بررسی کامیون کاترپیلار CT660 2011 (قسمت دوم)

کامیون کاترپیلار CT660 (قسمت دوم) (ویدئو)

یادآوری می شود کامیون CT660 2011 جزء اولین مدل های کاری و عملیاتی کمپانی کاترپیلار است که برای بازار آمریکا ساخته و عرضه شده است. اگرچه این کمپانی در گذشته تجارب ارزشمندی در زمینه طراحی و ساخت ماشین آلات عمرانی جهت ساخت وساز به دست آورده است؛ اما به نظر می رسد که مدل جدید این شرکت شباهت زیادی به کامیون International دارد با این تفاوت که فقط کاور و لوگوی آن عوض شده است. با وجود این، واقعیت چیز دیگری است و کامیون CT660 در نوع خودش حرف های جدیدی برای گفتن دارد. این کامیون به گونه ای طراحی شده است که برای محدوده وسیعی از کارها کاربرد داشته باشد؛ از جمله این کاربردها می توان به خاک برداری، گودبرداری، مخلوط بتون، حامل نخاله، و حتی کشنده اشاره کرد. همان طور که در قسمت اول وعده داده بودیم، در قسمت دوم این مقاله به بررسی موتور، گیربکس، عملکرد، و سواری این کامیون می پردازیم.

 

موتور و گیربکس

کامیون کاترپیلار CT660 (قسمت دوم) (ویدئو)

کاترپیلار CT660 با داشتن دو نوع موتور مختلف با نام های CT11 و CT13 می تواند به ترتیب 330 تا 390 و 410 تا 470 اسب بخار نیرو تولید کند. بدنه این موتورها از جنس "آهن گرافیت فشرده" (Compacted Graphite Iron) ساخته شده است که در مقایسه با انواع متداول چیزی در حدود 227 کیلوگرم سبک تر است. علاوه بر این، موتورهای به کار رفته در این کامیون به سیستم ریل سوخت انژکتور مجهز هستند و با داشتن توربوشارژر و سیستم تزریق سوخت پرفشار می توانند حداکثر میزان گشتاور را در دور موتورهای پایین به دست آورند. از جمله وظایف سنگینی که بر عهده این کامیون گذاشته می شود، کشش اجسام سنگین یا تریلرهای مخصوص قابل اتصال به کاترپیلار CT660 است که این امر با استفاده از یک سیستم انتقال قدرت به عقب انجام می شود.

کامیون کاترپیلار CT660 (قسمت دوم) (ویدئو)

کامیون CT660 با داشتن یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته CX31 که قبلاً در شرایط مختلف و زیر عملیات سنگین مورد تست قرار گرفته است، از توانایی های خارق العاده ای در انجام کارهای سنگین برخوردار است. اگرچه این گیربکس در مقایسه با گیربکس Allison بلندتر است، اما تعویض دنده ها در آن خیلی نرم نیست. البته ناگفته نماند، عملکرد گیربکس CX31 بهتر از گیربکس Allison است و در حین رانندگی با آن هیچ مشکلی گریبان گیر شما نخواهد بود. گفتنی است، گیربکس های دیگری نیز به عنوان آپشن قابل سفارش می باشند که از جمله آن ها می توان به مدل های دستی و Ultrashift Plus محصول کمپانی Eaton اشاره کرد.

 

عملکرد و سواری

کامیون کاترپیلار CT660 (قسمت دوم) (ویدئو)

این خودروی سنگین همه کاره، از سیستم تعلیق توانمندی برخوردار است و به جرأت باید گفت که کمپانی کاترپیلار نهایت تکنولوژی خود را در CT660 جدید به کار بسته است. در بخش جلوی این کامیون معمولاً از انواع سیستم های تعلیق چندورقی مثل Shackle، فنر های تک یا دومرحله ای، و یا Slipper و در بخش عقب معمولاً از انواع Hendrickson یا Chalmers استفاده شده است.

کامیون کاترپیلار CT660 (قسمت دوم) (ویدئو)

به لطف سیستم تعلیق بادی کابین این کامیون، سواری و فرمان پذیری کاترپیلار CT660 تقریباً خوب و راحت است و خودرو بدون لرزش یا تکان های ناخوشایند در داخل کابین می تواند از پس مسیرهای ناهموار و صعب العبور برآید. کاترپیلار CT660 از جمله ماشین های سنگینی است که این کمپانی با استفاده از تجارب صنعتی چندین ساله خود طراحی و ساخته است. کیفیت ساخت این کامیون واقعاً عالی است و کابین با داشتن ویژگی آیرودینامیک یکی از بهترین ها است. طراحی بیرونی این کاترپیلار بسیار دوست داشتنی است و به خوبی، کاربردی بودن آن را در عملیات عمرانی به تصویر می کشد.

کامیون کاترپیلار CT660 (قسمت دوم) (ویدئو)

موتورهای کاترپیلار در حقیقت جزء قوی ترین ها هستند؛ به گونه ای که حتی در سخت ترین شرایط به هیچ وجه احساس ضعف نمی کنند. اگرچه گیربکس 6 سرعته اتوماتیک CX31 نمی تواند یکی از نرم ترین و مطمئن ترین گیربکس ها باشد، اما این بدان معنی نیست که نمی تواند به وظایف خود به خوبی عمل کند. از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این کامیون می توان به شاسی محکم آن اشاره کرد که در نوع خود بی نظیر است و در اکثر کارهای سخت عمرانی می تواند قدرتمندانه روی پای خود بایستد. در خاتمه از شما دعوت می کنیم در فیلم (دانلود) زیر که توسط مجموعه 1Car به فارسی ترجمه و زیرنویس شده است، مشخصات مختلف این کامیون را تماشا کنید.

