شرکت ولوو فعالیت خود در ایران را افزایش می‌دهد

شرکت ولوو فعالیت خود در ایران را افزایش می‌دهد

 
شرکت کامیون سازی ولوو قصد دارد پس از برداشته شدن تحریم ها فعالیت خود در ایران را افزایش دهد. با این وجود ایران برای شرکت ولوو پیش از اعمال تحریم های اقتصادی یکی از مهم ترین کانون های تولید کامیون در جهان محسوب می‌شد. پیش از روی کار آمدن دولت نهم و دهم، ایران چهارمین سایت تولید کامیون بود البته این فعالیت های با روی کار آمدن آن دولت رو به سردی گذاشت و با اعمال تحریم ها کاهش شدید یافت.
 
 
بهر شکل در حال حاضر شرکت کامیون سازی ولوو قصد دارد پس از برداشته شدن تحریم ها فعالیت خود در ایران را افزایش دهد. در این راستا،  کینا والک سخنگوی شرکت کامیون سازی ولوو به اقتصاد نیوز گفت:  نگاه ما برای افزایش فعالیت در ایران مثبت شده است و با توجه به برداشته شدن تحریم ها ما آینده را مثبت می بینیم البته هم اکنون فعالیت ما در ایران کوچک است. 
 
 
به گزارضش اقتصادنیوز، براساس اطلاعات شركت ولوو، 10 سال پیش ایران سالانه با تولید ۱۰ هزار و ۹۰۰ كامیون ولوو چهارمین تولیدكننده این كامیون ها در جهان بود.
در سال 84 تولید كامیون های ولوو در ایران به ۱۰ هزار و ۹۰۰ دستگاه رسیده بود و ایران در آسیا بزرگترین تولیدكننده كامیون های ولوو محسوب می شد.
 
در آن سال ها ایران در حالی چهارمین تولیدكننده كامیون ولوو در جهان بود كه ایالات متحده با تولید ۳۲ هزار و ۲۵۶ دستگاه كامیون در سال مقام اول، بلژیك با تولید ۳۰ هزار و ۳۷۷ دستگاه مقام دوم و سوئد با تولید ۱۷ هزار و ۹۰۳ دستگاه مقام سوم قرار داشتند .در همین مدت،  آمار تولید كامیون های ولوو در آمریكای لاتین و در كشور برزیل هشت هزار و ۳۳۳ دستگاه بود .
 
در آن زمان قرار بود سالانه دو هزار دستگاه کامیون از ایران به شبکه جهانی ولوو صادر شود اما سردی روابط سیاسی ایران با اروپا و پس از آن تحریم ها ، داستان تولید خودرو های تجاری ولوو در ایران را طور دیگه رقم زد. 
 
تولید کامیون در ایران در سال 84 در حدود 32 هزار دستگاه بود این عدد در سال 92 به 14 هزار دستگاه رسید . البته تولید کامیون در سال 93 با رشد چشمگیر به 21 هزار دستگاه رسید ه است .با برداشته شدن تحریم ها شرکت مرسدس بنز همکاری خود را برای تولید کامیون دوباره با ایران خودرو دیزل آغاز کرده است.
 
به گزارش اقتصادنیوز، غلامرضا رزازی مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل  گفته است با توجه به مذاكرات انجام شده با شركت مرسدس بنز  نسل جديد كاميون كشنده اكتروس در سال آينده به بازار ایران خواهد آمد.
 
وي در خصوص مراحل مذاكرات اين شركت با مرسدس بنز نيز خاطرنشان کرده  كه روابط ما با اين شركت به سرعت در حال بهبود و پيشرفت است و در آینده نزدیک شاهد ورود چند محصول جدید از این شرکت به سبد محصولات ایران خودرو دیزل خواهیم بود.
 
مديرعامل شركت ايران خودرو ديزل همچنين با اشاره به برنامه‌ريزي صورت گرفته براي استفاده از فناوري و دانش فني روز شركت مرسدس بنز در محصولات شركت ايران خودرو ديزل از توافق صورت گرفته براي استفاده از موتور جدید سری 900 مرسدس بنز بر روی كاميونت آرنا خبر داد كه هم‌اكنون اين محصول در حال طي مراحل آزمون كيفي خود است.
 
وي افزود: موتور جدید سری 900 مرسدس بنز كه از توان واستاندارد بالاتري نسبت به موتورهاي موجود برخوردار است، قرار است در شرکت ایدم به تولید رسيده و در مینی‌بوس آرین نیز جایگزین موتور فعلي شود.
 
