مشارکت با برندهای معتبر خواست اول مشتریان

 

مشارکت با برندهای معتبر خواست اول مشتریان

اجرای برجام و به‌دنبال آن لغو تحریم‌ها شرایط جدیدی را برای زنجیره خودروسازی کشور فراهم کرده است؛ به‌طوری‌که برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند قراردادهای جدید با خودروسازان معتبر دنیا که در پی توافق هسته‌ای منعقد شده، چشم‌انداز روشنی را پیش‌روی این صنعت قرار داده است.
 
 
 
در این بین رفت و آمد تولید‌کنندگان خودرو از شرکت‌های مختلف و مطرح جهان، سطح انتظاران مشتریان را تا حد زیادی افزایش داده است؛ به‌طوری‌که در شرایط فعلی بسیاری از مشتریان پساتحریم را مترادف با تغییر و تحولات اساسی در زنجیره خودروسازی کشور می‌خوانند. آنها با توجه به وعده خودروسازان در مورد شرکای آینده صنعت خودرو و همچنین مذاکرات پیش رو با این شرکت‌ها، دست از خرید کشیدند تا بلکه بتوانند در آینده‌ای نزدیک خودرویی با کیفیت و ظاهری متفاوت از تولیدات فعلی خودروسازان خریداری کنند.
 
خواسته مشتریان در هر نقطه‌ای از دنیا تعیین‌کننده کیفیت، کمیت و قیمت خودروهای تولیدی است. در این شرایط، تحریم خرید خودرو از سوی متقاضیان، حاوی پیام مهمی برای تولید‌کنندگان خودرو در کشور بود .این پیام از خواست متفاوت و جدید مشتری ایرانی در شرایط کنونی حکایت داشت. در این زمینه اما شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نیز با توجه به لغو تحریم‌ها و شرایط پیش‌روی خودروسازان، در نظرسنجی به دیدگاه و انتظارات عموم مشتریان در رابطه با تغییرات صنعت خودرو در شرایط کنونی پرداخته است.
 
این شرکت در هزار پرسشنامه الکترونیکی سوالاتی را برای بازدید‌کنندگان از نخستین نمایشگاه توانمندی‌های صنعت خودرو که روز گذشته پایان یافت، مطرح و خواسته آنها را از خودروسازان جویا شده است. سوال اولی که از مشتریان پرسیده شده این است که در چه بازه قیمتی تمایل به خرید خودروهای جدید دارید؟ طبق نظرسنجی صورت گرفته بیشتر پاسخ‌دهندگان تمایل به خرید خودرو در محدوده قیمتی 25 تا 50 میلیون تومان دارند این در شرایطی است که خودرو زیر 25 میلیون تومان در گزینه آخر پاسخ‌دهندگان قرار دارد، اما خودروهایی با بازه قیمتی 50 تا 75 میلیون تومان در گزینه دوم شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی قرار گفته و خودروهای بین 75 تا 100 میلیون تومان نیز در گزینه سوم.اما سوال دیگری که از شرکت‌کنندگان پرسش شده این است که به‌نظر شما، اصلی‌ترین اولویت پیش‌روی صنعت خودروی کشور چیست؟ همان‌طور که قابل پیش‌بینی است پاسخ‌دهندگان، ارتقای کیفیت محصولات فعلی را از اولویت‌های صنعت خودرو خوانده‌اند حال آنکه تولید خودروهای به روز جهانی با فاصله کمی از گزینه اول مردم قرار دارد.
 
ارتقای شبکه خدمات پس از فروش و همچنین ایجاد تسهیلات در فروش خودرو نیز در اولویت‌های بعدی پاسخ‌دهندگان قرار دارد، اما سوال سوم پرسشنامه شرکت بازرسی کیفیت به این شکل مطرح شده که در دوران پساتحریم، چشم‌انداز صنعت خودرو کشور چگونه خواهد بود؟پاسخ به این سوال از سوی شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، جالب توجه است چراکه نشان‌دهنده امید مردم به تغییرات اساسی در زنجیره خودروسازی کشور است. در این سوال 6/ 69 درصد پاسخ‌دهندگان چشم‌انداز صنعت خودروی کشور را همراه با شکوفایی و رشد این صنعت خوانده‌اند حال آنکه 4/ 30 درصد مابقی معتقدند که صنعت خودرو در دوران پساتحریم هیچ تغییری نسبت به گذشته نخواهد کرد. در این زمینه برخی از کارشناسان معتقدند که رکود فعلی و عدم‌تقاضای مناسب در بازار خودرو از همین سطح انتظارات مردم برای رشد و شکوفایی این صنعت در آینده و با همکاری خودروسازان خارجی نشات می‌گیرد، اما سوال آخر به سیاست‌های راهگشا برای صنعت خودرو اشاره دارد. در این سوال چهار گزینه مطرح شده است، تکیه بر طراحی خودروهای داخلی، واردات خودرو، مشارکت در تولید با برندهای بین‌المللی و مونتاژ و دست آخر نیز تمرکز بر ساخت قطعات خودرو.
 
