خدمات پس‌از فروش خودروسازان، مردم همچنان ناراضی‌اند

 

خدمات پس‌از فروش خودروسازان، مردم همچنان ناراضی‌اند

 
در خدمات پس‌از فروش خودروسازان چه می‌گذرد؟
 
مردم همچنان ناراضی‌اند.
 
در حالی‌که هنوز نتایج ارزیابی وضعیت خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در سال ۱۳۹۴، منتشر نشده، همچنان اخباری از نارضایتی مصرف‌کنندگان از این خدمات به گوش می‌رسد.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا، اگرچه مصرف‌کنندگان از قیمت و کیفیت خودروهای داخلی ناراضی هستند اما نارضایتی مصرف‌کنندگان از خودروسازان داخلی تنها محدود به این حوزه نیست.
 
براساس آخرین ارزیابی رسمی صورت گرفته از وضعیت خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو، بخشی از مصرف‌کنندگان از کیفیت و هزینه خدمات ارائه شده در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو ناراضی هستند.
 
در این زمینه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مراجعان به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در سال ۱۳۹۳، نظرسنجی کرده که براساس نتایج آن مشتریان از خدمات اصلی ارائه شده از سوی این شرکتها ناراضی هستند.
 
طبق این نظرسنجی، "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" از مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خدمات شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو بوده است.
 
نتایج این ارزیابی مبنی بر نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات ارائه شده در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در سال ۱۳۹۳ در حالی است که همچنان اخباری از نارضایتی مصرف‌کنندگان از این خدمات به گوش می‌رسد.
 
در چنین شرایطی چندی پیش نیز عنوان شد که برخی قطعه‌سازان، قطعاتی که کیفیت آنها از سوی خودروساز رد و از ورود آنها به خطوط تولید خودرو جلوگیری شده است را وارد شبکه نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروساز می‌کنند.
 
در واکنش به این موضوع وزیر صنعت، معدن و تجارت از خودروسازان خواست از خرید قطعات بی‌کیفیت از قطعه‌سازان خودداری و از توزیع این قطعات در شبکه خدمات پس از فروش خود جلوگیری کنند.
 
محمدرضا نعمت‌زاده در این زمینه دستور داد که "هیچ یک از شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان حق ندارند قطعات بی‌کیفیت را از خارج از شبکه خودروساز خریداری کنند و تامین همه قطعات یدکی باید از قطعات اصلی صورت گیرد". 
 
این وضعیت در حالی است که هنوز نتایج ارزیابی‌های جدید از وضعیت خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو منتشر نشده است با این حال برخی اخبار به گوش رسیده در این رابطه بیانگر ادامه نابسامانی‌ها در این حوزه و نارضایتی مصرف‌کنندگان است.
 
 
 
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , خدمات پس‌از فروش خودروسازان، مردم همچنان ناراضی‌اند






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

5 نظر

کاربر: نوید جهرمی
5

محمدرضا نعمت‌زاده در این زمینه دستور داد که "هیچ یک از شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان حق ندارند قطعات بی‌کیفیت را از خارج از شبکه خودروساز خریداری کنند و تامین همه قطعات یدکی باید از قطعات اصلی صورت گیرد".
همین که گفت باید اینجور شود باید اونجور شود مشکلاتمون حل شد.
ما بریم آب پرتقال بخوریم(البته بعد از افطار)
16:46  1395/03/23
پاسخ دادن
منصور
4

به نعمت زاده بگو به همين خيال باش، مگر كسي كه ميخواد بره دزدي به صاحب خانه يا پليس اطلاع ميده،
تعمت زاده جان تا نظارتي نباشه و شكم دستگاههاي نظارتي و مردم گرسنه باشه، اين قطعه دزدي و آشغال فروشي ها ادامه دارد،
از قديم گفتند: آدم گرسنه سرش دين و ايمان نمي شه.
18:36  1395/03/23

کاربر: m&z
7

نمایندگی ها عادت کردن ارباب گونه با مشتری رفتار کنند، توی هر نمایندگی باید دو ساعت التماس کنی تا پذیرش بشی، بعد التماس تعمیرکار کنی منت بذاره ماشینتو نگاه کنه، به فرض اینکه ایرادشو پیدا کرد خودت باید دنبال انباردار و انبار قطعه بگردی و تازه متوجه میشی که قطعه رو ندارن! در روزهای بعد در به در تمام نمایندگی ها رو میگردی برای اون قطعه (تلفنی هم جواب نمیدن) و بعد تازه متوجه میشی اصلا اون قطعه موجود نیست یا اینکه هست ولی بهت نمیدن!! از اونجایی که حقت خورده شده عصبانی میشی و شکایت میکنی. با گرمی به شما گوش میدن و کد رهگیری برات صادر میکنند! پس از گذشت یک ماه و نتیجه ندادن پیگیری ها خسته شده و از بازار آزاد قطعه رو تهیه و بیرون مشکلت رو توی یکی دو ساعت حل میکنی. بعدش توبه میکنی که عمرا پاتو تو نمایندگی نزاری. این تجربه تلخ بسیاری از هموطنامون هست.
16:11  1395/03/23
پاسخ دادن
منصور
2

