سهم 56 درصدی هیوندایی و کیا از بازار، رنو 7 درصد، تویوتا 16 درصد

 

سهم 56 درصدی هیوندایی و کیا از بازار، رنو 7 درصد، تویوتا 16 درصد

 
به گزارش اقتصادنیوز، کوروش مرشد سلوک در نشستی خبری اظهار داشت: براساس اطلاعات به‌دست آمده سهم برند هیوندا و کیا در بازار خودروی ایران رو به کاهش است.
 
وی با اشاره به ثبت انجمن واردکنندگان خودرو در مرکز امورتشکلهای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: این انجمن از دو سال گذشته در اتاق ایران به ثبت رسید و تاکنون بیش از 95 درصد برندهای وارداتی خودرو عضو این انجمن هستند.
 
مرشد سلوک همچنین اضافه کرد: بیش از 85 درصد واردکنندگان خودرو به عضویت این انجمن در آمده اند ضمن اینکه انجمن واردکنندگان خودرو در حال حاضر عضو شورای سیاستگذاری خودرو است.
 
نایب رییس انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه این انجمن هم اکنون مورد مشورت وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه خودرو است، گفت: این انجمن تنها تشکلی است که حاکمیت بخش نظارتی خود را به آن واگذار کرده است.
 
وی با اشاره به موضوع گارانتی خودروهای وارداتی اظهار داشت: نمایندگی ‌های رسمی واردکننده خودرو به آن دسته از خودروهایی که از سوی واردکنندگان غیر رسمی وارد شده و دارای مشکلاتی هستند، گارانتی ارائه نمی‌ کنند.
 
مرشد سلوک ادامه داد: گارانتی باید مورد اطمینان مشتریان باشد چرا که در راستای رضایت مشتری است لذا نمایندگی های رسمی قاطعانه براین قضیه استوار هستند.
 
نایب رییس انجمن واردکنندگان خودرو همچنین به دستورالعمل ساماندهی واردات خودرو و دستورالعمل خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی اشاره کرد و گفت: این دو دستورالعمل، بحث کلیدی در حوزه واردات خودرو به شمار می آیند که باید مورد استفاده صحیح قرار گیرند.
 
 
 

منبع

اقتصاد نیوز

 

برچسب : خودرو , سهم بازار , بازار , هیوندای , کیا , رنو , تویوتا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

8 نظر

فرزاد
0

تا زمانیکه خودروی ملی هست هیچکس از اجنبی چیزی نمیخره چون ما روی پای خودمون وایسادیم و وابسته به اجنبی نیستیم.
23:31  1395/03/07
پاسخ دادن
مهندس
0

پس از سال ها ادعای صنعت خودروسازی الان شاهد واردات فله ای محصولات خارجی هستیم. آیا این بود خودکفایی و بومی سازی و تولید داخل؟
09:12  1395/03/06
پاسخ دادن
ناشناس
2

مهندس شما که باید بهتر بدانی که صنعت خودروی ما مثل خیلی چیزهای دیگرمان بنگاهی شده برای سودآوری یک عده مافیا.
مفاهیمی مثل تولید و صنعت و کیفیت و رقابت و رضایت مشتری و... مدتهاست از قاموس این کشور حذف شده است.
11:32  1395/03/06

کاربر: نوید جهرمی
7

مهندس این شعارها دیگه در دنیای امروز جایگاهی نداره. همه ی کشورها به سمت جهانی شدن و برداشتن مرزها دارن قدم بر میدارن.
ما باید این تعصبات بی فایده رو کنار بزاریم. اقتصاد هم آزاد باشه تا کسی که لایق رقابته در عرصه بمونه. کسی که توان خودروسازی داره بمونه و مردم هم ازش میخرن. کسی هم که نمیتونه همون بهتر که از چرخه خارج شه.
12:09  1395/03/06

علی
1

یک توجیهی می کنند بعضی ها می گویند اگر خودروی داخلی تعطیل شود دهها هزار نفر از نان خوردن می افتند. یعنی مردم محکومند به خرید خودروی گران و بی کیفیت تنها به این دلیل که نان یک عده ای آجر نشود. یعنی پولی که از جیب خریداران می رود و جانشان که بخطر می افتند اصلا مهم نیست.
اما تو دنیا این جور نیست. خیلی از کارخانه ها تعطیل می شوند و خیلی از کارگران اخراج می شوند. اما جایگزین دارند، یعنی اگر شغل دیگری نباشد حداقل آن است که بیمه آنها را تامین می کند. اما تو ایران متاسفانه کارها رو روال نیست، لذا خودروسازی تبدیل شده به گروکشی و گروگان گیری.
والبته جناب ناشناس هم خوب اشاره کرد که دعوای اصی یر سر منافع بیشمار مافیاست و دلسوزی برای کارگران بهانه ای بیش نیست.
13:12  1395/03/06

