موج انتقاد از دو خودروساز بزرگ

 

موج انتقاد از دو خودروساز بزرگ

 
کارشناسان معتقدند کیفیت خودروهای داخلی پایین و قیمت این محصولات بالاست. در این میان برخی نیز شورای رقابت را به همدستی با دو خودروساز بزرگ متهم می‌کنند.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا، در کنار نارضایتی مصرف‌کنندگان از قیمت و کیفیت خودروهای داخلی، کارشناسان نیز از عملکرد خودروسازان در این حوزه انتقاد می‌کنند.
 
 
در این زمینه برخی کارشناسان معتقدند که تناسبی بین قیمت و کیفیت خودروهای داخلی وجود ندارد به‌گونه‌ای که کیفیت این محصولات پایین و قیمت آنها بالا است.
 
 
برخی کارشناسان نیز شورای رقابت را به همدستی با خودروسازان متهم کرده و معتقدند که این شورا با صدور مجوز افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا درصدد کمک به آنها برای فروش محصولاتشان بوده است.
 
 
در این میان برخی کارشناسان صنعت خودرو نیز خواستار کاهش قیمت خودروهای داخلی هستند.
 
 
یک کارشناس صنعت خودرو در این رابطه می‌گوید: در زنجیره تامین قطعات خودروهای داخلی مشکلات جدی وجود دارد که باعث تولید قطعات بی‌کیفیت با قیمت بالا می‌شود که نتیجه این وضعیت نیز تولید خودروهای بی‌کیفیت و گران است.
 
 
ابوالفضل خلخالی ادامه می‌دهد: با قیمت‌های فعلی می‌توان خودروهای با کیفیت‌تری در کشور تولید کرد با این حال به دلیل معیوب بودن زنجیره تامین قطعات، این اتفاق نمی‌افتد. قیمت خودروهای داخلی در مقایسه با کیفیت آن‌ها، بالا و گران است.
 
 
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت خاطرنشان می‌کند: قطعه‌سازان داخلی باید با قطعه‌سازان خارجی همکاری کرده و از این طریق نسبت به انتقال تکنولوژی اقدام کنند در غیر این‌ صورت همچنان شاهد تولید خودروهای قدیمی و منسوخ شده با قیمت‌های بالا و گران در کشور خواهیم بود.
 
 
یک عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی نیز کیفیت خودروهای داخلی را پایین دانسته و معتقد است که صدور مجوز افزایش قیمت این محصولات از سوی شورای رقابت اقدامی نادرست و برای تحریک مصرف‌کنندگان به خرید بوده است.
 
 
علی خاکساری در این رابطه می‌گوید: به دلیل رکود بازار مشتری چندانی برای محصولات ایران خودرو و سایپا وجود ندارد، در چنین شرایطی این دو خودروساز درخواست افزایش قیمت محصولاتشان را به شورای رقابت ارسال و این موضوع را رسانه‌ای کردند تا با فرستادن پیام گرانی به بازار، مصرف‌کنندگان را تحریک به خرید کنند.
 
 
وی ادامه می‌دهد: متاسفانه شورای رقابت به جای مقابله با انحصار این دو شرکت عملا به بخشی از روند فضاسازی این شرکتها تبدیل شده و صدور مجوز افزایش قیمت خودرو از سوی این شورا نیز نوعی عملیات روانی برای فریب افکار عمومی و تحریک آنها به خرید بوده است.
 
 
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی تصریح می‌کند: مصرف‌کنندگان آگاه شده‌اند و دیگر فریب چنین بازی‌ها و فضاسازی‌هایی را نمی‌خورند و به همین دلیل شاهدیم که بازار خودرو همچنان راکد است.
 
 
در این میان یک کارشناس صنعت خودرو نیز خواستار کاهش قیمت خودروهای داخلی است. امرالله امینی در این رابطه می‌گوید: با توجه به شرایط بازار، خودروسازان بزرگ باید قیمت محصولات خود را کاهش دهند.
 