در دوران درخشان تولید کامیون ایران طی سال های 76 تا 84 دو شرکت ایران خودرو دیزل و سایپا دیزل با دو نشان مرسدس بنز و ولوو رقابت شدیدی با هم داشتند و حالا با افزایش فعالیت مرسدس بنز شرکت  ولوو هم بیش از گذشته به بازگشت به بازار ایران می اندیشد  و احتمالا دوباره سعی می کند که همکاری گسترده ای با شریکش سایپا دیزل برقرار کند .
 
در کنار این دو شرکت شرکت های کامیون سازی اسکانیا و رنو تراکز نیز سعی خواهند کرد فعالیت خود در ایران را گسترش دهند هم‌اكنون حدود 300 هزار دستگاه كاميون‌ در ايران تردد مي‌كنند كه دو سوم آن فرسوده است و اين مسئله كابوس جاده‌هاي ايران است. 
 
گنجايش سالانه بازار كاميون در ايران در صورت خروج کامیون های فرسوده بیش از 40 هزار دستگاه است ؛ اما عدم خروج كاميون‌هاي فرسوده با شرايط مناسب از سوي دولت هر روز بر تعداد كاميون‌ها در ايران مي‌افزايد و اين امر سبب شده است كه ميزان دستمزد حمل و نقل نيز كمتر شود.  
 
 در حالی که همه از فرسوده بودن خودروهای سواری سخن می گویند کمتر کسی به این نکته دقت می کند که بیش از نیمی از ناوگان تجاری ایران فرسوده است فرسودگی که سبب شده ایران در ترانزیت منطقه ای جای خود را به رقیبان ترکش واگذار کند . 
 
آلودگی یک خودرو سنگین چندین برابر یک خودرو سواری است. و از طرفی سالانه میلیون ها دلار تنها به خاطر مصرف خارج از استاندارد این کامیون ها دود می شود چایگزین نشدن این کامیون ها و توان پایین رانندگان برای خرید کامیون نو هم کارخانه های کامیون ساز را با رکود مواجه کرده است .
 
البته نبود کامیون ارزان و با کیفیت هم سبب شده جایگزینی ناوگان پیر ایران با مشکل اساسی روبرو باشد مشکلی که عده ای سعی کردند با کامیون های چینی برطرفش کنند اما این راه حل هم در نهایت تبدیل به کابوس جاده های ایران با فجایع به بار آمده توسط کامیون هوو شد .
 
هنوز هيچ طرح جامعي در خصوص خروج كاميون‌هاي فرسوده وجود ندارد و اين در حالي است كه هر روز ناوگان ايران در حال پيرتر شدن است؛ به طوري كه مصرف سوخت و آلودگي اين وسايل به همراه ايمني آنها در حالت بحراني قرار دارد و ناوگان ترابري ايران نيز وضعيت مناسبي ندارد.
 
 
شرکت ولوو فعالیت خود در ایران را افزایش می‌دهد
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

اقتصاد نیوز

 

برچسب : خودرو , کامیون ولوو , واردات , خط تولید ولوو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

5 نظر

امیر حسین
0

اف هاش واردات شده و است اما ولوو وی ان ال هم واردات بشه که عالی‌میشه
در ولوو وی ان ال زیاد به راحتی و آسایش راننده فکر و تلاش کردن ترو خدا وارداتش کنید 🙏🙏🙏
11:21  1400/09/04
پاسخ دادن
حجت
0

با گرونی دلار و قیمت میلیاردی تریلر ها چه کسی توان خرید دارد دولت هم چارهای نمی کند
10:40  1399/02/19
پاسخ دادن
کاربر: saeed_r7
3

اين نظر شخصي جنابته و بهش احترام ميذاريم
اما يه چيز رو بدون كه ولوو FH جديد بنده جايزه بهترين طراحي صنعتي تو سال 2013 شده بود كه اولين بار بود اين جايزه به يه كاميون اعطا ميشد!
برو عبارت red dot disighn for volvo رو سرچ كن خودت ببين.
مرسي.
14:39  1393/09/07

Mehran
1

با این وضعیت بنادر و بار اصلا کامیون خریدن ضرر هست!
20:08  1394/08/19
پاسخ دادن
کاربر: mojtaba .a
1

چه فایده دارن با قیمت چندین برابر جهانی تینجا میندازن به مردم ایران بیجاره و مظلوم مثل همیشه ظلم میکنن
20:11  1394/08/18
پاسخ دادن
iran kamaz
1

مگه قیمتشون چنده ؟
من تا جایی که میدونم بین 520 تا 560 میلیون هست
ما رنو پرینیوم 460 خریدیم 550 میلیون
به نظر من قیمت اینا خیلی مناسبه
متاسفانه ما رنو رو فروختیم والان دستو بالمون خالیه اگه پول داشتیم اولین fh 500 خوزستان رو می خریدیم
21:09  1394/08/18

