پشت‌پرده شیوه‌ جذاب فروش خودروسازان

 

پشت‌پرده شیوه‌ جذاب فروش خودروسازان

 
خودروسازان در روزهای اخیر شیوه‌های جذاب فروش اقساطی را پیاده کرده‌اند اما واقعیت آن است که برای برخی دیگر از خودروهایی که حاشیه بازار آنها تشدید شده، هیچ برنامه‌ عرضه‌ای وجود ندارد.
به گزارش خبرنگار مهر، بازار خودرو ایران هم برای خود حکایتی دارد. خرید و فروش‌ها در بازار همچنان قفل است و خودروسازان هر چقدر دست و پا می‌زنند، نمی‌توانند آنگونه که دلشان می‌خواهد بازار را تحریک کرده و خودروهای در انبار مانده خود را به فروش برسانند؛ بازار هنوز روی خوشی به انبار خودروسازان نشان نداده؛ اما تولیدکنندگان تلاش دارند با دریافت پیش‌پرداخت‌ پایین، مشتری را نسبت به خرید خودرو تشویق کنند و سود مشارکتی جذاب را برای مردم درنظر گیرند.
 
از سوی دیگر، وزارت صنعت، معدن و تجارت هم بر روی خودروسازان حساب باز کرده و بخش عمده‌ای از بار رشد صنعتی کشور را به دوش آنها انداخته است، حتی محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنان بر این موضوع پافشاری می‌کند که صنعت خودرو به عنوان یک پیشران باید مورد حمایت واقع شود و تا جایی که می‌شود، آن را حمایت کرد تا سهم اشتغالش از بین نرود و همچنان، پیشران تحقق رشد صنعتی و در معنایی کلان‌تر، رشد اقتصادی باقی بماند.
 
خودروسازان البته به خاطر اینکه بتوانند حمایت‌های وزیر صنعت را همچنان با خود داشته باشند و از فرصت‌ توجه ویژه او به صنعت خودرو، کمال استفاده را ببرند، تلاش می‌کنند تا آمارهای تولید را به نوعی حفظ کرده و ارتقا دهند تا شاید بتوانند حمایت‌های مالی بیشتری را به خود جلب کنند، البته آنها از بازار بورس هم غافل نشده و با هر ترفندی که شده، تلاش دارند تا سهم عمده‌ای جذب منابع مالی در دست مردم را که روانه بازار سرمایه می‌شود، به خود اختصاص دهند.
 
در عین حال همین خودروسازان، در یک حرکت بی سابقه تلاش کرده اند تا مشتریان را با روش‌های جذاب فروش جذب خود کرده و بتوانند تشویق به خرید خودروهایی کنند که متعهد به افزایش آمار تولیدشان هستند. این را از آگهی‌های فروشی که طی روزهای اخیر در سایت خودروسازان منتشر شده است، به خوبی می‌توان مشاهده کرد. فروش خودرو با پیش‌پرداخت‌های بی سابقه در فروش‌های اقساطی و البته در برخی مواقع، با سودهای مشارکت بسیار بالا در فروش های نقدی.
 
در این میان، خودروهایی که خودروسازان برای فروش اقساطی با شرایط نسبتا خوب برای مشتریان انتخاب کرده اند، از تنوع بالایی برخوردار نیست و عموما آنها تلاش کرده‌اند خودروهایی که شاید کمتر اقبال مردم را در لیست فروش به خود اختصاص می‌دهد، از این طریق بفروشند اما اینکه چقدر این طرح‌ها مورد استقبال مردم واقع می‌شود، موضوعی است که شاید بهتر باشد خودروسازان آمارهای فروش خود به شیوه‌های جدید را اعلام کنند.
 
یکی از نمایشگاهداران خودرو در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه خود خودروسازان اگرچه شرایط جذابی را طی روزهای گذشته برای مشتریان فراهم کرده اند اما باید توجه داشت که همین کار خودروسازان بازار سیاه برخی خودروها را تشدید کرده است، شاید هم خود خودروساز می‌خواهد که توزیع قطره چکانی به بازار داشته باشد، تا قیمت بالا رود، شاید هم می خواهد سود بیشتری نصیب خود کند. پشت پرده هر چه باشد به نفع مصرف کنندگان در برخی مدل‌های خودرو نیست.
 
وی می افزاید: بازار سیاه شکل گرفته بر روی برخی خودروها تشدید شده و این امر، بازار را اذیت می‌کند و به نفع مصرف کنندگان هم نیست، ضمن اینکه در نمایندگی ها هم عرضه به صورت کافی صورت نمی گیرد و مردم در صف فروش می مانند. حتی در آگهی که یکی از خودروسازان تولیدکننده اعلام کرده بود، جای برخی خودروها در آن خالی بود.
 
