خدمات پس‌از فروش خودروسازان، مردم همچنان ناراضی‌اند

 

خدمات پس‌از فروش خودروسازان، مردم همچنان ناراضی‌اند

 
در خدمات پس‌از فروش خودروسازان چه می‌گذرد؟
 
مردم همچنان ناراضی‌اند.
 
در حالی‌که هنوز نتایج ارزیابی وضعیت خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در سال ۱۳۹۴، منتشر نشده، همچنان اخباری از نارضایتی مصرف‌کنندگان از این خدمات به گوش می‌رسد.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا، اگرچه مصرف‌کنندگان از قیمت و کیفیت خودروهای داخلی ناراضی هستند اما نارضایتی مصرف‌کنندگان از خودروسازان داخلی تنها محدود به این حوزه نیست.
 
براساس آخرین ارزیابی رسمی صورت گرفته از وضعیت خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو، بخشی از مصرف‌کنندگان از کیفیت و هزینه خدمات ارائه شده در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو ناراضی هستند.
 
در این زمینه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مراجعان به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در سال ۱۳۹۳، نظرسنجی کرده که براساس نتایج آن مشتریان از خدمات اصلی ارائه شده از سوی این شرکتها ناراضی هستند.
 
طبق این نظرسنجی، "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" از مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خدمات شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو بوده است.
 
نتایج این ارزیابی مبنی بر نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات ارائه شده در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در سال ۱۳۹۳ در حالی است که همچنان اخباری از نارضایتی مصرف‌کنندگان از این خدمات به گوش می‌رسد.
 
در چنین شرایطی چندی پیش نیز عنوان شد که برخی قطعه‌سازان، قطعاتی که کیفیت آنها از سوی خودروساز رد و از ورود آنها به خطوط تولید خودرو جلوگیری شده است را وارد شبکه نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروساز می‌کنند.
 
در واکنش به این موضوع وزیر صنعت، معدن و تجارت از خودروسازان خواست از خرید قطعات بی‌کیفیت از قطعه‌سازان خودداری و از توزیع این قطعات در شبکه خدمات پس از فروش خود جلوگیری کنند.
 
محمدرضا نعمت‌زاده در این زمینه دستور داد که "هیچ یک از شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان حق ندارند قطعات بی‌کیفیت را از خارج از شبکه خودروساز خریداری کنند و تامین همه قطعات یدکی باید از قطعات اصلی صورت گیرد". 
 
این وضعیت در حالی است که هنوز نتایج ارزیابی‌های جدید از وضعیت خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو منتشر نشده است با این حال برخی اخبار به گوش رسیده در این رابطه بیانگر ادامه نابسامانی‌ها در این حوزه و نارضایتی مصرف‌کنندگان است.
 
 
 
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , خدمات پس‌از فروش خودروسازان، مردم همچنان ناراضی‌اند






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

5 نظر

کاربر: نوید جهرمی
5

محمدرضا نعمت‌زاده در این زمینه دستور داد که "هیچ یک از شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان حق ندارند قطعات بی‌کیفیت را از خارج از شبکه خودروساز خریداری کنند و تامین همه قطعات یدکی باید از قطعات اصلی صورت گیرد".
همین که گفت باید اینجور شود باید اونجور شود مشکلاتمون حل شد.
ما بریم آب پرتقال بخوریم(البته بعد از افطار)
16:46  1395/03/23
گزارش
پاسخ دادن
منصور
4

به نعمت زاده بگو به همين خيال باش، مگر كسي كه ميخواد بره دزدي به صاحب خانه يا پليس اطلاع ميده،
تعمت زاده جان تا نظارتي نباشه و شكم دستگاههاي نظارتي و مردم گرسنه باشه، اين قطعه دزدي و آشغال فروشي ها ادامه دارد،
از قديم گفتند: آدم گرسنه سرش دين و ايمان نمي شه.
18:36  1395/03/23

گزارش
کاربر: m&z
7

نمایندگی ها عادت کردن ارباب گونه با مشتری رفتار کنند، توی هر نمایندگی باید دو ساعت التماس کنی تا پذیرش بشی، بعد التماس تعمیرکار کنی منت بذاره ماشینتو نگاه کنه، به فرض اینکه ایرادشو پیدا کرد خودت باید دنبال انباردار و انبار قطعه بگردی و تازه متوجه میشی که قطعه رو ندارن! در روزهای بعد در به در تمام نمایندگی ها رو میگردی برای اون قطعه (تلفنی هم جواب نمیدن) و بعد تازه متوجه میشی اصلا اون قطعه موجود نیست یا اینکه هست ولی بهت نمیدن!! از اونجایی که حقت خورده شده عصبانی میشی و شکایت میکنی. با گرمی به شما گوش میدن و کد رهگیری برات صادر میکنند! پس از گذشت یک ماه و نتیجه ندادن پیگیری ها خسته شده و از بازار آزاد قطعه رو تهیه و بیرون مشکلت رو توی یکی دو ساعت حل میکنی. بعدش توبه میکنی که عمرا پاتو تو نمایندگی نزاری. این تجربه تلخ بسیاری از هموطنامون هست.
16:11  1395/03/23
گزارش
پاسخ دادن
منصور
2

