برچسب :: تعرفه

افزایش 1000 درصدی تعرفه خودرو وارداتی




یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تهیه طرحی دو فوریتی برای افزایش تعرفه واردات خودرو تا 1000 درصد خبر داد و گفت که این طرح فردا تقدیم هیأت رئیسه می‌شود.

[1394/06/31 10:10]

بالا بردن تعرفه واردات خودرو راه چاره نیست




عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: نمایندگان مجلس به جای ارائه طرح برای افزایش تعرفه واردات خودرو طرحی برای اصلاح صنعت خودروی داخلی ارائه کنند.

[1394/07/08 18:00]

بررسی پیشنهاد تعرفه ای گمرک




دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه هفته گذشته شورای سیاست‌گذاری خودرو، مبنی بر تشکیل کمیته 5نفره به‌منظور بررسی نرخ تعرفه واردات خودرو و قطعه در حالی صادر شده است که چندی پیش رئیس گمرک جمهوری اسلامی ایران طی نامه‏‏ای طرح تازه خود برای تعرفه واردات خودرو به کشور را به وزارت صنعت ارائه کرده بود؛ موضوعی که گمانه‏زنی درباره افزایش تعرفه را بر سر زبان‏ها انداخت.

[1394/07/19 14:00]

تعرفه واردات بیشتر برای خودروهای پرقدرت‎ و گران‌




دیگر ممنوعیت واردات خودرو برداشته خواهد شد و به جای آن از تعرفه‌های بالاتر برای خودروهای پرقدرت‌تر وگران‌تر استفاده می‌شود. متن کامل خبر ...

[1394/08/03 11:00]

تعرفه جدید واردات خودرو سواری به کشور




تعرفه جدید واردات خودرو انواع سواری بنزینی، دیزلی و هیبریدی از تاریخ 1 مردادماه 1403 به شرح جدول پیوست قابل اجرا می باشد.

[1403/04/31 15:00]

پیشنهاد تعرفه ۴۰ درصدی واردات خودرو




عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان گفت: پیشنهاد قطعه‌سازان این است که برای خودروهای ۱۵۰۰ سی‌سی تعرفه ۴۰ درصدی در نظر گرفته شود و به ازای هر ۵۰۰ سی‌سی تعرفه واردات خودرو ۱۰ درصد افزایش پیدا کند.

[1392/12/07 10:00]

احتمال کاهش قیمت خودروهای وارداتی




یک کارشناس صنعت خودرو گفت: کاهش تعرفه واردات خودرو در سال آینده قیمت خودروهای وارداتی در بازار ایران را کاهش خواهد داد.

[1392/11/23 9:41]

سال سخت دولت در تعیین تعرفه واردات




دولت یازدهم در شرایطی در تدارک تدوین بودجه سال آینده است که باید تصمیمات مهم و تعیین‌کننده‌ای در حوزه تعیین تعرفه واردات خودرو اتخاذ کند. به‌نظر می‌رسد که امسال سال سختی برای تصمیم‌سازان باشد؛ چراکه در حال حاضر دولت از یک سو تحت فشار مخالفان ورود کالاهای لوکس از جمله خودرو به کشور قرار دارد و از سوی دیگر نمی‌تواند از درآمد مالیاتی خود بابت واردات خودرو چشم پوشی کند.

[1394/06/24 11:00]

واکنش‌ها به طرح افزایش تعرفه واردات خودرو




"مشکل خودروسازی سوءمدیریت است نه واردات"، "افزایش تعرفه واردات خودرو باعث تنبل‌تر شدن خودروسازان می‌شود"، "به جای افزایش تعرفه واردات، خودروسازی اصلاح شود" و نظایر اینها چکیده واکنش‌های برخی کارشناسان به طرح افزایش تعرفه واردات خودرو است.

[1394/07/12 13:00]

اصلاح تعرفه خودرو به جای قیمت‌گذاری دولتی




به گزارش اقتصادنیوز، شورای رقابت در حالی بر اساس قانون اصل44 تشکیل شده که وظیفه دارد فضای رقابتی را در اقتصاد ایران به وجود آورد اما عملکرد این شورا از بدو تاسیس تا کنون نشان می‌دهد که قیمت‌گذاری خودرو و حواشی آن بخش زیادی از وقت و توان کارشناسی این شورا را به خود اختصاص داده است. بر اساس این گزارش با توجه به اینکه در بیشتر اقتصادهای دنیا سیاست‌های تنظیم بازار از طریق قیمت‌گذاری دستوری جواب نداده است پیشنهاد می‌شود شورای رقابت نیز دست از قیمت‌گذاری انواع خودروهای داخلی بردارد و به عنوان نهاد ناظر بر رقابتی شدن اقتصاد ایران، از ابزار تعرفه برای رقابتی کردن بازار خودرو استفاده کند. یافته‌های اقتصادنیوز و نظرخواهی از برخی اقتصاددانان نشان می‌دهد که شرط کارآمدی شورای رقابت در اقتصاد ایران آن است که این شورا به وظایف اصلی خود بازگردد و از اقداماتی نظیر دخالت در امور داخلی بنگاه‌ها و سایر نهادهای موظف جلوگیری به عمل آورد. در این میان، شورای رقابت بهتر است تا به جای مجادله با خودروسازان و وزارت صنعت، معدن و تجارت، از سیاستگذاران اقتصادی کشور بخواهد تا تعرفه واردات خودرو را به گونه‌ای تنظیم کنند که از یک سو خللی در رقابتی شدن صنعت خودرو به وجود نیاورد و از سوی دیگر منافع ملی حاصل از فعالیت خودروسازان با ورود خودروهای غیر رقابتی و دمپینگ تلف نشود. به نظر می‌رسد بکارگیری ابزار تعرفه به جای دخالت در قیمت‌گذاری خودرو می‌تواند این صنعت را رقابت‌پذیرتر کرده و قیمت و کیفیت آن را مناسب کند.

[1395/04/05 10:00]

دلایل افزایش تعرفه واردات خودرو به مجلس می رود




ولی ملکی- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار از برگزاری جلسه مشترک با دو نماینده وزارت صنعت معدن و تجارت خبرداد و اظهار کرد: روز گذشته جلسه ای ما بین بنده و آقای فولادگر(عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی) با آقایان مجتبی خسرو تاج و محسن صالحی نیا، حول رسیدگی به تعرفه واردات خودروهای هیبرید برگزار شد.

[1396/11/03 17:00]

خودروهای داخلی ، ترس آزادسازی قیمت




آزادسازی بخش‌های مختلف اقتصاد ایران در حالی در دستور کار دولت قرار گرفته، که هنوز چتر حمایتی سیاست‌گذاران روی این صنعت قرار دارد و دو خودروساز بزرگ کشور به برکت تعرفه‌های بالا و بهره‌بردن از تسهیلات بانکی، به حیات خود ادامه می‌دهند.

