طرح مجلس برای افزایش تعرفه واردات‌خودرو

طرح مجلس برای افزایش تعرفه واردات‌خودرو

 
خانه ملت نوشت:در پی تشکیل کمپین "نخریدن خودرو ملی" جمعی از نمایندگان با تدوین طرح حمایت از تولید ملی و کارگران خودروسازی و حمایت از مصرف کنندگان خودروی داخلی خواهان تقویت تولید ملی در کنار حفظ و صیانت از حقوق مصرف کننده شدند.
در پی تشکیل کمپین "نخریدن خودرو ملی" جمعی از نمایندگان با تدوین طرح حمایت از تولید ملی و کارگران خودروسازی و حمایت از مصرف کنندگان خودروی داخلی خواهان تقویت تولید ملی در کنار حفظ و صیانت از حقوق مصرف کننده شدند.
 
نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس چند روز پیش، از تدوین طرح دو فوریتی برای توقف واردات خودرو خبر داد و گفت: هم‌اکنون در حال جمع‌اوری امضا برای ارائه طرح مذکور به هیأت رئیسه مجلس هستیم.
 
 نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ متأسفانه هجمه اخیر در رسانه‌ها به صنعت خودروسازی کشور، تبعات بسیاری را به‌دنبال دارد، که بیکاری 80 هزار نفر از مهم‌ترین تبعات رکود در تولید خودرو و صنعت خودروسازی کشور است.
 
وی با بیان اینکه این طرح در حال حاضر بیش از 23 امضا دارد افزود:‌ به طور حتم در روزهای آتی امضاها بیشتر هم خواهد شد که این طرح در راستای حمایت از تولیدکننده و تولید ملی در کنار لحاظ کردن منافع مصرف کننده خواهد بود.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه خودروی ملی باید کیفیت لازم برای ایجاد انگیزه خرید در مصرف کننده را ایجاد کند، افزود: با تصویب طرح مذکور شرایط لازم برای حمایت از تولید خودروی باکیفیت مدنظر قرار خواهد گرفت.
 
جزئیات طرح مذکور به شرح ذیل است:
 
 
مقدمه: میل به مصرف کالاهای خارجی خصوصاً استفاده از کالاهای خارجی با دوام، نظیر خودرو یک کشش دیرپای اقتصادی است که در ایران قدمتی طولانی دارد. آنچه که از روز اول تا امروز هنوز هم باور نشده است این است که ایرانی خود، خودرویی را می سازد که بر آن سوار است. حافظه تاریخی مردم ایران در بسیاری از موارد نمی خواهد این واقعیت را پذیرا باشد و وقتی هم خود را در مقابل این واقعیت می بیند بیشتر تولید خودروی ملی را با کشورهای پرسابقه در این زمینه یا نوخواسته هایی که توانسته اند در بازار نقش بزرگتری بگیرند، مقایسه می کنند.
 
تولید هر پدیده ملی نیازمند صیانت، صبوری بردباری است. اگر در شرایط اقتصاد بازار به خوبی از آن صیانت نشود، قوی ترین صنایع و بنگاه ها منهدم خواهند شد. به طور مشخص می توان از صنعت نساجی که در طول دهه 70 این اتفاق برای آن افتاد یاد کرد. به جای برطرف کردن عیب مدیران و نوسازی، کالاهای خارجی و شاید هم در بسیاری از موارد کم کیفیت تر بر پارچه و منسوجات ایرانی ترجیح داده شد. امروز صنعت خودرو و صنایع وابسته به آن که به تقریب نهصد هزار شغل را در خود جای داده است، به واسطه حضور کمپین های خلق الساعه و عدم درایت پاره ای از مدیران و کم توجهی به خواست مشتریان و بی حوصلگی در جهت حل مشکلات می رود تا ابتدا تضعیف و سپس مانند صنعت نساجی واژگون شود.
 