این گفته ها در حالی مطرح می شود که محمود نوابی، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه نظارت بر روی بازار خودروهایی که با کاهش عرضه در بازار مواجه بوده و بازار سیاه برای آنها شکل گرفته است، می‌گوید: در این مورد خاص هنوز سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان وارد عمل نشده و تنها اگر مردم شکایتی داشته باشند که به سامانه ۱۲۴ اعلام شده باشد، رسیدگی صورت می گیرد.
 
وی می افزاید: در مورد اتفاقات اخیری که در بازار خودرو رخ داده و برخی حاشیه بازارهایی که به وجود آمده است، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان به طور کامل ورود نکرده است، اما در دو موضوع کلی، سازمان حمایت اکنون با جدیت، پیگیری بیشتری صورت می‌رود و آن اجرایی شدن آیین‌نامه حقوق مصرف‌کنندگان خودرو است که به تازگی ابلاغ شده است که بر مبنای آن، سازمان حمایت مرجع رسیدگی به شکایات در حوزه خودرو، خدمات پس از فروش و پیش فروش خودروها است که به نظر می‌رسد بخش زیادی از حقوق مصرف‌کنندگان را بتوان احیا کرد.
 
وی تصریح کرد: در این رابطه هرگونه شکایتی اگر مطرح باشد، رسیدگی خواهیم کرد، ضمن اینکه در مورد قیمت و ارایه خدمات پس از فروش و گارانتی خودروهای وارداتی نیز با جدیت وارد عمل شده‌ایم و با توجه به اینکه خودروهای وارداتی باید بر مبنای شاخصه‌های تعیین شده از سوی سازمان حمایت، قیمتگذاری شوند، به شکایات در این رابطه رسیدگی می‌کنیم، یعنی اگر کسی شکایتی داشته باشد که خودرو را به او گران فروخته‌اند یا کارت گارانتی به او نداده‌اند، سازمان حمایت وارد عمل شده و موارد را بررسی می کند.
 
به گفته نوابی، مسئولیت شکل‌گیری حاشیه قیمتی در مورد برخی از انواع خودروها در بازار اکنون با سازمان حمایت نیست و به شورای رقابت برمی‌گردد، البته مردم می‌توانند شکایات خود را به سازمان حمایت ارجاع دهند و ما مردم را در ارایه شکایت محدود نمی‌کنیم، ضمن اینکه شماره تلفن ۱۲۴ نیز می تواند محلی برای ارایه گزارش و شکایات مردم باشد. ما هم وظیفه پاسخگویی به این شکایات را داریم.
 
 
 
 

منبع

مهرنیوز

 

برچسب : خودرو , پشت‌پرده شیوه‌ جذاب فروش خودروسازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

11 نظر

کاربر: نوید جهرمی
2

بازار اقتصادی رو آزاد کنن. بعد از یه سونامی به آرامش و سکون و شکوفایی میرسه. اینا هم میفهمن که کجای دنیا وایسادن و حرفایی که میزدن تا چه حد توخالی و بیخود بوده.
17:11  1395/04/21
پاسخ دادن
طوفان
2

دلم برای دورانی که خودرو سازان محترم تولیداتشون روی دست شون باد کرده بود تنگ شده الان ملت چشم به راه شاهکارهای این شرکتهای یکه تازن ایرانم آرزوست....
09:23  1395/04/21
پاسخ دادن
کاربر: m&z
2

یه راه دیگه هم وجود داره، مثل بقیه شرکت های ناموفق دنیا، خودروسازان هم اعلام ورشکستگی کنند، به بخش خصوصی واگذار شوند و با همکاری شرکت های بین المللی و به کار گیری متخصصان واقعی نه خاله عمه ای! برای تولید مدل های جدید و استفاده بهینه از نمایندگی های موجود و همچنین ارائه خدمات مناسب به مردم برای جلب نظر آنها بتوانند با حمایت همه جانبه دولت به قطب خودروسازی منطقه تبدیل شوند. تا زمان دولتی بودن خودروسازهای ما هرگز و تحت هیچ حمایت و محرکی رشدی نخواهیم دید.
09:01  1395/04/21
پاسخ دادن
امید ایران
4