کاربر: نوید جهرمی
9

هیوندای 36%
کیا 20%
تویوتا 16%
رنو 7%
---------------
یه مقاله راجب هفت خان واردات خودرو توی مجله ی ماشین نوشته بود. ی جورایی آدم ب اینا حق میده ماشین رو با این قیمت بدن دست ملت(البته ب جز موردای خاص که تا 300 درصد هم سود میخورن)
مقصر اول دولت و دستگاه های نظارتیه و مقصر اصلی قوانین دست و پاگیر و بعضا اشتباه که با سلیقه ی عده ای گرفته شده.
وقتی واردات سخت بشه اول کسی که ضرر میکنه مشتریه. اونام که وارد میکنن هزار آپشن تقلبی روش میزارن و از خدمات پس از فروش هم که خبری نیست.
برا رفاه حال مردم هم که شده امیدوارم دست از سر این درصد کم بازار که رقیب این فرغون سازامون هم نیستن بردارن.(لاقل اینجور میشه امیدواربود ماشین خوب کارکرده رو خرید ما که از صفرش محرومیم)
12:57  1395/03/05
پاسخ دادن
بهنام طیبی
1

اون عکس کامنتت توپدال چیه؟؟؟؟؟؟
19:16  1395/03/05

کاربر: نوید جهرمی
1

مال هواداران اساسینز کریده
02:47  1395/03/06

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سلطانی : واقعا خجالت هم چیز خوبیه روز روشن درحضورکلیه حواله داران شاهین زمستان ۱۴۰۳ البته خانواده نقش مهمی داره توقعع زیادی نیست
محسن 22 مهر تکمیل : دوستان عزیز مهر ماهی کسی هست که فاکتور شده باشه و کسی اطلاع داره تا چه تاریخی فاکتور شدن ممنون میشم اطلاع بدهید خوشبختانه مثل اینکه برای آذر ماهی ها هم دعوتنامه اومده و افزایش قیمت به نصف مبلغ ماشین خورده ای کاهش بدون افزایش قیمت بود
سجاد ۱۷ مرداد : فاکتور شدم، نقره ای
تاراوی یک پلاس : سلام شبکه خبر گفتگو ویژه خبری هر روزی یک مسئولی میاره در مورد تحولات سوریه میپردازن آخه بگو کسکش یک بارم شده این علیمردان عظیمی مدیران ایران خودرو بیاره بگه پول نقد گرفته چرا الان ۶ماه تاخیر در تحویل خودرو داری ها
شاهین پاییز : پذیرش کی بودید ک فاکتور شده
شاهین پاییز : ایا کسی هست فاکتور شده باشه شاهین جی
علی : سلام بعیده ثبت نام جدید خودروي تارا هم دارند.
حسین : پلاک ماشین مشخص شده، فقط مونده نصب فیزیکیش
J4 اردیبهشت رنگ مشکی : ۱۹ آبان شاسی شده همچنان انتظار نمایندگی سلیمانی پور شهر ری
S3 : سلام منم مثل شما ثبت نام s3بودم بعد از 5ماه پیام دادن باید ماشین رو تبدیل کنید s3تولید نمیشه چکار بکنیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شاهرخ : با چی هست این ردیف قراداد
محمد : سلام چطور فهمیدی تیک خورده لطفا راهنمایی کنید
ساینا 90روز خوزستان : قرار زدن21آذر تحول
ساینا 90روز خوزستان : سلام من 5مهر پزیرش
90روزه ساینا : 3مهر امروز فاکتور شدم
علی : شما تو چه مرحله ای هستین الان؟
207 اتو پانا تیر : امروز کسی از تیرماهی فاکتور نشده اگر کسی فاکتور شد اطلاع بده
بهروز : افزایش قیمت خودرو رو گفتن ک میشه چک سه ماهه پرداخت کرد...لطفا افرادی ک دعوت نامه دارن ی پیگیری بکنن اطلاع بدن..سپاااس
207 ارتقاع یافته اسفند : فکر کنم همه توماه خودشون فاکتور می کنن تا الان که ارتقاع یافته اینجوری بوده.
سعید : مال من امروز تیک تحویل خودرو خورده فک کنم فردا زنگ بزنن برا تحویل