[1395/06/25 14:00]

رفع محدودیت‌های واردات با هدف صادرات




صادرات غیرنفتی همواره از مهم‌ترین مسائل موردنظر دست‌اندرکاران و سیاست‌گذاران اقتصادی و بازرگانی کشور بوده و توجه خاص در برنامه‌های اول و دوم و سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی کشور را معطوف به خود کرده است.

[1395/08/01 15:00]

ترفند جدید تاکسی‌های اینترنتی برای گران کردن کرایه ها




صاحبان پلتفرم‌های حمل‌ونقل اینترنتی برخلاف وعده قبلی خود و تکذیب هرگونه افزایش قیمت تاکسی‌های اینترنتی، اما از ترفندهای جدید برای افزایش قیمت (قیمت‌گذاری مسیر) استفاده می‌کنند و کاربران این پلتفرم‌ها از افزایش شدید نرخ خبر می‌دهند.

[1401/03/11 11:00]

تعرفه جدید واردات خودرو اعلام شد




همان‌طور که می‌دانید موضوع واردات خودرو به کشور چندین ماه است مطرح شده و علیرغم وعده‌های گوناگون تاکنون تنها چند ده دستگاه از محصولات کیا و هیوندای در گمرکات کشور رؤیت شده‌اند. اگرچه واردات انبوه خودروهای اقتصادی و باکیفیت قابل‌قبول به کشور می‌تواند تا حدودی پاسخگوی نیازهای مشتریان باشد

[1401/11/08 10:00]

مجلس به دنبال لغو افزایش تعرفه‌ واردات خودرو




رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اعلام کرد مجلس از احتمال لغو تعرفه‌های جدید واردات خودروهای خارجی خبر داد. بهرام پارسایی، رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، از تلاش نمایندگان برای تهیه طرحی دو فوریتی در راستای لغو مصوبه اخیر دولت در زمینه واردات خودرو و افزایش تعرفه خودروهای وارداتی خبر داد. وی در این باره اعلام کرد:

[1396/10/18 9:30]

احتمال اصلاح تعرفه واردات خودروهای هیبریدی




ولی ملکی در خصوص کاهش تعرفه واردات خودرو توسط مجلس شورای اسلامی، اظهارداشت: اخیرا با اعمال ماده 236 قانون آیین‏ نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و امضای 18 نفر از نمایندگان درخواست از نمایندگان موضوع کاهش تعرفه واردات خودرو به هیات رییسه مجلس ارائه شد و سپس هیات رییسه آن را به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع داد.

[1396/11/08 10:00]

تعرفه‌های واردات خودرو از 5 الی 55 درصد




مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت از کاهش طبقات تعرفه‌ای در سال آینده خبر داد و گفت: طبق مصوبه هیات دولت سال ۹۵ هشت طبقه تعرفه‌ای خواهیم داشت.

[1394/12/24 14:00]

شرایط جدید واردات خودرو برای سال 96 منتشر شد




مرکز واردات و امورمناطق آزاد و ویژه گمرک در بخشنامه ای به گمرکات سراسر کشور اعلام کرد: در سال 1396 نیز همچنان ثبت سفارش و ورود خودروهای سواری با حجم موتور بیش از 2500CC به کشور مجاز نمی باشد.

[1396/01/14 15:00]

طرح دو فوریت لغو افزایش تعرفه واردات خودرو




یک عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی خواستار اصلاح مصوبه اخیر هیات دولت درباره افزایش عوارض واردات خودرو شد و گفت: در صورت عدم اصلاح این مصوبه، نمایندگان در اولین فرصت با ارائه طرح فوریتی مانع اجرای آن خواهند شد. بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پرونده‌ای در کمیسیون اصل ۹۰ درباره موضوع واردات خودرو و همچنین صنعت خودروسازی داخلی در جریان است و هفته گذشته ما جلسه‌ای با مسئولین مربوطه و وزیر صنعت در این باره داشتیم.

[1396/10/18 13:00]

تغییر تعرفه واردات خودرو در انتظار تصمیم مجلس




میثم رضایی رئیس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو با اشاره به تعیین تکلیف خودروهای در گمرک مانده، گفت: دستور وزیر صنعت در خصوص تعیین تکلیف خودروهای در گمرک مانده بدون شک موجب افزایش میزان عرضه به بازار و همچنین اصلاح قیمتی خواهد شد.

[1396/11/07 15:00]

افزایش تعرفه واردات خودرو لغو شد




گویا جنجال در مورد قانون واردات خودرو تمامی ندارد اما اینبار خبر منتشر شده در این زمینه می تواند به نفع مصرف کنندگان تمام شود.

[1396/11/18 18:00]

217 نماینده مجلس در مقابل مافیای خودرو؛ طرح دو فوریتی برای کاهش تعرفه های گمرکی




وضعیت صنعت خودرو سرانجام صدای نمایندگان مجلس را در آورده است، بهرام پارسایی به عنوان نماینده پگیری کننده پرونده افزایش تعرفه خودروهای وارداتی می گوید؛ دولت امسال تعرفه واردات خودرو را بین ۱۵ تا ۶۱ درصد افزایش داده و هیچ دلیل منطقی پشت این افزایش تعرفه وجود نداشت که در نهایت قرار است مردم هزینه آن را پرداخت کنند، لذا بر اساس این افزایش تعرفه و پرونده ای که در کمیسیون اصل ۹۰ وجود دارد به این نتیجه رسیدیم که طرحی ارائه شود تا قانون در این باره وضع شود.

[1396/11/24 16:00]

هدف از افزایش تعرفه واردات خودرو چیست؟




افزایش تعرفه واردات خودرو همچنان در مرکز مناقشه؛ مخالفان آن را نتیجه لابی خودروسازان داخلی می دانند، موافقان اما آن را سیاستی برای مدیریت واردات و حمایت از تولید داخل.

[1396/12/03 11:00]

هشدار قوه قضائیه به دولت در ماجرای تعرفه واردات خودرو




قوه قضائیه نسبت به اجرا نشدن رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر کاهش تعرفه‌ی واردات خودرو هشدار داد. این نهاد، با ورود سازمان بازرسی کل کشور خواستار بررسی دلایل توقف ثبت‌ سفارش از سوی وزارت صنعت شد.

[1396/12/09 10:00]

طرح کاهش تعرفه واردات خودرو تقدیم هیئت‌ رئیسه مجلس شد




طرحی دوفوریتی شامل مواردی چون کاهش تعرفه تعرفه واردات خودرو، کاهش سالانه‌ی تعرفه، حذف عوارض واردات خودروهای هیبریدی و کم‌مصرف با استاندارد بالا، به امضای ۲۱۷ نماینده رسیده است.

[1396/12/14 8:00]

بازگشت تعرفه‌ واردات خودرو به حالت قبل حتما اجرا می‌شود




نایب رئیس انجمن واردکنندگان خودرو گفت: در جلسه دیروز کمیسیون اصل 90 مجلس بر لزوم واردات خودرو با تعرفه های قبلی تاکید و عنوان شد که عمل نکردن به حکم دیوان عدالت اداری مشمول مجازات قانونی خواهد شد.

