شرکت ولوو فعالیت خود در ایران را افزایش می‌دهد

شرکت ولوو فعالیت خود در ایران را افزایش می‌دهد

 
شرکت کامیون سازی ولوو قصد دارد پس از برداشته شدن تحریم ها فعالیت خود در ایران را افزایش دهد. با این وجود ایران برای شرکت ولوو پیش از اعمال تحریم های اقتصادی یکی از مهم ترین کانون های تولید کامیون در جهان محسوب می‌شد. پیش از روی کار آمدن دولت نهم و دهم، ایران چهارمین سایت تولید کامیون بود البته این فعالیت های با روی کار آمدن آن دولت رو به سردی گذاشت و با اعمال تحریم ها کاهش شدید یافت.
 
 
بهر شکل در حال حاضر شرکت کامیون سازی ولوو قصد دارد پس از برداشته شدن تحریم ها فعالیت خود در ایران را افزایش دهد. در این راستا،  کینا والک سخنگوی شرکت کامیون سازی ولوو به اقتصاد نیوز گفت:  نگاه ما برای افزایش فعالیت در ایران مثبت شده است و با توجه به برداشته شدن تحریم ها ما آینده را مثبت می بینیم البته هم اکنون فعالیت ما در ایران کوچک است. 
 
 
به گزارضش اقتصادنیوز، براساس اطلاعات شركت ولوو، 10 سال پیش ایران سالانه با تولید ۱۰ هزار و ۹۰۰ كامیون ولوو چهارمین تولیدكننده این كامیون ها در جهان بود.
در سال 84 تولید كامیون های ولوو در ایران به ۱۰ هزار و ۹۰۰ دستگاه رسیده بود و ایران در آسیا بزرگترین تولیدكننده كامیون های ولوو محسوب می شد.
 
در آن سال ها ایران در حالی چهارمین تولیدكننده كامیون ولوو در جهان بود كه ایالات متحده با تولید ۳۲ هزار و ۲۵۶ دستگاه كامیون در سال مقام اول، بلژیك با تولید ۳۰ هزار و ۳۷۷ دستگاه مقام دوم و سوئد با تولید ۱۷ هزار و ۹۰۳ دستگاه مقام سوم قرار داشتند .در همین مدت،  آمار تولید كامیون های ولوو در آمریكای لاتین و در كشور برزیل هشت هزار و ۳۳۳ دستگاه بود .
 
در آن زمان قرار بود سالانه دو هزار دستگاه کامیون از ایران به شبکه جهانی ولوو صادر شود اما سردی روابط سیاسی ایران با اروپا و پس از آن تحریم ها ، داستان تولید خودرو های تجاری ولوو در ایران را طور دیگه رقم زد. 
 
تولید کامیون در ایران در سال 84 در حدود 32 هزار دستگاه بود این عدد در سال 92 به 14 هزار دستگاه رسید . البته تولید کامیون در سال 93 با رشد چشمگیر به 21 هزار دستگاه رسید ه است .با برداشته شدن تحریم ها شرکت مرسدس بنز همکاری خود را برای تولید کامیون دوباره با ایران خودرو دیزل آغاز کرده است.
 
به گزارش اقتصادنیوز، غلامرضا رزازی مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل  گفته است با توجه به مذاكرات انجام شده با شركت مرسدس بنز  نسل جديد كاميون كشنده اكتروس در سال آينده به بازار ایران خواهد آمد.
 
وي در خصوص مراحل مذاكرات اين شركت با مرسدس بنز نيز خاطرنشان کرده  كه روابط ما با اين شركت به سرعت در حال بهبود و پيشرفت است و در آینده نزدیک شاهد ورود چند محصول جدید از این شرکت به سبد محصولات ایران خودرو دیزل خواهیم بود.
 
مديرعامل شركت ايران خودرو ديزل همچنين با اشاره به برنامه‌ريزي صورت گرفته براي استفاده از فناوري و دانش فني روز شركت مرسدس بنز در محصولات شركت ايران خودرو ديزل از توافق صورت گرفته براي استفاده از موتور جدید سری 900 مرسدس بنز بر روی كاميونت آرنا خبر داد كه هم‌اكنون اين محصول در حال طي مراحل آزمون كيفي خود است.
 
