انگشت اتهام خودروسازان به سوی یکدیگر

انگشت اتهام خودروسازان به سوی یکدیگر

 
افت کیفیت و گرانی قطعات یدکی و ضعف در ارائه خدمات پس از فروش به محل مناقشه خودروسازان داخلی و شرکای خارجی آنها تبدیل شده است.
نارضايتي مردم از كيفيت وخدمات پس از فروش خودروهاي ساخت يا مونتاژ داخل در حالي ادامه دارد كه خودروسازان داخلي و برخي شركاي خارجي آنها سعي در پاسكاري توپ علت اين نابساماني به زمين يكديگر دارند. درحالي‌كه رنوي فرانسه براساس قرارداد توليد تندر 90با شركاي ايراني ملزم به تأمين قطعات اين خودرو بوده است، نماينده اين شركت در ايران با انتقاد از خدمات پس از فروش 2شركت ايران خودرو و سايپا اعلام كرده است، مصرف‌كنندگان ايراني از وضعيت خدمات پس از فروش خودرو در ايران ناراضي هستند.
 
پيمان كارگر تأكيد كرده است، اكنون در مواردي شركت خدمات پس از فروش خودروساز پول ندارد كه قطعه را خريده و به نمايندگي خدمات پس از فروش تحويل دهد. با اين حال ضعف دوستان در اين حوزه نبايد باعث ايجاد مشكل در خدمات پس از فروش محصولات رنو در ايران شود.
 
وي با بيان اينكه از نحوه كار شركاي خود (ايران خودرو و سايپا) در خدمات پس از فروش ناراضي هستيم افزود: نمايندگي خدمات پس از فروش خودروساز به ما مي‌گويد قطعه تندر90 موجود نيست درحالي‌كه قطعه وجود دارد اما شركاي تجاري نمي‌خرند و به نمايندگي نمي‌رسانند بنابراين مشتري ناراضي است.
 
ادعاي رنو صحت ندارد
مديرعامل ايران خودرو با رد ادعاي نماينده رنو در ايران به همشهري گفت: ناتواني خودروسازان ايراني در زمينه خريد قطعات و ارائه خدمات پس از فروش مناسب صحت نداشته و رنو پارس حتي قادر به تأمين قطعات مورد نياز خط توليد نيز نبوده اما اكنون شرايط تا حدودي بهتر شده است. هاشم يكه زارع تأكيد كرد، احتمالا نماينده رنو موضوعات 6‌ماه قبل را مطرح كرده كه در آن هنگام نيز رنوپارس مقصر مشكل تأمين قطعات تندر90 بود.
 
وقتي توليد روزانه تندر90 به 10تا 20خودرو كاهش يافت امكان تأمين قطعه براي شبكه خدمات پس از فروش نيز وجود نداشت. وي افزود: ايران خودرو مشكلي براي تأمين پول مورد نياز خريد قطعات از رنو نداشته و ندارد اما ناتواني رنو پارس در تأمين قطعات توليد تندر 90موجب كاهش شديد تيراژ توليد اين خودرو شد.
 
انبارداري قطعات گران رنو
قائم‌مقام و عضو هيأت مديره سايپا يدك نيز به خبرنگار ما اعلام كرد، اكنون در انبارها و نمايندگي‌هاي سايپا ميلياردها تومان قطعه خودروهاي تندر90و مگان وجود دارد كه به‌دليل گران فروختن اين قطعات به سايپا يدك توسط رنو و عرضه ارزان‌تر اين قطعات توسط ساير كشورهاي توليد‌كننده تندر 90 همچون هندوستان قادر به فروش قطعات برند اصلي نيستيم.
 
رمضان شرقي افزود: در مواردي نيز رنوپارس حتي قطعاتي كه از سازنده داخلي دريافت كرده را نيز با قيمت‌هاي بسيار بالاتر در اختيار شركاي ايراني خود قرار داده است اين عوامل موجب شده تا با وجود 270نمايندگي ارائه خدمات به تندر 90تعداد خودروهايي كه به اين نمايندگي‌ها مراجعه مي‌كنند به‌دليل گراني قطعات بسيار اندك باشد. به‌طور متوسط قيمت برخي قطعات ارائه شده توسط رنو بيش از 30تا 40درصد قيمت آن در بازار گران‌تر و در مورد برخي قطعات توليد داخل تا 2برابر گران‌تر است.
 