سلام.خودروسازهای (نزول خور ) هم به زمین میخورن ان شاءالله
پول پیش میگیرن،باپول خودمون خودرو رو میسازن،قطعه آشغال چینی تا دلت بخواد وارد میکنن،خودرو رو سر موعد تحویل نمیدن،خدمات پس از فروش در حد صفر ارایه میدن،همه به جای خود!خودروی که با پول خودمون ساختن رو چند برابر قیمت جهانی و ارزش واقعی به زور به ملت میفروشن!
به زمین میخورن ان شاءالله
07:54  1395/04/21
پاسخ دادن
یاسین
7

سلام.یه راه حل
شما خودروهای رده خارج رو (با کارکرد 10 سال)اگه به طور کامل از جاده خارج کنید( با همکاریه راهور ) یا بیمه رو قطع کنید یا سوخت بهشون ندید یا... تا به طور کامل جمع شوند.(یعنی تحویل اجباری)..چرا؟ چون فرضا طرف یه سواری رده خارج داره باهاش داره سواری میکنه با هزینه کم و دیگه به فکر تعویض اون نیست.... با این کار شما هم میانگین سنیه خودرو ها رو کاهش میدید هم خودرو هاتونو میفروشید هم تصادفات رو کم کردید و هم از آلوده شدن بیشتره هوا تا حدودی جلو گیری کردید...یا حق
16:28  1395/04/20
پاسخ دادن
رضا
4

آقا بیگ لایک👍
18:40  1395/04/20

امیر
3

تورو باید در گوش خر خوند با ایده مزخرفت
ماشینا بالا 10 سال ماشین بودن که 10 سال دوام آوردن اگه راست میگی مدل 92-3 4 سال دوام بیارن بی اذیت و واشر و ....
03:09  1395/04/21

کاربر: P-Driver
4

من موافق نظر خوبتون هستم بشرطی که زیرساختهاش باشه یعنی پایینترین حقوق کارگران ما همون حداقل دستمزد جهانی باشه ، سود تسهیلات خودرو جهانی باشه ، کیفیت خودرو جهانی باشه ، قیمت خودرو جهانی باشه
دیشب شبکه خبر در مورد حقوقهای نجومی صحبت میکردند یکی شون داشت حقوق های مدیران سوئد و امریکا را مثال میزد!؟
حالا سوال من،چرا موقع خدمت رسانی به مردم و حقوق کارگران کشور چین و هند را مثال میزنند و برای خودشون سوئد و امریکا را ؟
پس دوست عزیزم شما بیا قاطی ما مردم !!!!!!!!!!
10:11  1395/04/21

کاربر: SAJAD
21

کارمند دولت در کشور آلمان بنز cla 2016 رو که 27 هزار یورو هست رو با پیش پرداخت 5000 یورو و ماهیانه 200 یورو میفروشه//اونوقت من توی ایران رفتم یه تندر 20 میلیون پیش دادم تحویل مرداد//تازه وقتی میری نمایندگی سایپا چقدر بد رفتار میکنن در صورتی که ماها باید توقع داشته باشیم///که تازه تابستونمونم خراب کردن///یا عیدی ایران خودرو که 6 میلیون میکشه روی شرایط ویژه 206//اونموقع در ایران به نظر شما چقدر شیوه جذابی هست///مملکت رو به سخره خودشون گرفتند//الان تولید گرند ویتارا به صفر رسیده//انشاالله که بقیه تولیداتتان هم به صفر برسه و به زمین گرم بشینید که خون مردم رو تو شیشه کردید.
15:32  1395/04/20
پاسخ دادن
رضا
8

سلام.این آخری رو خیلی خوب اومدی
الهی آمین
18:42  1395/04/20

مهدی
2

همه تولید ککنده ها ورشکست شدن با این تحریم وفشار همه جانبه...ولی این خودروسازا نمیدونم چه جونی دارن که آشغال میدن بیرون ولی بازم سود رو سود.....
20:27  1395/04/20

