چرا نباید در صحنه تصادف پول نقد بگیریم؟

چرا نباید در صحنه تصادف پول نقد بگیریم؟

 
شاید برای شما هم پیش آمده که در یک تصادف رانندگی، به‌علت جزئی بودن خسارت و بی‌حوصلگی برای مراجعه به بیمه و برآورد خسارت یا حس نکردن آسیب جسمی، به گرفتن وجه نقد در صحنه تصادف اکتفا کرده‌اید؛ اما این کار اشتباه بزرگی است که می‌تواند خسارات جبران ناپذیری را به‌همراه داشته باشد.
محسن عارفی: اگر شما هم تابه‌حال در هنگام رانندگی ناگهان با صدای برخورد خودروی دیگری به‌خود آمده‌اید، بهتر از هرکسی می‌دانید تصادف کردن چه حس بد و چه دردسرهایی به‌همراه دارد؛ چراکه شما مجبور هستید چندین روز دنبال دوندگی‌های بیمه و صافکاری خودروی آسیب دیده خود باشید.
 
به‌گزارش یو‌اس‌ای تودی، در بسیاری از تصادفات رانندگی، وقتی خسارات جزئی به‌نظر می‌رسد، راننده خاطی سعی می‌کند با دادن وجه نقد سر و ته قضیه را هم آورد و به غائله خاتمه دهد. شاید در این مواقع، شما هم ترجیح دهید پول نقد را بگیرید و قال قضیه را بکنید اما باید به شما متذکر شویم که این اصلا ایده خوبی نیست.
 
لابد می‌پرسید چرا؟ چون اغلب مردم در برآورد خسارات و هزینه تعمیر، حتی درصورتی که میزان خسارت کاملا قابل مشاهده باشد، دچار اشتباه می‌شوند چراکه ممکن است به ماشین آسیب‌هایی وارد آمده باشد که از نظر شما پنهان است. همچنین ممکن است خود شما نیز از نظر جسمی دچار آسیب شده باشید که به‌علت گرم بودن بدنتان از آن مطلع نباشید.
 
بنابراین، هرگز سعی نکنید با گرفتن پول نقد به غائله خاتمه دهید چراکه یک شکستگی ساده چراغ عقب ماشین ممکن است چند صد هزارتومان خسارت روی دست‌تان بگذارد چون در برخی موارد، کل سیستم چراغ باید عوض شود. در برخی تصادفات، خسارات بدنه ماشین قابل رؤیت است اما بعضی آسیب‌هایی که از چشم شما ممکن است پنهان بمانند شامل موارد ذیل می‌شود:
 
آسیب پشت سپر عقب: خودروهای جدید، یک پوشش ضربه‌گیر بزرگ روی سپر خود دارند که این پوشش ضمن جذب ضربه و صدای برخورد باعث می‌شود شما از میزان شدت ضربه مطلع نشوید و شواهد کمتری از میزان خسارت به خودرو به جا بماند. 
 
آسیب به سیستم اگزوز: لوله اگزوز، درصورتی‌که از پشت ضربه بخورد، به جلو هُل داده می‌شود و در داخل منبع و لوله ترک ایجاد می‌شود. بنابراین، اگر در صحنه تصادف کنار خودروی خود بایستید و فقط به ضربه‌گیر سپر خود نگاه کنید قطعا متوجه این آسیب نخواهید شد.
 
آسیب به سیستم تعلیق: حتی آسیب جزئی به سیستم تعلیق می‌تواند چرخ‌ها را از محور خارج کند. شاید تا مدتها پس از تصادف متوجه این آسیب نشوید و وقتی متوجه این مساله شوید که ماشین به اصطلاح فرمان‌کِشی دارد و مدام به یک سمت جاده منحرف می‌شود.
 
آسیب به بدنه یکپارچه: بدنه بعضی خودروهای امروزی به‌جای اینکه از چندین قسمت جدا ساخته شده باشد، از یک بدنه یکپارچه ساخته شده که در هنگام وقوع تصادف، این بدنه مثل آکاردئون جمع می‌شود. 
 