مردم چرا از خودروسازان نارضايتي‌اند؟
براساس نتايج گزارش بازرسي كيفيت و استاندارد ايران، بيش از يك ميليون و 200هزار نفر از مراجعان به شبكه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردكنندگان خودرو در طول سال 1393، مورد پرسش قرار گرفتند كه طبق اين نظرسنجي، «كمبود يا نبود قطعات يدكي»، «كيفيت پايين خدمات و تعميرات» و «دريافت هزينه بالا براي خدمات و قطعات» از مهم‌ترين دلايل نارضايتي مصرف‌كنندگان ايراني از خدمات پس از فروش خودروسازان و واردكنندگان خودرو بوده است.
 

منبع

همشهری

برچسب : اتهام , خودروسازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

7 نظر

سعید
0

حالا هی بشینین بگین این مقصره اون مقصره .ببینم این واستون میشه نون و آب ، آخه واقعا خوتون می فهمین دراین چیکار می کنین .
خیالی نیس واسه ما ببینیم کی ضرر می کنه این بین .
14:12  1394/07/08
پاسخ دادن
کاربر: silvershadow
2

سیاست حل پیداکردن و حل مشکل تو ایارن همینه : کی بود کی بود من نبودم.
08:50  1394/07/08
پاسخ دادن
ایرانی
7

چه آشناست این جمله که "صدای مردم را شنیدم، به هر ایرانی یک پیکان می دهم".
و چه گوشهای سنگینی دارند!
13:30  1394/07/07
پاسخ دادن
حسین
14

مسافرتهای نوروزی و تابستانی چقدر تلفات ناشی از ضعف صنعت خوردو دارد؟؟؟
22:46  1394/07/06
پاسخ دادن
امیر
33

بعد از به وجود آمدن کمپین و رکود در بازارخودروسازها توسط مافیای خود دست به هر کاری زدند و میزنند بجز کاری که باید انجام بدن . و این نشان از بیسوادی و نادانی نسبت به صنعت خودروسازی است . با این نوع تحرکی که از این مدیران میبینیم . به صحبتهایی از منتقدین ایمان می آوریم که مدیریت در خودروسازی بر اساس لیاقت و سواد نیست . بلکه هر کی پارتی کلفتری داشته باشه پست بهتری میگیره . و این سند محکمی برای عقب ماندگی و به منجلاب کشیده شدن صنعت خودروسازی ماست . به امید اینکه مسئولین بالا دستی ما بیدار شوند و با فکر جناح بندی به صنعت نگاه نکنند . و افراد شایسته بر صنعت مدیریت کنند . هر چند آرزوی دست نیافتنی به نظر میرسه . با این مسئولی که ما داریم . باید مردم مستقیم مثل کمپین وارد عمل شوند چون به آنها امیدی نیست . اگه به فکر آسایش مردم بودند تو این 30سال حرکتهای زیادی میتونستن بکنن که نکردن . زنده باد کمپین
17:51  1394/07/06
پاسخ دادن
رضا
14

وقتی به جای تخصص به قول خودشان دنبال تعهد هستن نتیجه صنعت و کشاورزی و اثار باستانی و گردشگری و غیره همین میشه که الان هست.
از یک متخصص به خاطر سوادش میشه انتضار تعهد داشت ولی از ادم چاپلوس که نقش متعهد رو بازی میکنه هیچ انتظاری نمیره. نتیجه تعهد میشه همین چاپلوسان بیسوادی که در جای جای مملکت مسئولیت دارن و نتیجه کار اونها شده وضع امروز مملکت البته تعداد بسیار ناچیزی هم مدیر باسواد و خوب داریم که صدای اونها به جایی نخواهد رسید.
البته این وضع درست هم نخواهد شد مثال ان همین کمپین خودرو هست ببینین مسئولین و به اصطلاح نمایندگان مردم با مردم چه رفتاری میکنن. قشر مستضعف که همه ماشین زیر ۴۰ میلیون سوار هستن اعتراض دارن نمایندگان بیسواد میگن تعرفه واردات را هزار برابر میکنیم. این نتیجه تعهد هست. اگر سواد داشتن میدونستن اونها به مردم بدهکارن چون اخر ماه از بیت المال حقوق میگیرن نه مردم به اونها .
مثل قدیمی هست که میگه درخت پر بار سر به زیر هست و درخت بدون بار سربالا که کنایه ای از گردن کشی است حالا شده حکایت اکثریت نمایندگان مجلس و مسئولین ما.
20:27  1394/07/06

