سهم 56 درصدی هیوندایی و کیا از بازار، رنو 7 درصد، تویوتا 16 درصد

 

سهم 56 درصدی هیوندایی و کیا از بازار، رنو 7 درصد، تویوتا 16 درصد

 
به گزارش اقتصادنیوز، کوروش مرشد سلوک در نشستی خبری اظهار داشت: براساس اطلاعات به‌دست آمده سهم برند هیوندا و کیا در بازار خودروی ایران رو به کاهش است.
 
وی با اشاره به ثبت انجمن واردکنندگان خودرو در مرکز امورتشکلهای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: این انجمن از دو سال گذشته در اتاق ایران به ثبت رسید و تاکنون بیش از 95 درصد برندهای وارداتی خودرو عضو این انجمن هستند.
 
مرشد سلوک همچنین اضافه کرد: بیش از 85 درصد واردکنندگان خودرو به عضویت این انجمن در آمده اند ضمن اینکه انجمن واردکنندگان خودرو در حال حاضر عضو شورای سیاستگذاری خودرو است.
 
نایب رییس انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه این انجمن هم اکنون مورد مشورت وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه خودرو است، گفت: این انجمن تنها تشکلی است که حاکمیت بخش نظارتی خود را به آن واگذار کرده است.
 
وی با اشاره به موضوع گارانتی خودروهای وارداتی اظهار داشت: نمایندگی ‌های رسمی واردکننده خودرو به آن دسته از خودروهایی که از سوی واردکنندگان غیر رسمی وارد شده و دارای مشکلاتی هستند، گارانتی ارائه نمی‌ کنند.
 
مرشد سلوک ادامه داد: گارانتی باید مورد اطمینان مشتریان باشد چرا که در راستای رضایت مشتری است لذا نمایندگی های رسمی قاطعانه براین قضیه استوار هستند.
 
نایب رییس انجمن واردکنندگان خودرو همچنین به دستورالعمل ساماندهی واردات خودرو و دستورالعمل خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی اشاره کرد و گفت: این دو دستورالعمل، بحث کلیدی در حوزه واردات خودرو به شمار می آیند که باید مورد استفاده صحیح قرار گیرند.
 
 
 

منبع

اقتصاد نیوز

 

برچسب : خودرو , سهم بازار , بازار , هیوندای , کیا , رنو , تویوتا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

8 نظر

فرزاد
0

تا زمانیکه خودروی ملی هست هیچکس از اجنبی چیزی نمیخره چون ما روی پای خودمون وایسادیم و وابسته به اجنبی نیستیم.
23:31  1395/03/07
گزارش
پاسخ دادن
مهندس
0

پس از سال ها ادعای صنعت خودروسازی الان شاهد واردات فله ای محصولات خارجی هستیم. آیا این بود خودکفایی و بومی سازی و تولید داخل؟
09:12  1395/03/06
گزارش
پاسخ دادن
ناشناس
2

مهندس شما که باید بهتر بدانی که صنعت خودروی ما مثل خیلی چیزهای دیگرمان بنگاهی شده برای سودآوری یک عده مافیا.
مفاهیمی مثل تولید و صنعت و کیفیت و رقابت و رضایت مشتری و... مدتهاست از قاموس این کشور حذف شده است.
11:32  1395/03/06

گزارش
کاربر: نوید جهرمی
7

مهندس این شعارها دیگه در دنیای امروز جایگاهی نداره. همه ی کشورها به سمت جهانی شدن و برداشتن مرزها دارن قدم بر میدارن.
ما باید این تعصبات بی فایده رو کنار بزاریم. اقتصاد هم آزاد باشه تا کسی که لایق رقابته در عرصه بمونه. کسی که توان خودروسازی داره بمونه و مردم هم ازش میخرن. کسی هم که نمیتونه همون بهتر که از چرخه خارج شه.
12:09  1395/03/06

گزارش
علی
1

یک توجیهی می کنند بعضی ها می گویند اگر خودروی داخلی تعطیل شود دهها هزار نفر از نان خوردن می افتند. یعنی مردم محکومند به خرید خودروی گران و بی کیفیت تنها به این دلیل که نان یک عده ای آجر نشود. یعنی پولی که از جیب خریداران می رود و جانشان که بخطر می افتند اصلا مهم نیست.
اما تو دنیا این جور نیست. خیلی از کارخانه ها تعطیل می شوند و خیلی از کارگران اخراج می شوند. اما جایگزین دارند، یعنی اگر شغل دیگری نباشد حداقل آن است که بیمه آنها را تامین می کند. اما تو ایران متاسفانه کارها رو روال نیست، لذا خودروسازی تبدیل شده به گروکشی و گروگان گیری.
والبته جناب ناشناس هم خوب اشاره کرد که دعوای اصی یر سر منافع بیشمار مافیاست و دلسوزی برای کارگران بهانه ای بیش نیست.
13:12  1395/03/06

گزارش
کاربر: نوید جهرمی
9

هیوندای 36%
کیا 20%
تویوتا 16%
رنو 7%
---------------
یه مقاله راجب هفت خان واردات خودرو توی مجله ی ماشین نوشته بود. ی جورایی آدم ب اینا حق میده ماشین رو با این قیمت بدن دست ملت(البته ب جز موردای خاص که تا 300 درصد هم سود میخورن)
مقصر اول دولت و دستگاه های نظارتیه و مقصر اصلی قوانین دست و پاگیر و بعضا اشتباه که با سلیقه ی عده ای گرفته شده.
وقتی واردات سخت بشه اول کسی که ضرر میکنه مشتریه. اونام که وارد میکنن هزار آپشن تقلبی روش میزارن و از خدمات پس از فروش هم که خبری نیست.
برا رفاه حال مردم هم که شده امیدوارم دست از سر این درصد کم بازار که رقیب این فرغون سازامون هم نیستن بردارن.(لاقل اینجور میشه امیدواربود ماشین خوب کارکرده رو خرید ما که از صفرش محرومیم)
12:57  1395/03/05
گزارش
پاسخ دادن
بهنام طیبی
1