با توجه به موارد ذکر شده، برای اطمینان بیشتر، قبل از ترک صحنه تصادف یا حل و فصل ماجرا، حتما باید از یک کارشناس خبره کمک بگیرید. به‌عنوان مثال، عدم رفع عیب ایرادهایی که براثر تصادفات به ظاهر معمولی در خودروی شما ایجاد شده، به مرور زمان منجر به لاستیک سایی و نهایتا ترکیدن آنها می‌شود. چه کسی دوست دارد وقتی با سرعت 100 کیلومتر در حال رانندگی است ناگهان لاستیک خودرو‌ بترکد؟ این اتفاقات در بسیاری از موارد منجر به وقوع تصادفات خطرناک می‌شود و می‌تواند خطراتی را برای شما به ارمغان آورد که براحتی قابل پیشگیری بود.
 
به گزارش اقتصادنیوز، برای برآورد خسارت و آسیب‌های واقعی به خودرو، نیازمند یک کارشناس خبره هستید تا خودروی شما را روی بالابر بگذارد و حتی زیر خودرو را وارسی کند. گرفتن پول نقد در محل تصادف شاید در همان لحظه خیال شما را از منتظر ماند برای سر رسیدن مامور راهنمایی رانندگی و دوندگی برای رفتن به بیمه راحت کند، اما اصلا تصمیم درستی نیست چراکه خسارات اصلی به شکل موذیانه‌ای رفته رفته خود را نشان می‌دهند. 
 
همچنین، جراحت‌های جسمی در صحنه تصادف، به دلیل آنکه آدرنالین خونتان افزایش پیدا کرده شاید چندان جدی و دردناک به‌نظر نرسد اما با گذشت چند ساعت و حتی چند روز متوجه درد در گردن، زانو و سایر مفاصل خود می‌شوید.
 
آسیب‌های ناحیه گردن، بیش از نیمی از آسیب‌های جسمی در تصادفات را به خود اختصاص می‌دهد؛ این آسیب‌ همچنین از جدی‌ترین و خطرناک‌ترین آسیب‌های جسمانی گزارش شده در حوادث رانندگی به حساب می‌آید. پس در هنگام بروز چنین اتفاقاتی، مدارک بیمه راننده خاطی را دریافت کنید تا بتوانید اقدامات قانونی و درمانی مرتبط را انجام دهید. سپس با پلیس تماس بگیرید و اگر هم پلیس به دلیل جزئی بودن تصادف از آمدن به صحنه تصادف خودداری کرد، مدارک و ادله تصادف را صورتجلسه کرده و شخصا به اداره پلیس ببرید.
 
همچنین، اگر راننده مقصر بیمه نداشته باشد، احتمال اینکه بیمه خود شما این خسارات را پوشش بدهد نیز می‌رود اما فراموش نکنید که مدارک و اطلاعات تماس کامل راننده خاطی را اخذ کنید.
 
 
چرا نباید در صحنه تصادف پول نقد بگیریم؟
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

اقتصاد نیوز

 

برچسب : خودرو , بیمه , تصادف , پول , خسارت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: نوید جهرمی
0