:/
37

انگشت اتهام ملت به سوی شماست! نمیخریم. چون حق ماست که خودرویی که دوست داریم رو بخریم. اصلا هر خودرویی که شما بیاورید نمیخریم. مشکل شما هستید و بس. نمیخریم تا برشکسته شوید چون اصلاح پذیر نیستید.
15:57  1394/07/06
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ممم : این مدیر کل بی پدر سایپا ،یک اطلاعیه نمیزنه که مشخص کنه کی تحویل میدهند ،فقط آن موقع که پول میخواند برای ثبت نام در دو سه روز پول مردم را می‌گیرد. حالا باید بدوی تا جونمان در آید. کجای دنیا اینطوری خودرو می‌فروشند. عذر میخوام از همه ( تا ابلح در جهان مفلس در نمیماند).
محمد : سلام کسی تونست ثبت نام کنه ؟ پنج نفر امتحان کردیم هیچکدوم موفق به ثبت نام نشدیم از ساعت 10,,تا 3 بعد از ظهر
علیرضا ترک زاده : سلام من امروزتماس گرفتم گفتن تاراوی ۴دارن نیمه دوم اسفندوفاکتورمیکنن
ساینا دوگانه اسفندی : باید از دست سایپت شکایت کرد
عمار : منم تابستان ۱۴۰۳ هستم ولی هنوز خبری نشده
محمد : سایپا برای عرضه خوب پشت سرهم پشت سرهم پیام میده برای عرضه خودروهای، اما وقتی پول مردم بیچاره گرفت دیگه جواب گو نیست . ببنید صبح تا حالا چندتا پیام آمده که عرضه خودرو تا دوروز دیگر تمدید شو ،چون میخواد پول بگیرد.
سجاد اس تری مشکی : این اس تری چرا فاکتور نمیشه خسته شدیم دیگه
عباس - تهران - اس تری سفید : سلام خدمت عزیزان واریز وجه: ۱۴۰۲/۰۸/۱۳ تأیید سیستمی مدارک: ۱۴۰۲/۰۸/۲۱ شاسی: ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ امروز مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ با شماره تماس ۰۲۱۴۴۹۸۷۰۱۸ از اداره تحویل تماس گرفتن و گفتن شنبه ساعت ۱۴ برای تحویل مراجعه کنم. انشاألله زودتر همتون به خودروهاتون برسید. حق نگهدار همتون
تاراv4 : والا اینها غیراز دروغ گفتن دیگه چیزی بلد نیستن بگن ....منم ۲۱ اسفند تحویل بوده هنوز فاکتور نشده دو روز قبل زنگ زدم گفت نیمه دوم داره فاکتور میشه
اس فایو : از وقتی شاسی میشه چند روز بعد بیمه و پلاک‌میشه کسی میدونه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا 85 گانه واریز 11بهمن : همین الان ساینا 85 گانه تک فروش فوری واریز 11 بهمن پذیرش 12 بهمن همین الان بخدا فاکتور شدم دوستان رنگ سفید
نگار : منم همین بخشنامه هستم اما هنوز فراخوان ندادن زنگ زدم به ایرانخودرو گفتند مشخص نیست کی فراخوان بدیم
رضا : پس بهار کی فراخوان میدن؟؟؟؟کسی اطلاع نداره همون پژوبهمون میدن؟یاجایگزین
سورن دوگانه 29 اسفند : مرسی. شما تحویل گرفتین؟
حقیقت : سلام دوستان امروز زده برام حمل برا نمایتدگی کی میرسه بنظرت فردا میرسه
ابوالفضل : کسی 207 اتومات تابستان 1403 هست فاکتور شده ؟
سورن دوگانه تحویل29اسفند تبدیل 207 : حدود30ملیون
محمد : تبدیل زدی به کد 21؟
مهدی ساینا85گانه : 19فاکتورشدم 24پلاک
سورن پلاس : سلام از کجا سود تاخیر رو ببینیم