چرخش از چین به اروپا

چرخش از چین به اروپا

 
سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو در حالی در شرف برگزاری است که برخلاف سال‌های گذشته حضور شرکت‌های اروپایی پررنگ‌تر از چینی‌ها خواهد بود. در دوره‌های گذشته به‌دلیل تحریم‌های بین‌المللی و بی‌میلی بسیاری از برندهای معتبر خودروساز برای فعالیت در ایران، خودروسازان و قطعه‌سازان چینی حضور فعالی در این همایش داشتند، حال آنکه با لغو تحریم‌ها، بیشتر مدعوین از خودروسازان اروپایی هستند. در همین زمینه روز گذشته نشست خبری با حضور مدیرکل نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت و سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو در مورد ابعاد برگزاری این همایش برگزار شد.
 
 
 
 
 
در این نشست، ساسان قربانی، عضو شورای سیاست‌گذاری خودرو نیز عنوان کرد که ۱۴ شرکت خودروساز خارجی در همایش سال گذشته صنعت خودرو حضور داشتند که این تعداد، امسال به ۱۶ شرکت رسیده است؛ البته باید توجه داشت که سال گذشته تعداد خودروسازان چینی حاضر در همایش بیشتر از امسال بود. قربانی در مورد استقبال کم شرکت‌های خارجی از حضور در همایش ایران نیز گفت: همزمانی برگزاری همایش تهران با نمایشگاه خودرو ژنو باعث شده تا برخی شرکت‌ها نتوانند در همایش تهران حضور یابند. البته در طول برگزاری این رویداد، چهار تفاهم نامه همکاری بین انجمن قطعه‌سازی ایران با انجمن‌های قطعه‌سازی ترکیه، فرانسه، انگلستان و هندوستان امضا خواهد شد.
 
سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو خاطرنشان کرد: در همایش امسال صنعت خودرو، شرکت رنو جلسه‌ای با قطعه‌سازان ایرانی برای برنامه‌ریزی توسعه‌ای تولیدات خود برگزار خواهد کرد؛ در عین حال، تعدادی از شرکت‌های خارجی برای امضای تفاهم‌نامه ابراز تمایل کردند که پیش‌بینی می‌شود در طول کنفرانس و نمایشگاه مذاکراتی صورت گیرد و این مذاکرات به تفاهم نامه منجر شود. در ادامه این نشست امیر حسین قناتی با ارائه توضیحاتی در مورد برگزاری همایش به سوالات پراکنده خبرنگاران نیز پاسخ داد؛ وی گفت: تاکنون هیچ شرکت خودروساز خارجی، پیشنهادی برای سرمایه‌گذاری مستقیم در ایران نداشته است؛ بلکه پیشنهادهای مطرح شده از سوی خودروسازان خارجی در قالب جوینت ونچر(سرمایه‌گذاری مشترک) بوده است. مدیرکل خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: شرکت فولکس واگن، تاکنون با ۵ شرکت ایرانی مذاکره کرده است.
 
وی درخصوص ایجاد شرکت مشترک بین سایپا و رنو نیز با بیان اینکه، این موضوع هنوز در حال بررسی است و نهایی نشده است، تصریح کرد: موضوع جوینت ونچر میان رنو و سایپا هنوز نهایی نشده و به همین دلیل، قرارداد جدید این دو شرکت در حاشیه همایش خودرو امضا نخواهد شد؛ البته پیگیری این موضوع جزو برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است که دنبال می‌شود. سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران قرار است 10 و 11 اسفند ماه در تهران برگزار شود.
 
 
 
چرخش از چین به اروپا
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

دنیای اقتصاد

 

برچسب : خودرو , خودروساز چینی , خودروساز اروپایی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

امیر(سابق)
8

مشکل خودروسازی ما حضور یا عدم حضور خارجیها نیست بلکه بیماری بسیار خطرناک بیسوادی و زدوبند و منفعت طلبی مدیران و وزارت صنعت ما است که باعث قربانی و معلول شدن بسیاری از هموطنان عزیز ما شده و میشود. با انتصابهای جناحی بر صنعت و بستن مرزها و بستن قرارداد با بدنامترین شرکتها که برخلاف دنیا محرمانه هم هست(به دلیل زدوبند) صنعت ما را بیشتر در باتلاق غرق میکنند
13:38  1394/12/04
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
0

دقیقاً. هر چی داد میزنیم که مشکل از سیستمه کسی گوش نمیده.
هنوز درک درستی از مشکلات ندارن اونوقت دنبال راه حل میگردن.
18:26  1394/12/13

