هوندا CR-V ؛ ملاقات با قدبلند فامیل!

 

هوندا CR-V ؛ ملاقات با قدبلند فامیل!

 
پرفروش‌ترین شاسی‌بلند جمع و جور بازار ایالات متحده در سال 2014 امروز مهمان ماست! با نخستین تجربه رانندگی Honda CR-V همراه ما باشید.
این اولین باریست که شاهد حضور یک شاسی‌بلند طراز اول ژاپنی در ایران همزمان با عرضه آن در بازار جهانی  هستیم. این اتفاق از آن جهت بی‌سابقه است که این خودرو در رده‌بندی سال 2015 مجله معتبر موتورترند در بین 30 شاسی‌بلند مورد بررسی به عنوان SUV سال انتخاب شده است آن هم جایی که اسامی بزرگی چون ب‌ام‌و X4، مرسدس GLA250، ولوو XC60، لکسوس NX200 و پورشه ماکان دیده می‌شود. پرفروش‌ترین کراس‌اور آمریکا در سال 2014 امروز مهمان ماست. این بار فامیلی‌موتور قصد دارد با یکی دیگر از سامورایی‌های هوندا که محصول آمریکاست، در ایران عرض‌اندام کند. بلندقامتی که برای رقابت با هر خودرویی در کلاس شاسی‌بلند سایز متوسط، شمشیر را از رو بسته است!
هوندا CR-V ؛ ملاقات با قدبلند فامیل!
هوندا CR-V از سال 1995 تاکنون چهار نسل را به خود دیده اما نسل چهارم CR-V که امسال مورد فیس‌لیفت قرار گرفته است واقعا چیز دیگری است. تغییرات صورت گرفته در این فیس‌لیفت آنقدر گسترده و همه‌جانبه بوده که مجله موتورترند در بررسی آن از تیتر Refreshing or Revolting استفاده کرده است. شما بگوئید: فیس‌لیفت یا دگرگونی انقلابی؟
هوندا CR-V ؛ ملاقات با قدبلند فامیل!
از تغییرات ظاهری صورت گرفته در جلوپنجره، نوار LED روز، مه‌شکن‌ها و رینگ‌های 18 اینچی که بگذریم باید به طراحی مدرن و کیفیت خوب مواد مورد استفاده در کابین و تجهیزات الکترونیکی و ناوبری آن اشاره کرد. اما مهم‌ترین تغییرات را باید در بهبودهای صورت گرفته در بخش‌های فنی جستوجو کرد. استفاده از بلوک آلومینیومی سبک‌تر برای پیشرانه این مدل سبب افزایش بهره‌وری آن شده است. علاوه‌بر این هوندا برای بیرون کشیدن قدرت بیشتر از دل انجین، نسبت تراکم را از 10 به 11.1 افزایش داده است.
 
با قرار گرفتن پشت فرمان CR-V همه چیز تحت کنترل به نظر می‌رسد. رانندگی را در خیابان‌های شهر شروع می‌کنیم. ارگونومی مناسب کابین در کنار ارتقای سیستم تعلیق خودرو باعث شده تا خیلی زود به رانندگی با آن خو بگیریم. با عبور از روی دست‌اندازها در همین ابتدا هوندا برتری از رقبایش را به رخ می‌کشد. هیچ خبری از آن کوبش کابین در شاسی‌بلندهای کره‌ای و حتی ژاپنی رقیب نیست و کم‌کم این جسارت را در راننده به وجود می‌آورد که بدون هیچ کاهش سرعتی از روی هر سرعت‌گیری عبور کند.
هوندا CR-V ؛ ملاقات با قدبلند فامیل!
این شاسی‌بلند چهارچرخ‌محرک هنگام رانندگی در شهر، دیفرانسیل‌جلو است و در صورت نیاز به صورت کاملا هوشمند نیروی پیشرانه را به چرخ‌های عقب نیز منتقل می‌کند. لذا از بابت رانندگی در هر شرایطی می‌توان روی چالاکی آن حساب کرد و در هر مسیری از حداکثر قابلیت‌های آن بهره جست. درعین‌حال این سیستم هوشمند باعث شده تا راننده هیچ نگرانی بابت مصرف سوخت و استهلاک بی‌مورد آن نداشته باشد.
 
