اخطار جدید به واردکنندگان خودرو، اخذ نمایندگی از واسطه‌ ممنوع شد

 

اخطار جدید به واردکنندگان خودرو، اخذ نمایندگی از واسطه‌ ممنوع شد

 
رئیس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت با اشاره به اخطار این وزارتخانه به واردکنندگانی که با واسطه، نمایندگی خودروسازان خارجی را دارند، گفت: اخذ نمایندگی فقط باید از کمپانی مادر باشد.
یداله صادقی در گفتگو با خبرنگار مهر از ارسال نامه اخطار آمیز وزارت صنعت، معدن و تجارت به واردکنندگان خودرو که اقدام به اخذ نمایندگی با واسطه از کمپانی‌های خودروسازی خارجی کرده‌اند، خبرداد و گفت: اخذ نمایندگی مستقیم از کمپانی‌های خودروساز خارجی یکی از الزامات واردات خودرو است و در عین حال، وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در حال تدوین دستورالعمل جامع واردات خودرو با همکاری سازمان حمایت و اتاق اصناف ایران است.
 
رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: بیشتر واردکنندگانی که مجاز به واردات خودرو بوده و از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان نمایندگان رسمی کمپانی‌های خارجی به شمار می‌روند، نمایندگان اصلی بوده و واسطه نیستند، در عین حال، این وزارتخانه، نامه‌ای به آن دسته از نمایندگی‌های خودروسازان خارجی که با واسطه اقدام به اخذ نمایندگی از کمپانی مادر کرده‌اند ارسال کرده و از آنها خواسته که ظرف مدت ۶ ماه، با شرکتهای اصلی خودروساز خارجی وارد مذاکره شده و نمایندگی خود را به صورت رسمی از کارخانه‌های خودرو در سایر کشورهای دنیا، اخذ کنند.
 
وی تصریح کرد: بعد از اتمام این مهلت زمانی، چنانچه نمایندگی از کمپانی مادر اخذ نشود، اجازه واردات داده نخواهد شد، همچنین، متقاضیان جدیدی که برای دریافت مجوزهای واردات خودرو به وزارت صنعت، مراجعه می‌کنند نیز نباید نمایندگان با واسطه کمپانی‌های خارجی باشند، یعنی این افراد باید حتما به صورت مستقیم از شرکتهای خودروساز خارجی نمایندگی کسب کرده و در سایت رسمی آن شرکتها به عنوان نماینده رسمی به ثبت رسیده باشند.
 
به گفته صادقی، بعد از لغو تحریم‌ها و اجرایی شدن برجام، یکسری از کمپانی‌های خارجی نمایندگی مستقیم به متقاضیان ایرانی اعطا کرده و اکنون شرکتهای واردکننده ایرانی، نمایندگان رسمی این کمپانی‌های خارجی هستند، برخی خودروسازان خارجی دیگر نیز درخواست متقاضیان ایرانی را دریافت کرده و در حال بررسی هستند؛ اما به هرحال نمایندگی‌های ایرانی که از واسطه‌های کمپانی‌های خارجی خودروساز نمایندگی داشته باشند، بعد از مهلت تعیین شده اجازه واردات نخواهند داشت.
 
به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به سر و صدای واردات شورلت طی هفته های گذشته و صدور مجوز واردات این خودرو برای یک شرکت از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، رئیس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو اعلام کرد که در سایت شرکت جنرال موتورز، نام هیچ شرکت ایرانی به عنوان نماینده این خودروساز آمریکایی به ثبت نرسیده و حتی این کمپانی اعلام کرده بود که در ۵ کشور از جمله ایران، خدمات پس از فروش به خودروهایش نخواهد داد. در حالیکه وزارت صنعت برای شرکتی مجوز صادر کرده بود که خود را نماینده رسمی این شرکت خودروساز آمریکایی معرفی کرده بود.
 
