خانه
قیمت خودرو
لیزینگ خودرو
اجاره خودرو
اطلاعات خودرو
سواری
شرکت های داخلی :
آسان موتور
اطلس خودرو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرشیا خودرو
دیارخودرو
رامک خودرو
سایپا
ستاره ایران
کرمان خودرو
کرمان موتور
گروه بهمن
مدیران خودرو
شرکت های بیشتر
شرکت های خارجی :
ام جی
آئودی
بی ام و
پژو
تویوتا
دوج
رنو
شورولت
کیا
لکسوس
لیفان
مرسدس بنز
نیسان
هیوندای
شرکت های بیشتر
کامیون
آریا دیزل
آمیکو
ایران خودرو دیزل
بهمن دیزل
خودرو کویر (BMC)
خودروسازان دیزلی آذربایجان
رایان دیزل ایران
زامیاد
سایپا دیزل
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
کاریزان خودرو(KAVIAN)
ماموت دیزل
CAT
اسکانیا
ایویکو
بنز
داف
رنو
مان
ولوو
یو دی
وانت
ایران خودرو
ایرتویا
بهمن خودرو
دیار خودرو
زامیاد
سایپا
ایسوزو
تویوتا
جی ام سی
دوج
رام
سوزوکی
شورولت
فورد
فولکس
کادیلاک
نیسان
هوندا
موتور
ایران دوچرخ
تک تاز موتور
تلاش
آپریلیا
بی ام و
دوکاتی
سوزوکی
کاوازاکی
هارلی دیویدسون
هوندا
یاماها
اتوبوس
ایران خودرو دیزل
رانیران
زامیاد
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
عقاب افشان
اسکانیا
بنز
فورد
مان
میتسوبیشی
هایر
آگهی خودرو
سواری
کامیون
وانت
موتور
اتوبوس
خدمات خودرو
نمایندگی مجاز
آرتاتاک موتور
آریا دیزل
آرین موتور پویا
آسان موتور
اطلس خودرو
آمیکو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرستوی آبی
پرشیا خودرو
جیلران موتور
دیار خودرو
رامک خودرو
سایپا
سایپا دیزل
ستاره ایران
کرمان خودرو
گروه بهمن
گریت وال (ولیکس)
مدیا موتور
مدیران خودرو
معین موتور
جایگاه سوخت
CNG
اخبار خودرو
لیزینگ
قیمت و لیزینگ
داخلی
مسابقات داخلی
فنآوری
سوپر ماشین
کانسپت
کلاسیک
کلیپ تبلیغاتی
موتورسیکلت
عمومی
رسمی
تیونینگ
اتومبیلرانی
مسابقه هفته
سایت
آگهی
مقالات خودرو
فنی
بررسی و مقایسه
پادکست
خودروی سنگین
موتورسیکلت
سوپر ماشین
کلاسیک
خودروهای سبز
خودروهای آینده
فنآوری
اپلیکیشن
اتومبیلرانی
عمومی
مصور
برترینها
مسیریابی
اخبار خودرو
:
داخلی
:
تولید مستقل رنو در ایران
1395/07/10
17:00
تولید مستقل رنو در ایران
با امضای توافقنامه میان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت رنو، برای اولین بار، حضور مستقل یک خودروساز خارجی در صنعت خودروی کشور کلید خورد. طبق این تفاهمنامه که در حاشیه نمایشگاه خودروی پاریس به امضا رسید، سایت بنرو بهعنوان آورده سازمان گسترش، در اختیار رنو قرار میگیرد. برای فاز اول این همکاری طی سال 2018، تیراژی 150 هزار دستگاهی در نظر گرفته شده که قرار است در ادامه به سالانه 300 هزار دستگاه
برسد.