 
وی ادامه می‌دهد: واقعیت این است که شرایط بازار خودروی ایران تغییر کرده و ایران خودرو و سایپا مانند گذشته یکه‌تاز این بازار نیستند. از آن سو نیز خودروهای چینی مونتاژی در کشور به عنوان رقیب خودروهای تولیدی دو خودروساز بزرگ مطرح شده‌اند آن هم در شرایطی که خودروهای چینی با روش‌های فروش متنوعی از جمله اقساطی بدون بهره عرضه می‌شوند.
 
 
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان می‌کند: خودروسازان بزرگ برای خروج از رکود فعلی چاره‌ای جز کاهش قیمت محصولات خود ندارند، هم‌اکنون این مصرف‌کنندگان هستند که برای بازار خودرو تصمیم می‌گیرند و خودروسازان چاره‌ای جز پذیرش این واقعیت ندارند.
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , موج انتقاد از دو خودروساز بزرگ






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

ناشناس
0

خانه از پای بست ویران است
خواجه در بند نقش ایوان است
22:22  1395/03/19
پاسخ دادن
امیر(سابق)
10

آقا چجوری بگم دولت و تصمیم گیرنده ارشد صنعت نمیخواد که این شرایت به نفع مشتری که همان کیفیت و قیمت واقعی باشه انجام بشه و فقط با شعار با افکار مردم بازی میکنه . چون با تغییر شرایت کنونی دیگه کجا میتونه لقمه به این چربی را پیدا کنه که هم درآمدی برابر با نفت داشته باشه و هم از این طریق چهارتایی بیاد که ما ماشین تولید میکنیم و فلان تعداد شغل ایجاد کردیم
17:41  1395/03/19
پاسخ دادن
کاربر: m&z
2

اگه خودروسازان با انتقاد درست میشدن که ما الان بالاتر از کره بودیم! انتقاد از روز اول بوده منتها گوش شنوا نیست. گوش شنواااااا
16:18  1395/03/19
پاسخ دادن
فرزاد
3