لازم است با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی و اصرار همکاران بر این مسیر، تلاش جدیدی برای صیانت از خودرویی که امروز در معرض همه گونه جفاکاری قرار گرفته است، صورت پذیرد. امروز هم خودروهای کم کیفیت اما با ظاهر بزک کرده تر، صنعت خودروی ما را تهدید می کند و از طرف دیگر بعد از برطرف شدن تحریم ها، خودروهای پرسابقه ممکن است تهدید برای این صنعت باشند. اصولا برای مقابله دو راه بیشتر وجود ندارد یا ممنوعیت خارجی ها برای حضور در این بازار یا وضع تعرفه ای که در قله وضع شود و به موازات این صنعت سبک تر شود. این طرح در شرایط پرخطر امروز با هزار درصد عوارض گمرکی که برای واردات مطلق وضع گردیده، می کوشد تا مانعی برای از میان رفتن اشتغال این صنعت باشد.
 
در ماده واحده طرح مذکور آمده است: کلیه واردکنندگان و تولیدکنندگان و قطعات خودرو مکلفند در قبال واردات خودرو قطعات آن تا حد هزار درصد عوارض، تعرفه و مالیات بر حسب نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت اقتصاد و دارایی به میزان ساخت، پرداخت نمایند.
 
تبصره 1- خودرویی که از نظر میانگین حجم و ارزش بالاتر از 70 درصد آن در داخل ساخته شده باشد، ساخت داخلی محسوب شده و در بقیه موارد، به نسبت سهم کوچکتر ساخت داخل تا واردات مطلق، عوارض به شکل پلکانی حسب آیین نامه ای که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد و به تصویب هیأت وزیران می رسد، تعیین می گردد.
 
تبصره 2- خودروسازان داخلی به نسبت سهم ساخت داخل بالاتر از 70 درصد از همین محل جوایز تشویقی بنا به پیشنهاد شورای رقابت با در نظر گرفتن سطح کیفیت بالاتر و خدمات بهتر به مشتریان دریافت خواهند داشت.
 
تبصره 3- وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است طی آیین نامه ای برای حمایت از خریداران خودروی داخلی، حسب خدمات پس از فروش و توجه به فرهنگ مشتری مداری، شرکت ها را مورد تشویق یا آنها را وادار به قبولی شروطی در قراردادهای فروش نظیر تعویض کالا یا جمع آوری کالاهای معیوب از بازار نماید.

منبع

خبرآنلاین

برچسب : مجلس , افزایش , تعرفه , خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

36 نظر

حميد اكبري
1

شيطان بزرگ داشتيم اينها هم شيطان بررگتر هستند
11:55  1394/07/11
پاسخ دادن
حمیدرضا
2

واقعا عجب نماینده هایی داریم
به جای اینگه گوش یحرف مردم بدن با مردم لجبازی میکنن واااااای
بابا کی به شماها رای داده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
میگن حالا که مردم ماشین خارجی میخرن ما هم تعرفه را میبریم بالا
23:43  1394/07/10
پاسخ دادن
کاربر: dodge
0

مغول ها هم اینطوری به مردم ظلم نکردند که اینا دارند میکنند
19:24  1394/07/07
پاسخ دادن
کاظم
12

ببینید یه نماینده (که البته نمی دونم نماینده کی هستن اینا. کی انتخابشون کرده!!!) چقدر باید نادان و کم خرد باشه و یا برای حفظ منافع و جیبش خودش رو به ... بزنه و رو در روی مردم قرار بگیره. آخه جیگر خان! منی که پول ندارم ماشین خارجی با تعرفه صفر درصد بخرم تو میخوای تعرفش رو هزار برابر کنی؟ که چی؟ که من نتونم بخرم؟ کسی که پول داره ماشین میلیاردی میخره (تو و بچه هات) اگر صد هزار برابر هم بشه باز هم میخرین دیگه. شوما خودشو ناراحت نکن عزیز به شغل شریفت!!! ادامه بده.
10:27  1394/07/06
پاسخ دادن
اسمال توربو
0

بابا چی میگین .رای چیه .کدوم کشک .کدوم ماست.هر کی خوش خدمتی تملق بهتر بلد باشه جاش تو مجلسه.مثل رای اون بنده خدا که نتیجه یه جوری شد انگار اونام که تو قنداق بودن رای دادن ااا 24 ملیون.۸ملیون.۴ملیون.دوتام ۳ملیونی یدونه ۲ملیون حالا ببین جمعش چقدر میشه اا . خدایا توبه .(:
23:48  1394/07/05
پاسخ دادن
کاربر: oMIID
0

