خدمات پس‌از فروش خودروسازان، مردم همچنان ناراضی‌اند

 

خدمات پس‌از فروش خودروسازان، مردم همچنان ناراضی‌اند

 
در خدمات پس‌از فروش خودروسازان چه می‌گذرد؟
 
مردم همچنان ناراضی‌اند.
 
در حالی‌که هنوز نتایج ارزیابی وضعیت خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در سال ۱۳۹۴، منتشر نشده، همچنان اخباری از نارضایتی مصرف‌کنندگان از این خدمات به گوش می‌رسد.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا، اگرچه مصرف‌کنندگان از قیمت و کیفیت خودروهای داخلی ناراضی هستند اما نارضایتی مصرف‌کنندگان از خودروسازان داخلی تنها محدود به این حوزه نیست.
 
براساس آخرین ارزیابی رسمی صورت گرفته از وضعیت خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو، بخشی از مصرف‌کنندگان از کیفیت و هزینه خدمات ارائه شده در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو ناراضی هستند.
 
در این زمینه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مراجعان به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در سال ۱۳۹۳، نظرسنجی کرده که براساس نتایج آن مشتریان از خدمات اصلی ارائه شده از سوی این شرکتها ناراضی هستند.
 
طبق این نظرسنجی، "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" از مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خدمات شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو بوده است.
 
نتایج این ارزیابی مبنی بر نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات ارائه شده در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در سال ۱۳۹۳ در حالی است که همچنان اخباری از نارضایتی مصرف‌کنندگان از این خدمات به گوش می‌رسد.
 
در چنین شرایطی چندی پیش نیز عنوان شد که برخی قطعه‌سازان، قطعاتی که کیفیت آنها از سوی خودروساز رد و از ورود آنها به خطوط تولید خودرو جلوگیری شده است را وارد شبکه نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروساز می‌کنند.
 
در واکنش به این موضوع وزیر صنعت، معدن و تجارت از خودروسازان خواست از خرید قطعات بی‌کیفیت از قطعه‌سازان خودداری و از توزیع این قطعات در شبکه خدمات پس از فروش خود جلوگیری کنند.
 
محمدرضا نعمت‌زاده در این زمینه دستور داد که "هیچ یک از شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان حق ندارند قطعات بی‌کیفیت را از خارج از شبکه خودروساز خریداری کنند و تامین همه قطعات یدکی باید از قطعات اصلی صورت گیرد". 
 
این وضعیت در حالی است که هنوز نتایج ارزیابی‌های جدید از وضعیت خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو منتشر نشده است با این حال برخی اخبار به گوش رسیده در این رابطه بیانگر ادامه نابسامانی‌ها در این حوزه و نارضایتی مصرف‌کنندگان است.
 
 
 
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , خدمات پس‌از فروش خودروسازان، مردم همچنان ناراضی‌اند






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

5 نظر

کاربر: نوید جهرمی
5

محمدرضا نعمت‌زاده در این زمینه دستور داد که "هیچ یک از شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان حق ندارند قطعات بی‌کیفیت را از خارج از شبکه خودروساز خریداری کنند و تامین همه قطعات یدکی باید از قطعات اصلی صورت گیرد".
همین که گفت باید اینجور شود باید اونجور شود مشکلاتمون حل شد.
ما بریم آب پرتقال بخوریم(البته بعد از افطار)
16:46  1395/03/23
گزارش
پاسخ دادن
منصور
4

به نعمت زاده بگو به همين خيال باش، مگر كسي كه ميخواد بره دزدي به صاحب خانه يا پليس اطلاع ميده،
تعمت زاده جان تا نظارتي نباشه و شكم دستگاههاي نظارتي و مردم گرسنه باشه، اين قطعه دزدي و آشغال فروشي ها ادامه دارد،
از قديم گفتند: آدم گرسنه سرش دين و ايمان نمي شه.
18:36  1395/03/23

گزارش
کاربر: m&z
7

نمایندگی ها عادت کردن ارباب گونه با مشتری رفتار کنند، توی هر نمایندگی باید دو ساعت التماس کنی تا پذیرش بشی، بعد التماس تعمیرکار کنی منت بذاره ماشینتو نگاه کنه، به فرض اینکه ایرادشو پیدا کرد خودت باید دنبال انباردار و انبار قطعه بگردی و تازه متوجه میشی که قطعه رو ندارن! در روزهای بعد در به در تمام نمایندگی ها رو میگردی برای اون قطعه (تلفنی هم جواب نمیدن) و بعد تازه متوجه میشی اصلا اون قطعه موجود نیست یا اینکه هست ولی بهت نمیدن!! از اونجایی که حقت خورده شده عصبانی میشی و شکایت میکنی. با گرمی به شما گوش میدن و کد رهگیری برات صادر میکنند! پس از گذشت یک ماه و نتیجه ندادن پیگیری ها خسته شده و از بازار آزاد قطعه رو تهیه و بیرون مشکلت رو توی یکی دو ساعت حل میکنی. بعدش توبه میکنی که عمرا پاتو تو نمایندگی نزاری. این تجربه تلخ بسیاری از هموطنامون هست.
16:11  1395/03/23
گزارش
پاسخ دادن
منصور
2