وي افزود: موتور جدید سری 900 مرسدس بنز كه از توان واستاندارد بالاتري نسبت به موتورهاي موجود برخوردار است، قرار است در شرکت ایدم به تولید رسيده و در مینی‌بوس آرین نیز جایگزین موتور فعلي شود.
 
در دوران درخشان تولید کامیون ایران طی سال های 76 تا 84 دو شرکت ایران خودرو دیزل و سایپا دیزل با دو نشان مرسدس بنز و ولوو رقابت شدیدی با هم داشتند و حالا با افزایش فعالیت مرسدس بنز شرکت  ولوو هم بیش از گذشته به بازگشت به بازار ایران می اندیشد  و احتمالا دوباره سعی می کند که همکاری گسترده ای با شریکش سایپا دیزل برقرار کند .
 
در کنار این دو شرکت شرکت های کامیون سازی اسکانیا و رنو تراکز نیز سعی خواهند کرد فعالیت خود در ایران را گسترش دهند هم‌اكنون حدود 300 هزار دستگاه كاميون‌ در ايران تردد مي‌كنند كه دو سوم آن فرسوده است و اين مسئله كابوس جاده‌هاي ايران است. 
 
گنجايش سالانه بازار كاميون در ايران در صورت خروج کامیون های فرسوده بیش از 40 هزار دستگاه است ؛ اما عدم خروج كاميون‌هاي فرسوده با شرايط مناسب از سوي دولت هر روز بر تعداد كاميون‌ها در ايران مي‌افزايد و اين امر سبب شده است كه ميزان دستمزد حمل و نقل نيز كمتر شود.  
 
 در حالی که همه از فرسوده بودن خودروهای سواری سخن می گویند کمتر کسی به این نکته دقت می کند که بیش از نیمی از ناوگان تجاری ایران فرسوده است فرسودگی که سبب شده ایران در ترانزیت منطقه ای جای خود را به رقیبان ترکش واگذار کند . 
 
آلودگی یک خودرو سنگین چندین برابر یک خودرو سواری است. و از طرفی سالانه میلیون ها دلار تنها به خاطر مصرف خارج از استاندارد این کامیون ها دود می شود چایگزین نشدن این کامیون ها و توان پایین رانندگان برای خرید کامیون نو هم کارخانه های کامیون ساز را با رکود مواجه کرده است .
 
البته نبود کامیون ارزان و با کیفیت هم سبب شده جایگزینی ناوگان پیر ایران با مشکل اساسی روبرو باشد مشکلی که عده ای سعی کردند با کامیون های چینی برطرفش کنند اما این راه حل هم در نهایت تبدیل به کابوس جاده های ایران با فجایع به بار آمده توسط کامیون هوو شد .
 
هنوز هيچ طرح جامعي در خصوص خروج كاميون‌هاي فرسوده وجود ندارد و اين در حالي است كه هر روز ناوگان ايران در حال پيرتر شدن است؛ به طوري كه مصرف سوخت و آلودگي اين وسايل به همراه ايمني آنها در حالت بحراني قرار دارد و ناوگان ترابري ايران نيز وضعيت مناسبي ندارد.
 
 
شرکت ولوو فعالیت خود در ایران را افزایش می‌دهد
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

اقتصاد نیوز

 

برچسب : خودرو , کامیون ولوو , واردات , خط تولید ولوو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

Mehran
1

با این وضعیت بنادر و بار اصلا کامیون خریدن ضرر هست!
20:08  1394/08/19
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: mojtaba .a
1

چه فایده دارن با قیمت چندین برابر جهانی تینجا میندازن به مردم ایران بیجاره و مظلوم مثل همیشه ظلم میکنن
20:11  1394/08/18
گزارش
پاسخ دادن
iran kamaz
1