 
 
 

منبع

مهر

 

برچسب : خودرو , واردات خودرو , نمایندگی , نمایندگی واسطه






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

علي
4

والا پيستون اي بي اس چرخ عقب 405 ما خراب شد . رفتيم پيش يه
متخصص اين كار يه آقاي ارمني بود كل خيابون چراغ برق رو گشت پيدا نكرد
آخر مجبور شد خودش با دستگاه تراش يه چيزي درست كرد و سرهم بنديش
كرد. گفت همين فردا مي ري اين لگن رو ردش مي كني . نمام قطعه هاش
هنديه پيداهم نمي شن .
اين هم از يك محصول نمايندگي دار وطني
12:36  1395/02/25
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
6

گرفتن نمایندگی از کمپانی مادر برای اینا مشکل نیست. مشکل قوانین خلق الساعه ی داخلی و تصمیم گیری های بیخود و بی جهته.
وقتی پراید استاندارد رو پاس میکنه اما بنز سی کلاس پاس نمیکنه تا تهش رو بخون. بعد از واردات سی کلاس جلوگیری میشه و قیمتش اینجور میشه.
-------------
بهتره که به جای انحصار گرایی برنامه ریزی کنن برای آمادگی ایران برای تجارت آزاد.
همینجور که میدونیم نمایندگی الان فقط واردکنندس و خدماتی رو که باید ارائه نمیده.پس چه فرقی میکنه که باشه یا نباشه؟آیا در مناطق آزاد مشکلی برای خریداران ب وجود اومده؟
بزارن هر کس هر ماشینی که میخواد رو وارد کنه و سوار شه و مالیاتش رو بده. اینقدر هم سر مردم منت نزارن. مردم باید برای انتخاباشون آزاد باشن نه محدود.
11:45  1395/02/25
گزارش
پاسخ دادن
بهنام طیبی
1

