مهمترین اخبار دنیای خودرو در سال 2015

مهمترین اخبار دنیای خودرو در سال 2015

 
اگرچه افشای رسوایی باورنکردنی غول خودروسازی آلمانی دنیای خودرو را مبهوت کرد اما اخبار مهم دیگری هم در سال جاری نظرها را جلب کرد.
 
به گزارش ایسنا، پایگاه اینترنتی اتوموتیو نیوز در گزارشی به بررسی مهمترین اخبار دنیای خودرو در سال 2015 از رسوایی آلایندگی فولکس واگن گرفته تا پیشنهاد جنجالی مدیرعامل فیات کرایسلر برای خرید جنرال موتورز پرداخت که بر اساس رای کارمندان این پایگاه به این ترتیب هستند:
 
رسوایی آلایندگی دیزلی فولکس واگن
 
خودروهای دیزلی پاک فولکس واگن و آئودی بازاری را برای این دو برند آلمانی در آمریکا فراهم کرده بودند تا اینکه چند ماه قبل فاش شد فولکس واگن با استفاده از یک نرم افزار که کنترلهای آلایندگی را در زمان انجام تست فعال و پس از آن غیرفعال می‌کند، در تستهای آلایندگی آمریکا تقلب کرده است. این گروه خودروسازی در حالی که تلاش می‌کند این رسوایی را حل و فصل کند، مغضوب دولتمردان آمریکایی واقع شده است. رسوایی مذکور به قیمت شغل مارتین وینترکورن، مدیرعامل فولکس واگن و همچنین اولریش هاکنبرگ، مدیر تحقیقات و توسعه آئودی و مدیران دیگر این گروه خودروسازی تمام شد. هانس دیتر پوچ، رییس هیات مدیره فولکس واگن اقرار کرده است مهندسان این شرکت نرم افزار غیرقانونی را طراحی کردند زیرا نمی‌توانستند خودروهایی طراحی کنند که مطابق با مقررات آلایندگی سخت گیرانه آمریکا باشد. این رسوایی با مخدوش کردن وجهه فولکس واگن در نزد مشتریان، احتمالا یک مشکل بلندمدت برای این خودروساز خواهد بود.
 
اعترافات سرجیو مارچیونه به تلاش برای ادغام
 
سرجیو مارچیونه، مدیرعامل فیات کرایسلر با انتشار مطلبی با عنوان "اعترافات یک محتاج سرمایه" در آوریل، از بازده پایین سرمایه گذاریهای انجام شده در صنعت خودرو انتقاد کرد. راه کار مارچیونه تولید مشترک بعضی از قطعات مانند موتورهای چهار سیلندر و جنجالی‌تر از آن ادغام کامل شرکتهای خودروسازی بود. مارچیونه پس از آن کمپینی را برای ادغام فیات کرایسلر با جنرال موتورز آغاز کرد اما جنرال موتورز به این پیشنهاد پاسخ منفی داد. اگرچه به نظر می‌رسد مارچیونه برای بدست آوردن این شرکت دست به تلاش دوباره ای بزند اما در اوایل دسامبر اظهار کرد در حال حاضر نیت انجام چنین کاری را ندارد.
 
افزایش فروش و حداکثر سقف ممکن
 
سال 2015 سال خوبی برای صنعت خودرو بوده است و بنظر می‌رسد مجموع فروش خودروهای سواری در آمریکا امسال از 17 میلیون دستگاه عبور می‌کند و رکورد 17.4 میلیونی سال 2000 را می‌شکند. بازار خودروی آمریکا امسال برای ششمین سال متوالی رشد می‌کند که به گفته تحلیلگران و مدیران صنعت خودرو، متاثر از عواملی مانند فرسوده شدن ناوگان خودروها و بهبود اوضاع اقتصادی است.
 
مامور قانون سرسخت
 
مارک رزکایند، رییس جدید سازمان ملی ایمنی ترافیک آزادراه آمریکا در واکنش به انتقاد قانونگذاران این کشور در برخورد با تخلفات خودروسازان، موضع سخت گیرانه ای را در پیش گرفته و نظارت ایمنی بر جنرال موتورز را تمدید کرد؛ تاکاتا را وادار کرد معیوب بودن قطعات ایربگهای ساخت خود را به گردن بگیرد و بر فیات کرایسلر به دلیل کوتاهی در فراخوان خودروهای معیوب تاخت و در اوایل دسامبر این شرکت را به دلیل کوتاهی در انتشار گزارشهای ایمنی، 70 میلیون دلار جریمه کرد.
 
مذاکرات فشرده با اتحادیه کارگری قدرتمند
 
کارگران عضو اتحادیه "یونایتد اتوموبیل ورکرز" در طول مذاکرات امسال با سه خودروساز بزرگ اهل دیترویت اعتصاب نکردند اما این مذاکرات کاملا دشوار و فشرده بود اما سرانجام با توافق این اتحادیه با جنرال موتورز و فورد موتور به پایان رسید. توافقات مذکور پس از توافق اکتبر میان این اتحادیه و فیات کرایسلر اتوموبیل که سومین خودروساز بزرگ آمریکا به شمار می‌رود، حاصل شد و تحت توافقهای مذکور، تا سال 2019 هزینه‌های نیروی کار ساعتی به طور متوسط به 60 دلار برای هر کارگر خودرو افزایش خواهد یافت.
 
