نبرد بنز با رقیبان چینی برای تصاحب بازار کامیون ایران

نبرد بنز با رقیبان چینی برای تصاحب بازار کامیون ایران

 
دایملر پس از شش سال غیبت درصدد کسب مجدد موقعیت خود به عنوان یکی از کامیون سازهای بزرگ در ایران است و برای این منظور آماده رقابت با رقیبان چینی می شود که حضورشان در این بازار را تحکیم کرده اند.
 
به گزارش ایسنا، برنهارد ولفگانگ، مدیر واحد کامیون دایملر در اظهارات کوتاهی در اشتوتگارت آلمان گفت: جایگاهی که سابق بر این در ایران داشتیم زمانی که رفتیم خالی نماند و رقیبان چینی اکنون بر این جایگاه تکیه زده اند.
 
این خودروساز آلمان برای ازسرگیری روابط با ایران به سرعت عمل کرده و ماه گذشته با شرکت ایران خودرو یک توافقنامه امضا کرد. دایملر که بزرگترین کامیون ساز جهان است پیش بینی می کند تقاضا در ایران همانند ترکیه به حدود 40 هزار دستگاه در سال برسد. دایملر پیش از اینکه در سال 2010 پس از وضع تحریمهای هسته ای ایران را ترک کند سالانه 10 هزار دستگاه در کشور فروش داشت.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، این خودروساز آلمانی اکنون به ایران و سایر کشورها برای کمک به جبران ضعف بازارهای دیگر چشم دوخته است.
 
تقاضا برای کامیون در آمریکای شمالی در بحبوحه کندی چرخ تولید، ضعیف شده است در حالیکه برنهارد اظهار کرده است اگر رکود اقتصادی برزیل به فروش کامیونهای سنگین لطمه بزند دایملر ممکن است دست به اخراج بزند.
 
از سوی دیگر چین که زمانی بازار پررونقی برای خودروسازان بود با کندی رشد اقتصادی روبرو شده و شرکتهایی مانند دانگ فنگ موتور را برای گسترش به بازارهای خارجی تحت فشار قرار داده است.
 
به گزارش ایسنا، رولاند اشنایدر، رییس و مدیرعامل واحد خودروهای تجاری دایملر در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (منا) چندی قبل در یک مصاحبه اظهار کرده بود ایران دربردارنده فرصتهای بزرگی برای این شرکت است.
 
وی با اشاره به اینکه این خودروساز آلمانی سرگرم مذاکره با شرکای ایرانی احتمالی است، گفته بود: ما قصد داریم هر چه زودتر دفتر نمایندگی خود در ایران را مجددا دایر کنیم.
 
دایملر به تازگی نخستین مرکز منطقه ای خود برای منا را در جبل علی دوبی با هدف پشتیبانی از 19 کشور این منطقه گشوده است. این مرکز همه برندهای خودروی تجاری دایملر از جمله کامیونهای مرسدس بنز، اتوبوس و ون، خودروهای فوسو و اتوبوسهای سترا را پوشش خواهد داد. همچنین به دایملر امکان می‌دهد فعالیتهای آینده خود در ایران را از این مرکز در دوبی مدیریت کند.
 
تحلیلگران موسسه "آی اچ اس اتوموتیو" پیش بینی کرده‌اند اگر تحریمهای ایران برداشته شوند، بازار خودروی این کشور ممکن است حدود 10 درصد در سالهای 2016 و 2017 رشد کند و مجموع فروش آن در بلندمدت به طور متوسط به 1.7 میلیون دستگاه برسد.
 