انگار نه انگار که همین شرکتهای خودروسازی متفرقه که محصولات چینی رو مونتاژ میکنند وابسته به دو کارگاه مونتاژکار ملی هستند و پدر همه اینها یک قدرت واحد هست.
هیوندای اکسنت در کره هم کلاس پراید خودمون در ایران عزیزه ولی این کجا و آن کجا. قیمتش هم در وطن از قیمت واقعی بعضی مدلهای بنز و بی ام و گرانتر است.
کردن نظارت در کشور وظیفه کیست؟
14:02  1395/03/19
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رسول : اینجا رو فقط اون بدبختایی چک میکنن که براشون پیامک اومده شما خیلی خوش شانسی فک نکنم کسی که پیامک براش رفته باشه اصن اینجا رو چک کنه که جوابتو بدن
شاهین زمستان : این سگپا نمیخواد پیامک بفرسته؟
شاهین : روند فاکتور شدن جچوره دوستان سریع انجام میشه یا سه ماه طول میده
Mehdi : ماشین فقط جک اس ۵ رو دستش نمیاد از شتااب ماکیما رو هم میگیره توربو خیلی خوبی داره اگه پول داری یه الفا رمئو جولیتا بخر ..سریع ترین چهر سیلندر جهان بهش میگن تو اتوبان پشت سمند گیر کردم نمیرفت کنار فکر میکرد با ۲۰۶ طرفه منم زدم رو اسپرت کشیدم سمت راستش وقتی پدال و فشار دادم با ۱۰۰ کیلومتر اختلاف از کنارش رد شدم انقدر شتاب داره ازسرعت ۱۲ با یک گاز تو ۲۰۰ متر به ۲۲۰ تا رسید هیولاییه سمند زد کنار سیگار کشید من دنده عقب اومدم گفتم خراب شدی نگاه کرد گفت این دیگه چه ماشینیه مثل موشک رد شدی ... دیدم از پاچه هاش مو های ریز ریز فرفری میریزه بیرون
J7 : سلام ، j7 ثبت نام ۱۶ تیر ، دوازدهم استعلام گرفتم تو پلیس من دیدم پلاکم فعاله ، ۱۴م تیکشم زده شد رفت رو ارسال مدارک ، این ده روزه میگن تو نوبت بارگیریه ، وقتی حق بگیر دولتی تو این مملکت نداریم از این بهتر نمیشه ، شیش ماهه مارو ثبت نام کردن پولمون دستشونه عشق و حال میکنن از اونورم پر رو پر رو ۱۵ دی میخوا چکمونم پاس کنن اونم با سود ، شیش ماه پولمون دستته سودشم خوردی ماشینم بمون ندادی به ریشمونم خندیدی پونزدهمم میخوا چکو با سود پاس کنی؟ سود چی رو باید بدم ؟ چیزی دستم نیس ، نگا این مملکت ، مقصر ما مردم نیستیم همه دنیا ثبت نام خودرو دارن که با پرداخت پول همون لحظه ماشینو میگیرن اصن چیزی به اسم سه ماه این چرت و پرتا ندارن ، پیگیری کار شرکت با دولته نه مردم ،، در ضمن مایی که شیش ماه ثبت نام کردیم پول دادیمو تحویل ندادن اما تحویل پونزده روزه هارو تحویل دادن ، واقعا متاسفم
t8 قرمزه : سلام من ثبتنام 18 مرداد تهران بودم، 20 آبان فاکتور شد امروز زنگ زدن فردا برم برای تحویل. امیدوارم همه ماشیناشون رو تا آخر این ماه تحویل بگیرن
آرش : متاسفانه برای من هم پیامک نیومده.
Mehdi : پراید نخر .. تو تصادف مچاله میشهه و در صورت چپ کردن همه میمیرن
مالباخته : ثبت نام نکنید از این شرکت دزد کلاهبردار نخرید وعده دروغ میدن به شدت تاخیر داره یا که اصلا تحویل نمیدن خرید نکنید
مال باخته : سلام من ماشین طلام فروختم نقد شد اومد واریزی بزنم بسته بود تا ۳۰ اذر مهلت زده بود تو سامانه یکپارچه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا 6 دنده اذر : همه ماشینا رو دارن فاکتور میکنن و تحویل میدن فقط همین دنا مونده شانس ما هس
Va : دوستان شنبه کسی فاکتور شد؟؟؟ یا نشد؟؟ 23 آذز من مشکی 18 ام مهرم هنوز نشدم البته 17 ریختم ظهر شده 18
X22 Pro mt : سلام ببخشید اگر سوال غیر مرتبط میپرسم / بهترین روش برای آب بندی ماشین چیست؟ ممنونم
تیگو : مبارک باشه تحویل سیستمیتون کی زده بودن
مهران : سلام مبارکه اول باید کدپذیرشتو بذاری تو این سایت بعد صبر کنی تا ماشینت پلاک بشه و بعد صبرکنی تا بیاد نمایندگی
Mona : من 11 شهریور تکمیل وجه کردم ، پنجشنبه 22اذر فاکتور شد
رانا سی بهمن.قم : دوستان،کسی اگر تحویل بهمن کسی فاکتور شد خبر بده،ماهم بدونیم،سپاس
دنا شش سرعته دستی : درود...دوستانی که منتظر فاکتور شدن هستید باید بگم بعد از فاکتور شدن بین بیست تا یک ماه طول میکشه ماشین رو تحویل بدن... 10 مرداد واریز کردم.تحویل ده ابان خورد...سی ابان فاکتور شد.هشت اذر پلاک بیستم حمل بار و امروز ک بیست و چهارمه تحویل نمایندگی شده..تماس گرفتم گفتن سند نیومده چند روز طول میکشه.... دقیقا این پروسه رو برا همه دارن...الان هم ک روند پلاک کردن افتضاح شده دیگه بد تر....
مصطفی : چقد دقیق
رامین : سلام من 2 مهرم هنوز فاکتور نشده شماره پذیرش : 11960049