[1396/12/23 13:00]

احتمال تصویب کاهش تعرفه‌ واردات خودرو در هفته آینده




عضو کمیسیون صنایع مجلس با ابراز امیدواری نسبت به تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو در مجلس، گفت: این طرح هفته آینده در دستور کار مجلس قرار دارد.

[1397/02/30 11:00]

ترکیه رکورد دار تعرفه واردات خودرو جهان شد؛ افزایش درآمد مالیاتی به بهانه حمایت از تولید




ترکیه یکی از قطب‌های اصلی مونتاژ خودرو در منطقه به شمار می‌رود. این کشور میزبان کارخانه‌های بزرگی از برندهای مطرح دنیا بوده و کمپانی‌هایی چون فورد، فیات، تویوتا، هوندا، هیوندای و رنو محصولات خود را در خاک آن تولید می‌کنند.

[1399/06/15 11:00]

عضو شورای رقابت: احتمال کاهش تعرفه واردات خودرو پس از رفع تحریم‌ها وجود دارد




بدون شک صنعت خودرو انحصاری است؛ این صنعت دولتی نیاز به رقابت ندارد چرا که بازار آن تضمین شده است؛ اگر خودروسازان چنین موقعیتی را نداشتند یقیناً محصولات جدید و به روز وارد بازار خودرو می‌شد.

[1400/02/27 13:00]

تعرفه واردات خودرو برای سال آینده، 40 تا 75 درصد




معاون وزیر صمت گفت: تعرفه واردات خودرو برای سال آینده فعلا تغییری ندارد و بر اساس همان تعرفه های قبلی است. تعرفه از ۴۰ درصد آغاز و تا مرز ۷۵ درصد بر اساس حجم موتور خودرو اعمال می شود.

[1400/12/18 11:00]

تعرفه واردات خودرو در سال ۱۴۰۱ به نفع خودروهای هیبریدی و برقی اعلام شد




بر اساس آخرین مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مجوز واردات ۷۰ هزار خودرو سواری که پیش از این حذف شده بود، با توجه به پیشنهاد یکی از نمایندگان و تصویب کمیسیون تلفیق به بودجه سال جاری اضافه شده اما تعرفه واردات در سال 1401 چه مقدار خواهد بود؟

[1400/12/28 13:00]

تعرفه واردات خودروهای اقتصادی نزدیک صفر باشد




سیدجواد حسینی کیا درباره ضرورت تامین خودروهای اقتصادی موردنیاز مردم، گفت: نیاز کنونی بازار، تولید خودروهای اقتصادی است تا عامه مردم توانایی خرید آن را داشته باشند بنابراین وزارت صمت باید علاوه براینکه خودروسازان را ملزم به تولید این خودروها کند، در حوزه واردات نیز توجه ویژه‌ای به خودروهای اقتصادی داشته باشد.

[1401/06/27 13:00]

تعرفه واردات خودرو سالانه کاهش یابد




علی اصغر عنابستانی درباره صنعت خودروسازی، گفت: صنعت خودروسازی به پاشنه آشیل اعتماد مردم به توانمندی‌های خودشان تبدیل شده است؛ مردم می‌پرسند، چرا در حوزه صنایع موشکی، نانو، پزشکی و... به پیشرفت‌های چشم‌گیر جهانی دست یافته‌ایم اما در صنعت خودروسازی کشور این گونه هستیم؟

[1401/07/09 10:00]

تعرفه واردات خودرو برای سال 1402 اعلام شد




جزئیات کامل تعرفه واردات خودروها در سال جاری مشخص و اعلام شده که بر اساس آن سودهای بازرگانی برای واردات خودروها 5 تا 80 درصد بیشتر شده است.

[1402/03/24 14:00]

کاهش تعرفه واردات خودرو




برای رقابتی شدن بازار خودروی ایران و خروج از انحصار، تعرفه واردات خودرو باید کاهش می‌یافت. بازار خودروی ایران هم‌اکنون در اختیار دو شرکت ایران خودرو و سایپا و تعدادی خودروساز و واردکننده خودرو است.

[1394/12/01 10:00]

تجدیدنظر در تعرفه واردات خودرو




نمایشگاه صنعت خودرو کشور روز گذشته در حالی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و 311 میهمان خارجی در قالب 121 شرکت خودروساز بین‌المللی گشایش یافت که نعمت‌زاده در این مراسم از بررسی تعرفه واردات خودرو طی یکی دو هفته آینده در هیات دولت خبر داد.

[1394/12/10 10:00]

تعرفه واقعی واردات خودرو چند درصد است؟




عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: تعرفه واقعی واردات خودرو به کشور نه 40 درصد بلکه بیش از 100 درصد است. علی خاکساری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با تعرفه 40 درصدی یک خودروی 20 هزار دلاری باید با قیمت حدود 30 هزار دلار در بازار ایران عرضه شود.

[1395/01/17 13:00]

هزینه واردات خودروهای سواری چگونه محاسبه می‌شود؟




گمرک جمهوری اسلامی ایران نحوه محاسبه هزینه واردات خودروهای سواری را منتشر کرد. در حال حاضر خودروهای سال ساخت 2017 و 2016 به شرط نو بودن قابل ترخیص هستند.

[1396/02/10 13:00]

تعرفه ۱۳۰ درصدی برای خودروهای بالای ۴۰ هزار دلار در گمرک مانده




افزایش تعرفه خودروهای هیبرید، در دی ماه امسال از سوی هیات دولت با انتقادات شدیدی روبه روشد و از این رو حسن روحانی، رییس جمهوری قول داد که در تعرفه این خودروها بازنگری شود. براساس آخرین مصوبه هیات دولت تعرفه هیبرید ها یک شبه از ۵ درصد به ۲۵ و ۴۵ درصد افزایش پیدا کرد اما پس از قول روحانی، وزارت صنعت طرحی را برای کاهش تعرفه خودروهای هیبرید ارائه کرد.

[1396/11/24 10:00]

تعرفه واردات لاستیک کاهش یافت؛ اقدامی مثبت در جهت آرامش بازار




در طول سالیان اخیر، بازار لاستیک ایران شرایط ناهنجاری را تجربه کرده است. این شرایط در سال 1402 به بدترین وضعیت خود رسید. دولت نیز با یک اقدام فوری، تصمیم گرفت تعرفه واردات لاستیک را تا پایان سال 1402 کاهش دهد.