تلاش تاکاتا برای تعمیر ایربگهای معیوب
 
با گذشت یک سال دیگر از بحران ایربگ تاکاتا، این بحران پیچیده‌تر شده است. بادکننده ایربگ تاکاتا که حاوی ماده نیترات آمونیوم است، در صورت قرار گرفتن در معرض گرمای شدید و رطوبت بالای هوا به مدت طولانی، ممکن است با سرعت زیادی منفجر شده و قوطی فلزی که محل نگهداری این ماده است را تکه تکه کند. در نتیجه باد کننده‌های حاوی این ماده در صورت تصادف و باز شدن ایربگ، در خطر انفجار و پرتاب ترکش وار قطعات فلزی به سمت راننده و سرنشینان خودرو قرار دارند. این مشکل ایمنی در آمریکا تاکنون هشت کشته برجای گذاشته است. از نظر فنی اصلاح آن نسبتا ارزان است اما قطعات جایگزین برای خودروهای مختلف باید سفارشی شوند که این مسئله علاوه بر گستردگی ابعاد فراخوان، به معنای این است که بعضی از خودروها ممکن است تا چند سال تعمیر نشده باقی بمانند. خودروسازان متعددی اعلام کرده اند استفاده از ایربگ تاکاتا را متوقف خواهند که چنین اقدامی ممکن است تاکاتا را به ورشکستگی بیاندازد.
 
گوشیهای هوشمند روی چهار چرخ
 
سالها خودروسازان دوست داشتند بگویند خودروهایشان به تلفنهای هوشمندی روی چهار چرخ تبدیل می‌شوند. بنظر می‌رسد سازندگان تلفن هوشمند با این حرف موافق هستند اما گویا خود آنها هم به این باور رسیده اند که تلفنهای هوشمند سیار بسازند. امسال اخباری از اپل درز کرد که این شرکت سرگرم کار روی پروژه خودروی برقی به نام پروژه تایتان است. در این بین گوگل مدیرعامل سابق هیوندای آمریکا را برای هدایت برنامه خودروی خودران خود استخدام کرد.
 
تسریع روند طراحی خودروهای خودران
 
دو عاملی که سه خودروساز بزرگ ژاپن را برای معرفی خودروهای خودران تا سال 2020 برانگیخته است یکی نگرانی نسبت به جلو افتادن شرکتهای فناوری در این ابتکار و دیگری صحنه جهانی است که المپیک تابستانی توکیو در آن سال فراهم خواهد کرد. هوندا، نیسان و تویوتا از نمایشگاه امسال توکیو استفاده و اعلام کردند تا سال 2020 خودروهای خودران خود را به بازار عرضه خواهند کرد. کارلوس گون، مدیرعامل نیسان اظهار کرده است اگر نیسان در این زمینه پیشرفت نکند، صنعت خودرو شاهد هجوم شرکتهایی مانند اپل، گوگل و اوبر خواهد اما المپیک 2020 این فرصت را فراهم خواهد کرد تا فناوری ژاپنی در معرض مشاهده مخاطبان جهانی قرار بگیرد.
 
 
 
مهمترین اخبار دنیای خودرو در سال 2015
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , دنیای خودرو , سال 2015






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

کاربر: نوید جهرمی
0

همش ی طرف. مأمور قانون سرسخت ی طرف. جاداره از تلاش های این فرد که در جهت رفاه و ایمنی مردمشون فعالیت و ایستادگی کرده تشکر کنیم. و درس بگیریم.
22:45  1394/10/12
گزارش
پاسخ دادن
عباس
3