دنیای اقتصاد: با امضای تفاهمنامه مشترک میان رنوی فرانسه و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، یکی از وعدههای دولت یازدهم در خودروسازی محقق شد تا برای اولین بار، فعالیت مستقل یک شرکت خارجی در صنعت خودرو کشور کلید بخورد.دیروز و در حاشیه نمایشگاه 2016 خودرو پاریس، با حضور مسوولان بلندپایه وزارت صنعت،معدن و تجارت ایران و مدیران ارشد رنو، تفاهمنامهای مشترک میان این خودروسازفرانسوی با ایدرو امضا شد. در این نشست که محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت،معدن و تجارت و منصور معظمی مدیرعامل ایدرو به همراه کارلوس گوسن مدیرعامل رنو-نیسان و همچنین پیمان کارگر مدیرعامل رنوپارس، از جمله چهرههای شاخص آن بودهاند، تفاهمنامه مشترک میان رنو و ایدرو نهایی شد و دو طرف قرار است فعالیت مشترک خود را در قالب جوینت ونچر پیش ببرند. آن طور که منابع آگاه میگویند، دو طرف قرار است در آینده شرکتی مشترک راه اندازی کرده و برنامههای خود را در قالب آن پیش ببرند. اگرچه ایدرو و رنو پیشتر نیز به واسطه قرارداد پلتفرم مشترک X90، شرکتی مشترک به نام «رنوپارس» را تاسیس کردهاند، با این حال در شرکت جدید، سهم خودروساز فرانسوی بیش از گذشته است. بر این اساس، گفته میشود رنو سهمی 60 درصدی را در شرکت مشترک خواهد داشت و ایدرو به سهمی تنها 40 درصدی قناعت کرده است. نکته مهم دیگر در مورد تفاهمنامه رنو و ایدرو این است که شرکت «بن رو» (زیرمجموعه سایپا) بهعنوان آورده ایدرو، برای تولید محصولات جدید رنو در ایران، انتخاب شده است. بهعبارت بهتر، طبق تفاهمنامه امضا شده، بن رو به رنوی فرانسه واگذار شده است. اما بنابر روایت خبرگزاری آسوشیتدپرس، طبق توافق رنو با ایدرو، قرار است سالانه 150 هزار دستگاه خودرو در قالب تفاهمنامه ایدرو و رنو در ایران به تولید برسد که داستر جدید و سیمبول اولین خودروهای تولیدی بهشمار میروند. بر این اساس، این دو محصول از سال 2018 تولید میشوند و رنو برای اولین بار در ایران، شبکه توزیع مستقل خود را خواهد داشت. آن طور که این خبرگزاری از قول کارلوس گوسن مدیرعامل رنو-نیسان عنوان کرده، «ایران در سال 2020 تقاضایی بالغ بر 2 میلیون دستگاه خودرو خواهد داشت و این پتانسیلها، بازار این کشور را غیرقابل انکار میکند.»
همچنین محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت،معدن و تجارت در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه رنو و ایدرو، گفت که سهم رنو در این سرمایهگذاری، ۶۰درصد و سهم طرف ایرانی ۴۰ درصد در نظر گرفته شده است. وی با اشاره به اینکه تفاهمنامه مشترک رنو و ایدرو دو فاز دارد، تاکید کرد «برای فاز اول، تولید ۱۵۰ هزار دستگاه در سال و برای فاز دوم تیراژی 300هزار دستگاهی لحاظ شده است.» به گفته نعمت زاده، با احتساب تولید خودروهای تندر-90 و ساندرو و همچنین محصولات جدید، سبد خودروهای رنو در ایران به 500 هزار دستگاه در سال خواهد رسید.اما امضای این تفاهمنامه در حالی است که انتظار میرفت رنو ابتدا با خودروسازان ایرانی به توافق رسیده و قرارداد امضا کند، با این حال خودروساز فرانسوی پروژه بزرگ خود یعنی «فعالیت مستقل در ایران» را زودتر از آنچه پیشبینی میشد، کلید زد. هرچند به باور کارشناسان، تفاهم رنو و ایدرو به معنای فعالیت مستقل این خودروساز در ایران است، اما این موضوع نافی همکاری مشترک رنوییها با ایران خودرو و گروه سایپا نیست. در واقع تفاهمنامه با ایدرو، بخشی از پروژه رنو در ایران است، چه آنکه این خودروساز فرانسوی قصد دارد علاوهبر فعالیت مستقل در کشور، بهطور همزمان با ایران خودرو و سایپا نیز شراکت کند. با این حساب، همچنان باب مذاکره و همکاری رنو و غولهای جاده مخصوص باز است و شاید در آیندهای نهچندان دور، قرارداد و تفاهمنامهای مشترک میان آنها به امضا برسد.