بنده هم اين بدبختي و بيچارگي رو تجربه كردم
18:38  1395/03/23

امیر(سابق)
5

دوست من بعد بازم میریم رکورد 130 هزار ثبت نام در 7روز را میزنیم. تا خودمون نخوایم هیچ کس به دادمون نمیرسه. همین الان فرانسه و ببینید واسه یه تغییر کوچک چه بلوایی بپا کردند . ما فقط قر زدن و حرف زدن بلدیم به عمل که میرسه یه به من چه میگیم و خودمونو گول میزنیم . پس تا رفتارمون عوض نشه باید تحمل کنیم
01:07  1395/03/24

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین : بنظرم خیلی واضح دارید با بیان این صحبت ها بقیه رو تحریک می کنید. با اطمینان میگم شما دشمن در لباس دوست هستید و منشا نارضایتی را شما دارید ایجاد می کنید
X5اردیبهشت : سلام ایکس پنج24 اردیبهشت 45 روز از تحویل سیستمی شرکت گذشته باید 7/22 تحویل میدادن الان 45 روزه از این تاریخ گذشته هنوز تو مرحله تکمیل وجه مونده خدا لعنتشون کنه
محمد j4 : سلام کسی هست اینجا جریمه تاخیر گرفته باشه اگه هست متن شکایت که فرستادید ارسال کنید
محمد : سلام من ۲ آبان تکمیل وجه کردم اما هنوز خبری نیست کسی خبر نداره تا کی فاکتورکردن خدا لعنت کن سهند که می گفتن سر وقت می دهن پس چی شدمردم را واقعا سرکار گداشتن
ایکس ۵ : داداش هنوز جا داره. من که ۸۰ روزه تو تاخیرم. ثبت نامی ۲۴ اردیبهشت تحویل ۹۰ روزه
طاها : سلام دوست عزیز .اول که رنگ سلیقه ای هست دوم اکثر ماشینا سفید قشنگ تره ولی تو بازار اکثرا تارا را سفید نمی پسندم البته گفتم کاملا شخصی .وخیلی ها هم فقط سفید را دوست دارن وخدایی نکرده توهین نباشه به سلیقه ها .نظرم فقط بازاری هست جهت راهنمایی
عجل الولیک : بارپروردگارا به حق یوم الله و به حق شب های لیالی پربرکتی تو را قسم می‌دهیم ماشین های این مردم عزیز و خدادوست را شاسی و تحویل فرما بارپروردگارا تو را قسم می‌دهیم لطف و عنایت و نعمات خود را از ما انسانهای شریف دریغ مدار باشد که از نیکوکاران و نیکوسرشتان باشیم الاهی امین یا رب العالمین صدق الله العلی العظیم
عزیز ویسی : سلام ،منم مثل شما در نمایندگی ایلام ثبت نام اردیبهشت ماه انجام دادم همه مدارک تحویل گرفتم ،پلاک هم شده ولی خبری از ماشین نیست ،j7
احمدوند t8 شهرری : اخرین تحویلی t8 کی بوده؟ کسی از اردیبهشتی ها تحویل گرفته ؟ من خرداد ثبت نام کردم امروز سندش اومد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مبین دنا پلاس 6 دنده 30 آبان : سلام . زنگ زدم نمایندگی گفتن شما تو دهه سوم هستین . الان دهه اول ماه رو فاکتور میکنن 18 روز به بعد دهه سوم فاکتور میشه
علی : از کجا متوجه میشید پارس خودرو هستین مال من هم زده رنگ سفید
اریزو 6 پرو : یه سوال تحویل نقدی و لیزینگی فرق دارن نقدی رو سر موعد تحویل میدن
207پانا ارتقا تحویل آبان : چون قرارداد قبلی منقضی میشه و قرارداد جدید میبندند دیگه تخفیفی شامل نمیشه و با قیمت روز کارخانه محاسبه میکنند و پیش پرداختی که قبلا داشتید منهای مبلغ روز کارخانه میشه(تا جایی که من اطلاع دارم)
207 : اگر واریز نکنی دیگه ممکنه سقف فلز بهت ندن منقضی ها را تبدیل به ارتقا میکنن که گرونتر در میاد
دنا پلاس پائیز : تو شکایتتون بگین خودشون اولویت هارو انداختن عقب بعد میخوان ماشینم گرون کنن،
فرهاد : درود بر شرکت محترم مدیران خودرو این شرکت عزیز و گرانقدر همواره به فکر مشتریان خود میباشد
فرهاد : درود بر شرکت محترم مدیران خودرو این شرکت عزیز و گرانقدر همواره به فکر مشت یان خود میباشد
عرفان : دوستان گویا ایرانخودرو دعوتنامه تحویلی های بهمن ماهو فرستاده ب جز هایما،کسی هست تحویلی بهمن ماه باشه دعوتنامه واسش اومده باشه؟
مجتبی : پرونده نقض دارد یعنی چی ؟؟؟؟؟