[1402/08/04 10:00]

مصرف‌کنندگان خودرو باختند




عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: برنده تثبیت و بالا ماندن تعرفه واردات خودرو، دولت و خودروسازان و بازنده آن، مصرف‌کنندگان هستند. "امرالله امینی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: در گذشته قرار بر این بود که تعرفه‌ای برای واردات خودرو وضع شده و پس از آن سال به سال تعرفه کاهش یافته و به صفر برسد. این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: برخی مسئولان در سخنرانی‌های خود می‌گویند که صنعت خودرو باید رقابت‌پذیر شده، کیفیت این محصولات افزایش یابد. وی با بیان اینکه برای رقابت‌پذیر شدن صنعت خودرو تعرفه واردات این محصول باید کاهش یابد، خاطرنشان کرد: با این حال در عمل آنچه اتفاق می‌افتد، بالا ماندن تعرفه واردات خودرو است. عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: به نظر می‌رسد که با توجه به کاهش قیمت نفت، دولت تمایل نداشته درآمدهایش از ناحیه واردات خودرو کاهش یابد بنابراین تعرفه را کاهش نداده‌اند. امینی خاطرنشان کرد: این در حالی است که چنین اقداماتی برخلاف تمام وعده‌های داده شده از سوی وزارت صنعت برای ارتقای کیفیت خودروهای داخلی و رقابت‌پذیر شدن این صنعت است. به گزارش ایسنا، اخیرا اعلام شد که تعرفه واردات خودرو برای سال آینده تثبیت شده و تغییری نسبت به سال جاری نخواهد داشت. تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور 1500 تا 2000 سی‌سی معادل 40 درصد و تعرفه واردات خودروها با حجم موتور 2000 تا 2500 سی‌سی معادل 55 درصد است.

[1394/12/02 13:00]

افزایش هزار درصدی تعرفه‌ واردات خودروهای هیبریدی




براساس دستورالعمل جدید، علاوه بر خودروهای بنزینی که مشمول افزایش ۱۵ تا ۴۰ درصدی تعرفه‌ی گمرک شدند؛ خودروهای هیبریدی نیز با عوارض گمرکی جدید و ۱۱ برابر بیشتر از قبل، وارد ایران خواهند شد. درحالی‌که همه مسئولان و دست‌اندرکاران از تلاش خود برای بهبود وضعیت آلودگی هوا در کلان‌شهرهای کشور سخن به میان می‌آورند؛ اما تصمیمات دولت و به‌خصوص وزارت صنعت معدن و تجارت با این سخنان و ادعاها هیچ‌گونه سنخیتی ندارد. کافی است بدانید که بر اساس دستورالعمل جدید واردات خودروهای خارجی، تعرفه‌ی واردات خودروهای هیبریدی ۱۱ برابر یا به عبارتی ۱۰۰۰ درصد افزایش یافته است.

[1396/10/13 9:00]

تعرفه واردات خودرو تعیین شد




معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته در حالی از انتشار کتاب مقررات واردات و صادرات سال 93 از سوی سازمان توسعه تجارت ایران خبرداد که در کتاب مذکور خودروهای بنزین سوز با حجم موتور 2000 تا 2500 سی‌سی نیز ردیف تعرفه ای پیدا کردند.

[1393/01/18 10:00]

کاهش تعرفه واردات خودرو‌های کم‌مصرف




به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم، حال آنکه هنوز خبری از تعرفه واردات خودرو نیست.

[1392/12/14 10:00]

خودروهای چینی 3 میلیون تومان گران خواهند شد




مدیر فروش یکی از شرکت های عرضه کننده خودروهای چینی مدعی شد که از ماه آینده قیمت خودروهایشان 3 میلیون تومان گرانتر می شود. این مقام مسول در گفت و گو با "ایران آنلاین" افزود:یک ماه پیش قیمت خودروها را بین 2 تا 2.5 میلیون تومان گران کردیم،حال با توافقی که صورت گرفته است می خواهیم قیمت خودروهای بالای 60 میلیون تومان خود را تا 3 میلیون تومان گران کنیم.

[1396/10/06 8:30]

تعرفه واردات خودرو مشخص شد




کمیسیون زیربنایی دولت، تعرفه‌های پیشنهادی واردات خودرو را اعلام کرد. بر این اساس خودروهای با حجم پیشرانه کمتر از ۳ لیتر و حداکثر ارزش گمرکی ۴۰ هزار دلار، با محدوده تعرفه‌ی ۵۵ تا ۱۳۰ درصد وارد کشور خواهد شد. رضایی، رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو، ضمن اعلام نهایی شدن تعرفه واردات و ضوابط ثبت سفارش خودرو در دولت، از افزایش تعرفه‌ی واردات خودرو تا ۱۳۰ درصد خبر داد. وی در این زمینه اعلام کرد:

[1396/09/28 8:00]

با ابلاغ تعرفه‌های جدید، دقیقاً چه اتفاقی در بازار خودرو خواهد افتاد؟




خداحافظ پورشه! خداحافظ بی‌ام‌و! خداحافظ مرسدس‌بنز! این دقیقاً اتفاقی است که با تعرفه و قوانین جدید واردات خودرو خواهد افتاد. یادم می‌آید آذرماه سال 91 بود که در مقاله‌ای به چالش قانون 2500 سی‌سی پرداختم و اشاره کردم که این قانون هیچ دلیلی بر لوکس بودن و پرمصرف بودن یک خودرو نیست و در آن با یک جدول ساده نشان دادم که پژو پارس پرمصرف‌تر از پورشه باکستر است! از آن سال‌ به بعد رسانه‌های خودرویی متفاوتی با اشاره به این موضوع که حجم موتور نه تنها هیچ ربطی به لوکس بودن ندارد بلکه میزان مصرف یک پیشرانه نیز آنچنان ارتباطی به حجم موتور ندارد و بحث تکنولوژی‌های دیگری نیز در میان است. در هر صورت در این سال‌ها به عنوان یک رسانه خودرویی تلاش کردیم که بگوییم بجای استفاده از مبنای حجم موتور، یک تعرفه بر اساس قیمت خودرو قرار داده شود و حال پس از 6 ماه از بسته شدن یک شبه ثبت سفارش و بالا آمدن جان واردکنندگان و صعود پرشیب قیمت وارداتی‌ها، تعرفه‌های جدید ابلاغ شده و نه تنها خبری از حذف شدن حجم موتور در قوانین جدید نیست، بلکه یک سقف قیمتی نیز برای این خودروها اعلام شده که باید عرض خسته نباشید خدمت مسئولین داشته باشیم! در حقیقت تمام تلاش ما برای تغییر این جریان و قراردادن یک مبنای صحیح پنبه شد و اوضاع پیچیده‌تر نیز گشت!

[1396/10/11 13:00]

تعرفه جدید واردات خودرو رسما اعلام شد؛ افزایش تعرفه‌ها به 55 تا 95 درصد




تعرفه جدید واردات خودرو سرانجام به صورت رسمی اعلام شد. بر این اساس، تعرفه‌های خودرویی به 55 تا 95 درصد افزایش یافته و واردات خودروهای لوکس نیز ممنوع اعلام شده است. بر اساس جدیدترین اخبار منتشر شده، سرانجام تعرفه جدید واردات خودرو اعلام شد و تعرفه‌های انواع خودروهای وارداتی افزایش یافته است. از تیرماه امسال، سایت ثبت سفارش خودروهای وارداتی جدید توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت بسته شد و مشکلات بسیاری از جمله افزایش غیرمنطقی و حبابی قیمت خودروهای خارجی را در پی داشت.

