خدمات پس‌از فروش خودروسازان، مردم همچنان ناراضی‌اند

 

خدمات پس‌از فروش خودروسازان، مردم همچنان ناراضی‌اند

 
در خدمات پس‌از فروش خودروسازان چه می‌گذرد؟
 
مردم همچنان ناراضی‌اند.
 
در حالی‌که هنوز نتایج ارزیابی وضعیت خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در سال ۱۳۹۴، منتشر نشده، همچنان اخباری از نارضایتی مصرف‌کنندگان از این خدمات به گوش می‌رسد.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا، اگرچه مصرف‌کنندگان از قیمت و کیفیت خودروهای داخلی ناراضی هستند اما نارضایتی مصرف‌کنندگان از خودروسازان داخلی تنها محدود به این حوزه نیست.
 
براساس آخرین ارزیابی رسمی صورت گرفته از وضعیت خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو، بخشی از مصرف‌کنندگان از کیفیت و هزینه خدمات ارائه شده در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو ناراضی هستند.
 
در این زمینه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مراجعان به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در سال ۱۳۹۳، نظرسنجی کرده که براساس نتایج آن مشتریان از خدمات اصلی ارائه شده از سوی این شرکتها ناراضی هستند.
 
طبق این نظرسنجی، "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" از مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خدمات شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو بوده است.
 
نتایج این ارزیابی مبنی بر نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات ارائه شده در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در سال ۱۳۹۳ در حالی است که همچنان اخباری از نارضایتی مصرف‌کنندگان از این خدمات به گوش می‌رسد.
 
در چنین شرایطی چندی پیش نیز عنوان شد که برخی قطعه‌سازان، قطعاتی که کیفیت آنها از سوی خودروساز رد و از ورود آنها به خطوط تولید خودرو جلوگیری شده است را وارد شبکه نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروساز می‌کنند.
 
در واکنش به این موضوع وزیر صنعت، معدن و تجارت از خودروسازان خواست از خرید قطعات بی‌کیفیت از قطعه‌سازان خودداری و از توزیع این قطعات در شبکه خدمات پس از فروش خود جلوگیری کنند.
 
محمدرضا نعمت‌زاده در این زمینه دستور داد که "هیچ یک از شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان حق ندارند قطعات بی‌کیفیت را از خارج از شبکه خودروساز خریداری کنند و تامین همه قطعات یدکی باید از قطعات اصلی صورت گیرد". 
 
این وضعیت در حالی است که هنوز نتایج ارزیابی‌های جدید از وضعیت خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو منتشر نشده است با این حال برخی اخبار به گوش رسیده در این رابطه بیانگر ادامه نابسامانی‌ها در این حوزه و نارضایتی مصرف‌کنندگان است.
 
 
 
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , خدمات پس‌از فروش خودروسازان، مردم همچنان ناراضی‌اند






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

5 نظر

کاربر: نوید جهرمی
5

محمدرضا نعمت‌زاده در این زمینه دستور داد که "هیچ یک از شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان حق ندارند قطعات بی‌کیفیت را از خارج از شبکه خودروساز خریداری کنند و تامین همه قطعات یدکی باید از قطعات اصلی صورت گیرد".
همین که گفت باید اینجور شود باید اونجور شود مشکلاتمون حل شد.
ما بریم آب پرتقال بخوریم(البته بعد از افطار)
16:46  1395/03/23
گزارش
پاسخ دادن
منصور
4

به نعمت زاده بگو به همين خيال باش، مگر كسي كه ميخواد بره دزدي به صاحب خانه يا پليس اطلاع ميده،
تعمت زاده جان تا نظارتي نباشه و شكم دستگاههاي نظارتي و مردم گرسنه باشه، اين قطعه دزدي و آشغال فروشي ها ادامه دارد،
از قديم گفتند: آدم گرسنه سرش دين و ايمان نمي شه.
18:36  1395/03/23

گزارش
کاربر: m&z
7

نمایندگی ها عادت کردن ارباب گونه با مشتری رفتار کنند، توی هر نمایندگی باید دو ساعت التماس کنی تا پذیرش بشی، بعد التماس تعمیرکار کنی منت بذاره ماشینتو نگاه کنه، به فرض اینکه ایرادشو پیدا کرد خودت باید دنبال انباردار و انبار قطعه بگردی و تازه متوجه میشی که قطعه رو ندارن! در روزهای بعد در به در تمام نمایندگی ها رو میگردی برای اون قطعه (تلفنی هم جواب نمیدن) و بعد تازه متوجه میشی اصلا اون قطعه موجود نیست یا اینکه هست ولی بهت نمیدن!! از اونجایی که حقت خورده شده عصبانی میشی و شکایت میکنی. با گرمی به شما گوش میدن و کد رهگیری برات صادر میکنند! پس از گذشت یک ماه و نتیجه ندادن پیگیری ها خسته شده و از بازار آزاد قطعه رو تهیه و بیرون مشکلت رو توی یکی دو ساعت حل میکنی. بعدش توبه میکنی که عمرا پاتو تو نمایندگی نزاری. این تجربه تلخ بسیاری از هموطنامون هست.
16:11  1395/03/23
گزارش
پاسخ دادن
منصور
2