بنده خدا ایرانم یکی از غولهای خودرو سازی اونم تو سرهم کردن چند ماشین به یک ماشین یلی هست واسه خودش مخصوصن تو ایمنی والایندگی که رتبه اول داره اونقدر که مهندس فنی نمایندگیاشون جرات نمی کنن سوار شن میگن مگه از جونمان سیر شدیم خباصه تبهر تو ساخت سه ماشین به یک ماشین درجه یک هستن مثلا اردی پژو اس دی و رانا و پژو اس ال ایکس و دنا و غیره تنوع که نیست دست خوشی داره صنعت خودرو فقط ایران و بس خخخخخخ
17:44  1394/10/10
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حسین سهند اسفند 1403 : داداش مارو نمی‌بینی دیوانه ای مگه 600 تومن بریزی یکسال دیگه بهت ماشین بدن من زیاد از سایپا ماشین گرفتم فقط این سهند دیونم کرد از بس دیر دادن خدا به ایران خودو برکت بده حداکثر با یک ماه تاخیر میده
شاهین جی ال : سلام و درود خدمت همه بزرگواران بنده ۲۱ خرداد تکمیل وجه کردم و تبدیل زدم موعد تحویل هفته چهارم تیرماه بود ولی هنوز فاکتور نشده
مهدی cvt : دوست عزیز من تکمیل وجه 19اسفندم خبری نیست شما میگی 20 فاکتور شده ؟
شاهین جی ال : سلام ۲۱ خرداد خبری نیست
22بهمن : سلام خدمت خدا نشناس های زامیاد وسایپا الان 3ماه ثبت نام نیسان کردیم قرار یک ماه زودتر هم گفتن تحویل بدن الان 3ماه بنده بدون یک ریال درآمد با دوتا بچه مدرسه ای ومستجر کل زندگیم همین 500ملیون پول شود ودوستی تقدیم شما کردیم به امید اینکه باهاش کار کنم کار که نکردم هیچ چندوقت دیگه 80ملیون از کجا بیارم چک پاس کنم اگر شرف دارید زودتر پلاک کنید اگرم بیشرفید همینجور مردم را گرفتار نگهدارید
شاهین جی تبدیل به جی ال : درجواب دوستمون گفته درصورت تبدیل تأخیر تعلق می‌گیرد بله من تبدیل زدم ۶ماه تأخیر داشتم حدودا ۱۰۰ملیون وبابت تبدیل ۲۱ملیون تعلق گرفته ولی چندماه طول میکشه بدن خداداند
g; : من 20خرداد تکمیل وجه کردم هنوز خبری از فاکتور نیست...
محمد : Cvt گیربکس اتوماتیک و sbrسنسور کمربند شاگرد
افشاگر : تو بیخود کردی مزدور منافق که حرف مفت میزنی وتو دل هموطنت رو خالی میکنی.من یکی از دوستام توشرکته وگفته شاید با تاخیر تحویل بشه ولی به همه ی اونایی که تعهد بهشون دادیم وقرارداد دارند خودرو به اندازه هست وقطعا تحویل میشه.بعضیا یا مریضند یا عمدا برای ایجاد یاس وناامیدی وآشوب تلاش میکنند.شنونده باید عاقل باشه
Azim : تو قرارداد من همچین چیزی نوشته نشده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی بی پلاک : ولی فک نکنم تو این چن وقته تحویل داده باشن بلخره یه نفر باید تو سایت بگه تحویل گرفته ک خیال بقیه راحت بشه
مجید : اونی که مرداد ماه تحویل گرفته احتمال زیاد ثبت نامی اول تیر ماه یا خرداد ماه بوده ولی اونی که مهر ماه تحویل گرفته نمیدونم شاید شماره گذاری میکنن ولی به تعداد محدود
هادی : دوستان این حرف های افزایش الکی هست من تا دوشنبه صبر میکنم اومد که هیچ نیومد اول میرم شرکت جواب داد همونجا عیب نداره نداد شکایت میکنم وکیل میگیرم
24بهمن : کسی فوقالعاده24بهمن هست؟
کیان : 206 تیپ 2، یکم دورش رو با قیچی باید کوچیک کنی تا واشرش دورش بیفته
سجاد : همه گزارش دادیم
ساینا اس شهریور : صدای موتور و شتاب چطوره؟
ادیب : منم مثل شما هستم اگه فاکتور شدی اطلاع بده ممنون
نیسان تک : من 31 شهریور پدیرش شدم حالا به وقت تحویلم مونده نمیتونم نظر بدم با توجه به نظرات دوستان که میگن خرداد وتیر ثبت نام کرده بودن یه جای کار میلنگه من اردبیل هستم قبل ثبت نام من در شهریور ماه تو خود نمایندگی سایپا یه نفر اومده بود ماشینش رو بفروشه چکی گرفته بود بهش گفتم کی تحویل گرفتی گفت 10 مرداد خیلی ام مشتاق بود ماشین رو بده من پیش قسط رو بگیره من چک هارو پاس کنم از اونجایی که سند تو رهن بود ترسیدم و دلم میخواست به اسم خودم سند بیاد باز همونجا هم نیسان موجود بود همین الانم تو دیوار یکی اگهی گزاشته بود ازش پرسیدم میگه 2 مهر تحویل دادن فک میکنم نوع خودرو یا چیزهای دیگه در روند پیش برد پرونده مشتری شاید تاثیر میزاره این یه نظر شخصیه شاید دوستان واردتر باشن
پیش معروف : کلا فاکتور به پذیرش ربطی نداره بر اساس روز تکمیل وجه و موعد تحویل پس از تکمیل وجه هست برا پیش ها 30 روز بعد از واریز و برای فوق ها90 روز بعد از واریز هستش اگر مشکلی پیش نیاد از هفته آینده تا پایان ماه این دو هفته پیش رو باید پیش ها و تبدیلی های هم زمان با هم در موعد تحویل، فاکتور داشته باشن. هیچکس نمیتونه پیش بینی کنه سایپا رو ولی زمانی که حرف های اخیر سایپا و نمایندگی ها و روند فاکتور ها رو کنار هم قرار میدیم این نتیجه حاصل میشه