[1396/10/07 16:00]

دو سناریو جدید برای تعرفه خودرو




با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال، بحث تعرفه واردات خودرو باز هم داغ شده و آن طور که خبر می‌رسد، در حال حاضر دو سناریو در این مورد از سوی گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح است.

[1394/09/26 12:00]

تعرفه واردات خودروهای 2000 تا 2500سی سی 15% افزایش یافت




بازار خودرو که از آغاز سال جدید به علت کاهش شدید سطح معاملات در رکود شدیدی فرو رفته سبب شد تا فروشندگان خودروهای وارداتی تخفیفاتی را برای مشتریان خود قائل شوند.

[1393/01/25 11:00]

تعرفه واردات خودروهای برقی و هیبریدی برداشته شد




رییس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: برای اولین بار تعرفه واردات خودروهای برقی و هیبریدی به منظور کاهش آلودگی هوا و ورود تکنولوژی‌های جدید برداشته شد.

[1393/02/15 9:30]

اعلام تعرفه‌های جدید تجارت در سال نو




رییس سازمان توسعه تجارت از اعلام تعرفه‌های جدید واردات و صادرات در سال نو خبر داد و گفت: در حال حاضر 35 شرکت مجوز واردات خودرو دارند و وارد‌کنندگانی که می‌توانند خدمات پس از فروش و گارانتی را ادامه دهند، می‌توانند در لیست وارد‌کنندگان رسمی خودرو قرار گیرند.

[1393/11/26 8:30]

ثبات قیمت در بازار خودروهای وارداتی-تعرفه واردات خودرو تغییر نکرد




سال گذشته در نامه‌ای رسمی از دولت خواستیم که ضوابط واردات خودرو از نظام تعرفه‌ای یکسان خارج شده و بر اساس ارزش واردات هر خودرو مالیات بر مصرف آن نیز گرفته شود، اما این درخواست هنوز مسکوت مانده و پاسخی در رابطه با آن دریافت نکرده‌ایم. نظر انجمن واردکنندگان خودرو این است که ممنوعیت ورود برای خودروها بر اساس حجم موتور، برداشته شود و هر واردکننده به ازای ارزش دلاری آن خودرو مالیات بر مصرف پرداخت کرده و آن را از مصرف‌کننده نهایی دریافت کند. احتشام‌زاد درباره وضعیت قیمت خودروهای وارداتی گفت: همواره دو عامل سبب تغییر قیمت خودروهای وارداتی بوده است که یکی از آنها نرخ تعرفه و دیگری نوسان‌های قیمت ارز دولتی و آزاد است.

[1395/02/26 11:00]

تعرفه واردات خودرو ثابت ماند




با مصوبه یکشنبه شب هیات دولت، تعرفه واردات خودرو برای سال 95 ثابت ماند و نسبت به تعرفه امسال، تغییر نکرد. آن‌طور که محمدرضا مودودی، مدیرکل سازمان توسعه تجارت عنوان کرده، دولت در جلسه یکشنبه شب خود یک‌سری مصوبات در مورد تعرفه واردات کالا طی سال 95 داشت و در این بین، برای تعرفه واردات خودرو نیز تصمیم‌گیری شد. به گفته وی، برای سال آینده، تعرفه واردات خودرو بدون تغییر نسبت به امسال، در بالاترین سطح تعرفه‌ها یعنی ۵۵ درصد خواهد بود. این به آن معناست که در سال 95 نیز تعرفه واردات برای خودروهای 1500 تا 2000 سی‌سی، 40 درصد و برای خودروهای بین 2000 تا 2500 سی‌سی نیز تعرفه 55 درصدی لحاظ خواهد شد. جلسه یکشنبه شب دولت اما یک مصوبه دیگر نیز داشته و آن تمدید ممنوعیت واردات خودروهای به اصطلاح لوکس است. آن طور که مدیرکل سازمان توسعه تجارت گفته، واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی در سال 95 نیز ممنوع بوده و واردکنندگان حق آوردن این محصولات را به کشور ندارند. با توجه به مصوبات موردنظر، قوانین تعرفه‌ای در بازار خودرو تمدید شده و هرآنچه امسال اجرا شده، در سال 95 نیز به اجرا در خواهد آمد.

[1394/11/27 11:00]

تعرفه واردات خودرو، درآمدزایی دولت است




تعرفه واردات خودرو بیشتر جنبه درآمدزایی برای دولت دارد و از این منظر باید تغییرات آن‌را بررسی کرد. اگر زمینه‌های بالندگی و رشد صنعت خودروی داخلی فراهم نباشد، وضع هرگونه تعرفه‌ای بر واردات خودرو به جای کمک به رشد این صنعت، باعث عقب‌ماندگی بیشتر آن خواهد شد.

[1394/09/09 14:00]

درصورت تخطی خودروسازان از دستورالعمل شورا، به موضوع تعرفه‌های وارداتی ورود می‌کنیم




عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای رقابت اظهار کرد: خودروسازان موظف به اجرای دستورالعمل شورای رقابت برای قیمت‌گذاری خودرو هستند و اگر از این دستورالعمل تخطی کنند، شورای رقابت برای رفع انحصار در خودرو، به موضوع تعرفه‌های وارداتی ورود می‌کند.

[1393/03/05 10:00]

واکنش خودروسازان به احتمال کاهش تعرفه




گروه خودرو - مراسم رونمایی از جدیدترین محصولات «گروه بهمن» روز گذشته در حالی برگزار شد که مدیرعامل این شرکت و همچنین مدیرعامل ایران‌خودرو خواستار افزایش یا حداقل تثبیت، تعرفه واردات خودرو شدند.

[1392/12/11 9:45]

دلیل گرانی خودروهای وارداتی




در خودروهای با حجم موتور تا ۲۰۰۰ سی‌سی معادل ۴۰ درصد و در خودروهای با حجم موتور ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی معادل ۵۵ درصد قیمت خودرو به عنوان تعرفه واردات پرداخت می‌شود.

[1395/04/26 14:00]

رشد تعرفه تاثیری بر قیمت خودروهای وارداتی نداشت




افزایش تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور 2001 تا 2500 سی‌سی تاثیری بر قیمت این محصولات در بازار نداشته است.