مگه قیمتشون چنده ؟
من تا جایی که میدونم بین 520 تا 560 میلیون هست
ما رنو پرینیوم 460 خریدیم 550 میلیون
به نظر من قیمت اینا خیلی مناسبه
متاسفانه ما رنو رو فروختیم والان دستو بالمون خالیه اگه پول داشتیم اولین fh 500 خوزستان رو می خریدیم
21:09  1394/08/18

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 46 نظر
محسن ا 10 نظر
Jalil fathi 6 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
J7 : برای من هم واریز نشده ثبت نام اردیبشهت دو مرحله ای تکمیل وجه ۲۸ مهر
m t8 : سلام من ثبت نام اردیبهشت بودم در مرحله پلاک یک ماهی هست مانده ام . کار هاشون نظم نداره شاید به شما زود تر تحویل دادن .
X5تیر : ببخشید شما مرحله تکمیل وجه و صدور فاکتور باهم سبز شد؟چون من چند روزی هست تکمیل وجه سبز شده ولی صدور فاکتور نه
علی : تشکر از اطلاعاتی که در اختیار ما گذاشتید بسیار آموزنده و مفید بود
اردیبهشت ۲ : سلام دوستان ۲۰ آبان پلاک شدم هنوز از تحویل خبری نیست،فقط با روان مردم بازی میکنند ۲آبان فاکتور۱۸ روز تا پلاک از زمان فاکتور نزدیک یک ماه شد سود تاخیر هم مشخص نیست تا این لحظه سایپا فقط با دورغ زمان خریده، ثبتنام اولیه ۱۴۰۲ یک عمر گذشت فقط باید صبور باشید
J7 ادیبهشت : سلام و احترام ، ببخشید بعد از پیامک شاسی ، مرحله جلوتر برای صدور بیمه نامه و ... نرفته برای شما هم ؟!
میثم : برادر نوشته ۴۱۳ و گفته افزایش قیمت شامل نشده و به قیمت تیر براش حساب کردن ولی فکر کنم اشتباه نوشته احتمالا ۳۱۴ پرداخت کرده چون قیمت تیر جی ال ۶۵۱ بوده که به احتمال زیاد پیش پرداخت ۲۹۷ داده و ۳۱۴ قیمت تمام شدش ۶۱۱ میشه و ۴۴ سود مشارکت کسر شده منم ازشون سوال کردم ببینیم خودشون چه جوابی میدن
J7 شیراز : واسه منم 30 تومنو واریز نکردن،مدیرای کرمان موتور گذاشتن بانک دارن سودشو میخورن،زنگم که میزنیم جواب سربالا میدن
J7 اردیبهشت : کسی هست ۳۰ میلیون اضافی که پرداخت کردیم رو بهش عودت داده باشن؟هنوز واسه من واریز نکردن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
احمد : سلام برای من هفته چهارم آذر دوگانه مرحله اول 2251پرداخت کردم مرحله دوم چقدر باید پرداخت کنم
میثم : از هفته آینده دعوت نامه های پارس خودرو میاد شروع میشه به امید خدا نا امید نباشید
امیر .ای : 🌷برای گل
مرور : من که آبان هستم نیومده چه تبدیل چه خود دوگانه
تجمع کنیم : 🚨🚨🚨فراخوان تجمع آماده باشید حق گرفتنی ست ✊✊✊✊
محمد : من هستم برادر
وانت 21مهری : فاکتور ارتقا یافته ها شنبه به سری پویرش هشناد برسه انشالله
اصفهان : تحویلی چه ماهی هستی داداش
وانت 21مهری : ارتقایافته 12379371 فاکتورشده.31 شهریوری12355203 در یکی از عجیبترین دوران هستیم.دوسری ثبت نام فروش فوری دارن باهم فاکتور میشوند.فروش سه ماهه وانت پراید ارتقا یافته هم این هفته است.
207 دستی پانا قالپاق : سلام عزیزان برای من امروز مرحله آماده برای صدور فاکتور تیک خورده و مرحله فاکتور شده در حال چرخش هست کسی میدونه این به چه معنی هست و کی ماشین به دستم میرسه 207 دستی پانا قالپاق تحویل 30 آبان می باشم