سهم 56 درصدی هیوندایی و کیا از بازار، رنو 7 درصد، تویوتا 16 درصد

 

سهم 56 درصدی هیوندایی و کیا از بازار، رنو 7 درصد، تویوتا 16 درصد

 
به گزارش اقتصادنیوز، کوروش مرشد سلوک در نشستی خبری اظهار داشت: براساس اطلاعات به‌دست آمده سهم برند هیوندا و کیا در بازار خودروی ایران رو به کاهش است.
 
وی با اشاره به ثبت انجمن واردکنندگان خودرو در مرکز امورتشکلهای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: این انجمن از دو سال گذشته در اتاق ایران به ثبت رسید و تاکنون بیش از 95 درصد برندهای وارداتی خودرو عضو این انجمن هستند.
 
مرشد سلوک همچنین اضافه کرد: بیش از 85 درصد واردکنندگان خودرو به عضویت این انجمن در آمده اند ضمن اینکه انجمن واردکنندگان خودرو در حال حاضر عضو شورای سیاستگذاری خودرو است.
 
نایب رییس انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه این انجمن هم اکنون مورد مشورت وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه خودرو است، گفت: این انجمن تنها تشکلی است که حاکمیت بخش نظارتی خود را به آن واگذار کرده است.
 
وی با اشاره به موضوع گارانتی خودروهای وارداتی اظهار داشت: نمایندگی ‌های رسمی واردکننده خودرو به آن دسته از خودروهایی که از سوی واردکنندگان غیر رسمی وارد شده و دارای مشکلاتی هستند، گارانتی ارائه نمی‌ کنند.
 
مرشد سلوک ادامه داد: گارانتی باید مورد اطمینان مشتریان باشد چرا که در راستای رضایت مشتری است لذا نمایندگی های رسمی قاطعانه براین قضیه استوار هستند.
 
نایب رییس انجمن واردکنندگان خودرو همچنین به دستورالعمل ساماندهی واردات خودرو و دستورالعمل خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی اشاره کرد و گفت: این دو دستورالعمل، بحث کلیدی در حوزه واردات خودرو به شمار می آیند که باید مورد استفاده صحیح قرار گیرند.
 
 
 

منبع

اقتصاد نیوز

 

برچسب : خودرو , سهم بازار , بازار , هیوندای , کیا , رنو , تویوتا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

8 نظر

فرزاد
0

تا زمانیکه خودروی ملی هست هیچکس از اجنبی چیزی نمیخره چون ما روی پای خودمون وایسادیم و وابسته به اجنبی نیستیم.
23:31  1395/03/07
پاسخ دادن
مهندس
0

پس از سال ها ادعای صنعت خودروسازی الان شاهد واردات فله ای محصولات خارجی هستیم. آیا این بود خودکفایی و بومی سازی و تولید داخل؟
09:12  1395/03/06
پاسخ دادن
ناشناس
2

مهندس شما که باید بهتر بدانی که صنعت خودروی ما مثل خیلی چیزهای دیگرمان بنگاهی شده برای سودآوری یک عده مافیا.
مفاهیمی مثل تولید و صنعت و کیفیت و رقابت و رضایت مشتری و... مدتهاست از قاموس این کشور حذف شده است.
11:32  1395/03/06

کاربر: نوید جهرمی
7

مهندس این شعارها دیگه در دنیای امروز جایگاهی نداره. همه ی کشورها به سمت جهانی شدن و برداشتن مرزها دارن قدم بر میدارن.
ما باید این تعصبات بی فایده رو کنار بزاریم. اقتصاد هم آزاد باشه تا کسی که لایق رقابته در عرصه بمونه. کسی که توان خودروسازی داره بمونه و مردم هم ازش میخرن. کسی هم که نمیتونه همون بهتر که از چرخه خارج شه.
12:09  1395/03/06

علی
1

یک توجیهی می کنند بعضی ها می گویند اگر خودروی داخلی تعطیل شود دهها هزار نفر از نان خوردن می افتند. یعنی مردم محکومند به خرید خودروی گران و بی کیفیت تنها به این دلیل که نان یک عده ای آجر نشود. یعنی پولی که از جیب خریداران می رود و جانشان که بخطر می افتند اصلا مهم نیست.
اما تو دنیا این جور نیست. خیلی از کارخانه ها تعطیل می شوند و خیلی از کارگران اخراج می شوند. اما جایگزین دارند، یعنی اگر شغل دیگری نباشد حداقل آن است که بیمه آنها را تامین می کند. اما تو ایران متاسفانه کارها رو روال نیست، لذا خودروسازی تبدیل شده به گروکشی و گروگان گیری.
والبته جناب ناشناس هم خوب اشاره کرد که دعوای اصی یر سر منافع بیشمار مافیاست و دلسوزی برای کارگران بهانه ای بیش نیست.
13:12  1395/03/06

کاربر: نوید جهرمی
9

هیوندای 36%
کیا 20%
تویوتا 16%
رنو 7%
---------------
یه مقاله راجب هفت خان واردات خودرو توی مجله ی ماشین نوشته بود. ی جورایی آدم ب اینا حق میده ماشین رو با این قیمت بدن دست ملت(البته ب جز موردای خاص که تا 300 درصد هم سود میخورن)
مقصر اول دولت و دستگاه های نظارتیه و مقصر اصلی قوانین دست و پاگیر و بعضا اشتباه که با سلیقه ی عده ای گرفته شده.
وقتی واردات سخت بشه اول کسی که ضرر میکنه مشتریه. اونام که وارد میکنن هزار آپشن تقلبی روش میزارن و از خدمات پس از فروش هم که خبری نیست.
برا رفاه حال مردم هم که شده امیدوارم دست از سر این درصد کم بازار که رقیب این فرغون سازامون هم نیستن بردارن.(لاقل اینجور میشه امیدواربود ماشین خوب کارکرده رو خرید ما که از صفرش محرومیم)
12:57  1395/03/05
پاسخ دادن
بهنام طیبی
1