اتفاق بزرگ رخ داد
اما جدای از اینکه سرنوشت رنو با خودروسازان ایرانی در نهایت به کجا خواهد رسید، اتفاق بزرگ و مهمی که رخ داده، فعالیت مستقل یک خودروساز خارجی در کشور است. هرچند ایدرو و رنو در بحث «تولید» به نوعی با یکدیگر بهطور مشترک کار خواهند کرد (زیرا بن رو آورده ایدرو محسوب میشود)، با این حال اتفاق اصلی در حوزه فروش و خدمات پس از فروش رخ خواهد داد. آن طور که کارشناسان میگویند، تفاهمنامه رنو و ایدرو به معنای فروش و خدمات پس از فروش مستقل این شرکت در ایران است. بهعبارت بهتر، رنو میتواند به واسطه این تفاهمنامه، کل سیستم فروش و خدمات پس از فروش محصولات تولیدیاش (در بن رو) را خود به دست گرفته و در مسائلی مانند قیمتگذاری، تامین قطعات و سیستمهای نوین خدماتی، به میل و سلیقه خود رفتار کند. این موضوع به خصوص در حوزه قیمتگذاری میتواند به نفع مشتریان ایرانی تمام شود، چه آنکه رنوییها معتقدند محصولات فعلی آنها در ایران (آنهایی که ازسوی خودروسازان ایرانی عرضه میشوند)، با قیمتی بالاتر از آنچه مدنظر این شرکت است، به فروش میرسند. با این حساب، انتظار میرود محصولات آینده رنو در ایران دارای قیمتی واقعیتر باشند و این موضوع با استقبال مشتریان روبهرو خواهد شد.
منبع
دنیای اقتصاد
برچسب :
خودرو
,
تولید خودرو
,
رنو
,
بازار خودرو
مرتب سازی :
محبوبترین
تاریخ صعودی
تاریخ نزولی
نظرات کاربردی
همه نظرات
>
4 نظر
حمید
0
اگه ایرانخودرو و سایپا آدم باشن و سنگ اندازی نکنن و بذارن رنو به صورت مستقل تو ایران فعالیت کنه اونوقت هم کیفیت ها در حد اروپا میشه و هم قیمت گذاری عادلانه میشه و هم خدمات پس از فروش بهتری ارائه میشه.
ایشا الله که اینجوری بشه.
08:05 1395/07/11
پاسخ دادن
کاربر: امیر(سابق)
10
ای کاش بتونه قیمت گذاریه مستفل هم داشته باشه
21:18 1395/07/10
پاسخ دادن
حسین
1
ببینیم و تعریف کنیم!
18:05 1395/07/10
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1
ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام
پاسخ به :
نظر شما
نظر شما با موفقیت ارسال شد.
مقالات برتر
هفته
|
ماه
|
سال
پربحث ترین خودروی
هفته
|
ماه
|
سال
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
Masoudd2
2 نظر
اطلاعات خودرو
دوگانه آبی کبود طرح دوم یکپارچه تحویل 30 دی بخشنامه 4614
109 نظر
مریم کوییک پلاس اتومات
30 نظر
***207***
24 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
محمد s3
: سلام ثبت نام ۱۵ آبان هستم هیچ خبری نشده الان ۶ ماهه بعد از عید کسی s3 شاسی شده؟؟؟
خودرو اطلس چقدر ارزش خرید دارد؟
همایون
: بله ، ولی اگه موتور خراب شد حالا به هر علتی خواستی ببری نمایندگی مپ خودرو به تنظیمات کارخانه برگردونی مشکلی ایجاد نمیشه ، انداختن هدلایت و لامپ با توان بیشتر ۵۵ هم باعث ابطال میشه که اینم اگه مشکل برقی خورد لامپ فابریک رو ببند بعد ببر نمایندگی ، دودی کردن شیشه ها هم باعث ابطال گارانتی میشه اینم با کَندن برچسب دودی مشکل حل میشه ( ابطال گارانتی شیشه بالابرها ) ، البته برای هر بار سرویس ممکنه نمایندگی گیر بده ( اگه نبینن مشکلی پیش نمیاد ) . نکته اخر سایپا ۳ سال گارانتی موتور گیربکس داره اگه تا ۳۰ هزارکیلومتر و یا ۴ بار تعویض روغن مشکلی برای سلامت موتور و گیربکس پیش نیاد یعنی حداقل تا ۵ سال با استفاده معمولی موتور و گیربکس شما عمر میکنه