این قد دعوا مرافه میشه که دیگه این چیزا اجرایی نمیشه.
دوستم تو امارات تصادف کرد.کامیون زد پشت کادیلاکش کل عقبو جمع کرد.گف ماشینو بردیم کنار نششستیم تو ماشین شرطه اومد کروکی و خسارت رو مشخص کرد و رفتیم دنبال کارمون.
یکی دیگه مال چین و مالزی تعریف میکرد که هر وقت تصادف میکنن میان با لبخند مدارک شناسایی رد و بدل میکنن و میرن و بیمه خسارت طرفین رو میده.
17:26  1394/10/12
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Sh : شاهین g ندارن بدن دوستان ولی این موضوع هیچ ربطی به ما نداره اینا الان ۷ ماه پول مارو کامل گرفتن هیچی به هیچی انقدر پرو و بی شرم هستن تماس میگیری بعد ۲۰ دقیقه وصل میشی انگار نه انگار انگار ما پول اونارو خوردیم .تنها حرف من اینه باید حقو گرفت حق گرفتنیه تنها راه تنها راه برای اینکه حقمونوبگیریم تجمع تجمع تجمع هست دست روی دست بذاریم تا ۳ماهه دیگه ممکنه تحویل ندن تا چقدر دیگه همش بیاییم به این صفحه سر بزنیم یه تاریخ مشخص کنیم همه جمع شیم از شهر های دور و نزدیک
آبروم رفته : آقای سایپا این چه کاریه اقلا بگین شاهین نیست یدونه نیسان آبی بدین بریم پی کارمون
اسفندt9 : سلام من دیروز تحویل گرفتم ثبت نام5 اسفند بودم
عاطفه : سرعت تحویل پلاس ها خیلی بهتره ، پی چرا cvt رو تحویل نمیدن !!!
محمدی v1pتیتانیوم : سلام مژگان خانوم شما موعد تحویلتون چندم هست آخه منم موعد تحویل 14 خردادم فوری تیتانیم هنوز فاکتور نشدم
A.M : بنظرم روز با سایپا تماس بگیریم اگه شده چند بار و اعتراض کنیم بالاخره بی تاثیر نیست، دیگه اوضاع واقعا غیر قابل تحمل شده
شاهی : بهی. شرایطمون مثل همه گفتم ببینم جی ال تا چه تاریخی فاکتور شده
شاهین : در جواب طاهر بله شما فکر کنم تحویل اسفند ماه بودید برای من تحویل مهر ماه ۴۰۳ بوده شرکت تازه اردیبه شت امسال دعوتنامه ارسال کرده.خودشون دیر ارسال کردن ما که مقصر نیستیم.بعدش کسایی که تحویلشون برای سال گذشته هستش اولویت تحویل نیستن ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حامد : 153968
دنا آپشنال : دنا آپشنال تحویل 31 تیر واریزی قسط 2 17 اردیبهشت سفید رنگ فاکتور شده.
اکبر پلاندوز : سلام دوستان من انصراف بزنم کی پول منو میریزن خواهشا راستشو بگید شدید بیرونم بخرم بهتره
Morteza : چند وقت پیش ی خبری شنیدم ی نفر از پیش فروشا تاریخ تکمیل 25 اردیلهشت فاکتور شده بود ولی الان اینجا دارم میبینم آخریش 7 اسفند بوده چطور ممکنه؟یعنی با پول و رشوه و اینا فاکتور میکنن؟
حسین 7 اسفند : انشا... که هر چی خیره پیش بیاد سایپا واقعا بی خوده انگار نه انگار که باید ماشینی تحویل بده
پیش فروش ساینا : سلام،بلخشید شما فاکتور شد پیام اومد یا از سایت دیدین فاکتور شده؟!
پیش فروش ساینا : سلام،ببخشید شما هم برا فاکتور شدن پیام نیومد؟
207 رینگ پانا : سلام تحویل 31 تیر پیش فروش عادی بودم 2 تیر فاکتور شد 4 تیر پلاک 8تیر آماده برای حمل.9 تیر تو ردیابی کاستومر برام تیک در حال حمل سبز شده . بیمه هم برام بارگزاری شده
پیش فروش تکمیل وجه8 اسفند : سلام دوستان من پیش فروش تکمیل 8 اسفند هستم، سایت www.124.ir رفتم و شکایت بابت دیرکرد و عدم تحویل خودرو ثبت کردم. ماشین منو هنوز ندادن، این سایپا خیلی هفت قد اند، با پول ما که ثبت نام کردیم ماشین چندین مرتبه تولید میکنه و در بازار آزاد میفروشن، و دیرتر ماشین به ماها تحویل میدن. عملا با سرمایه ما کار میکنند و حسابی سود میکنن. واقعا جای تاسف داره. تو کشور این مسئله خودرو حل کنند یلی تو چشم و مهمه.
Morteza : آغا جریان چیه ماشین دارن که اینقد دیر تحویل میدن یا دارن خودشون نمیدن؟