 
 
نبرد بنز با رقیبان چینی برای تصاحب بازار کامیون ایران
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , بازار کامیون , بنز , کامیون چینی , اکتروس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

18 نظر

حميد
1

كاميون چينيا تو عكس جلوي بنز لنگ انداختن
08:11  1394/12/05
گزارش
پاسخ دادن
امین
1

تو عکس کامیون چینی ندیدم ، ولوو ، اسکانیا ، داف و مان هست
08:32  1394/12/05

گزارش
محسن
2

من که توی اون عکس چینی تشخیص ندادم ولوو اسکانیا و داف رو میتونم تشخیص بدم و لی کدوم یکی چینیه نمی دونم
08:37  1394/12/05

گزارش
یاسر
3

یکی از آشنایانم اتفاقا همین دو هفته ی پیش بود که اومد پیشم واسه ی
مشورت در مورد خرید ماشین
80 میلیون پول داشت بین جک اس 5 و تیگو 5 و خلاصه لیست طویلی از
ماشینای چینی مونده بود
همون موقع گفتم بیا بریم بازار یه نیسان ماکسیمای خیلی تمیز در حد صفر
پیدا کردیم با قیمت 83 میلیون
بعد از دو روز ک خریدیمش هزار رحمت می فرستاد و می گفت که بهترین
انتخاب رو کرده و از ماشین بسیار راضی بود
منم باهاش سوار شدم . انصافا سواری بسیار نرم/شتاب عالی/کیفیت
بسیار خوب . ماشین ژاپنیه دیگه یه چرخش کل کمپانی های جک و مک و
جیلی رو می ارزه
بعد میگن مجبوریم ماشین چینی بخریم
نه عزیز من چین دوستی هیچ ربطی به مجبور بودن نداره
18:24  1394/12/04
گزارش
پاسخ دادن
بهنام
1

با 80 الی 83 میلیون میشه تویوتا کمری تمیز هم پیدا کرد
19:16  1394/12/04

گزارش
بهنام
0

اقا یاسر ماکسیما تنها بدی که داره مصرف بنزین بالایی داره
ولی خودروهای چینی جز دردسر چیز دیگه ای نداره
20:39  1394/12/04

گزارش
مهدی از کاشان
3

این عکس واقعا زیبا و معنا دار هست
15:20  1394/12/04
گزارش
پاسخ دادن
امین
3

دفتر منطقه ای دایملر در دبی! و هاب منطقه ای تولید در ایران؟!!!؟
واقعا مسخرست
اگر ایران قراره بزرگترین شریک منطقه ای دایملر باشه چرا دفتر منطقه ای دایملر تو دبی باز شده؟!
14:55  1394/12/04
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
0

چون سرمایه گذاری در امارات ریسکش پایینه ولی در ایران بالا. آینده ی کاری هم براشون اینجا معلوم نیست.
شب میخوابه صب پا میشه میبینه مجلس ی قانون تصویب کرده کل سرمایه شون میره رو هوا.
18:30  1394/12/13

گزارش
مهدی
3

چقدر عکس تبلیغ معنا دار و جالبه
13:53  1394/12/04
گزارش
پاسخ دادن
امیر(سابق)
3

این تیتر زیاد جالب نبود چون شرکتهای چینی در مقابل بنز حرفی برای گفتن ندارند و شاید فقط با قیمت پائین خود بتوانند رقابت کنند
13:27  1394/12/04
گزارش
پاسخ دادن
بهنام
1

چین داره با المان رقابت میکنه؟؟؟؟؟؟
13:19  1394/12/04
گزارش
پاسخ دادن
بهنام
1

یعنی چین داره با المان رقابت میکنه؟؟؟؟؟؟؟
خداییش این چین به کجاها داره میره
13:16  1394/12/04
گزارش
پاسخ دادن
یاسر
3

نبرد بنز با چین بر حسب تعداد و کمیت کامیون هاست نه کیفیت و کارآیی
آن ها ..
آقا بهنام از شما که یه پا متخصصی بعیده این حرفها
14:50  1394/12/04

گزارش
بهنام
1

یاسر عزیز منم میدونم کیفیت چین خیلی پایین تر از المان ولی بازم همون تعداد هم بررسی کنیم هم خودش برای چین ارزوست.
15:05  1394/12/04