خودرو اطلس چقدر ارزش خرید دارد؟
کیان
: سلام بچه ها ریمپ کردن باعث باطل شدن گارانتی میشه؟
فروش خودروهای وارداتی با تحویل 3 ماهه (بهمن 1402)
چان چان گان گان
: یه پیشنهاد برای اونهایی ک خیلی نگران دریافت پیامک هستن. برید و از همه کسانی ک فیدلیتی دیگنیتی لاماری و.... ثبت نام کردن و موعد تحویل زمستان یا پاییز یا.... سال ۴۰۲ بودن سوال کنید ببینید چقدر طول کشید و چه زمانی براشون پیامک آمده. من خیلی تحقیق کردم و حتی به آگهی های فروش در دیوار هم تلفن زدم و سوال کردم و.... ۹۹درصدشون مثلا با موعد پاییز ۱۵ روز مانده ب آخر پاییز و مثلا موعد زمستان ها ۱۵ اسفند براشون پیامک رفته و واریز کردن. نتیجه این شد ک تقریبا ۹۹درصد گفت ۱۵..۲۰ روز آخر براشون پیامک رفته و بعد از ۳ماه ماشین رو تحویل گرفتن. حالا نمیدونم دلیلش چیه ک اینجور با مشتری رفتار میکنن و همه رو دقیقه ۹۰ ارسال پیامک میکنن. این شده یه روال کاری برای همه شرکتها ما هم مثل بقیه هستیم پس اصلا نگران نباشید حداکثر تا ۱۵..۲۰ خرداد(حداکثر) برامون پیامک میاد و حسابها خالی میشه و منتظر دریافت ماشین میشیم. پیشاپیش چانگانهای زیبا مبارک همه باشه و انشاالله در مراسم عروسی باهاش دور دور بزنید
مشخصات کامل فنی و رفاهی خودرو شاهین سایپا
مهدوی
: سلام دوستان برای شاهین اتومات به ۱۱۳ شکایت کنید
فروش خودروهای وارداتی با تحویل 3 ماهه (بهمن 1402)
بهنام
: دوستان عزیز، کارزار شما با عنوان «درخواست صدور دعوتنامه خودرو مازاد وارداتی به منتخبین سامانه یکپارچه توسط شرکت خودروسازی سایپا» تأیید و با موفقیت منتشر شد: https://www.karzar.net/114536 با به اشتراک گذاری این لینک و ارسال آن برای دیگران، این کارزار را اطلاعرسانی کنید و از آنها برای جمعآوری امضا کمک بگیرید.
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
جی ۴ سفید
: خود جی۴ هم خیلی وقته تحویل ندادن، سازمانی ثبت نام کرده بودیم و قرار بود سی روز کاری بدن که الان شده ۹۰ روز اما هنوز فاکتور هم نکردن!! اگه تولید میشه چرا شاسی نمیکنن؟!
شرایط تبدیل تعهد سورن پلاس دوگانه سوز به سورن پلاس XU7P اعلام شد
جابر
: سلام نوبت من زمستان 403بوده پیام اومده براتبدیل به xu7pولی قبول نکردم
فروش خودروهای وارداتی با تحویل 3 ماهه (بهمن 1402)
محمدرضا
: لطفا تاریخ ثبت نام و زمان واریز پول قطعی را هم اعلان کنید مبارکتون باشد.
مشخصات و قیمت ایران خودرو تارا پروژه K132
پارس تبدیل پیش فروش به تارا
: سلام راسته دعوتنامه تارا دستی اومده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پژو پارس TU5
بخشنامه 4723
: برا منم نیومده 4723 هستم
رانا LX
محمدی رانا
: 21دی فرصت تکمیل وجه بهمن ماهیا بود
رانا LX
رانا
: دیگه نظری ندارم خدای
رانا LX
رانا
: تا 21 دی ماه
ساینا
دی بویین زهرا
: 20روز دیگه فقط حضوری من رفتم گرفتم
ساینا
یک پارچه 90روزه
: آقا پرهام یکپارچه یک بهمن تکمیل وجه کردم کی فاکتورمیشم خبر بده جان خودت داره4ماه میشه
ساینا
محمدمهدی
: خداروشکر ازشر دعوتنامه پیشنهادی راحت شدیم.وغیرفعال گردید.شایداین جمعه بیاید شاید.
سورن ELX EF7
سورن پلاس جدید
: سلام منم باید 14 فروردین تحویل میگرفتم ولی هنوز فاکتور نشده واریز وجه 13 دی
ساینا
👌👉
: 👌👉
ساینا
دی بویین زهرا
: حضوری فقط من رفتم حضوری گرفتم اومدم