به گزارش اقتصادنیوز، شرکت خودروسازی سیتروئن که بر سر خرید 50 درصد از سهام سایپا کاشان با طرف ایرانی خود به تفاهم رسیده قصد دارد خودروهایی با قیمت متوسط به بالا را در ایران تولید و عرضه کند که قیمت این خودروها بین 45 تا 120 میلیون تومان خواهد بود.
بر اساس این گزارش در بازار كنونی محصولات شركت سیتروئن که به صورت فول رنج از خودروهای با قیمت متوسط تا خودروهای لوکس را در بر میگیرد، برای پر کردن این فاصله در بازار ایران، حضور يافته است.
این گزارش حاکی از آن است که سیتروئن بر آن است تا با استایل کاملا جدید و به روز و با قیمت های کاملا رقابتی طبقه متوسط جامعه ایرانی را هدف قرار داده و به راحتي مي تواند سهمی از اين بازار را به خود اختصاص دهد.
بر اساس این گزارش خودروهایی توليد شركت سیتروئن در بازار ايران در بخشهای مختلف ابعادی و بدنهای، از صندوقدار و هاچ بک تا دو دیفرانسیل تا ابعاد خودروهای کوچک و متوسط خانوادگی را در بر میگیرد که بنابر شنيدهها این محصولات در رنج قیمتی بین 45 تا 120 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
آنگونه که اقتصادنیوز کسب اطلاع کرده، این خودروها از پلتفرم مشترک با خودروهای پژو بهره میبرند و با توجه به اینکه طی سالیان گذشته، قطعات این پلتفرم ها در زنجیره تامین و قطعه سازان داخلی کشور، تولید شده اند، مزیت منحصربفردی را در اختیار این برند قرار میدهد تا بتواند موفقیت پایدار خود در بازار ایران را تضمین کند.
بر این اساس، عملكرد مثبت و حضور پررنگ اين خودروساز فرانسوی از ديرباز كه محصولاتی چون ژيان را به بازار ايران عرضه كرده، مي تواند به عنوان بازيگر مهمی در بازار ايران نقش ايفا كند. بازاری كه تمامی خودروسازان بزرگ جهان خواهان حضور و استفاده از آن هستند و در اين بين سيتروئن با ارائه خودروهای جديد و قيمتهای رقابتی سعی دارد گوی رقابت را از ديگر رقيبان بربايد.
به گزارش اقتصادنیوز، شركت سيتروئن كه از ديرباز با حضور خود در بازار ايران و عرضه خودروی محبوب ژيان معرف حضور ايرانيان است چرا كه اين خودرو با اغلب مردم نوستالوژی خاصی داشته و خاطرات خوشی در ذهن افراد به جا گذاشته است. البته اين شركت پس از آن نيز با عرضه خودرو معروف زانتيا بازگشتی موفقيت آميز به بازار ايران داشت. حال با خرید 50 درصد از سهام سایپا کاشان قصد دارد برای سومین بار شانس خود را در بازار ایران امتحان کند.
بر اساس این گزارش، بازار خودروی ایران طی سال های اخیر از خودروهای ارزان به سمت خودروهای با قیمت متوسط حرکت کرده است. به عبارتی، الگوی خرید خودرو در ایران از صرفا مالکیت برای جابجایی، به مالکیت برای سرگرمی و بهبود رفاه زندگی تغییر کرده است.
این گزارش حاکی از آن است که حرکت تدریجی تغيير سلايق در كشور، فرصت رشد برای خودروهای با قیمت متوسط و بالاتر را در آینده فراهم خواهد کرد، ضمن آنکه در حال حاضر این شواهد یعنی خرید خودروهای با قیمت های بالاتر و با آپشن و ... دیده میشود.