گزارش
بهنام
0

چین چسبیده به بازار ایران ول کن هم نیست
13:14  1394/12/04
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
قلی نیا : روحش شاد سواد نداشت ولی آباد میکرد آبادانی بلد بود ولی الان از همش از یزید شنیدیم ولی از اینا دیدیم
حمیدرضا : هیچ کی نمیتونه بازداشت کنه ما طلبکار هستیم امروز من با دو نفرشان تا حد درگیری بحثم شد بی ادب و پر رو هستن
سلگی : سلام دوستان منم 13آذر تکمیل وجه کردم فروش فوق العاده برا شاهین جی بنظرتون تبدیل بزنم یا خیر
محمد تارا v4 : امروز زنگ زدم نمایندگی شماره 2 ایرانخودرو گفتم تحویل من سی و یک شهریور بوده هنکز تحویل ندادین گفت تا چهل پنج روز دیگه ام تحویل نمیدن
شاهین‌ : سلام‌ به‌ همه‌‌ بنده‌ ۲۷‌ اردیبهشت‌ تبدیل‌ زدم‌ ۳۱‌ مرداد‌ فاکتور‌ شدم‌ ۱۰‌ شهریور ‌ تحویل‌ گرفتم‌ اصلا‌ ارزش‌ ۲۷‌ ماه‌ ‌ انتظار‌ نداشت‌ داخلش‌ کامل‌ پلاستیک‌ بی‌ کیفیت‌ ‌‌موم‌ کشی‌ خیلی‌ بد‌ سواری‌ خشک‌ و‌ کوبنده‌ صفر‌ تا‌ صد‌ ۱۴‌ ثانیه‌ دوربین‌ دید‌ عقب‌ تو‌ آفتاب‌ چیزی‌ نشون‌ نمیده‌ رنگ‌ ماشین‌‌ ی‌ جوری‌ دون‌ دون‌ هست‌ موتور‌‌ همه‌ نوع‌ صدای‌ میده‌ غیر‌ صدای‌ ماشین‌ دو‌ تا‌ آدم‌ ۶۰ کیلوی‌‌‌ عقب‌ سوار‌ بشن‌‌ نزدیک‌ سرعت‌ گیر‌ باید‌ پیاده‌ بشن‌ ماشین رد‌ بشه‌ وگر‌ نه‌ زیر‌ بندی‌ نابود‌ه مسخرمون‌ کردن‌ ‌ ۳‌ سال‌ ‌ ‌
تیتانیوم دستی آذر طرح عادی : الان از شما تو چه مرحله ای گیر کرده؟
T8 : ثبت نام چ تاریخی بودید؟؟
محسن : نگفتن کی میدن؟؟ شرایط منم دقیق مثل شما هست
t8 : ۲۹ شهریور شاسی ۳۱ شهریور بیمه امروز پلاک
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
جواد : مشکل سانروف دارن، من خودم قطعه ساز هستم و از کارشناس 3 تا مگاموتور پرسیدم گفتن تامین کننده سانروف به دلیل مطالبات معوقه به خط قطعه نمیده
اسقاطی اردیبهشت : خوب بید
سبحان : سلام من نوراباد لرستانم الان ساعت 10 شبه 3 تا نیسان صفر با 3 تا کویک با ماشین بر نمایندگی رفتن داخل نمایندگی فردا صبح بزنم ب نمایندگی هرچی گفت بهتون میگم
من : سعید داداش خیلی اقایی ممنون از اطلاع رسانیت
وحید : داخل سایت نوشته موتورهای tuf پلاس فرمان بقیه هستند
اطلس بهمن : فاکتور شدی؟
اسقاطی اردیبهشت : سایپا الان پنج ساله بد قوله من سال 98هم همین بلاروس سرم آورد کلا کلاهبرداری تو زاتشه بحث بندر اینا نیست
پژو 207پانا با رینگ تحویل شهریور : سلام به همه ی دوستان؛کارت سوخت چقدر زمان میبره تا به دستمون برسه من 6/13 درخواست دادم هنوز نیومده؛از دوستانی که درخواست دادن تو شهریور برای کسی اومده؟
اصغر : سلام دوستان سایپا بیچاره تقصیر ندارن همه طرح های فرسوده تبدیلی مادران و کارمندای خودشو میده به ما ماشین نمیتونه برسونه
سعید : تولید رانا با موتور tu5p داره انجام میشه از اونور هم 207 خودش توی تاخیر طرح تبدیل نمیاد دعوتنامه آبان ماه هم نهایت دو هفته دیگه میاد