در این سوال 3/ 64 در صد پاسخ‌دهندگان مشارکت در تولید با برندهای بین‌المللی و مونتاژ را به‌عنوان سیاست راهگشای صنعت خودرو خوانده‌اند. سیاستی که وزارت صنعت و معدن و تجارت نیز در استراتژی توسعه صنعتی تاکید زیادی بر آن دارد. انتخاب دوم پاسخ‌دهندگان به این سوال تمرکز بر ساخت قطعات خودرو عنوان شده است. به این ترتیب 13 درصد نیز به این گزینه رای داده‌اند، اما تکیه بر طراحی خودرو‌های داخلی و همچنین واردات خودرو به ترتیب در انتخاب‌های بعدی شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی قرار دارد. موضوع جالب توجه در این سوال واکنش مردم به واردات خودرو است؛ چراکه آنها نیز واردات را راهگشای صنعت خودرو نمی‌خوانند هرچند که بر مشارکت در تولید با برندهای بین‌المللی تاکید می‌کنند.در این بین به‌نظر می‌رسد که پاسخ شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی به واقع مسیر مشخصی را پیش‌روی تولید‌کنندگان خودرو قرار می‌دهد. اینکه مردم مشارکت با خودروسازان معتبر را در اولویت خود می‌دانند یا اینکه بر ارتقا کیفیت محصولات داخلی در پساتحریم تاکید می‌کنند، خواسته‌ها و تمایلات معقولی است که باید مورد توجه مسوولان وزارت صنعت و خودروسازان قرار گیرد؛ چراکه رکود فعلی بازار خودرو، نتیجه بی‌توجهی به خواسته‌هایی است که در چند سال گذشته کمتر به آن توجه شده است.
 
 
مشارکت با برندهای معتبر خواست اول مشتریان
 
 
 
 
مشارکت با برندهای معتبر خواست اول مشتریان
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

دنیای اقتصاد

 

برچسب : خودرو , مشارکت با خودروسازان معتبر خارجی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

کاربر: نوید جهرمی
1

عجب تحقیق آماری قوی و متقنی.
خیلی کیفور شدم و از این کارهای علمی که داره انجام میشه ب خودمون میبالم.
البته گمونم با ذره بین مارو نگا میکنن و گوشمون رو درازتر از حد معمول میبینن.
17:43  1394/12/15
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: m&z
1

برندهایی که قبلا رابطه خوبی با ایران داشتند مثل بنز و ولوو و اسکانیا علیرغم برداشته شدن تحریمها همچنان نگران سرمایه گذاری در ایران هستند و تا زمانی که اطمینان از ادامه روند لغو تحریم ها نداشته باشند به طور جدی وارد بازار ایران نخواهند شد.
کجایید دولتمردانی که با افتخار قطعنامه ها را کاغذ پاره میخواندید؟ آیا وزیران پیشین که تلاش برای اقتصاد مقاومتی و قطع ارتباط با خارج سرلوحشون بود امروز خودشون و خانوادهاشون پراید و سمند سوارند یا نگران تعویض بنزشون با مدل جدیدتر؟
12:20  1394/12/15
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
0