آدم های بی لیاقت...
مثلا نماینده مردم هستن...
اون ۸۰ هزار نفر کارگر شاید در کیفیت قطعات بی تقصیر باشن ولی در مونتاژ ضعیف و ناقص قطعا مقصرن ، وقتی ذره ای دلسوزی ندارن و پیش خودن فکر نمیکنن این ماشین قراره زیرپای افراد پایینتر از سطح متوسط جامعه قرار بگیره و طرف با هزارتا وام و قرض اومده پول جور کرده و با هزار امید و آرزو میخواد این ماشینو بخره، حالا که قطعاتش آشغاله،حداقل بذار من خوب مونتاژش کنم تا یه دلخوشی داشته باشه....پس حقشونه که بیکار بشن و تا الانم حقوق مفت میگرفتن و بیت المال رو اصراف میکردن.
گناه کارگرهای بی وجدان کمتر از مدیرانشون نیست!(البته یه عده قلیلی کارگر خوب هم وجود داره که متاسفانه پا سوز همکاراشون میشن)
21:22  1394/07/05
پاسخ دادن
علیرضا
24

همین طرح های مسخره اینا است که بازار رقابتی رو از مملکت گرفتن
13:23  1394/07/05
پاسخ دادن
آریا بهمن
34

این خانه ی مردم نیست، خانه ی دشمن مردمه. به زودی حساب شماها رو هم کف دستتون میذارن. طبق گفته ی دولت، بیشتر از کشته شدگان جنگ تحمیلی دهه ی 60، این دو خودرو ساز در سال اخیر، کشته داده‌اند. چطور شما که خودتونو نماینده ی ملت میدونین، از این آمار خبر ندارین
03:13  1394/07/05
پاسخ دادن
مرتضی
28

با خوندن مطالب دوستان یه سوال برام پیش اومده ...
این بیست وچندی نماینده مجلس که طرح رو امضا کردن ....
خودشون چه خودرویی سوار میشن ؟؟؟؟؟!!!!!
00:17  1394/07/05
پاسخ دادن
میلاد
40

انهایی که فک میکنن کمپین شکست خورده باید بگم که خیر تازه داره جون میگره و این تعرفه هزار درصدی و ... و... نفسهای عمیقه آخرشونه,اون دسته عزیزی که گفت از اولش معلوم بود کمپین شکست میخوره, میخوام بدونه که این ها همش از اثرات قویه کمپینه نه شکستش.
21:27  1394/07/04
پاسخ دادن
امیرحسین
0

دوستان محترم سال 92 رو مثال میزنند که ماشین ها فروش بالایی داشت و صدای مردم در نیامده.ذکر چند نکته ضروری هست:
1-اینکه سال 91 صدای مردم در نیامده دلیلی بر این نیست که هیچگاه نباید اعتراض کنند
2- سال 91 بیشتر دلالان و سوداگران بودن که ماشین میخریدند و نه مردم عادی و مهم تر اینکه سال 91 اوضاع اقتصادی نرمال نبود
3- نکته مهم تر اینست که حالا درهای کشور باز شده و روابط اقتصادی و سیاسی با کشورهای اروپایی برقرار شده بنابراین مردم خواستار کاهش تعرفه واردات و کاهش قیمت داخلی هستند
4- آقا جان،یک کلام ختم کلام،ما خسته شدیم و دلیلی برای خرید ماشین نمیبینیم. ماشین قدیمی رو بفروشیم و یک آشغال گرونتر بخریم؟؟؟؟
21:11  1394/07/04
پاسخ دادن
نیما
0

یعنی دیگه به رگم زد مرگ بر خودروسازان کشور و حامیان آن تف تو روتون ای نماینده های بی عرضه ی آشغال واقعا از شما بی غیرتتر ندیده بودم پست فطرتها هی لج کنین ماهم کشش میدیم.
18:53  1394/07/04
پاسخ دادن
رضا
64