بنده هم اين بدبختي و بيچارگي رو تجربه كردم
18:38  1395/03/23

گزارش
امیر(سابق)
5

دوست من بعد بازم میریم رکورد 130 هزار ثبت نام در 7روز را میزنیم. تا خودمون نخوایم هیچ کس به دادمون نمیرسه. همین الان فرانسه و ببینید واسه یه تغییر کوچک چه بلوایی بپا کردند . ما فقط قر زدن و حرف زدن بلدیم به عمل که میرسه یه به من چه میگیم و خودمونو گول میزنیم . پس تا رفتارمون عوض نشه باید تحمل کنیم
01:07  1395/03/24

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
زهرا شاهین جی : دوستان من اصلا متوجه نمیشم ینی شماها اذر ماه 1403 تکمیل وجه کردید و موعد تحویلتون اون موقع بوده و هنوز تحویل ندادن؟ مگه میشه خه
تارا اتومات 30 روزه : تعزیرات کفته قیمت باید برگرده به 20 خرداد و قیمت جدید خلاف هستش. حالا 10 در صد یا بیشتر
نیما : دوستان ظاهرا تا آشوب نشه ابن ماشین هارو تحویل نمیدن. خودشون عین خیالشون نیست که هزارتا مشکل سر همین بی ماشینی به وجود میاد تف به شرفتون انقدر بیخیالید
سیا X5 مشکی بهمن ۴۰۳ اقساط : بنده هم مثل شما چک اول امروز پاس شد ولی خبری از شاسی شدن نیست
سیا X5 مشکی بهمن ۴۰۳ اقساط : به سلامتی و دل خوش علی آقا ممنون از اطلاع رسانی شما
سهند دی ماه 1 : سهند متوقف شد و کلا از رده خارج شده زنگ زدم گفت اونایی که هم فاکتور نشدن طی دوسال آینده فاکتور میشن و سود تاخیر محاسبه نمیشه
شاهین : حمید عزیز،جسارت نمیکنم،در صداقت شما شکی نیست.اما من الان با اپراتور سایپا تماس گرفتم،متن شما را دقیقا برایش خواندم،گفتم:همکار شما به یکی از دوستان ،همچین اظهاراتی داشته،تایید میفرمایید؟با قاطعیت گفت :خیر! از دوستتان بپرسید شماره کارشناس چند بوده تا ما پیگیری کنیم.ما بهیچوجه به مشتری نمیگیم:از فاکتور خبری نیست و تا پایان شهریور اصلا امید نداشته باشید!....صحبتش بنظر منطقی میآمد....نمیدانم حرف کی را باور کنم!؟
سایپای دزد : من الان تماس گرفتم،فرمودند g تو تاریخ ۱۲ مونده من که بعد ۹ ماه خسته شدم.با یه مشت دزد روبرو هستیم که تاریخ به خودش ندیده من که تبدیل رو زدم انشا.. که بشه و رها شیم از شر این شیطان بزرگتر از شیطان قبلی
۱ اردیبهشت : حالمونو بهم زدید خدا وکیلی این چه وضعیتیه نکنه میخواید اسفند ۱۴۰۴ ماشین بدید جای ۱۴۰۳ رولز رویس دست ساز میسازید مگه اه اه
X5بهمن اقساطی : مال ما چک اول برداشت شده هنوز شاسی نشده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن : خودشون هم نمیدونن دارن چیکار میکنن،من الان زنگ زدم گفت از شیراز رفته تهران از تهران بارگیری میشه،نمیدونم راست گفت یا یه چیزی رو هوا پروند.
علی : سلام مهم میست من دوستم207داره تحویل30مهر اونم به روز شده واسه همه میزنن
رانا 31 تیر : سلام امروز کسی فاکتور شده؟
ار اس : فروش فوری بودین؟؟؟
S شهریور : سلام دوستان کوییک اس که از 5تیر به بعد تکمیل وجه کردین اگه فاکتور شدین خبربدین حتما
تحویل 31تیر فولادی : از من همینم به روز نشد😐
دوقلوها دنا آپشنال 31 شهریور : بازم تاریخ آماده برای صدور فاکتور به روز شد😐
محمد : چی گیر تو میاد ؟؟ جو میدید که قیمتها بره بالا ؟؟!!! شماها مافیا بازار خودرو هستید ، دست از سر مردم بردارید
دنا قالپاق 31خرداد : منم 20فاکتور شدم،تغییر رینگ هنوز هستش
حمید تحویل 6مرداد فوری : من تماس گرفتم مشهد بهم گفت خودرو تون تا 10روز دیگر فاکتور می شود .راست و دروغش دیگه الله اعلم