا شما هم زودتر فاکتور بشین 🙏
سعد : همکار من ثبت نامی دی بود دیروز تحویل گرفت مدل 403
دنا اتو مشکی 4تیر : تحویل 4تیر مشکی منم فاکتور نشد
هومن پانا 31 تیر فولادی : بس چرا برای ما طرح تبدیل به رینگ نمیزارن من با رینگ میخوام 😭😭😭
اسیر شرکت سایپا : تماس گرفتم . گفتن شرکت تعطیل شده تا بعد از عاشورا
x33 cross mt??? : لطفا دوستانی که ماشینشون رو تحویل گرفتن یا حمل شده، موعد تحویل و شهرشون رو هم بگن