[1393/01/20 11:00]

شناور کردن تعرفه واردات خودرو فسادزاست




فربد زاوه به اقتصادنیوز گفت: در کشورهای شبیه ایران تعرفه شناور وجود ندارد و دولت ها یا نرخ ثابتی برای تعرفه در نظر می گیرند یا اینکه رقم ثابتی به مانند مناطق آزاد به ازای ورود هر دستگاه خودرو دریافت می‌کنند. او افزود: دسته‌بندی واردات خودرو بر مبنای مصرف سوخت، اقدامی منطقی‌تر به نظر می‌رسد و تغییر این رویه و شناور کردن آن سبب خواهد شد تا فساد در واردات خودرو شکل گرفته و افرادی وارد عرصه واردات خودرو شوند که خودروها را بدون خدمات پس از فروش و گارانتی به دست مشتریان برسانند. زاوه گفت: شناور کردن تعرفه سبب خواهد شد تا واردات خودروهای گران، ارزان تمام شود و خودروهای ارزان، گران‌تر از رقم فعلی به دست مشتریان برسد. زاوه با اشاره به مدل اقتصادی گمرک برای واردات خودرو افزود: در حال حاضر سیستم واردات خودرو به روش تعرفه ثابت برای ورود خودرو به کل کشور و نظام دریافت مبلغ ثابت برای ورود خودرو به مناطق آزاد عادت کرده که به هم زدن آن نه تنها مشکلی را از پیش پای واردات خودرو بر نمی دارد بلکه ممکن است مشکلات دیگری را اضافه کند.

[1395/02/28 11:00]

مقایسه تعرفه واردات خودرو در ایران و جهان




نقش صنعت خودروسازی در اقتصاد ملی و رشد رفاه عمومی، دولت ها را بر آن داشته تا به شیوه‌های گوناگون از صنایع خودروسازی خودشان حمایت کنند که یکی از راه‌های آن در قالب بستن مالیات و تعرفه به واردات خودرو و قطعات صورت می گیرد.

[1393/07/01 9:30]

درخواست برای آزادسازی قیمت خودرو




معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو خواستار آزادسازی قیمت خودرو شد.

[1392/11/24 11:30]

آیا امیدی برای کاهش تعرفه های واردات خودرو وجود دارد؟




واردکنندگان در شرایطی همچنان به‌دنبال تغییر ضوابط ابلاغی واردات خودرو هستند که مصوبه دولت، از سیاست‌های کلی نظام سرچشمه گرفته و بعید به‌نظر می‌رسد تغییر و تحولی قابل‌توجه در کلیات آن حاصل شود.البته تغییر در جزئیات ضوابط جدید واردات خودرو، منتفی نیست و این احتمال وجود دارد که با توجه به اعتراض واردکنندگان و بردن شکایت به مجلس شورای اسلامی، برخی بندهای ضوابط موردنظر تلطیف شده یا تغییر کند. اتفاقا همین چندی پیش، بهرام پارسایی رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل ۹۰ در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» از تهیه طرحی دو فوریتی از سوی تعدادی از نمایندگان برای لغو مصوبه افزایش تعرفه خودروهای وارداتی خبر داد. به گفته وی، « نمایندگان در حال تهیه طرحی دو فوریتی برای بررسی در صحن مجلس برای لغو مصوبه افزایش تعرفه واردات خودرو هستند؛ زیرا افزایش تعرفه هیچ توجیهی ندارد.» هرچند این طرح دو فوریتی هنوز به صحن علنی مجلس شورای اسلامی نرفته، با این حال گفته می‌شود طی هفته جاری راهی صحن خواهد شد تا نمایندگان رای خود را در مورد آن صادر کنند.

[1396/11/02 15:00]

کاهش تعرفه واردات خودروهای ارزان قیمت




اگر برنامه منسجمی برای ارتقای صنعت خودرو وجود داشت، بالا نگاه داشتن تعرفه واردات خودرو منطقی بود اما متاسفانه چنین برنامه‌ای وجود ندارد. وی با بیان اینکه باید شرایط برای رقابتی شدن بازار خودرو به ویژه در حوزه خودروهای ارزان قیمت فراهم شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر اکثریت مصرف‌کنندگان انتخابی جز خرید خودروهای داخلی ندارند.

[1394/11/24 12:00]

خودروسازان دولتی اجازه کاهش تعرفه واردات را نمی‌دهند!




در حاشیه نمایشگاه خودرو تهران 1401 که در مقایسه با دوره‌های قبل کم‌رمق برگزار شد، برخی از نمایندگان مجلس نیز حضور داشتند که در زمینه آزادسازی واردات خودرو فعالیت داشتند. یکی از نمایندگان سرشناس این حوزه، جلال رشیدی کوچی است که نمایندگی مردم مرودشت را بر عهده دارد و به سبب اظهارنظرهایش در زمینه واردات خودرو شناخته شده است. خودروبانک در حاشیه نمایشگاه خودرو گفتگویی را با این نماینده مجلس انجام داد که خلاصه آن را در ادامه می‌خوانید:

[1401/02/31 13:00]

کاهش و افزایش تعرفه خودروهای 1500cc,2000cc,3000cc




رضا شیوا رئیس شورای رقابت گفت: در رابطه با کاهش تعرفه خودروهای وارداتی تمام جوانب در نظر گرفته شده و گروه کارشناسی شورای رقابت تاکید داشت خودروهای وارداتی که مصرفشان بین 1500 تا 2000 سی‌سی است باید تعرفه‌شان کاهش یابد.

[1392/12/08 9:58]

رویکرد بازار وارداتی‌ها به کاهش تعرفه




پیشنهاد کاهش 10 تا 15 درصدی تعرفه واردات خودرو از سوی شورای رقابت، هفته گذشته به هیات دولت رفت تا در کنار سناریوهای دیگر برای تعیین چگونگی تعرفه واردات خودرو در سال آینده بررسی شود.

[1392/12/04 9:54]

تعرفه واردات باید كاهش يابد/مجلس:كاهش تعرفه...




هم‌اکنون تعرفه واردات خودرو با حجم موتور کمتر از ۲۵۰۰ سی‌سی معادل ۴۵ درصد و تعرفه واردات خودرو با حجم موتور بیشتر از ۲۵۰۰ سی‌سی معادل ۹۰ درصد است. اين در حالي است كه امسال شاهد اظهارات متعددی در خصوص كاهش و يا افزايش تعرفه واردات از سوی مسئولين بوديم، به نحوی كه...

[1392/12/10 10:30]

کاهش تعرفه واردات؛ پیش‌شرط آزادسازی قیمت خودرو




با مصوبه چندی پیش شورای رقابت برای آزاد‌سازی‌ قیمت ۲خودروی داخلی و تأکید این شورا بر احتمال تداوم این روند در ماه‌های آینده، شمارش معکوس برای آزادسازی قیمت خودرو در حالی آغاز شده که کارشناسان، کاهش تعرفه واردات خودرو را پیش شرط آزادسازی قیمت، شکل‌گیری بازار رقابتی و رفع انحصار از بازار خودرو قلمداد می‌کنند.