همشون سر و ته ی کرباسن.
16:43  1394/12/16

گزارش
سجاد
4

اي بابا ... مردم ...
اين مطلب رو كه خوندم مثل مجنونا اولش لبخندي زدم و بعد به يكه نقطه خيره شدم ...
از ايراني بودم انوهگينم ...
11:25  1394/12/13
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
X5 مشکی : منم ثبت نام دی ماه‌م باز شما فاکتور شدین من فاکتور هم نشدم😕
حمید : جناب شاهین سلام من هفته ای یکبار به سایپا زنگ میزنم این سری اپردتوره عین این جمله گفت که در بالا ذکر کردم ای کاش شماره اپراتورو یادداشت میکردم ولی به هر حال شما هم میتونی. امتحان کنید حتی تو یه روز چندبار زنگ بزنید هر اپراتور یه چیزی میگه کلا سرکاریم
X5 محمد : ثبت نام دی ماه موعد تحویل اردیبهشت خرید نقدی اول تیرماه شاسی شده خبرشون هنوز تحویل ندادن حرومشون باشه
j7 : سلام ۶۰روز ماشین j7 سفید فاکتور شده هنوز تو صف بارگیری مسخرشو دراوردن کسی هست شرایطش مثل من باشه اعلام کنه ممنون
شاهین : سلام.شاهین اتومات تحویل مهر ۱۴۰۳ تکمیل وجه ۲۱ارذیبهشت ۴۰۴ ۱۵ مرداد تحویل کرفتم جهت اطلاع شاهین اتومات معمولی
BAC : دوستان کسی میدونه از وقتی میری توی صف حمل چقدر طول میکشه تحویل بدن ؟ یعنی زمان مشخصی داره ؟ آیا پیرو کامنت های قبلی مشکل حملشون حل شده و سریع ماشینا رو میفرستن اگه پیگیری کردین ؟
حسام پارسایی x5 : از این بی در و پیکر بودن و انقدر مزخرف بودن این شرکت آدم واقعا حالش بهم میخوره طرف ثبت نام بهمن بوده 8 مردا فاکتور شده تحویل گرفته بعد من که 12 آذر ثبت نام کردم 20 خرداد فاکتور شدم هر روز دارم زنگ میزنم میگن تو صف بارگیریه شرکت به این بزرگی ولی انقدر بی مسئولیت فقط شعار میدن عمل صفر از هیچ جا هم نمیتونم پیگیری درستی کنم فقط باید صبر کنیم از فروردین 404 که تاریخ تحویل سیستمی من بوده تا الان دارن میگن باید صبر کنی فقط واقعا دیگه حالم داره بهم میخوره از این کرمان موتور
محسن : ماشیناشون تو سایت مشتری نداره بچه ها رو فرستادن تبلیغ تحویل پیش از موعد!! اگر شرکت بنا داشت به موقع تحویل بده سود تاخیر نصف نمیشد در قرارداد های جدید
خیری : برای ما هم همینه فکر نکنم به این زودی تحویل بدن تاریخ تحویل ۲ شهریور بود
اکبر کرمانی : با سلام من 23اسفند وجه کامل کردم هنوز فاکتور نکردن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سامی : مهدی دارمیسوزه. آب بیارین
میدی : عزیز فشار به خودت نیار. کردن توپاچت. نباید این کاررامیکردی. بسوز وبساز. سخته
رانا7تیر : امروززنگ زدن واسه کارت طلایی گفتن 6800ازپول تاخیرت کم میکنیم
سورنن : تاریخ پروندت بروز شده؟؟؟
کوییک اس : سلام داداش من 6خردادم فاکتور شدم
احسان 13 تیر : والا من 13 تیرم هنوز فاکتور نشدم.هروقت زنگ میزنم چیزی میگن.امزوز زنگ زدم میگن اواسط شهریور فاکتور میشی
افزایش قیمت : سایت دوباره قیمتهارو اورد پایین .....این چه وضعشه ......
س : منم اسممو میزارم خیر موثق 2 این حرفا چیه اسمش چون خبره موثقه حتما خبرش موثقه فاکتور شدن تعطیله کلا 3 روز رو فاکتور کردن دارن رسما پولمونو بالا میکشن .اگه هر ماه فقط 3 روز فاکتور بشن 2 سال طول میکشه ماشین مردمو بدن اگه مراجعه نکنیم سایپا معلوم نیست چی میشه
بعد از بار سوم ابطال میشی : تا حداکثر 3الی 6ماه تکلیفتو با سایپا روشن باید بکنی وگرنه میری به داخل منقضی شده ها و قراردادت باطل و پولت با سود 3درصد کمتر از قراردادت به حسابت واریز میشه اونم بعد از 3ماه.....
خبر ناب خودرویی1404 : ساینا بزودی بالای 600میلیون صدرصد میشه وتا 650هم میره بالا......