این دار و دسته همه شون را باید از کشور بیرون کرد.
اینا خائن به ملت هستن.
اینها از بیت المال حقوق میگیرن و به صاحب بیت المال دهن کجی میکنن.
اینها باید برن . مرگ بر خائن به ملت . مرگ بر دار ودسته دزدها و حامیان اونها.
16:29  1394/07/04
پاسخ دادن
سعید
13

دالتونا رو میگی
10:34  1394/07/05

مجلسی
0

با سلام
مگه مملکته ما رهبر ندارد که اینها هرچی میخوان انجام میدن و حرف میزنند؟
چرا این نماینده ها روی مرز خودشون راه نمیرن؟
چرا این نماینده ها در کنار مردم نیستند؟
خدایا روز رای گیری چکار کنیم؟ به کدوم وظیفه ملی و دینی خود عمل کنیم؟
به اینها رای بدیم؟ واقعا رای بدیم؟؟؟
15:52  1394/07/04
پاسخ دادن
میلاد
0

ما خریم....
تا دولا شدیم سوارمان میشوند.
تا انتخاباتها و راهپیماییها شلوغه سوارمان میشوند.
وضعیت بسیار بسیار وخیم تر از حکومت طاغوتیه که خودشون میگن.
ولی من همچنان نمیخرم.
آرزو میکنم تمام مسیولین ایران و دولتزنان به درک واصل شوند.
15:42  1394/07/04
پاسخ دادن
حمید
0

اگه این طرح تصویب بشه عمرا این دوره تو انتخابات نماینده های مجلس شرکت کنم ! از همون اول میدونستم اینا نماینده های منافع خودشون و پولدارا هستن نه نماینده مردم
14:47  1394/07/04
پاسخ دادن
سام
0

به چند دلیل میگم این کمپین تحریم خودرو به جایی نمیرسه:

1. ملتی که الان خودرو داخلی را تحریم کرده اند..در سال92 زمانی که مجلس طرح دو برابر شدن قیمت خودرو را تصویب کرد و بلافاصله در سایتها درج شد کجا بودند؟؟؟

اتفاقن در همان سال 92 خودروهای داخلی کیفیت کمتری نسبتبه خودروهای کنونی داشتند و اتفاقن خودروسازها بیشترین فروش را در همان سال داشتند.

2. حتی اگر کمپین نتیجه بدهد و قیمتها نصف شود ..اکثر ملتی که در این دو سال خودروی صفر بی کیفیت و با قیمت گران خریدند..از نو کمپین جدید راه می اندازند تا حق خود را از خودروسازها بگیرند...و...
14:09  1394/07/04
پاسخ دادن
رضا
0

خوش به حال وارد کننده بنزو بی ام و.چه سودی کنه.کیه وارد کنندش
13:33  1394/07/04
پاسخ دادن
حامد
55

با این کار با یه تیر دو نشون میزنن:
اول قیمت ماشینای خارجی خودشون و اقازاده هاشون یک شبه چند برابر میشه
دوم شیرینی مخصوصی بابت این خوش خدمتی دریافت می کنن

ولی غافل از اینکه همون یه ذره رقابتی هم که وجود داشت از بین میره و با کمک مسئولین میتونیم از کره شمالی سبقت بگیریم
12:12  1394/07/04
پاسخ دادن
شهاب
49

این 80 هزار نفر بیکار نمیشوند مجلس نگران اینها نیست. نمایندگان محترم نگران جیبهایشان هستند که با تعطیلی فرغونسازان داخلی جیبشان خالی خواهد شد. جای تعجب و تاسف دارد در تمام دنیا تا مردم به یک مورد شدید اعتراض میکنند دولتمردان آنها فوری در جهت حل مشکل اقدام میکنند ولی در ایران دولتمردان ما بجای حل مشکل شمشیر را از رو بسته و به جنگ مردم و تهدید آنها آمده اند.
12:10  1394/07/04
پاسخ دادن
محسن
40