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد s3 : سلام ثبت نام ۱۵ آبان هستم هیچ خبری نشده الان ۶ ماهه بعد از عید کسی s3 شاسی شده؟؟؟
همایون : بله ، ولی اگه موتور خراب شد حالا به هر علتی خواستی ببری نمایندگی مپ خودرو به تنظیمات کارخانه برگردونی مشکلی ایجاد نمیشه ، انداختن هدلایت و لامپ با توان بیشتر ۵۵ هم باعث ابطال میشه که اینم اگه مشکل برقی خورد لامپ فابریک رو ببند بعد ببر نمایندگی ، دودی کردن شیشه ها هم باعث ابطال گارانتی میشه اینم با کَندن برچسب دودی مشکل حل میشه ( ابطال گارانتی شیشه بالابرها ) ، البته برای هر بار سرویس ممکنه نمایندگی گیر بده ( اگه نبینن مشکلی پیش نمیاد ) . نکته اخر سایپا ۳ سال گارانتی موتور گیربکس داره اگه تا ۳۰ هزارکیلومتر و یا ۴ بار تعویض روغن مشکلی برای سلامت موتور و گیربکس پیش نیاد یعنی حداقل تا ۵ سال با استفاده معمولی موتور و گیربکس شما عمر میکنه
کیان : سلام بچه ها ریمپ کردن باعث باطل شدن گارانتی میشه؟
چان چان گان گان : یه پیشنهاد برای اونهایی ک خیلی نگران دریافت پیامک هستن. برید و از همه کسانی ک فیدلیتی دیگنیتی لاماری و.... ثبت نام کردن و موعد تحویل زمستان یا پاییز یا.... سال ۴۰۲ بودن سوال کنید ببینید چقدر طول کشید و چه زمانی براشون پیامک آمده. من خیلی تحقیق کردم و حتی به آگهی های فروش در دیوار هم تلفن زدم و سوال کردم و.... ۹۹درصدشون مثلا با موعد پاییز ۱۵ روز مانده ب آخر پاییز و مثلا موعد زمستان ها ۱۵ اسفند براشون پیامک رفته و واریز کردن. نتیجه این شد ک تقریبا ۹۹درصد گفت ۱۵..۲۰ روز آخر براشون پیامک رفته و بعد از ۳ماه ماشین رو تحویل گرفتن. حالا نمیدونم دلیلش چیه ک اینجور با مشتری رفتار میکنن و همه رو دقیقه ۹۰ ارسال پیامک میکنن. این شده یه روال کاری برای همه شرکتها ما هم مثل بقیه هستیم پس اصلا نگران نباشید حداکثر تا ۱۵..‌۲۰ خرداد(حداکثر) برامون پیامک میاد و حسابها خالی میشه و منتظر دریافت ماشین میشیم. پیشاپیش چانگانهای زیبا مبارک همه باشه و انشاالله در مراسم عروسی باهاش دور دور بزنید
مهدوی : سلام دوستان برای شاهین اتومات به ۱۱۳ شکایت کنید
بهنام : دوستان  عزیز، کارزار شما با عنوان «درخواست صدور دعوتنامه خودرو مازاد وارداتی به منتخبین سامانه یکپارچه توسط شرکت خودروسازی سایپا» تأیید و با موفقیت منتشر شد: https://www.karzar.net/114536 با به اشتراک گذاری این لینک و ارسال آن برای دیگران، این کارزار را اطلاع‌رسانی کنید و از آنها برای جمع‌آوری امضا کمک بگیرید.
جی ۴ سفید : خود جی۴ هم خیلی وقته تحویل ندادن، سازمانی ثبت نام کرده بودیم و قرار بود سی روز کاری بدن که الان شده ۹۰ روز اما هنوز فاکتور هم نکردن!! اگه تولید میشه چرا شاسی نمیکنن؟!
جابر : سلام نوبت من زمستان 403بوده پیام اومده براتبدیل به xu7pولی قبول نکردم
محمدرضا : لطفا تاریخ ثبت نام و زمان واریز پول قطعی را هم اعلان کنید مبارکتون باشد.
پارس تبدیل پیش فروش به تارا : سلام راسته دعوتنامه تارا دستی اومده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
بهمن : یه تریلی تکمیل شد خدارو شکر نگران نباشید ماتهرانیم زود خودرو به دستمون میرسه
ایمان : اسفندها عزیز لایک کنن
ابراهیم تیگو 8پرو : آقا الوند ممنون از کامنت دلگرم کننده ی شما🌺🌺🌺
بخشنامه 4723 : برا منم نیومده 4723 هستم
محمدی رانا : 21دی فرصت تکمیل وجه بهمن ماهیا بود
رانا : دیگه نظری ندارم خدای
رانا : تا 21 دی ماه
دی بویین زهرا : 20روز دیگه فقط حضوری من رفتم گرفتم
یک پارچه 90روزه : آقا پرهام یکپارچه یک بهمن تکمیل وجه کردم کی فاکتورمیشم خبر بده جان خودت داره4ماه میشه
محمدمهدی : خداروشکر ازشر دعوتنامه پیشنهادی راحت شدیم.وغیرفعال گردید.شایداین جمعه بیاید شاید.