نقشه چینی ها و احتمال توقف واردات بنز و تویوتا به ایران

نقشه چینی ها و احتمال توقف واردات بنز و تویوتا به ایران

 
مدیر فروش و پشتیبانی تویوتا در ایران با اشاره به قطع روابط دیپلماتیک ایران با اعراب گفت: با توجه به اینکه 95 درصد بنز و تویوتا از کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد می‌شود ممکن است واردات این دو خودرو به کشور متوقف شود که دراین صورت فضا برای خودروسازان چینی باز خواهد شد و قادرند بخشی از بازار را در غیاب این دو برند به نام خود کنند.
 
نگار میرکریمی: مهدی دادفر در گفت گو با اقتصادنیوز درباره اینکه گفته می‌شود ذائقه خرید خوردرو ایرانیان از بازار چینی و کره‌ای به سمت بازار اروپای و ژاپنی در حال حرکت است، اظهار کرد: ایرانیان سابقه ذهنی خوبی از بازارهای اروپایی دارند، هیچ یک از مردم خاطره بدی از این خودروها ندارند، اما اینگونه نیست که خودروسازان چینی بیکار بنشینند و راه را برای اروپایی‌ها باز کنند.
 
وی افزود: در حال حاضر بازار در دست چینی‌ها است و به گونه‌ای در حال تسخیر بازار هستند که به نظر می‌رسد به زودی بتوانند بازار خودروهای داخلی را نیز تسخیر کنند.
 
دادفر پیش‌بینی بازار خودرو در ماه‌های آینده را کمی دشوار دانست و گفت: به دلیل وجود شرایط سیاسی کشور که کریدورهای ورود خودرو در ایران به دست کشورهای عربی بوده‌اند، و به تازگی مشکلاتی به وجود آمده است، ممکن است به روابط این دو کشور لطمه وارد شود.
 
وی تاکید کرد: از طرفی دیگر ممکن است ورود خودروهای خارجی همچون تویوتا و بنز نیز متوقف شود. چرا که بیش از 95 درصد واردات خودرو مربوط به جنوب کشور و خلیج فارس است، از این رو در صورت ایجاد این اتفاق فضا برای خودروسازان چینی باز می‌شود چرا که چینی‌ها بازار ایران را به خوبی شناخته‌اند و کلیه برندهای چینی به نحوی در ایران تولید می‌شوند که می‌توانند حتی بازار تولیدات داخلی را نیز به دست گیرند.
 
 
مدیر فروش و پشتیبانی تویوتا در ایران اظهار کرد: در این میان خودروهای با کیفیت بالاتر از منظر کیفی با خودروهای اروپایی و آمریکایی همپایگی می‌کند. از این رو به نظر من بعید است که کشورهای اروپایی یا ژاپنی به راحتی بازار خودرو را از چنگ چینی‌ها خارج کنند.
 
وی افزود: بازار خودرو در کشور بازار رقابتی شده است، همچنین خودروسازانی همانند خودروسازان اروپایی و حتی خودروسازان ژاپنی در بازار به شدت بر خدمات پس از فروش خود فشار می‌اورند و برعکس نیز واردات خودروها با محدودیت همراه می‌شود. همزمان با خودروسازان نیز چینی‌ها نیز خدمات خود را گسترده می‌کنند از این رو منطقی نیست کسی که بازار ایران را هدف قرار گرفته است خدمات پس از فروش را کاهش دهد.
 
به گفته دادفر، آنچه در حال حاضر از چینی‌ها دیده می‌شود این است که هم پای خودروساز داخلی پیش می‌روند از طرفی دیگر اگر گفته می‌شود که چینی‌ها خدمات نمی‌دهند، اشتباه است، زیرا هنگامی‌که مردم خودرو می‌خرند به دلیل این است که به کیفیت خدمات آن برند امیدوارند.
 
وی براین باور است که اگر قوانین و مقررات واردات خودرو نسبت به اروپایی‌ها و ژاپنی‌ها سخت‌گیرانه باشد، حضور چینی‌ها افزایش می‌یابد، چرا که چینی‌ها به گونه‌ای بازار هدف را نشانه می‌گیرند که سرعت عمل بیشتری از خود نشان می‌دهند در حالیکه اروپایی‌ها و ژاپنی‌ها آهسته‌تر حرکت می‌کنند.
 
