تجدیدنظر در ممنوعیت ورود 2500 سی‌سی‌ها؟

 

تجدیدنظر در ممنوعیت ورود 2500 سی‌سی‌ها؟

 
در حالی مجلس شورای اسلامی روز گذشته افزایش پلکانی قیمت بنزین با مصرف بیشتر را تصویب کرد که دولت نیز در آخرین تصمیمات خود همچنان بر توقف ورود خودروهای با حجم بالای 2500 سی سی تاکید دارد.پیش تر عنوان شده بود که مصرف سوخت بالای این خودروها دلیلی بر ممنوعیت ورود 2500 سی سی‌ها است این در شرایطی است که برخی از کارشناسان عنوان می‌کنند در صورت افزایش پلکانی نرخ بنزین ممکن است دولت در این زمینه تجدیدنظر کند.
 
ممنوعیت ورود خودروهای بالای 2500 سی‌سی در دوره رئیس‌جمهوری پیشین از یک سو به‌دلیل بحران ارزی کشور و از سوی دیگر در راستای کاهش مصرف سوخت تصویب شد. این در شرایطی است که بسیاری از کارشناسان حجم موتور را معیار مناسبی برای لوکس بودن خودروهای وارداتی نمی‌دانند و ارزش کالا را معیار مناسب‌ برای این موضوع عنوان می‌کنند. در راستای همین موضوع اواسط سال گذشته طرح پیشنهادی تغییر معیار لوکس بودن خودروهای وارداتی از حجم موتور به ارزش کالا توسط گمرک جمهوری اسلامی عنوان شد اما دولت تاکنون ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی را لغو نکرده است. این موضوع در حالی است که مسعود کرباسیان، رئیس کمرگ جمهوری اسلامی ایران دیروز در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» دیدگاه گمرک درخصوص معیار لوکس بودن خودروهای وارداتی را ارزش کالا می‌داند و نه حجم موتور؛ این مقام مسوول اما دلیل عدم تغییر در قانون مدنظر را دیدگاه دولت در این باره عنوان می‌کند. واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی در شرایطی همچنان طی سال جاری ممنوع اعلام شده که این سوال مطرح می‌شود اصرار دولت بر ممنوعیت واردات این نوع خودرو چیست؟ به عقیده برخی از کارشناسان علت ممنوعیت دوباره این خودروها ارزبری بسیار زیاد است که هزینه سنگینی را بر دوش دولت می‌گذارد. حال آنکه وارد‌کنندگان خودرو با اشاره به اینکه لوکس بودن خودرو براساس حجم موتور مبنای منطقی و اقتصادی ندارد، معتقدند در صورتی که هدف دولت، جلوگیری از خروج ارز باشد معیار باید ارزش کالا باشد که در حال حاضر خودروهایی با قیمت‌های بسیار بالا وارد کشور می‌شوند. برخی از کارشناسان درخصوص بحث مصرف بالای سوخت خودروهای با حجم موتور بالا نیز به تکنولوژی بالای این خودروها و مصرف سوخت آنها براساس استانداردهای جهانی اشاره دارند و تجربه جهانی در ممنوعیت خودروهای لوکس را ارزش کالا عنوان می‌کنند.
 
 
 
 

منبع

دنیای اقتصاد

 

برچسب : خودرو , واردات خودرو , واردات خودروی 2500 سی سی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

6 نظر

کاربر: m&z
3

وقتی برای دولت سود داره چرا آزاد نکنه، آزاد میکنه با گمرکی بالاتر! دولت به پولدارا فشار میاره، پولدارا هم که کاری نداره فشار رو با شدت بیشتر به مردم میارن تا پول خرید خودروهای لوکسشون تامین بشه! حالا این فشار هی منتقل میشه تا قشر متوسط و ضعیف جامعه زیر دست و پا له بشه. اصلا هم برای بالایی ها اهمیتی نداره، مطمئن باشید.
09:51  1395/01/28
گزارش
پاسخ دادن
سجاد
6

شاه مفخره صعودي رفت تركيه و اروپا با كلي عزت و احترام
با اينكه عربستان خودش آتش افروزه خاورميانه اس اما هيچوقت بعنوان كشور تروريستي تو مجامع بين المللي نام نمي برن
اما ماي بدبخت ...
با اين همه ذخاير نفت و گاز هر روز يه سنگ مي اندازن جلوي پامون و عرباي ملخ خور از زير دارن نفت و گازمون رو مي مكن و عشق مي كنن
دلمون خوش بود به برچام و پسا تحريم اما ...