با اون قسمت حرفات که این نمایندگان رو "محترم" دونستی مخالفم. کجای این جماعت محترمن؟ اگه محترم بودن اینطوری ضد منافع جامعه قانون وضع نمیکردن تا خودشون نفع داشته باشن.
یه چیزی ما یاد گرفتیم به هر دزد و قالتاقی میگیم محترم. طرف دکل نفتی رو میپیچونه، میگن دکل دزد محترم! طرف اختلاس میکنه، میگن دزد محترم. پس انگار فقط ما مردم عادی نامحترم هستیم. حتی به شوخی هم این جماعت رو محترم خطاب نکن دوست گرامی.
16:35  1394/07/04

امیرحسین
54

برای این نمایندگان حضور در مجلس بعدی حکم شیشه عمر و آب حیات داره و برای انتخاب مجدد در مجلس هر کاری میکنند.بنابراین برای مقابله به مثل باید کمپین " نه به نمایندگان حامی خودروسازان " راه انداخت
مطمئن باشید اگر کمپین "نه به نمایندگان حامی خودروسازان " قدرتمند باشه و سروصدا راه بندازه فردا همین نمایندگان از تعرفه 10 درصدی میگن
بیکار نشستن در این زمان خیانت به کشور و منافع شهروندان عادی مثل ماست.باید تلاش و فعالیت مون رو بیشتر کنیم.
چسباندن پوستر رو شیشه ماشین شخصی مون کار کم هزینه ایست که میتونیم انجام بدیم
11:53  1394/07/04
پاسخ دادن
احمد
48

اگر نمایندگان نگران شغل کارگران بودند چرا در سالهای گذشته که صنایع کفش و نساجی و دیگر صنایع کوچک در اثر واردات کالای چینی تعطیل شدند
سکوت کرد.!!!
11:28  1394/07/04
پاسخ دادن
قباد
41

بیایید یک بار هم که شده کمپین رای ندادن به نمایینده های مجلس شورای اسلامی رو راه بیندازیم تا دیگه کسایی مثل نمایینده ارومیه بر علیه مردم لایحه ندن
11:18  1394/07/04
پاسخ دادن
زروان
35

این که تعرفه واردات هزار درصد افزایش پیدا کنه ,کجاش به معنیه حفظ و صیانت از حقوق مصرف کننده است . ایران گاری و سایپا الان که درمعرض خطر هستن واسه حقوق مصرف کننده تره ای خور نمی کنند وای به حال روزی که تعرفه واردات هزار درصد بشه و اینها خیالشون راحت باشه که مردم دستشون به جایی بند نیست و مجبورن ازشون خرید کنند
10:12  1394/07/04
پاسخ دادن
میلاد
13

خب بحث سر نفهم بودن تمامیه مسیولینه دیگه,
البته اینا همه برای غلبه به کمپینه ,ما دیگر نمیخریم,تعرفه رو ده میلیون برابر بکنن و قیمت فرغونهای داخلی رو هم ده میلیون برابر کنن,وقتی نخریم ,اب تو هاون کوبیدنه.
با این نفهم بازیاشون ملتو بیشتر عصبانی میکنن.
15:55  1394/07/04

طاهر
39

نماینده ما رو باش .....

مطمعن باشید با این کار مردم رو بیشتر به نخریدن
خودرو داخلی ترغیب میکنید.
09:13  1394/07/04
پاسخ دادن
Ttt
47

مجلسی که همیشه خانه دولت بوده، نه ملت و نمایندگانی که همیشه حامی دولت بودن، نه مردم...
لیاخوف حق داشت که مجلس و به توپ بسته بوده!
09:12  1394/07/04
پاسخ دادن
شهاب
36

دقیقاالان جای شخصی مثل لیاخوف روس خالی است و شدیدا احساس میشود
12:13  1394/07/04

مهدی
33

آفرین بر این غیور نمایندگان مجلس که اینقدر به فکر بیکاری و شکوفایی اقتصاد ملی هستند !!!