مدیر فروش و پشتیبانی تویوتا در ایران درپیش بینی خود از بازار واردات خودرو گفت: رقابت سختی میان چینی‌ها ژاپنی‌ها و اروپایی‌ها به وجود خواهد آمد. بازار هدف در مورد خودروهای اروپایی اینگونه است که تمایلی به خرید خودروهای داخلی یا چینی ندارند.
 
همچنین به نظر می‌رسد اروپایی‌ها سهم عظیمی از بازار خودرو را از اروپایی‌ها بگیرند. اما امکان رقابت خودروهای داخلی با چینی وجود ندارد.
 
 
 
نقشه چینی ها و احتمال توقف واردات بنز و تویوتا به ایران
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

اقتصاد نیوز

 

برچسب : خودرو , واردات بنز , تویوتا , چین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

کاربر: نوید جهرمی
0

ی سری مطالب رو گفته ی سری دیگه رو نگفته.
بخشی از بازار که دست خودروهای چینی هس بخش خالی بازار بوده که نه دست خودروهای داخلی بوده و نه وارداتی.زمانی کخ خودروهای چینی در بازه بالای 100 میلیون تومان فروشی داشته باشن میشه گف رقابت با وارداتی ها دارن و اگر در بازه زیر 35 میلیون هم بفروشن با داخلی ها رقابت دارن. در صورتی که عمده ی فروششون بین 35 تا 80 میلیون هس.خدمات پس از فروششون هنوز ضعیفه و این مشکل زمانی حاد میشه که خودروی شما تصادف کنه و نیاز ب قطعه فوری داشته باشی.
بازار اروپایی و ژاپنی ها نه با چینی ها بلکه با کره ای ها در رقابته که اینجا در نظر گرفته نشده.
هم چینین حتی اگر واردات خودرو از امارات و عمان به صفر برسه(که بسیار بعیده) واردات از کشور مبدأ در آینده ی نزدیک در جریان میافته.
این بازار بازاری آزاد نیست که بگیم باهم رقابت دارن.بازار انحصاری با رانت و امتیاز و فشار کنترل میشه نه رقابت.
06:49  1394/10/20
گزارش
پاسخ دادن
بهنام
0

