لغو تحریم، سکوی پرش خودروسازان

لغو تحریم، سکوی پرش خودروسازان

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: خودروسازان داخلی باید فرصت همکاری با خودروسازان اروپایی را به سکوی پرتابی برای کیفی شدن محصولات آتی خودشان تبدیل کنند.
 
شهرام آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با توجه به لغو تحریمها و برقرار شدن سوئیفت، ارتباط مالی مستقیم خودروسازان داخلی با شرکای خارجی مجددا برقرار شده و هزینه‌های خرید و انتقال قطعات کاهش خواهد یافت.
 
وی با بیان اینکه علاوه بر آن خودروسازان داخلی باید با ارتباط با خودروسازان اروپایی نسبت به انتقال تکنولوژی اقدام کنند، خاطرنشان کرد: در این زمینه پیشنهاد می‌شود خودروسازان از مزایای ارتباط با خودروسازان اروپایی برای ارتقای سطح تکنولوژی و افزایش کیفیت محصولات آتی که تحت برند خودشان تولید می‌شود، استفاده کنند.
 
عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: البته برخی خودروسازان اروپایی در فعالیت گذشته خود در ایران مشکلاتی ایجاد کردند به عنوان مثال شرکت رنو با کارشکنی‌های خود نگذاشت قرارداد تولید ال‌90 به درستی اجرایی شود.
 
وی افزود: شاید بهترین نوع همکاری صنعت خودروی ایران با خودروسازان اروپایی در گذشته، مربوط به همکاری با پژو و به ویژه تولید خودروی 206 بود که البته پژو نیز مشکلاتی چون ایجاد محدودیت در داخلی‌سازی قطعات را ایجاد کرده بود.
 
آزادی با بیان اینکه با توجه به سطوح قیمتی، تیراژ تولید خودروهای خارجی که تحت لیسانس خودروسازان اروپایی در ایران تولید خواهد شد، بالا نخواهد بود، تصریح کرد: خودروسازان داخلی باید با رفع رسمی تحریمها نسبت به انتقال تکنولوژی برای کیفی‌سازی محصولات آتی خود اقدام کنند.
 
 
 
لغو تحریم، سکوی پرش خودروسازان
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , تحریم , پسا تحریم , پرش خودروسازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

8 نظر

محسن
4

" لغو تحریم، سکوی پرش خودروسازان "

قبلاً که ایران تحریم میشد، میگفتن تحریم فرصته و صنعت ما باید از این فرصت استفاده کنه. حالا که تحریم ها برداشته شده، میگن این یک فرصته و سکوی پرتاب ماست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خلاصه باد هر طرف وزید، همون شرایط برای کشور بهترین حالت ممکنه. 6 ماه دیگه هم بنز رفت، میگن حالا فرصت پیشرفته!
این خودروسازها (حیف اسم خودروساز البته) قبل از تحریم هم پُخی نبودن. بعد از تحریم هم هیچی نمیشن. واردات یا مونتاژ یک محصول خارجی حتی اگه بروز هم باشه، هیچ افتخار و پیشرفتی به حساب نمیاد. این کار رو بورکینافاسو هم بلده که چهارتا پیچ رو سرهم کنه. مهم تکنولوژی طراحی و ساخت خودروئه که اینها ندارن. هیچوقت هم تلاشی برای بدست آوردنش نمیکنن. تا وقتی مردم ساعت 4 صبح جلوی نمایندگی برای پراید 35 میلیونی توی صف نوبت میگیرن، هیچوقت هیچ خودرویی از طرف اینها ساخته نمیشه.
14:11  1394/10/30
گزارش
پاسخ دادن
امیر(سابق)
5

سکوی پرتاب برای کدوم خودروساز. من که یه همچین جنمی تو این بیسوادهای چاپلوس و رانت خوار دلال نمیبینم
01:10  1394/10/30
گزارش
پاسخ دادن
بهنام
0

وای وای وای وای
02:26  1394/11/01

گزارش
کاربر: نوید جهرمی
6

من که اینقدر ماشین نمیخرم تا پولم جمع بشه و بتونم ماشین واردتاتی بخرم. خیلی دلم از دست این خودروسازا خونه. حالا حالا هم قابل بخشش نیستن.