عوض اینکه از مردم حمایت کنند از خودرو سازان بی کیفیت حمایت می کنند ...
09:09  1394/07/04
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
اهواز 80 نظر
+Tiggo 8 e 10 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
لل : خیلی زحمت نکش هنوپیگیری کردی چیزی به اسم روزکاری اصلا نداریم سرتحویل 90 روزبه بعد سود تاخییرمیخوره جمعه و غیرتعطیل واین حرفا نداریم شرکت همه روزه وسه شیفت کارمیکنه من ده ساله کارم اینه
ویسی : درجواب تصویری پیامک تبدیل برام اومد رفتم طلا فروختم وام ۲۳درصد گرفتم بعد که رفتم نمایندگی گفت اختیاری هست میتونی منتظر سورن دوگانه خودت باشی وام ۲۳درصدگرفتم الان باید باخودش وام وپس بدم بعد چهارتا بیهوده مثل شما تواین مملکت باشه کافیه
Karimi : مخاطب ز.پیش فروش شهریور ...موعد تحویل تیر ماه فاکتور شدین؟؟.
Neda : من j4 مشکی ۱۷ اردیبهشت ثبت نام کردم.۲ تیر شماره شاسی خورد.۴ تیر بیمه ثالث و بدنه صادر شد.الان مرحله صدور بیمه زرده
Mch : با کلی پیگیری از سایپا به من گفتن از اول فروردین تا آخر خرداد 59روز کاری می‌باشد تحویل 90 روزه فکر کنم وسط مرداد بشه خدا رحم کنه منم ماشین ندارم
Karimi : سلام .بله تحویل تیر هستم قبلن ۸ تیر بود ولی الان نوشته ۳۱ تیر ماه .تکمیل وج هم ۱۰ خردادم
سعید : سلام،شماره شاسی یا vin هم باشه کفایت میکنه ولی تا میان تحویل بده دو سه ماه از بیمه میگذره الکی بعدم اگه توجه گرده باشین داخل پیامکی که برای بیمه شدن میفرسته میزنه خودروی شما اقساطی بیمه شد،یعنی این اوج بدجنسی و بهره وری کرمان موتور رو میرسونه که پول بیمه رو نقد از من و شما میگیره و بعد خودش قسطی ماشین رو بیمه میکنه
حمید : سلام ببخشید سود تاخیر رو چه مدت بعد فاکتور شدن واریز می کنند؟
بهمن هاهی دوگانه : سلام هشتم تکمیل وجه هفرهم سخا سی ویکم فاکتور
رامین s3 : دوستان کسی میدونه چرا تو لیست کار کرد های کرمان موتور اول بیمه هست بعد پلاک؟مگه نه تو بیمه باید پلاک ماشین مشخص باشه..وقتی پلاک تخصیص داده نشده چجوری بیمه میکنن؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شاپور : پاسخ به کاربر مری . با سلام. متاسفانه جوابتون بله هست. به ثبت نام های بعد از عید که قیمت علی الحساب بوده افزایش قیمت باید پرداخت بشه .
رانا تکمیل وجه 14بهمن : آخرتی هم هست خدارو شکر .هر چی که این دنیا ما رو منتظر گذاشتن اون دنیا جواب میدن فقط این فکر باعث می شه بتونم منتظر باشم.شکایتمو پیش خدا بردم از دست مسئولین ایران خودرو
65 : کارت قبل از ماشین بدستت میرسه سندم حدودا یه ده روزی بعد از تحویل ماشین با پست میاد دم در
207دستی شهریور : توی کاستومر 11شهریور و قرارداد31شهریور
دنا پاییز 403 : سلام دوستان دعوت نامه پیش فروش دنا 6 دنده تحویل پاییز رو اگر واریز نکنیم مجدد دعوت نامه فروش فوری میاد یا خیر ممنون اگه جواب بدید
دنا پلاس تابستان 1403 : طبق اخبار موثق هیچ افزایش قیمتی در کارنیست. بدلیل افزایش قیمت بی رویه تا الان خودرو سازان از زیان که خودشان به دروغ می گفتند،خارح شدند و مجوز هیچ افزایش قیمتی حداقل تا 1 سال آینده داده نمی شود.
دی ماهی منتظر : ما دی ماهیا هنوز بحقمون نرسیدیم
مری : ایا به ثبت نام خرداد ماه افزایش قیمت میخوره؟
معین : جلو بالای منی فولد دود با آیینه پیدا است.
دوگانه اسفددددد : از مدیرپیج خواهش میکنم میخام پیامهای منو حذف نکن