اون عکس کامنتت توپدال چیه؟؟؟؟؟؟
19:16  1395/03/05

گزارش
کاربر: نوید جهرمی
1

مال هواداران اساسینز کریده
02:47  1395/03/06

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین cvt : من امروز سایپا بودم ، یک آشنایی توی اداره فروش داشتم.گفت روزی ۴ ~۵ تا بیشتر تولید ندارن.اصلا روی cvt نمیشه حساب کرد. به من گفت اگه عجله نداری صبر کن وگرنه به دنده ای تبدیل بزن. من ۲۱ اسفند تکمیل وجه کردم.گفت حداقل ۳ الی ۴ ماه دیگه باید صبر کنی.
پلاس پوشالی 8 اردیبهشت : جای اپراتورهای سایپا خر بزارن کاراییشون بیشتره هر سوالی میپرسی میگن نمیدونم نمیدونم پس حقوق واسه چی میگیری اینکه مردم رو دست به سر کنی فقط با 4 تا دروغ که از قبل هماهنگ شده بزرگترین اشتباه زندگیم بود اینکه به این طویله اعتماد کردم
spr : بچها داستان این spr چیه؟
معین : سلام لطفا دوستانی که خرداد تکمیل وجه کردن و تبدیل زدن به اس بی آر لطفا اعلام کنین تا چندم فاکتور شدین من خودم ۲۶خردادم یک هفته م هست تبدیل کردم اما فعلا فاکتور خبری نیست
cvt : آقا کجا کنده تعطیله الان بیش 30 روز شد یک عدد cvt فاکتور نشده. نفرات 18 و 19 اسفند زیاد هستن
شاهین cvt اتومات : برای من تبدیل به cvt بدون سانروف gl باز نیست. برای شما توی پنل کاربری الان امکان تبدیل هست؟
یونس : اگه تبدیل بزنیم سود تاخیر بهمون میدن
خدایا ببین : الهی بچه های مسئولین سایپا جلوشون پر پر بزنن خون به جیگرمون کردن هم پول دادیم هم روحو جسممون مریض شد
cvt : سلام به همه عزیزانی که سی وی تی هستن و که تاریخ تکمیل وجه و سخا آنها چند روز با 18 اسفند فاصله داره. بخش زیادی از تعهدات cvt تکمیل وجه 18 اسفند فاکتور شده. عزیزانی که تکمیل وجه 18 اسفند و 19 اسفند و 20 اسفند هستن روند تولید و تکمیل کاری کند هست اما تاریخ هر 15 روز بروز میشه و 18 اسفند نمیمونه و جلوتر میره. اونایی که خیلی عجله دارن میتونن تبدیل بزنن. البته با این روند تولید عزیزانی که خرداد 1404به بعد تکمیل وجه کردن احتمالا باید GL بدون سانروف بگیرن.
داریوش ۲ اردیبهشت : فک نکنم چون آخرین واریزی ها ۲۶ اسفند بود اونایی که بعد از وقت اداری روز ۲۶ واریز وجه انجام داده اند افتاده اند به ۲۷ با این اوصاف ۲۸ اصلا امکان نداره کسی باشه مگه اینکه شاهد معجزاتی در شرکت بی تعهد سایپا باشیم که امیدوارم این طوری نباشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شهریور را : من تبدیل زدم نهم فاکتور شدم ولی تاریخ صور فاکتور هر روز اپدیت میشه امروزم تاریخ پرونده اپدیت شد اما خبری نیست از فاکتور تا الان
ارش : سلام من 20 مهر هستم فاکتور نشدم البته نوع طرح مهمه من فوق العاده تیرماه بودم
سید : خداوکیلی رسید ب اسفند؟ انقد اذیتمون کردند دیگه باور نمیکنیم
مشکی رینگ شهریور : خیلی زحمت کشیدین ممنونم از لطفت
علی محمدی : دوستان پیش فروش تحویل شهریور اگ تبدیل پلاس زدین و فاکتور شده اعلام کنین ببینیم چجوره وضعمون
ساینا اس سفید : سلام پیش فروش ها تا چه تاریخی فاکتور شدن ؟
حسن پیش پانا مرداد : دوستان بلاخره پلاک شد خیلی خوشحالم
محمد : دوستان من با چنتا از بچها رفتیم ،یکی که از یزد اومده بود،اداره تحویل زامیاد پل کفش ملی به سمت اندیشه اولین خیابان دست راست مشخصه،درب شماره یک ،بما گفتن که مجوز گرفته شده و از هفته بعد پلاک میشن ،به چند نفر دیگه نیاز داریم زحمت بکشن برن شرکت زامیاد درب اصلی جاده فتح کنار بانک ملت، اطلاعات بگیرن مشخص بشه بما راست گفتن یا سرکار گذاشتن ،منتظر خبر از شما هستیم تکون بخورید
207 پانا فولادی آذر : دقیقا منم مثل شمام کی اسقاط کردین؟
علی تحویل31مردادپانا : سلام 6فاکتورشدم امروز12پلاک شدم چند روز طول میکشه تحویل بدن لطفا راهنمایی کنید ممنون