رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) از گردش ۲۶ میلیارد دلاری صنعت خودرو در ایران خبر داد.
وی ادامه داد: کشورهای همسایه برای ایران بازار بسیار خوبی در صنعت خودرو هستند و ما فکر میکنیم با مشارکتهای انجام شده توسط صاحبان برند و فعالان این صنعت بتوانیم بازار مطلوبتری را فراهم کنیم.
[1396/02/23 11:00]
توافقنامه ناگهانی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با رنو در حالی از نظر خودروسازان داخلی، حکم دور زدن آنها را داشته که به گفته مدیرعامل ایدرو، مذاکره برخی خودروسازان داخلی با شرکتهای سطح پایین خارجی، دلیل این توافقنامه بوده است.
[1395/08/18 11:00]
ایدرو اعلام کرده آماده رفع هرگونه شبهه و پاسخگویی به پرسش های مطروحه درباره قراردادهای خودرویی با فرانسه است. در این راستا ۳ پرسش و ابهام مهم در خصوص قرارداد شرکت پژوسیتروئن با شرکت سایپا وجود دارد که امید است ایدرو به آن پاسخ دهد.
[1395/11/20 16:00]
جمعی از مدیران ارشد رنو در حالی امروز میهمان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) هستند که احتمال میرود با نهایی شدن مذاکرات میان طرفین (رنو و ایدرو) بالاخره قرارداد همکاری مشترک آنها تا پایان هفته جاری امضا شود. بر این اساس، هیاتی عالیرتبه از رنو که دو تن از آنها جزو معاونان ارشد این خودروساز فرانسوی بهشمار میروند، از فردا به مدت سه روز میهمان سازمان گسترش و وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهند بود تا با نشستن پای میز مذاکره، باقیمانده اختلافنظرها را برطرف کرده و قرارداد همکاری مشترک شان را امضا کنند.
[1396/02/25 13:00]
مصرفکنندگان ایرانی در آرزوی تولید خودروی ارزان قیمت هستند، خودروی ارزان قیمتی که با کیفیت نیز باشد.
اخیرا رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) اظهار کرده که پیامد تفاهمنامه منعقد شده با رنو، تولید خودروی ارزان و با کیفیت خواهد بود.
[1395/07/24 14:00]
پژو سیتروئن در شرایطی به ترتیب با ایرانخودرو و سایپا قرارداد همکاری مشترک امضا کردهاند که با توجه به ائتلاف این دو با یکدیگر، بیم انحصار آنها در بازار خودرو کشور میرود. این در شرایطی است که با توجه به حضور مستقل رنو در ایران و گمانهزنیها در مورد ورود شرکتهایی مانند فولکس واگن و فیات به کشور، احتمال انحصار ائتلاف پژوسیتروئن کاهش خواهد یافت. تردیدی نیست که پژو سیتروئن دارای منافع مشترک بوده و این موضوع خود را در خودروسازی و بازار ایران نیز نشان خواهد داد، با این حال اگر رقبایی جدید در برابر آنها قرار گیرد، میتوان انحصار احتمالی را شکست.در این شرایط، شرکتهایی مانند رنو، فولکس و فیات توانایی لازم برای رقابت با ائتلاف پژوسیتروئن را در بازار خودرو ایران دارند و در این بین بهنظر میرسد رنوییها نقش ویژهای در شکست انحصار هموطنان خود خواهند داشت.این نقش ویژه از آن جهت است که از یکسو حضور مستقل رنو در ایران تقریبا نهایی شده و از سوی دیگر این شرکت حتی در فرانسه نیز با پژو سیتروئن در رقابت است، بنابراین دامنه این رقابت به بازار کشور نیز کشیده خواهد شد.
[1396/04/04 11:00]
قرارداد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و رنو در شرایطی چندی پیش به امضا رسید که حالا مسوولان این سازمان از خودروساز فرانسوی انتظار دارند محصولات خود را تا حد امکان با قیمتهایی پایین در بازار کشور عرضه کنند.
[1396/05/30 14:00]
دو خودروساز بزرگ فرانسه در شرایطی بهعنوان اولین سرمایهگذاران خارجی صنعت خودرو در پسابرجام، راهی ایران شدهاند که کارنامه جهانی آنها در نیمه اول سال 2017، در مقایسه با مدت مشابه سال 2016 نشان از فروش نامناسب برخی محصولات شان دارد. پژوسیتروئن و رنو درحال حاضر تنها سرمایهگذاران خارجی در خودروسازی ایران به شمار میروند که اولی در زمستان سال گذشته قرارداد خود را با شرکای ایرانی به امضا رساند و دومی نیز کمتر از یک ماه گذشته. بر این اساس، پژو با ایران خودرو و همچنین رنو نیز با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، قرارداد همکاری مشترک امضا کردهاند و سیتروئن نیز تفاهمنامهای را با سایپا به امضا رساند. هرچه هست، مطابق با آمارهای ارائه شده، پژوسیتروئن و رنو نتوانستهاند آمار چندان مناسبی را در فروش جهانی از خود به جا بگذارند. مرور جزئیات این آمار اما جدای از اینکه وضعیت نه چندان مناسب فروش پژوسیتروئن و رنو را در بازارهای جهانی (به جز ایران) نشان میدهد، بلکه ثابت میکند بازار ایران تا چه حد توانسته در آمار کلی فروش آنها اثر مثبت بگذارد.
[1396/06/07 9:00]
در شرایطی که پژو ضمن امضای قرارداد همکاری مشترک با ایران خودرو، وارد فاز اجرایی شده است، هموطنش رنو هنوز در مرحله مذاکرات با ایدرو باقی مانده و دو طرف فعلا قراردادی را به امضا نرساندهاند. آنطور که منابع رسمی اعلام کردهاند، دلیل اصلی امضا نشدن قرارداد رنو تا به امروز، اختلاف نظر این خودروساز فرانسوی با ایدرو بر سر داخلیسازی قطعات است. طبق الزام وزارت صنعت، معدن و تجارت، هر خودروساز خارجی که قصد حضور در ایران و همکاری مشترک با شرکتهای داخلی را دارد، باید شروع تولید محصولاتش با ساخت داخل حداقل 40 درصد باشد. این در شرایطی است که پژو با وجود امضای قرارداد با ایران خودرو و آغاز فعالیت رسمی در کشور، هنوز به ساخت داخل حتی 10 درصد نیز دست نیافته است.
[1396/04/28 11:00]
بعد از گذشت ۱۰ ماه از توافق ایدرو و رنو برای انعقاد قراردادی جدید در حوزه خودروسازی فردا این قرارداد با حضور وزیر صنعت، مدیرعامل ایدرو و مقامات شرکت رنو به امضا خواهد رسید.
محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت در همین ارتباط به خبرنگار تسنیم گفت: فردا قرارداد رنو با سازمان گسترش و نوسازی امضا خواهد شد. این قرارداد یکی از بهترین قراردادهای خودرویی خواهد بود.
[1396/05/16 10:00]