[1395/03/11 10:00]

خودروهای بالای 40 هزار دلار در گمرک ثبت سفارش نمی شوند




مدیر کل دفتر واردات و صادرات سازمان توسعه تجارت از ممنوعیت ورود خودروهای بالای 40 هزار دلار خبرداد و گفت: خودروهای بالای 40 هزار دلاری که در گمرک هستند با استناد به قانون جدید ثبت سفارش نخواهند شد و اجازه ترخیص ندارند. خودروهای بالای 40 هزار دلار در گمرک ثبت سفارش نمی شوند/ ضوابط فنی، شرط حضور گری مارکت ها علی علی آبادی- مدیر کل دفتر واردات و صادرات سازمان توسعه تجارت گفت: ورود خودروهای بالای 40 هزار دلار در گمرک ممنوع است. او با اشاره به تعیین تکلیف خودروهای ترانزیتی در گمرک مانده، اظهار کرد: توضیحات مربوطه در سایت ثبت سفارش اعلام شده است و متقاضیان باید به واسطه نمایندگی های رسمی، قرارداد ارائه خدمات پس از فروش را منعقد کنند. او افزود: این نمایندگی ها می توانند، در صورت داشتن ضوابط فنی واردات خودرو ثبت سفارش کنند. علی آبادی اظهار کرد: خودروهای 2016 فقط تا پایان امروز مهلت ثبت سفارش دارند، اما خودروهای 2017 بر اساس ماده 7 آیین نامه ضوابط خودرو می توانند تا یکسال واردات داشته باشند. علی آبادی، در رابطه با نمایندگی های گری مارکت که نام آن ها در مصوبه ذکر شده اما در سایت نیست، تاکید کرد: باید این نمایندگی ها، ضوابط فنی قابل قبول را دارا باشند. در حال حاضر نام نمایندگی هایی که کمیته فنی تایید کرده، در سایت ذکر شده است. مدیر کل دفتر واردات و صادرات سازمان توسعه تجارت تصریح کرد: هر چه در سایت موجود است، امکان واردات دارد.

[1396/10/11 14:00]

ترخیص 4700 دستگاه خودرو بدون رعایت ضوابط از گمرک




رییس انجمن وارد کنندگان خودرو از افزایش 38.5 درصدی قیمت خودروهای وارداتی در بازار خبر داد و گفت :بیش از 6 هزار دستگاه خودرو با رانت، مجوز خودروسازان یا مجوزهای خاص به کشور وارد شده است.

[1396/10/25 18:00]

دستان پشت پرده انحصار خودرو معرفی می شوند




بعد از پنج ماه بسته ماندن سایت ثبت سفارش خودرو و آشفته بازاری که برای خودروهای وارداتی ایجاد شد، حالا خبرهایی مبنی بر باز شدن مجدد ثبت سفارش آن هم با تعرفه هایی کذایی به گوش می رسد. روز گذشته جلسه ای در کمیسیون های صنعت، حمل و نقل و محیط زیست دولت مبنی بر بررسی پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد دستورالعمل ساماندهی و مدیریت واردات خودرو تشکیل شد که به گفته برخی منابع آگاه تعرفه ها با افزایش پلکانی در کمیسیون تصویب شده اما هنوز هیچ خبر رسمی ای از آن جلسه مخابره نشده است.

[1396/09/28 9:00]

عملکرد دولت در صنعت خودرو منفی بوده است




سخنگو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر این باور است، اگردخالت دولت در صنعت خودروسازی نبود، در حال حاضر به جای اینکه تولید کننده باشیم، خودروساز بودیم. سعیدباستانی- سخنگو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت گو با خبرنگار خودروکار، در پاسخ به عملکرد دولت در صنعت خودروسازی اظهار کرد: قطعا عملکرد دولت در صنعت خودرو منفی بوده است. چرا که اگر دولت در این صنعت موفق بود، در حال حاضر تولید کننده خودرو بودیم نه مونتاژکار. باستانی افزود: اگر دخالت دولت در صنعت خودروسازی نبود، در حال حاضر خودروساز بودیم و نه تولید کننده. از این رو، در حال حاضر از جمله تولید کنندگانی هستیم که بر اساس شرایط موجود خودروهایی با کنترل تعرفه واردات خودرو و انحصاری کردن، مردم را به خرید خودرو مجبور کرده ایم. سخنگو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به آخرین وضعیت پیگیری مطالبات خودروسازان اظهار کرد: اصلا چرا باید مجلس در این موارد دخالت کند که پرداخت مطالبات با دیرکرد انجام شود. این امر به این دلیل است که دولت در خودروسازی سهم دارد، از این رو از طریق دیوان محاسبات و بدون پرداخت سهمی، اختبار دخالت دارد. اما مطالبات از سوی مجلس در حال پیگیری است.

[1396/10/05 9:00]

وضعیت صنعت خودرو خراب است




سخنگوی فراکسیون حقوق شهروندی با بیان اینکه این فراکسیون پیگیر اجرای فصل سوم قانون اساسی و اصول معطل مانده آن است، موضوع آلودگی هوا و فسادهای اقتصادی را از مصادیق نقض حقوق ملت عنوان کرد. بهرام پارسایی اظهار کرد: اگر اصول مربوط به فصل سوم قانون اساسی مربوط به حقوق ملت به درستی اجرایی شود می‌توانیم بگوییم منشور حقوق شهروندی هم محقق شده است. متاسفانه اصول زمین مانده زیادی در قانون اساسی است که اجرایی نشده البته اجرای آن به عهده دولت است و ما امیدواریم با پیگیری منشور حقوق شهروندی شاهد اجرای این اصول باشیم.

[1396/10/03 9:30]

افت ۵۴ درصدی درآمد دولت از واردات خودرو




در حالی درآمد دولت از محل مالیات بر واردات خودرو در هفت ماه سال‌جاری ۱۹ هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده بود که گزارش بانک مرکزی در این زمینه نشان می‌دهد پیش‌بینی درآمد مالیاتی دولت از این محل محقق نشده است. گزارش بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از میزان درآمد مالیاتی دولت از محل مالیات بر واردات خودرو در هفت ماه امسال نشان می‌دهد دولت توانسته تنها سه هزار میلیارد ریال درآمد از این محل کسب کند.

[1396/09/29 11:00]

افزایش قیمت وارداتی‌ها،ثبات بازار داخلی‌ها




بازار خودروهای داخلی طی هفته جاری روزهای آرامی را سپری کرد در حالی که بازار خودروهای وارداتی با تغییرات قیمتی مواجه شده است. آن گونه که فعالان بازار می‌گویند، اصلی‌ترین عامل در افزایش قیمت خودروهای وارداتی در هفته جاری، جو روانی ناشی از ابلاغ بخشنامه 4 درصد مالیات علی‌الحساب از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران طی هفته‌های گذشته بوده است. هر چند فعالان اقتصادی به این ابلاغیه دولت انتقادات بسیاری دارند و معتقدند روند اجرای این بخشنامه باید متوقف شود، با این حال تاکنون خبری از تغییر نظر وزارت امور اقتصاد و دارایی و گمرک در این مورد منتشر نشده است.