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : یک ماهه که پول واریز کردیم خدا کنه که به موقع بدن گفتن تحویل اسفندماه
کوروش : دوست گرامی بهمین زودی نتیجه نمیده زمان بره ! سازمان حمایت از مصرف کنندگان به کارشناسی میکنه بعد تخلف محرز واقع شد میفرسته اداره تعزیرات اداره تعزیرات یک اداره زیر نظر قوه قضائیه س هیچ گونه تبعیضی هم قائل نیست رای صادره قابل اجراست .حال دوستان همگی از بازرسی کل کشور که فشار و نظارت بر تخلفات ارگانهای و شرکتهای دولتی است قطعا پیگیری و از ایرانخودرو علت تخلف رو باید در کوتاهترین زمان به سازمان ارائه کند که بازرسی ایرانخودرو را موظف و ملزم به جبران خسارت به خریداران میکند
درانتظار اطلس : سلام مبارک باشه ،سود تاخیر رو براتون حساب کردن ؟؟ چقدر شده
محتشم : درود . دوست گرامی مهران از شما سوال دارم ؟واسه تو فروش فوق العاده بودش یکماه بودش یا 90روز کلا چقدر واریز کردی کلا
اطلس - آذر ۱۴۰۳ : مسئله اینه که همین دو سه شب پیش به خاطر افزایش قیمت این نقص پرونده زده شد. قبلش که کوئیک دعوتنامه بجای اطلس زده بوده، نقص پرونده نبود؟؟!!
اکبری : سلام دوست عزیز درسته همه ما منتظر شاهینیم ولی آلان از بهار دیگه پیامک برای واریز شاهین نیومده چطور شما ماشین زیر پاتو و طلاهای خانومت رو فروختی. اینا صد درصد بازم اتومات یا جایگزین میفرستن
جواد : خضریان افزود: برخی مردم از صبح امروز با ارسال مدارکی اثباتی عنوان کرده‌اند که اولویت دریافت خودرو در بهار و تابستان ١۴٠٣ بوده‌اند، اما هنوز پیامک واریز وجه برای آنها ارسال نشده است، گویا با این وضعیت غش در معامله صورت گرفته است و خودروسازان برای اینکه قیمت خودروها را در پاییز افزایش دهند، از ارسال پیامک واریز وجه و تحویل خودرو خودداری می‌کردند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه باید ابلاغیه افزایش قیمت خودرو ابطال شود، گفت: باید دولت و وزارت صمت پیگیری کند تا تمام افرادی که اولویت دریافت خودرو تا پاییز ١۴٠٣ بوده‌اند، با همان قیمت قبلی کارخانه خودروی خود را دریافت کنند.
محمد : پس چرا ما فاکتور نشدیم ماهم ۳۰ مردادیم. کدوم شهری شما پرداخت اولیت برج چند بوده
۱۷ اردیبهشت j4 : دوستان من ۲ آبان پلاک شدم ، هنوز تحویل ندادن ، بقیه هم مثل من هستند یا زیادی طول کشیده؟؟؟
علی : اینا فقط فکر منفعت خودشونن از مردم نبودن و نیستند براشون هم مهم نیست و نبوده ک ۲سال مردم منتظر گذاشتند من اشتباه کردی ۲سال منتظر حلبییییییییی موندم.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سحر : چه تاریخی پذیرش شدید
سورن دوگانه 30 آبان : سلام سورن دوگانه تحویل 30 آبان کسی پلاک شده؟
رضا ساینا : سایپا دیگه خیالش راحت شد افزایش قیمت داده داره فاکتور میکنه ایران خودرو لیست جدید فرستاد سایپا هم امروز وفردا میفرسته لیست قیمت جدید بعد اون هم هم فاکتور ها شدت میگیره هم دعوتنامه دیماه ارسال میشه
مهیا : اصلا 325 تا حالا نداشتیم
بنده خدا : منم میام آدرس بگین
امیر ساینا85گانه 90 روزه : بچه ها فاکتور شروع شد
خودرو : واقعا خودتون به خودتون کمک کنید تاکی حق خودمونو نگیریم هر چی بشینید به ضرر خودتونه اگر برید منم هستم میام شنبه تلفنی هیچ چیزی حل بشو نیست
زاگرب : بسلامتی چی بوده ماشین
اتو207 : سلام، دوستان محترم سود تاخیر خودرو رو چند روز بعد از تحویل گرفتن خودرو میشه دریافت کرد!
لگن : سلام اگر واقعا بیاید مثل دفعه قبل نکنید من و دونفر دیگه از دوستان که اوناام هستن شنبه میام اگر میاین اعلام کنید 11 بریم