گزارش
بهنام
1

همون کمیت هم اقا یاسر خود چین هم درخواب نمیدید
15:12  1394/12/04

گزارش
یاسر
2

از لحاظ کمیت اگر حساب کنیم ، ایران هم خیلی موفق بوده
اما چیزی که بدرد مردم میخوره کارآیی ماشینه نه کمیت
بابا به پیر به پیغمبر به عظمت خدا قسم ، چین هیچی نیست که ما ایرانی ها حسرتش رو داشته باشیم و بهش بنازیم
الگوی ما باید ژاپن و آلمان باشه
17:38  1394/12/04

گزارش
بهنام
1

اقا یاسر سخن شما درست و خود من عشق اتومبیل های ژاپنی هستم
ولی زمان میبره یک کشوری که میخواد پیشرفت کنه.
چین الان هیچ رقم نمیتونه رقابت کنه با المان و ایتالیا و ژاپن ولی در اینده نمیدونم شاید توان رقابت پیدا کنه.
الان مگه چندسال که چین شروع به پیشرفت کرده؟؟؟؟؟
چین حالا حالا باید بدو بدو کنه
17:50  1394/12/04

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هلیا : سبحان جان،خیلی ممنون،بسه.دیگه راهنمایی نکن،حوصله نداریم،تو هم تازه گرم شدی! ول کن نیستی.
مانی : این استدلال ها و محاسبات را از کجا درآوردی!؟ همش اشتباه یا بدون سند و مدرک بود.اینها را هم داداش همکارت گفته !؟
سروش : از کجا به این عدد رسیدی. اولا توی قرارداد ننوشته 30 روز کاری و فقط گفته 30 روز و در خصوص جریمه دیرکرد حدود درصد 28% میشه که عددش تقریبا دو برابر این عددی هستش که شما کفتی حدود 650 هزار میشه برای هر روز . فقط احتمالا هزینه های سال 1404 که نسبت به پارسال افزایش داشته ازش کم می کنن که حدود کمتر از 10 میلیون باید باشه
شاهین اردیبهشت : همه جا همینطوره ،داداش رفیق منهم در شرکت BMW آلمان شاغله،اونجا هم بخاطر تحریم از طرف دولت ایران ،تولیدشون پایین اومده،همه بیکارند.....اصلن یه وضعی ها...
شاهین پلاس : به داداش رفیقت سلام برسون،بگو :داداش رفیق.... با مرام ،،آخه شاهین Gو cvt رو هم نمیدید.کامنت های اونها رو هم در گروهشون ببین.اونها هم ذله شدن و هر هفته جلوی سایپا معترض هستند....داداش رفیق شیطون بلا،بد بد....دیگه دوستت ندارم.
وحید : ایرانخودرو و سایپا( بخصوص سایپا) دو شرکت کاملا ورشکسته هستند،دولت هم به همین دلیل با گران کردن متوالی قیمت این دو کارخانه کنار میآید،حتی اگر بجای 15 درصد فعلی، پنجاه درصد هم گران بکنند،چاله چوله ها و بدهی های سنگین آنها پر نمیشود،هر روز فعالیت آنها میلیاردها تومان ضرر است.کرمان خودرو و بهمن خودرو ،راهش را پیدا کردند،بجای تولید ،قطعاتCKDمیآورند و اینجا فقط مونتاژ میکنند( انصافا بعضی خودروهایشان هم باکیفیت است)،سود معقولی هم میبرند.ایرانخودرو و سایپا هم بجای تولید خودروهای بی کیفیت و گران،باید( در صورت امکان) فقط لیسانس خودروهای ارزان کره و مالزی و ترکیه، را بگیرند و فقط مونتاژ کنند،شاید نجات پیدا کنند.