[1395/06/25 16:00]

توافق ۵ وزیر برای افزایش تعرفه خودرو




با توافق وزرای اقتصاد، صنعت وکشاورزی و روسای بانک مرکزی و سازمان برنامه، تعرفه واردات خودرو با حجم موتور ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی که تاکنون ۵۵ درصد بوده به ۱۳۰ درصد افزایش می یابد. به گزارش خبرنگار مهر، واردات خودرو مدتها است که متوقف است و از تیرماه امسال، دولت به دلیل مثبت شدن تراز تجاری و جلوگیری از واردات بی‌رویه خودروها، ثبت‌سفارش را ممنوع اعلام کرده است.

[1396/09/19 14:00]

واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی کماکان ممنوع است




رئیس انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به توافق دولت و مجلس بر سر ثابت ماندن تعرفه 45 درصدی برای واردات انواع خودرو گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال 50 هزار دستگاه انواع خودرو وارد کشور شود.

[1395/01/23 13:00]

تعرفه واردات در پساتحریم




آنگونه که به‌نظر می‌رسد یکی از مواردی که پس از رفع تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران در تاریخ 15 ژانویه تعیین تکلیف خواهد شد، ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی است. در همین حال برخی اخبار حکایت از آن دارد که با تغییر شرایط کشور در دوران پساتحریم و زمینه‌سازی ایران برای پیوستن به wto نه تنها ممنوعیت واردات خودروهای 2500 سی‌سی برطرف خواهد شد؛ بلکه اخذ عوارض دولتی از خودروهای وارداتی نیز شکل جدیدی به خود می‌گیرد. بر همین اساس به‌نظر می‌رسد که وزارت صنعت، معدن و تجارت تغییر در تعرفه واردات خودروها را منوط به پیوستن به سازمان تجارت جهانی (WTO) کرده است.

[1394/10/21 11:00]

۴ ابزار دولت برای ساماندهی واردات خودرو




بسیاری از کارشناسان معتقدند به‌رغم آنکه دولت می‌توانست از ابزارهای متنوع برای مدیریت واردات خودرو به کشور بهره ببرد، اما به جای آن با اجرای سیاست‌های دستوری که هم‌اکنون منجر به توقف ثبت‌سفارش شده به‌نوعی زمینه ظهور رانت را در این بازار ایجاد کرده است. هرچند وزارت صنعت و معدن و تجارت دولت دوازدهم در موضوع توقف ثبت‌سفارش به‌نوعی در پی مدیریت تراز تجاری کشور و همچنین حمایت از تولید داخل بوده اما پرواضح است که وضع مقررات دستوری نمی‌تواند حافظ منافع مصرف‌کننده و حتی تولید‌کننده داخلی باشد.

[1396/06/21 9:00]

چرا خودروهای وارداتی 2.5 برابر قیمت واقعی در بازار جهانی است؟




فرهاد احتشام‌زاد، رییس انجمن واردکنندگان خودرو پاسخ می‌دهد که چرا خودروهای وارداتی 2.5 برابر قیمت واقعی در بازار جهانی است؟

[1395/04/27 11:00]

طرح شورای رقابت برای تعرفه واردات خودرو




رئیس شورای رقابت از تهیه طرحی برای ارائه به هیات دولت در زمینه تعرفه واردات خودرو در سال ۹۳ خبر داد و گفت: بر این اساس تعرفه واردات خودرو حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش خواهد یافت.

[1392/11/21 11:30]

کسی جسارت اصلاح تعرفه واردات را ندارد




دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو با بیان اینکه چند سال اخیر ایران بزرگترین بازار مصرفی کالاها و خودروهای چینی شده است، گفت: تعرفه واردات خودرو باید ۹۰ درصد شود اما متأسفانه هنوز کسی جسارت برگرداندن تعرفه ها به سال ۹۱ را ندارد.

[1396/06/13 11:00]

تعرفه واردات خودروهای هیبریدی




واردات خودروهای سواری هیبریدی مشمول چهار درصد حقوق ورودی به ازای هر دستگاه، بر مبنای ارزش سیف (بهای خرید کالا در مبدا به اضافه هزینه بیمه و حمل‌و‌نقل) است. خودروهای سواری هیبریدی با حجم موتور۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سی‌سی در ردیف تعرفه «۸۷۰۳۲۲۱۰»، ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی در ردیف تعرفه «۸۷۰۳۲۳۱۱»، ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی در ردیف تعرفه «۸۷۰۳۲۳۲۱» و بیشتر از ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ سی‌سی در ردیف تعرفه «۸۷۰۳۲۳۳۱» جداول تعرفه‌ای مقررات صادرات و واردات طبقه‌بندی می‌شوند. واردات خودروهای سواری هیبریدی مشمول چهار درصد حقوق ورودی به ازای هر دستگاه بر مبنای ارزش سیف (بهای خرید کالا در مبدا به اضافه هزینه بیمه و حمل‌و‌نقل) است. همچنین واردات خودرو مشمول ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و همچنین ۴ درصد مالیات علی‌الحساب است.

[1396/02/02 9:00]

هشدار تعرفه‌ای به خودروسازان!




رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان نسبت به ادامه عملکردهای پیشین به خودروسازان هشدار داد.

[1393/04/02 11:00]

طرح مجلس برای افزایش تعرفه واردات‌خودرو




خانه ملت نوشت:در پی تشکیل کمپین "نخریدن خودرو ملی" جمعی از نمایندگان با تدوین طرح حمایت از تولید ملی و کارگران خودروسازی و حمایت از مصرف کنندگان خودروی داخلی خواهان تقویت تولید ملی در کنار حفظ و صیانت از حقوق مصرف کننده شدند.

[1394/07/04 8:00]

مقایسه تعرفه واردات خودرو در ایران و سایر کشورها




به گزارش ایسنا، از آن جا که قطعات منفصله در کشور مقصد مونتاژ و به خودروی کامل تبدیل می‌شود و این امر اشتغال نیروی کار و در آمد ملی را به دنبال دارد، تعرفه ای که به واردات قطعات منفصله ( سی. کی. دی. ) بسته می شود، کمتر از تعرفه ای است که به خودروی کامل بسته می شود و هدف دولت‌ها از این کار حمایت از صنعت خودروی داخلی و اقتصاد ملی کشورشان است. از این رو هر اندازه تفاوت میان تعرفه واردات خودروی کامل ( سی. بی. یو. ) با تعرفه واردات قطعات منفصله بیشتر باشد، می‌تواند نشان دهنده حمایت بیشتر از صنایع خودروسازی داخلی‌شان باشد.

[1394/06/31 11:10]

واردکنندگان خودرو قدرتمندتر می‎شوند




دستورالعمل اصلاح شده واردات خودرو در حالی از هفته گذشته ابلاغ و با وساطت انجمن واردکنندگان خودرو در حال اجرا است که اختلاف‌نظر درباره افزایش سهم نمایندگی‌ها و غیرنمایندگی‌ها در بازار بالا گرفته است.

[1394/07/14 15:00]