صبرم زياده اما ...
عمري نمونده باقي ...
08:33  1395/01/26
گزارش
پاسخ دادن
محمد
0

به نظر من این طرح محدود کردن مردم عادی در استفاده کردن از این نوع خودرو هاست وگرنه آقا زاده ها به هر طریقی این خودرو ها را وارد میکنند مثال طرفدار عدد لند کروز وارد کرده و نامه گرفته از فلان دفتر که این پول از بحرین است که فرستادن به عنوان خمس و یا زکات و مربو طرف به فلان دفتر است چون پول نقد نمیتونسته بیاره ماشین وارد کرده مجوز خاص هم گرفته
00:35  1395/01/26
گزارش
پاسخ دادن
امیر(سابق)
1

مافیای وزیران هر روز چهره ای تازه از خودش نشون میده
22:19  1395/01/25
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
5

از احمقانه بودن این طرح که بگذریم بحثی روش نیست.
بنده نمیدونم چرا خودروهای ایمن تر و پاک تر ملاک ورودقرارنمیگیرن؟
گذشته از این ی جوری میگن ارزبری برای دولت انگار مردم دارن از دولت صدقه میگیرن!!!! اما کسی نیست ببینه همین دولت داره 100 درصد بدون زحمت سود میخوره از طریق واردات. بعدشم کسی که ماشینو میخره از پول دولت و کشور که نخریده. از پول خودش خریده(کاری ب نحوه ی بدست آوردن پول ندارم که بحثش خیلی مفصله)
متأسفانه از هر طریقی هست میخوان سر مردم منت بزارن و محدودمون کنن.
یکی دوست داره ماشین گرون و لوکس سوار شه اشکالش چیه؟ درصورتی که اگر همین آقازاده های خودشونو ببینیم حساب کار دستمون میاد.
18:25  1395/01/25
گزارش
پاسخ دادن
نادر
1

اولا این پیشنهاد...نه در دوره دولت قبل که در این دولت تصویب شده....و به نظر من اصلا کاریرد درست و منطقی ندارد....چرا که الان ب ام و مدل ۵۲۸ با ۲۰۰۰ سی سی حجم بالای ۴۰۰ میلیون قیمت دارد ولیکن کادنزا کیا با حجم ۳۳۰۰ سی سی تقریبا ۲۴۰ میلیون....پس به نظرم.ارزش دلاری ماشین و باید مبنا قرار بگیرد
15:19  1395/01/25
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امیر : سجاد از ایلام sbr واست فعاله؟
پریسا : سلام برید در سامانه مدیریت ارتباط با مشتریان ثبت شکایت کنید، و ایمیل هم ارسال کنید به ایران خودرو
سهند : هنوز تحویل بهمن و اسفند رو ندادن . حالا شما هرجور خودتون صلاح میدونید
سجاد ایلام : اینجوری بی فایده س من شنبه میرم از شخص مدیر عامل سایپا شکایت میکنم من ۲۲خرداد تبدیل زدم
تارا وی۴ : ببخشید متن شما خوب نخونده بودم
تارا وی۴ : سلام سعید.مبارکه .تاریخ تحویل شما کی بوده.تحویل چند روزه بودید؟
جواد : سلام سابقه تحویل ایگل چطور بوده تا حالا؟ برای نود روزه، معمولا چقدر تاخیر داره؟
Shahin : دیگ مجبوریم این ضرر رو ب جون بخریم والا من میگم آرامشم مهمتر از صدتومنه اونا اگ سانروف هم داشته باشن اولویت با پلاس و اتوماته
Shahin : من 14 بودم تبدیل زدم درسته خیلی صبر کردیم ضرر هم بود ولی من گفتم حداقل همین جی ال رو از دستشون دربیارم اگ ماشین داری رو اعصابت نیس تبدیل نزن ولی هرلحظه امکان جنگ هم هست یه چیز دیگم هست اومدیم شش ماه دیگ هم صبر کردی بازم ندادن وقتی برای اتومات داره تبدیل میزنه خودمون که هیچ
Shahin : شکایت فقط ازت پول میگیرن همشون عین همن اینا از شکایتم نمیترسن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا فوق العاده 27 بهمن : سلام من واریز 26 بهمن پذیرش 27 ام الان فاکتور شدم،خدا شاهده یه سر درد ی بود این فاکتور شدن ساینا توی این چند ماه دیر فاکتور کردن،من از زندان سایپا نجات پیدا کردم فعلا،ان شاالله آزادی همتون
به شهاب : حرفاتو توی چت جی بی تی تایپ کن بگو برات یه متن خوب تنظیم کنه ،خودت میتونی انجامش بدی با کمک چت جی بی تی
اطلس اذر : لطفا نفوذ بد نزنید ما همینجوری دلمون خون بیاین حرفهای خوب بزنید
دوستان دنا اپشنالی : سلام میشه بفرمایید شما که تحویل ابان پیش فروش دنا اپشنال هستین واریزی اولیتون و واریزی دومتون چند بوده و درمجموع چقد واریز کردین؟
دوگانه : به خدا بهمون ماشین نمیدن پولهامون هم رفت
اطلس اذر : دوستان بیاین ی قرار تجمع بزاریم ی تجمع درست و حسابی واقعا اگ میخواین فاکتوربشید بیاین بریم بخدا فقط تجمع ک کارمارو راه میندازه وگرنه معلوم نیست اینا کی فاکتورمون کنن
فوق العاده24 بهمن : سلام اره من 6 پلاک شدم
آوا : یک هفته طول میکشه
اطلس اذر : دقیقا منم 12 اسفند 402 واریز اولیه بوده واریز دوم هم 18 اسفند403 هنوز فاکتور نشدم چ بدشانسم من
سورن 31 شهریور : سلام دوستان ماشین من دیروز تیک گزینه بارگیری جهت تحویل زده شده ولی هنوز نرسیده نمایندگی . به نمایندگی زنگ زدم گفتند هنوز بارگیری نشده و 5 یا 6 روز طول می کشه . به نظرتون درست میگویند؟