سبحان : لازم به ذکر هستن اینم بگم از روز تکمیل وجه سی روز کاری حساب کنین از اون ببعدش هرروز کاری 384 هزار تومن سود تاخیر میدن شانسمونم همه این ماها یا پنج شنبه جمعس یا تعطیل رسمی یعنی سود تاخیر خیلی زیادیم بهمون تعطلق نمیگیره یک هفتم ک بخاطر جنگ تعطیل بودن به اونم سود تاخیر تعلق نمیگیره
سبحان : دیروز به چند نفرشون زنگ زدم تو دیوار همشون تکمیل وجه ۲۰ تا ۲۲ اسفد بودن ک تحویل گرفتن از ۲۲ تا ۲۶ اشفند فعلا خبری نیست داداش همکارمم تو سایپا خط شاهین کار میکنه میگه داریم تولید میکنیم ولی فعلا موتور تیوفایو زیاد نصب نمیکنن دارن cvvt نصب میکنن احتمالا میخوان اول قراردادی قدیمیو بدن بعد برسن به ما ک تیوفایو هستیم وقراردادمون جدیدتره
شاهین پلاس : ۴ روز هم تعطیلی در پیش است،تا دوشنبه هم یک بهانه دیگر جور میشود.
X5 محمد : سلام چجوری متوجه فاکتور شدی برای فاکتور شدن خودرو پیامک اومد یا تو سایت نگاه کردی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهرداد کرج. فوق العاده : وعده دیدار ما دوشنبه کیلومتر 11، من تو بورس کل زندگی مو باختم بخدا به ت خط رسیدم
14خرداد : سلام دوستان من تحویل14خرداد مادران رنگ سفید بودم.26 فاکتور شدم.10تیر تحویل گرفتم. الان رفتم کاستومر زده طرح تبدیل خودروی رانا!!!! انگار هرچی قرارداد رانا دارن خودکار براش تبدیل میزنن!!!
خانم : فکر میکردم فقط من اینطوریم خیلی خوشحال شدم دیدم مثل من بازم هستن.
ساینا فوری : با این وضعیتی که شرکت بی عدالت داره فقط پیگیری جواب میده(تجمع و دفاع کردن از حق و حقوق) وگرنه به این زودی ها خبری از فاکتور نیست شیخ زاده و افرادش میخوره و می خوابه
7 اسفند پیش فروش : برا منم فاکتور نشده
وحید، فوق العاده : فال بد نیست ولی نظر شخصی اینه که سایپا حالا حالاها فوق العاده ها رو فاکتور نمیکنه. از اونجایی که طبیعی هست توی این نابسامانی ها شرایط مالی شرکت جالب نباشه، فوق العاده ها رو گذاشته تو آب نمک و میخواد قمار کنه، چون میدونه شرایط ایران ویران ما هر لحظه بوی جنگ میده، احتمالش هست بخش قابل توجهی از سود تاخیر فوق العاده ها رو با بند فورس ماژور جنگ و اعتصابات، بدزده و بکشه بالا. هم خودرو رو بنا به میل خودش دیر تحویل بده و هم با این کلک غیر اخلاقی، زیر بار سود تاخیر نره...
شیرار : دوستان یکم صبور باشید ایرانخودرو با یکی دوماه تاخیر طبیعی به نظر میاد تبدیل نکنید این همه پولتون خوابیده تو حساب ایرانخودرو حالا باز میان با قیمت روز دوباره بهتون خودرو میفروشن تبدیل نکنید
حمیدرضا : سلام دوست عزیز بهای کارخانه در دعوتنامه 473 م تومان هست اون مبلغ رو کم کردن شما الان 236 پرداخت میکنید بعلاوه 206 م تومان که موقع ثبت نام ریختین
فروش فوری رانا تحویل 6 تیر : به نظر دوستان طرح تبدیل خودرو چه خودروی میاد ؟
ممد : چیکار میتونی بکنی ؟؟؟؟؟؟!!!!!