سایه رکود بر بازار خودروهای دست دوم

سایه رکود بر بازار خودروهای دست دوم

 کاهش شدید تقاضا در بازار خودرو موجب تسری رکود به بازار خودروهای دست دوم و بی‌رونقی کسب‌وکار نمایشگاه‌داران خودرو نیز شده است.
كاهش قدرت خريد مردم، اشباع بازار و افت كيفي خودروهاي داخلي و چيني زمينه طولاني شدن انتظار مشتريان براي كاهش قيمت‌ها و تشديد ركود بازار خودروهاي داخلي، وارداتي و چيني را فراهم كرده است؛ ركودي كه اكنون به بازار خودروهاي كاركرده و دست‌دوم نيز سرايت كرده و موجب گلايه فعالان صنفي شده است.
 
برخي نمايشگاه‌داران خودروي تهران با بيان اين مطالب به ايرنا (خبرگزاري رسمي دولت) تأكيد كرده‌اند، اين روند كه از اواخر سال گذشته آغاز شده مشكلات مالي زيادي را براي فعالان اين صنف ايجاد كرده و همانطور كه خودروهاي سواري صفركيلومتر مشتري ندارد، تعداد خريداران خودروهاي دست‌دوم نيز به اميد كاهش قيمت‌ها بسيار كمتر شده است.
 
به گفته اين فعالان، ميانگين خريد و فروش خودروهاي دست دوم در نمايشگاه‌ها به هر هفته حدود 3دستگاه و فروش خودروهاي صفر كيلومتر به هر هفته 2خودرو كاهش يافته و موجب شده تا برخي نمايشگاه داران براي كاهش هزينه‌هاي خود روزانه تنها 2 يا 3 ساعت نمايشگاه را باز كنند. همچنين به‌علت برابري قيمت‌هاي خودرو در كارخانه و حاشيه بازار، دريافت خودروهاي پلاك شده از كارخانه براي خريداران زيان 500هزار تا يك ميليون توماني را به‌دنبال دارد. اين در حالي است كه اكنون خودروسازان داخلي و برخي كارخانه‌هاي مونتاژ‌كننده خودروهاي چيني روزانه بين 4 تا 5 هزار دستگاه خودرو توليد مي‌كنند اما مشتري براي اين خودروها نبوده و اغلب اين محصولات راهي انبار مي‌شود.
 
محكوميت خودروسازان
در اين ميان دبير هيأت حل اختلاف خودرويي نيز از صدور رأي به نفع مشتريان در 7پرونده شكايت از خودروسازان خبر داده و اعلام كرد: تاكنون 10پرونده شكايت از خودروسازان به اين هيأت ارسال شده كه از اين تعداد در 7پرونده رأي به پرداخت خسارت از سوي خودروساز يا تعويض خودرو صادر شد، در يك پرونده رأي به‌نفع خودروساز صادر و رسيدگي به 2پرونده نيز به‌دليل انصراف شاكيان متوقف شده است. عباسعلي غياثي افزود:
 
پرداخت نكردن جريمه خواب خودرو از سوي واحد خدمات پس از فروش شركت‌هاي خودروساز و تصادف خودرو به‌دليل عيب فني، ازجمله موارد مطرح در شكايت مشتريان بوده كه منجر به صدور رأي به‌نفع شاكيان شده است. وي با بيان اينكه مصرف‌كنندگان مي‌توانند در صورت هرگونه شكايت از عملكرد خودروسازان يا واردكنندگان خودرو در حوزه فروش يا خدمات پس از فروش به اداره كل رسيدگي به شكايات وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه كنند، گفت:‌ اين وزارتخانه پس از بررسي و تشخيص، پرونده‌هايي كه نياز به رسيدگي در هيأت حل اختلاف دارند را به اين هيأت ارسال مي‌كند.

منبع

همشهری

برچسب : کمپین , نخریدن , خودرو , خودروسازان , داخلی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

امیر
4

البته برای رکود ماشین دست دوم پایان سفر تابستانی دخیله که هر سال اتفاق می افتد
16:51  1394/06/19
پاسخ دادن
Ttt
0