بنده هم اين بدبختي و بيچارگي رو تجربه كردم
18:38  1395/03/23

گزارش
امیر(سابق)
5

دوست من بعد بازم میریم رکورد 130 هزار ثبت نام در 7روز را میزنیم. تا خودمون نخوایم هیچ کس به دادمون نمیرسه. همین الان فرانسه و ببینید واسه یه تغییر کوچک چه بلوایی بپا کردند . ما فقط قر زدن و حرف زدن بلدیم به عمل که میرسه یه به من چه میگیم و خودمونو گول میزنیم . پس تا رفتارمون عوض نشه باید تحمل کنیم
01:07  1395/03/24

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی شاهین پلاس : چوخ مبارک
شاهین پلاس مهدی : واریزی 25اسفند هستم هنوز خبری از فاکتور شدن نیست
A5شهریور مشکی : ۱ تیر شاسی شده الان ۵ روزه مرحله صدور پلاک مونده فکر کنم مشکل ایمنی داره که راهور پلاک نمیکنه
Mostafs : سلام دوستان a5 کسی شاسی شد از شهریور ۱۴۰۳
عیاسی : مبارکه منم مثل شما بودم مشهد هستم آوا تحویل نگرفتم از بی ماشینی حوصلم سر رفته
Mostafs : سلام دوستان a5 کسی شاسی شد از شهریور ۱۴۰۳
تجمع : یهو برای فردا که نمیشه یه تاریخ بگید تا وقت هماهنگ شدن بشه
سیاوش : باعرض سلام وادب واحترام خدمت دوستان گروه شاهین پلاس اتوماتیک لطفا چنانچه تکمیل وجه اسفند در گروه داریم لطفا اعلام کنن به نظر میاد کلیه دوستان اسفندماه فاکتور شدن درغیر اینصورت جهت اطلاع اعضا اعلام کنن باتشکر
X5 masoud : سپاسگزارم به خاطر اطلاع رسانی من x5 بهمن هستم به هرحال جای امیدواریه
محمد T9 : سلام من هم اسفند1403 ثبت نام کردم و 4/8/ماشینم رو تحویل گرفتم 1ماه پیش هم شاسی شد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اس : منم 7 بهمن تکمیل وجه فوق العاده است هه زنگ میزنم میگن در صف تخصیص
پانا207 : اصلا ربطی به ردیف قرارداد نداره طبق چیزی که حواله یاب زده نسبت ب ردیف قردارداد خودم اینو میگم چون من 153888هستم اینا که 153900بودن فاکتور شدن من نه تازه من 16خرداد بودم امروز 17و 18خرداد هم فاکتور شدن ولی 16نه هنوز معلوم نیس چی به چیه 😂😂😂😭
آزربایجان : سلام دوستان تحویلی 31خرداد پانا ..که تا به امروز تبدیل نزده بودم الان تبدیل به رینگ الومینوم زدم ببینم تاثیری رو فاکتور شدن داره؟خرداد ماه تا چندم فاکتور شده؟
پانا207 : هیچ گونه قاعده و قانونی این وسط نیس برا اساس احتمالا سود تاخیر باشه سود تاخیر هر چقدر بیشتر باشه از اونا شروع میکنن انگار
9اسفند پیش فروش : پیش فروش 9اسفند هیچ خبری نیست مسخره کردن خودشونو
ساینا تکمیل 7 اسفند : تکمیل 7 اسفندم خبری نیست اعصابم بهم ریخته😑
6دنده : سلام اردیبهشت کسی هست فاکتور نشده باشه دنا6دنده سفید
زینب اپشنال 4 مرداد : به دنا اپشنال شهریور: فکر کنم شما پیش فروشی .. اقا محمد فروش فوریه
معلم : فاکتور شدن خودرو براساس زمان پرداخت است یا ردیف قرارداد؟
ایکس 33 اتومات : سلام من نخوردم ولی ی نفرو میشناسم خورده