-------------
قرار داد ال 90 ناموفق و قرارداد 206 موفق؟ پژو یک ریال تو ایران سرمایه گذاری نکرد و ماشین از رده خارج شدش رو 15 سال تو ایران تولید کرد.
رنو 100 میلیون یورو در ایران سرمایه آورد و بخش قطعه سازی رو تا حدودی متحول کرد.اینقدر هم مثل کفتارا دور و برش گشتن . تا وقتی که ب هردو خودروساز چیزی نماسید اجازه تولید ب رنو ندادن.
اینا رو باید گذاشت داخل ماشین تولیدی خودشون و فرستادشون ته دره.
16:50  1394/10/29
گزارش
پاسخ دادن
بهنام
0

نوید عزیز چندسال باید کارکنی بتونی اتومبیل خارجی سواربشی؟؟؟؟؟
ولی فرانسه راست گفتی در ایران سرمایه گذاری نکرد و خودروهای از رده خارج وارد کشور ما کرد
23:50  1394/10/29

گزارش
کاربر: نوید جهرمی
5

شاید خیلی سال.
اما از اولین ماشینی که بخوام بخرم میرم ی ماشین کارکرده خارجی میگیرم و تمام هزینه هاش رو ب جون و دل میخرم.
دلم نمیخواد ی قرون پول ب این خودروسازای داخلی برسونم.
10:01  1394/10/30

گزارش
بهنام
0

نویدجان
عزیزمی
02:29  1394/11/01

گزارش
کاربر: نوید جهرمی
1

ارادت دارم.
لطف داری بهنام جان
14:32  1394/11/01

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
داریوش ۲ اردیبهشت : شماره پذیرش من ۱۱۹۴۴۳۷۴ هنوز فاکتور نشدم نمیدونم چند تا مونده به نوبت من ای کاش اونایی که فاکتور میشن بیان بگن شمارشونو تا بدونیم چی به چیه
محمد j7 اریبهشت : انشالله که دیگه قیمت بالا نره
علی مدبر : من هر روز زنگ میزنم هیچ جواب تکراری صبور باشید طبق روال پیش می‌ره قبلاً تو شهر ما ماشینهای تریلر حمل ماشین می‌دیدم محصولات سایپا جابجا می‌کنه الان یک ماه ندیدم ولی ایران خودرو هر روز میبینم چند تا فکر کنم سایپا درشو‌گل گرفتن
X5 سفید بهمن : چرا زر الکی میزنید من دکتر نیستم ۲ و ۳ نفر مریض میان الکی حرف میزنند
j7 : ثبت نام اردیبهشت تحویلش ابان هست همون ابان ماه دعوتنامه میاد
علی j7 : سلام دکتر مبارکه
تارا دستی تحویل سه ماهه 19 ابان واریز 20 مرداد : درسته ماشین برای سرمایه گداری نیست اما در جواب دوست مون اگر الان طلا می فروختیم تو ثبت نام مهر شرکت میکردیم میدونید چه سودی کرده بودیم😬
سحر : آرزو خانم توبرگه قراردادی که ازنمایندگی گرفتید هم شماره پذیرش وهم شماره قرداد هست اگر نگرفتید به نمایندگی که انتخاب کردید مراجعه کنید واردات روبگیرید
علی مدبر : حیف نمیشه اینجا عکس بزارم قرارداد عکس میزاشتم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 پانا 31 تیر : سلام مال منم 7ام فاکتور شد اما پلاک نشده
کارشناس رامان : 20 روز مونده به تحویل باید فاکتور بشه نشه تاخیر میخوره
کوییک : دوستان من همه ی پس انداز 6 سالم رو دادم تا یک کوییک بخرم . الان دارم میمیرم از ناراحتی و استرس . اگه پولمون رو بخورن چی میشه . طلا خریده بودم الان دوبرابر شده بود
کارشناس رامان : ماشین صدور فاکتور شده ولی فاکتور نباشه احتمال تاخیری داره در طرح پیش فروش
اطلس دیماه : بخوایم تبدیل بزنیم مابالتفاوتش بهمون پس میدن یا اونم با سود تاخیر میدن کسی تبدیل زده لطفا جواب بده
ثبت نامی مرداد : شنبه هرکسی نیاد درب شرکت زامیاد شرف ندارن از حق خودش دفاع کنه
زاپاتا : به این وضعیت می گویند کلاهبرداری قانونی , بی ارزش بودن حق و حقوق مردم ,خلاصه بی ارزش بودن انسان در این کشور جهان سومی
ندا : ,,مبارک باشه کل مبلغ واریزی اون چند بوده
پانا تبدیل رینگ و موتورو تحویل مرداد : نگران نباشید یعنی بدون نوبت فاکتور میشید
مادرا 207 پانا فولاد تحویل 31 مرداد : من 7ام فاکتور شد اما پلاک نشده تو قسمت اسناد خودرو امروز تاریخ ارسال پلاک اضافه شده