باید قبول کرد علاوه بر کمپین نخریدن خودرو صفر و اتحاد مردم...عوامل دیگری هم همچون نبود نقدینگی دست مردم و انتظار کاهش قریب الوقوع قیمت ها منجر به کاهش تقاضا شده...
13:27  1394/06/19
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : یک ماهه که پول واریز کردیم خدا کنه که به موقع بدن گفتن تحویل اسفندماه
کوروش : دوست گرامی بهمین زودی نتیجه نمیده زمان بره ! سازمان حمایت از مصرف کنندگان به کارشناسی میکنه بعد تخلف محرز واقع شد میفرسته اداره تعزیرات اداره تعزیرات یک اداره زیر نظر قوه قضائیه س هیچ گونه تبعیضی هم قائل نیست رای صادره قابل اجراست .حال دوستان همگی از بازرسی کل کشور که فشار و نظارت بر تخلفات ارگانهای و شرکتهای دولتی است قطعا پیگیری و از ایرانخودرو علت تخلف رو باید در کوتاهترین زمان به سازمان ارائه کند که بازرسی ایرانخودرو را موظف و ملزم به جبران خسارت به خریداران میکند
درانتظار اطلس : سلام مبارک باشه ،سود تاخیر رو براتون حساب کردن ؟؟ چقدر شده
محتشم : درود . دوست گرامی مهران از شما سوال دارم ؟واسه تو فروش فوق العاده بودش یکماه بودش یا 90روز کلا چقدر واریز کردی کلا
اطلس - آذر ۱۴۰۳ : مسئله اینه که همین دو سه شب پیش به خاطر افزایش قیمت این نقص پرونده زده شد. قبلش که کوئیک دعوتنامه بجای اطلس زده بوده، نقص پرونده نبود؟؟!!
اکبری : سلام دوست عزیز درسته همه ما منتظر شاهینیم ولی آلان از بهار دیگه پیامک برای واریز شاهین نیومده چطور شما ماشین زیر پاتو و طلاهای خانومت رو فروختی. اینا صد درصد بازم اتومات یا جایگزین میفرستن
جواد : خضریان افزود: برخی مردم از صبح امروز با ارسال مدارکی اثباتی عنوان کرده‌اند که اولویت دریافت خودرو در بهار و تابستان ١۴٠٣ بوده‌اند، اما هنوز پیامک واریز وجه برای آنها ارسال نشده است، گویا با این وضعیت غش در معامله صورت گرفته است و خودروسازان برای اینکه قیمت خودروها را در پاییز افزایش دهند، از ارسال پیامک واریز وجه و تحویل خودرو خودداری می‌کردند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه باید ابلاغیه افزایش قیمت خودرو ابطال شود، گفت: باید دولت و وزارت صمت پیگیری کند تا تمام افرادی که اولویت دریافت خودرو تا پاییز ١۴٠٣ بوده‌اند، با همان قیمت قبلی کارخانه خودروی خود را دریافت کنند.
محمد : پس چرا ما فاکتور نشدیم ماهم ۳۰ مردادیم. کدوم شهری شما پرداخت اولیت برج چند بوده
۱۷ اردیبهشت j4 : دوستان من ۲ آبان پلاک شدم ، هنوز تحویل ندادن ، بقیه هم مثل من هستند یا زیادی طول کشیده؟؟؟
علی : اینا فقط فکر منفعت خودشونن از مردم نبودن و نیستند براشون هم مهم نیست و نبوده ک ۲سال مردم منتظر گذاشتند من اشتباه کردی ۲سال منتظر حلبییییییییی موندم.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
بنده خدا : منم میام آدرس بگین
امیر ساینا85گانه 90 روزه : بچه ها فاکتور شروع شد
خودرو : واقعا خودتون به خودتون کمک کنید تاکی حق خودمونو نگیریم هر چی بشینید به ضرر خودتونه اگر برید منم هستم میام شنبه تلفنی هیچ چیزی حل بشو نیست
زاگرب : بسلامتی چی بوده ماشین
اتو207 : سلام، دوستان محترم سود تاخیر خودرو رو چند روز بعد از تحویل گرفتن خودرو میشه دریافت کرد!
لگن : سلام اگر واقعا بیاید مثل دفعه قبل نکنید من و دونفر دیگه از دوستان که اوناام هستن شنبه میام اگر میاین اعلام کنید 11 بریم
رسول : مبارک داداش شماره پذیرش روبگو
رانا لگن : سلام منم چند بار پیام گزاشتم بره تجمع دفعه قبلم رفتم کسی نیومده بود اگر مایل باشید اعلام کنید شنبه 11 صبح درب 16 همه تجمع کنیم من هستم
Mk : چون غلط املایی داری ی چیزی هم کم میکنن باید پرداخت کنی
امیر دنا آپشنال مشکی آبنوس : سلام عزیزان دنا اتومات واریزی برج 4 هر کس فاکتور شد خبربده ممنون شماره قرارداد 1485 بوده برای ما