اون عکس کامنتت توپدال چیه؟؟؟؟؟؟
19:16  1395/03/05

کاربر: نوید جهرمی
1

مال هواداران اساسینز کریده
02:47  1395/03/06

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : یک ماهه که پول واریز کردیم خدا کنه که به موقع بدن گفتن تحویل اسفندماه
کوروش : دوست گرامی بهمین زودی نتیجه نمیده زمان بره ! سازمان حمایت از مصرف کنندگان به کارشناسی میکنه بعد تخلف محرز واقع شد میفرسته اداره تعزیرات اداره تعزیرات یک اداره زیر نظر قوه قضائیه س هیچ گونه تبعیضی هم قائل نیست رای صادره قابل اجراست .حال دوستان همگی از بازرسی کل کشور که فشار و نظارت بر تخلفات ارگانهای و شرکتهای دولتی است قطعا پیگیری و از ایرانخودرو علت تخلف رو باید در کوتاهترین زمان به سازمان ارائه کند که بازرسی ایرانخودرو را موظف و ملزم به جبران خسارت به خریداران میکند
درانتظار اطلس : سلام مبارک باشه ،سود تاخیر رو براتون حساب کردن ؟؟ چقدر شده
محتشم : درود . دوست گرامی مهران از شما سوال دارم ؟واسه تو فروش فوق العاده بودش یکماه بودش یا 90روز کلا چقدر واریز کردی کلا
اطلس - آذر ۱۴۰۳ : مسئله اینه که همین دو سه شب پیش به خاطر افزایش قیمت این نقص پرونده زده شد. قبلش که کوئیک دعوتنامه بجای اطلس زده بوده، نقص پرونده نبود؟؟!!
اکبری : سلام دوست عزیز درسته همه ما منتظر شاهینیم ولی آلان از بهار دیگه پیامک برای واریز شاهین نیومده چطور شما ماشین زیر پاتو و طلاهای خانومت رو فروختی. اینا صد درصد بازم اتومات یا جایگزین میفرستن
جواد : خضریان افزود: برخی مردم از صبح امروز با ارسال مدارکی اثباتی عنوان کرده‌اند که اولویت دریافت خودرو در بهار و تابستان ١۴٠٣ بوده‌اند، اما هنوز پیامک واریز وجه برای آنها ارسال نشده است، گویا با این وضعیت غش در معامله صورت گرفته است و خودروسازان برای اینکه قیمت خودروها را در پاییز افزایش دهند، از ارسال پیامک واریز وجه و تحویل خودرو خودداری می‌کردند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه باید ابلاغیه افزایش قیمت خودرو ابطال شود، گفت: باید دولت و وزارت صمت پیگیری کند تا تمام افرادی که اولویت دریافت خودرو تا پاییز ١۴٠٣ بوده‌اند، با همان قیمت قبلی کارخانه خودروی خود را دریافت کنند.
محمد : پس چرا ما فاکتور نشدیم ماهم ۳۰ مردادیم. کدوم شهری شما پرداخت اولیت برج چند بوده
۱۷ اردیبهشت j4 : دوستان من ۲ آبان پلاک شدم ، هنوز تحویل ندادن ، بقیه هم مثل من هستند یا زیادی طول کشیده؟؟؟
علی : اینا فقط فکر منفعت خودشونن از مردم نبودن و نیستند براشون هم مهم نیست و نبوده ک ۲سال مردم منتظر گذاشتند من اشتباه کردی ۲سال منتظر حلبییییییییی موندم.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امیر ساینا85گانه 90 روزه : بچه ها فاکتور شروع شد
خودرو : واقعا خودتون به خودتون کمک کنید تاکی حق خودمونو نگیریم هر چی بشینید به ضرر خودتونه اگر برید منم هستم میام شنبه تلفنی هیچ چیزی حل بشو نیست
زاگرب : بسلامتی چی بوده ماشین
اتو207 : سلام، دوستان محترم سود تاخیر خودرو رو چند روز بعد از تحویل گرفتن خودرو میشه دریافت کرد!
لگن : سلام اگر واقعا بیاید مثل دفعه قبل نکنید من و دونفر دیگه از دوستان که اوناام هستن شنبه میام اگر میاین اعلام کنید 11 بریم
رسول : مبارک داداش شماره پذیرش روبگو
رانا لگن : سلام منم چند بار پیام گزاشتم بره تجمع دفعه قبلم رفتم کسی نیومده بود اگر مایل باشید اعلام کنید شنبه 11 صبح درب 16 همه تجمع کنیم من هستم
Mk : چون غلط املایی داری ی چیزی هم کم میکنن باید پرداخت کنی
امیر دنا آپشنال مشکی آبنوس : سلام عزیزان دنا اتومات واریزی برج 4 هر کس فاکتور شد خبربده ممنون شماره قرارداد 1485 بوده برای ما
207 tu3 : دوستان tu3 دی و بهمن دعوتنامه برای کسی نیومده؟