ای بابا
11:44  1395/02/25
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هادی : تولید خرداد هم تو کدال نوشتن. جمع شاهین های تولید شده خرداد ۲۵۰۰ تا شد. هر ماه تولید کمتر ، نرخ فروش بیشتر. تو ۳ ماه امسال ۸۰۰۰ تا تولید شد. با این روند فکر کنم اونایی که نیمه دوم ۴۰۲ پیش پرداخت دادن . دعوتنامشون پاییز بیاد تحویل واقعی بیفته سال بعد. چون هنوز پیش پرداخت های نیمه اول مهر ۴۰۲ کامل نیومده.
علی : اینا رو از کجات در آوردی
هلیا : سبحان جان،خیلی ممنون،بسه.دیگه راهنمایی نکن،حوصله نداریم،تو هم تازه گرم شدی! ول کن نیستی.
مانی : این استدلال ها و محاسبات را از کجا درآوردی!؟ همش اشتباه یا بدون سند و مدرک بود.اینها را هم داداش همکارت گفته !؟
سروش : از کجا به این عدد رسیدی. اولا توی قرارداد ننوشته 30 روز کاری و فقط گفته 30 روز و در خصوص جریمه دیرکرد حدود درصد 28% میشه که عددش تقریبا دو برابر این عددی هستش که شما کفتی حدود 650 هزار میشه برای هر روز . فقط احتمالا هزینه های سال 1404 که نسبت به پارسال افزایش داشته ازش کم می کنن که حدود کمتر از 10 میلیون باید باشه
شاهین اردیبهشت : همه جا همینطوره ،داداش رفیق منهم در شرکت BMW آلمان شاغله،اونجا هم بخاطر تحریم از طرف دولت ایران ،تولیدشون پایین اومده،همه بیکارند.....اصلن یه وضعی ها...
شاهین پلاس : به داداش رفیقت سلام برسون،بگو :داداش رفیق.... با مرام ،،آخه شاهین Gو cvt رو هم نمیدید.کامنت های اونها رو هم در گروهشون ببین.اونها هم ذله شدن و هر هفته جلوی سایپا معترض هستند....داداش رفیق شیطون بلا،بد بد....دیگه دوستت ندارم.
وحید : ایرانخودرو و سایپا( بخصوص سایپا) دو شرکت کاملا ورشکسته هستند،دولت هم به همین دلیل با گران کردن متوالی قیمت این دو کارخانه کنار میآید،حتی اگر بجای 15 درصد فعلی، پنجاه درصد هم گران بکنند،چاله چوله ها و بدهی های سنگین آنها پر نمیشود،هر روز فعالیت آنها میلیاردها تومان ضرر است.کرمان خودرو و بهمن خودرو ،راهش را پیدا کردند،بجای تولید ،قطعاتCKDمیآورند و اینجا فقط مونتاژ میکنند( انصافا بعضی خودروهایشان هم باکیفیت است)،سود معقولی هم میبرند.ایرانخودرو و سایپا هم بجای تولید خودروهای بی کیفیت و گران،باید( در صورت امکان) فقط لیسانس خودروهای ارزان کره و مالزی و ترکیه، را بگیرند و فقط مونتاژ کنند،شاید نجات پیدا کنند.
سبحان : لازم به ذکر هستن اینم بگم از روز تکمیل وجه سی روز کاری حساب کنین از اون ببعدش هرروز کاری 384 هزار تومن سود تاخیر میدن شانسمونم همه این ماها یا پنج شنبه جمعس یا تعطیل رسمی یعنی سود تاخیر خیلی زیادیم بهمون تعطلق نمیگیره یک هفتم ک بخاطر جنگ تعطیل بودن به اونم سود تاخیر تعلق نمیگیره
سبحان : دیروز به چند نفرشون زنگ زدم تو دیوار همشون تکمیل وجه ۲۰ تا ۲۲ اسفد بودن ک تحویل گرفتن از ۲۲ تا ۲۶ اشفند فعلا خبری نیست داداش همکارمم تو سایپا خط شاهین کار میکنه میگه داریم تولید میکنیم ولی فعلا موتور تیوفایو زیاد نصب نمیکنن دارن cvvt نصب میکنن احتمالا میخوان اول قراردادی قدیمیو بدن بعد برسن به ما ک تیوفایو هستیم وقراردادمون جدیدتره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پانا 18 : پانا مشکی 14 خرداد فاکتور شد
فوق العاده بهمن 6بهمن : اطلاع رسانی کنید خواهشا دوشنبه 16تیر ساعت 10 ...کیلومتر 11 جاده مخصوص دفتر بازار یابی سایپا
سپهر لرستان دنا آپشنال : سلام و درود به دوستان عزیز این سایت. 🙋🏻الان دقیقا فروش فوری های دناپلاس آپشنال با موعد تحویل تیر تا چندم فاکتور شده!!!؟؟؟ بینم معلوم بشه تا نوبت به مردادیها کی برسه .
تیگو8 : سلام دوست عزیز تاریخ سیستم شما کی بوده
واریزی 9 فروردین1404 : همش الکیه .این بی شرف ها دارن با اعصاب مردم بازی میکنن ، این ها همون خائن ها وطن هستند باید بگیرنشون اعدامشان کنند
خسارت دیده از سایپا : دوشنبه کیامیان بریم دم در اون خراب شده؟ اعلام کنید جمع شیم
x33 cross mt??? : سلام مبارک باشه، کدوم شهر هستین؟ من 30 اردیبهشت تحویلم بوده هنوز دفتر مرکزی میگه یکی دو هفته دیگه بارگیری میشه!!
اطلس آذر : مثل این که هنوزآذر 3ماه دیگ مشخص نیست من بعدتعطیلات میرم ک پولموبگیرم ازاین دزدا چادرم میبرم همونجامیزنم هرکی آمد خوش آمدمن تاپولمونگیرم هم چادرجمع نمیکنم دیگ 17ساعت هم فاصله دارم ولی دیگ چاره ای نیست بایدبرم شماهم خواهش میکنم بیاین
ساینا اس بهمن : امید خدا یک دست باشیم حق مونو میگیریم
مهندس : یک نکته دیگه بگم که از تاریخ تحویل روی کاغذ تا تحویل واقعی نمایندگی دقیقا یکماه شد، یعنی یکماه تاخیر اما اینا دو هفته بعدش فاکتور میکنن که سود ندهند دیگه. دو هفته هم بعدش طول میکشه تحویل بدهند. میشه یکماه. اینو در جریان باشید خلاصه