رانندگی با CR-V آنقدر نرم و راحت است که به نظر می‌رسد هوندا این شاسی‌بلند را برای زنان طراحی کرده است! شاید بهترین توصیف از هندلینگ CR-V را کارشناس تست مجله موتورترند، بیان کرده باشد. آقای ایوانز حس خود را از کنترل‌پذیری CR-V با تشبیه آن به راندن خودرویی مثل فورد فیستا ST توصیف می‌کند. (فیستا ST یکی از تحسین‌شده‌ترین هاچ‌بک‌های اسپرت حال حاضر به حساب می‌آید.)
هنگام رانندگی در اتوبان، کابین این دورگه آمریکایی‌ژاپنی آنقدر اکوستیک است که اگر حواستان به کیلومترشمار نباشد، راحت‌تر از آنچه فکرش را بکنید توسط دوربین‌های کنترل سرعت شکار خواهید شد. برای تست شدت صدای کابین با اپلیکیشن مربوطه، سرعت را به بیش از 120 کیلومتردرساعت می‌رسانیم. دستگاه عدد 77 دسی‌بل را نشان می‌دهد که برای چنین سرعتی فوق‌العاده است.
 
 
 
 
 

منبع

جی اس امی

 

برچسب : خودرو , هوندا , فامیلی موتور , شاسی بلند , هوندا CR , V , بازار خودرو , تست خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

محسن
8

چند وقتی است که در 1car مقالات مربوط به خودرو جان دوباره گرفته.. امیدوارم روز به روز بهتر شود..ضمن تشکر از مدیریت سایت
20:40  1395/05/06
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند : اینی ک میگن مالیات داره داره ماشین واسه فروش حواله مالیاتش چقده جریانش چیه اگه کسی میدونه بگه لطفا
ساینا اس شده سهند اس : امروز برای منم پیامک واریزی سهند اس اومده انشااله که برای همه بیاد بعد چند ماه
dubi : الاغ این واسه کسیه که تمام پولو داده باشه و ثبت نامش قطعی باشه نه تو که یه ریالم پول ندادی ثبت نام قطعی نکردی. اینی که الان پیامک فرستاده هم از تعهدش به اون پیش ثبت نام نیست. میخاد ماشینی که هیچکی نمیخره رو قالب کنه به یه عده از همه جا مونده
تارا : دوستان ما همه یه درد مشترک داریم پس همه بهتره به هم کمک کنیم و اطلاعات دقیق بدیم و دروغ هم نگیم. خواهشا هرکی فاکتور شد دقیقا توضیح بدید. تشکر.
حسین : چرا اینقدر جلوش زشته، مثل پیکان همه چیزش رو مربعی در آوردن، آخه یه بازی با خطوطی یا یه زاویه ای
تارا v1 پلاس : توضیحات این ساناز خانم سرکاری بود چون فاقد هرگونه اطلاعات بود قطعا اگر سری جدید فاکتور شده باشند دوستان دیگری فاکتور شدن و اطلاعات درستی در گروه قرار میدن
وحید : اومدی پز فاکتور شدنت رو بدی!؟ اگه قصدتون کمک کردن به دیگرانه، بفرمایید فروش فوری بودید یا پبش فروش، تحویل چه تاریخی بوده، کی واریز وجه یا تکمیل وجه کردید؟
Ramin : با سلام اگر قرارداد رو خوب مطالعه کنید 90 روز عادی هست نه کاری. لطفا نگید کاری تا بعدا همه بگن 90 روز کاری و دیگاه سایپا هم سو استفاده کنه از این مطلب.
رضا : آقا یه رانتی داره توزیع میشه و ملتی دارن استفاده میکند ، خریتش کجاشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
آراد : منم همه چیم مثل شماس گفتن تیر میدیم هنوز دی ماه رو هم ندادن ما که آخر اسفندیم احتمالا بره تو مهر ماه
سقف فلز اسفند : من واریز اولیه ام شهریور بوده ولی تاریخ تکمیل وجه 20 دی ماه
تحویل 29 اسفند : کدخدابهروزتحویلت کی بود تکمیل وجه کی بودماشینت چی بود
سورن جدید. دی : معلوم نیس باماشینای مردم چکارمیکنن که برایکی خلافی میادبرایکی عوارض ازادراهی
سورن جدید. دی : معلوم نیس چ غلطی میکنن که 3روزه توراهه
حسن : قسطی چیه برادر مبلغ باید کم بشه
بوشهری : ایا قبل از 18 آذر کسی مانده که فاکتور نشده باشه
پارس 4705 : سلام دوستان ازکجا میشه فهمید ماشین ساخت کدوم کارخانه یا کدوم شهره
رسول : تبریک فاکتور شدی به همین خاطر
آریزو5 مجید : منم 23 دی ماه تکمیل وجه کردم 25قراردادشدولی هنوزخبری نیست شماتهران بودید؟