دمت گرم نویدجان
00:09  1394/10/21

گزارش
بهنام
5

خوب مسلما خودروهای داخلی و زیر 100 میلیون تومان بدست بازار چینی خواهد افتاد.همین الان اکثر کسانی که لیفان 620 با حجم موتور 1800 سی سی سوار هستن خیلی بیشتر راضی تا کسانی که پرشیا سوارن. چین فقط در خودروسازی بلکه کالاها و صنایع دیگری پیشرفت چشمگیری داشته. ولی المان و ایتالیا و امریکا همیشه مشتری های خاص خودشون دارن
16:19  1394/10/19
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : سلام. A5 که ثبت نامی وجود ندارد دیگر . نگران نباش از بهمن دیگه ثبت نام این خودرو نیست و فقط x5 هست
سایپای دزد : ما که ۱۴ آذر سخا خبری نیست!!
وحید پلاس : نه داداش ،دقیقا 20 روزه در همان تاریخ 23 اسفند گیر کرده،فاکتور جلو نرفته،همچنان پلاسیم.راستش هم نمیگن.تماس میگیری فقط وعده سرخرمن.کاش صادقانه بگن: بدلیل نداشتن قطعه یا ...مثلا از ابتدای ماه آینده شروع میکنیم.آدم تکلیف خودش رو میدونه،دیگه هر روز سایت رو چک نمیکنه.همش میگن از فردا یا پس فردا....بی بی همه جا،حتی زندان و تجریش رو زد،اما سایپا و ایرانخودرو را نزد،بمب ها براش ارزش داره،حتما گفته :این دو تا خودش پوکیدس، دیگه زدن نداره.
Masoud x5 : من خودم موقع ثبت نام در انتخاب سه گزینه x5 وa5 و j7 مردد بودم نظر خودم j7 بود ولی خوب ما ایرانیها عاشق شاسی هستیم به همین دلیل x5 را انتخاب کردم دلیل عذم انتخاب a5 علاوه براینکه موتورش تنفس طبیعی هستش و کمتر به بنزین حساس هستش و اینکه چند اپشن اضافی داره این بود اولا a5پروژه شکست خورده سیف خودرو بود که کرمان خودرو خریدش و مطمئنا تا سال دیگه از خط تولید کنار میره و مهمترین مورد این بود که موتور a5 توان خیلی کمتری داره و برای بدنه سنگین این ماشین جوابگونیست و این باعث استهلاک بیشتر موتور و خ ابی و عدم کشش خودرو در مکانهای سربالایی میشه و مطمئنا اگه از خط تولید کنار بره دیگه این خودرو مفت نمیارزه .ولی x5 ادامه تولید s5 هستش و در بسیاری از قطعات حتی بدنه یکی هستش و دارندگان این ماشین درتامین 3طعه دچار مشکل نمیشوند بسیاری از اپشن ها را مثل جک برقی ووورا میتوانید به هنگام تحویل خودرو ث با هزینه کمتر به خودرو اضافه کرد
محمد-:::::::: : 28اردیبهشت تبدیل زدم هنوز خبری نشده
شاهین جی : دوستان فقط تجمع تجمع ۱۷ خرداد یادتون نره این بی صاحاب باز از ۱۹ خرداد فروش محصولاتشو داره میزاره لطفاااااا فقط تجمععععععع خواهش می‌کنم ازتون مگه قرار نبود اول ماشینای مردمو بده پس این فروش محصول شده
تارا : سلام نرگس خانم ماشین شما به دستتون رسید
شاهین پلاس اتوماتیک : من ارومیه هستم، 1 2 ماه پیش تو سایت تحویل حضوری رو ثبت کرده بودم
خانعلی اچن گان : کمک کنید داداشم رو دارن اع دام می کنن بخاطر اینکه به مردم ایران تو هین کرده ، خودم رفتم لو دادمش، من خیلی عوض ی هستم
خانعلی اچن گان : خانعلیم خانعلی ماشینم فاکتور شد بعدش نشد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس بهمن : سلام، از مشهد کسی نیست ک برای دوشنبه یا سه شنبه باهم بریم تجمع؟
پژو207 tu3 : سلام کسی اطلاع نداره پژو 207tu3 تا کی فاکتور شده؟؟ تشکر
محمد751 : نه بابا شاهین و کوییک هرروز دارن فاکتور می کند.
جواد : سلام دوستان من مشابعه همبن مشکل سال 99باسمندef7دوگانه داشتیم تحویل برج 2برج هفت شدع بودخبری ازدعوت نامه نبوداخریه سری دوستان یه گروه زدیم تلگرام راحت 500نفربودیم هی زبادترمیشدیم تایه روزقرارگزاشتیم تجمع جلوشرکت بابنروجواب دادسری طرح تبدیل گزاشتن به پارس Tu5همه تبدیل زدیم الان حق نیست ساینادوگانه ثپت نام کردیم بیاین باتک خرمون کنن حداقل بایدخوروپشنهادیشون اطلس باشه
محمدی : من پکنیکم میارم سیخ و سنجاق یادت نره
پیام : مهمان محرمانه چطور واست کاری نمیکنه که نامه دیده آدم مهمیه بدبخت بگو ماشینتون بیاره واست اگه راست میگی 😂😂😂
سهراب : محرمانه غینت کم عن بخور با مهمانت
مژگان ساینا اس : باسلام ،عزیزان دعوتنامه شهریور برکسی آمده تک سوز؟
پیام : 🚀 نمایش ویژه پس از امضای هزار نفر، این مطالبه برای 24 ساعت در صفحه اصلی کارزار با برچسب ویژه نمایش داده می شود. 🏛️ ثبت رسمی مطالبه در صورت رسیدن به 2 هزار امضا، مطالبه شما در دبیرخانه سازمان مورد نظر ثبت رسمی می شود. 📰 بازتاب در رسانه ها با رسیدن به 5 هزار امضا، خبر مربوط به کارزار به رسانه ها ارسال و از مسئولین پیگیری می شود. 📣 تشکیل کارگروه ویژه با همراهی بیشتر از 30 هزار امضاکننده کارگروهی ویژه تشکیل می شود تا علاوه بر پیگیری مستمر، رویدادی اختصاصی برای همفکری و هم افزایی برگزار شود. ✌️ منفعل نباشیم! تا کنون کارزارهای زیادی موفق شده اند. اما در صورت عدم موفقیت، حداقل منفعل نبوده ایم! https://www.karzar.net/211558
شادمهر : https://www.karzar.net/211558 دوستان تا میتونید امضاء کارزارو زیاد کنید که رسانه ای شه