/uploads/Final Cat CT660.flv


منبع

Topspeed

برچسب : کامیون , CT660 , کاترپیلار , کشنده






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

صمد
0

حرف آخر رو میزنه
19:49  1394/04/30
پاسخ دادن
کاربر: hamid
2

البته کابین این کامیون بیشتر شباهت به کامیون های ولوو سری N12 دارد.
14:14  1392/05/06
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : یک ماهه که پول واریز کردیم خدا کنه که به موقع بدن گفتن تحویل اسفندماه
کوروش : دوست گرامی بهمین زودی نتیجه نمیده زمان بره ! سازمان حمایت از مصرف کنندگان به کارشناسی میکنه بعد تخلف محرز واقع شد میفرسته اداره تعزیرات اداره تعزیرات یک اداره زیر نظر قوه قضائیه س هیچ گونه تبعیضی هم قائل نیست رای صادره قابل اجراست .حال دوستان همگی از بازرسی کل کشور که فشار و نظارت بر تخلفات ارگانهای و شرکتهای دولتی است قطعا پیگیری و از ایرانخودرو علت تخلف رو باید در کوتاهترین زمان به سازمان ارائه کند که بازرسی ایرانخودرو را موظف و ملزم به جبران خسارت به خریداران میکند
درانتظار اطلس : سلام مبارک باشه ،سود تاخیر رو براتون حساب کردن ؟؟ چقدر شده
محتشم : درود . دوست گرامی مهران از شما سوال دارم ؟واسه تو فروش فوق العاده بودش یکماه بودش یا 90روز کلا چقدر واریز کردی کلا
اطلس - آذر ۱۴۰۳ : مسئله اینه که همین دو سه شب پیش به خاطر افزایش قیمت این نقص پرونده زده شد. قبلش که کوئیک دعوتنامه بجای اطلس زده بوده، نقص پرونده نبود؟؟!!
اکبری : سلام دوست عزیز درسته همه ما منتظر شاهینیم ولی آلان از بهار دیگه پیامک برای واریز شاهین نیومده چطور شما ماشین زیر پاتو و طلاهای خانومت رو فروختی. اینا صد درصد بازم اتومات یا جایگزین میفرستن
جواد : خضریان افزود: برخی مردم از صبح امروز با ارسال مدارکی اثباتی عنوان کرده‌اند که اولویت دریافت خودرو در بهار و تابستان ١۴٠٣ بوده‌اند، اما هنوز پیامک واریز وجه برای آنها ارسال نشده است، گویا با این وضعیت غش در معامله صورت گرفته است و خودروسازان برای اینکه قیمت خودروها را در پاییز افزایش دهند، از ارسال پیامک واریز وجه و تحویل خودرو خودداری می‌کردند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه باید ابلاغیه افزایش قیمت خودرو ابطال شود، گفت: باید دولت و وزارت صمت پیگیری کند تا تمام افرادی که اولویت دریافت خودرو تا پاییز ١۴٠٣ بوده‌اند، با همان قیمت قبلی کارخانه خودروی خود را دریافت کنند.
محمد : پس چرا ما فاکتور نشدیم ماهم ۳۰ مردادیم. کدوم شهری شما پرداخت اولیت برج چند بوده
۱۷ اردیبهشت j4 : دوستان من ۲ آبان پلاک شدم ، هنوز تحویل ندادن ، بقیه هم مثل من هستند یا زیادی طول کشیده؟؟؟
علی : اینا فقط فکر منفعت خودشونن از مردم نبودن و نیستند براشون هم مهم نیست و نبوده ک ۲سال مردم منتظر گذاشتند من اشتباه کردی ۲سال منتظر حلبییییییییی موندم.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهیا : اصلا 325 تا حالا نداشتیم
بنده خدا : منم میام آدرس بگین
امیر ساینا85گانه 90 روزه : بچه ها فاکتور شروع شد
خودرو : واقعا خودتون به خودتون کمک کنید تاکی حق خودمونو نگیریم هر چی بشینید به ضرر خودتونه اگر برید منم هستم میام شنبه تلفنی هیچ چیزی حل بشو نیست
زاگرب : بسلامتی چی بوده ماشین
اتو207 : سلام، دوستان محترم سود تاخیر خودرو رو چند روز بعد از تحویل گرفتن خودرو میشه دریافت کرد!
لگن : سلام اگر واقعا بیاید مثل دفعه قبل نکنید من و دونفر دیگه از دوستان که اوناام هستن شنبه میام اگر میاین اعلام کنید 11 بریم
رسول : مبارک داداش شماره پذیرش روبگو
رانا لگن : سلام منم چند بار پیام گزاشتم بره تجمع دفعه قبلم رفتم کسی نیومده بود اگر مایل باشید اعلام کنید شنبه 11 صبح درب 16 همه تجمع کنیم من هستم
Mk : چون غلط املایی داری ی چیزی هم کم میکنن باید پرداخت کنی