بنده هم اين بدبختي و بيچارگي رو تجربه كردم
18:38  1395/03/23

گزارش
امیر(سابق)
5

دوست من بعد بازم میریم رکورد 130 هزار ثبت نام در 7روز را میزنیم. تا خودمون نخوایم هیچ کس به دادمون نمیرسه. همین الان فرانسه و ببینید واسه یه تغییر کوچک چه بلوایی بپا کردند . ما فقط قر زدن و حرف زدن بلدیم به عمل که میرسه یه به من چه میگیم و خودمونو گول میزنیم . پس تا رفتارمون عوض نشه باید تحمل کنیم
01:07  1395/03/24

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی : سلام یکی که به تجمع رفته بود میگفت ۱۷۵ تا مااشین باهاش فاصله داره فاکتور شدی؟چون بهت گفته بودن ۱۳ روز بعدش فاکتور میشی درست از آب دراومد؟؟؟
سهند ۷اردیبهشت : من امروز تماس گرفتم کارشناساشون نبودن که پاسخگو باشن شما چه تایمی تماس گرفتید ؟
شاهین تیرماه : سلام من ۱۸ اردیبهشت تتبدیل به جی ال و تکمیل وجه کردم ۲۰ اردیبهشت سخام ثبت شد ۲۲ مرداد فاکتور شد امروزم ۲۵ مرداد پلاک شدم خودم کرمانشاه هستم به نظر شما کی ماشین میرسه دستم ممنون میشم هرکی اطلاع داره بگه انشالله قسمت همه بشه
7 اردیبهشت : سلام ما هم هفتم هستیم هنوز فاکتور نشده واقعا دیگه نمیدونیم چکار کنیم من سه بار هم رفتم پارس خودرو میگن همین روزا فاکتور میشه
یه احسان : کسی هست بدونه سود تاخیر چطوری حساب میشه ماهی چقد میدن خودشون که گفتن ۱۶ درصد سالانه تو قرارداد این ماهی چقد میشه
یه احسان : کسی هست بدونه سود تاخیر چطوری حساب میشه ماهی چقد میدن خودشون که گفتن ۱۶ درصد سالانه تو قرارداد
یه احسان : یه سوال اصا فرض کنیم ندن به شما چی میرسه
ایگل تهران : قسمت ارسال مدارک و پلاک قبل از اینکه نماینده به شما زنگ بزن رنگش زرد بود ؟
سعیده : منم مثل شمام ن فاکتور نشدم
احمد x5 : دقیقا حرفتون درسته
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا اتومات تحویل 31 شهریور : مشکل اینه از ما همزمان با تحویل 31 مرداد پول رو گرفتن و این نامردیه باید از ما ها یک ماه دیرتر پول می گرفتن
دنا 6دنده 20 بهمن : اولویت فاکتور درحال حاضرباواریزی های اوایل بهمن وکسایی که از دی باقی مونده هست
محمد gxrl : رفتم نمایندگی یک شکایت هم ثبت کردم بی فایده بود، دوستان دقیق زمان ثبت نام و نوع ثبت نام و تکمیل وجه رو مینوشتن، میدونستیم تا کی تحویل شده هم خوب بود.
اریامهر31تیر : سلام مال من15208940 هنوز فاکتور نشدم واریز وجه29اردیبهشت طرح پیش فروش مادران
ساینا دوگانه 27 اسفند : دو گانه کلا مبحثش جدا از تکه . دوگانه تا 23 ایفند فاکتور شده
ساینا دوگانه پیش 26 اسفند : دوستان نظر داده بودن آخرین تاریخ پیش های اسفند12 هست که فاکتور شدن و حالا نوبت فوق العاده هاست تکلیف ما که پیش فروش تکمیل 26 اسفند هستیم چی میشه کی نوبت فاکتور ما میرسه لطفا اگه کسی میدونه راهنمایی کنه
دنا 6دنده31مرداد پیش فروش : من واریز اول یه روز مونده به اتمام مهلت پرداخت کردم اما تکمیل وجه دو روز بعد از صدور دعوت نامه همون روز هم پرونده ام ارسال شد پس تکمیل وجه پارسال پرونده تاثیر داره واریز اول بی تأثیره
سید حسن : سلام دوستان از زمان قرعه کشی 1400 تا 1404 تمام مراحل مختلف قرعه کشی را انجام دادم تو همه طرح ها برنده نشدم بلخره 19مرداد تو طرح عادی برنده شدم برای پیش فروش تحویل دی ماه 207 سقف شیشه ای دندای امروز پول واریز کردم به امید خدا؟ ؟ تاببینم به چه قیمتی حساب میکنه
Mehdi : سلام من 2/18بودم جمعه فاکتور شده انشالله که از شما هم فاکتور بشه
تحویل 31 تیر س : لطفا هر کی فاکتور میشه 31 تیر شماره پرونده هم بگه چرا اینقدر سختتونه شماره پرونده بگین 🫩