بررسی مرسدس بنز G550

بررسی مرسدس بنز G550

مرسدس بنز G550 خودرویی است که در خلاف جهت رود شنا کرد و به نوعی در برابر مدرنیزه قد علم کرد. چراکه در طراحی آن اثری از خطوط عظلانی و حجم نیست و هرآنچه که می بینید، ترکیب خطوط شکسته و زاویه دار است. موفقیت این شاسی بلند خاص بر کسی پوشیده نیست و باید گفت پرداخت بیش از 118 هزار دلار برای یکی از شاهکارهای مهندسی آلمان، مبلغ زیادی نیست (این قیمت مربوط به مدل مورد آزمایش است). در اصل این سومین بار است که کلاس G متولد می شود و اولین بار آن زمانی بود که دایملر در سال 1979 به سفارش شاه ایران برای تجهیز ارتش، شروع به تولید شاسی بلند بنز تحت عنوان G-Class نمود.

بررسی مرسدس بنز G550

نمای ظاهری این خودرو از آن موقع تا به حال تغییر زیادی به خود ندیده است و براحتی G550 بودن آن قابل تشخیص است. مدل های کلاسیک این مرسدس بنز در میان کلکسیونرها بسیار محبوب و با ارزش است و مدل جدید نیز مانند چکشی سبک وزن در دستان شماست که می توانید با آن از عهده هر کاری برآیید. این شاسی بلند دارای فاصله عرضی بین دو چرخ کم تری نسبت به رقیب خود یعنی لندروور رنج روو اسپرت، به اندازه 17 سانتی متر است و در کل 25 سانتی متر از آن کم عرض تر است که به مرسدس مورد نظر ما نمایی افقی و باریک داده است.

بررسی مرسدس بنز G550

گارد جلو، جلوپنجره ساده کرومی و شیشه جلو عمودی، شما را به یاد یک خودروی نظامی می اندازد و فقط با چند حقه کوچک و هوشمندانه، طراحی کلاسیک و قدیمی آن کمی پوشیده شده است. استفاده از قطعات استیل در برخی قسمت ها و خروجی های اگزوز از طرفین، به زیبایی G550 افزوده است.

بررسی مرسدس بنز G550 بررسی مرسدس بنز G550
بررسی مرسدس بنز G550 بررسی مرسدس بنز G550

در نگاه اول شاید به نظر بیاید که این شاسی بلند زیبا از پس عبور از روی تخته سنگ ها یا تنه درختان در مسیرهای آف رود برنیاید ولی با آزمایش جاده ای و به چالش کشیدن معقول آن، نظرتان کاملاً عوض می شود و این به لطف فاصله زیاد بین دو محور G550 است.

بررسی مرسدس بنز G550 بررسی مرسدس بنز G550
بررسی مرسدس بنز G550 بررسی مرسدس بنز G550

رینگ های آلومینیومی  18 اینچی در کنار لاستیک های یوکوهاما Geolander، توانایی مرسدس شاسی بلند را افزایش داده است. باز و بسته شدن درب ها نیز به نرمی و با دقت همیشگی بنز انجام می شود که به واقع فراتر از انتظار از یک خودروی بیابان گرد است. در حالی که نمای ظاهری این خودرو در طی دو دهه تغییرات زیادی به خود ندیده است، نمای داخلی آن کمی متفاوت از اجدادش است.

بررسی مرسدس بنز G550

صندلی های چرمی زیبا، روکش داشبورد از جنس چرم و نمایشگرهای زیبا در کنار چوب کاری حرفه ای و دکمه های فلزی، مجموعه زیبایی را پدید آورده اند. صفحه نمایشگر گویا بعد از طراحی داشبورد به مجموعه اضافه گردیده است ولی کاربردی است که البته لمسی نمی باشد.

بررسی مرسدس بنز G550 بررسی مرسدس بنز G550
بررسی مرسدس بنز G550 بررسی مرسدس بنز G550

فظای پای سرنشینان عقب کمی دنج است ولی حجم صندوق زیاد بوده و می تواند اشیای زیادی را در خود جای بدهد. درب صندوق مانند درب های دیگر، با سنگینی باز می شود و بسته شدن آن با ضرب خاصی همراه است. با باز کردن درب موتور، موتور هشت سیلندر خورجینی با حجم 5.5 لیتر و قدرت 382 اسب بخار و گشتاور 530 نیون متر در مقابل شما قرار می گیرد که قادر می باشد جثه 2,530 کیلوگرمی G550 را در عرض 6 ثانیه به سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت برساند.

بررسی مرسدس بنز G550

البته آمریکایی ها همیشه مدعی بوده اند که بهترین موتورهای هشت سیلندر را تولید می کنند ولی آلمانی ها نیز بی سر و صدا کار خود را انجام می دهند که حاصل کار نیز موید این امر است که ژرمن ها هم در این زمینه مهارت خاصی دارند. G550 شاسی بلندی است که در پشت چراغ راهنمایی و رانندگی، با سبز شدن چراغ، می تواند پوزه خودروهای بسیاری را به خاک بمالد ولی اگر حتی این کار را هم نکند بازهم مورد احترام دیگران است. ترمز این بنز بسیار نیرومند بوده و خودرو را در مسیر مستقیم و بدون انحراف متوقف می کند.

بررسی مرسدس بنز G550

G550 یک کراس اوور نیست و یک شاسی بلند (SUV) تمام عیار می باشد که به راحتی از عبور از شیب های تند بر می آید. عایق بندی زیر خودرو بسیار عالی بوده و در عبور از رودخانه ها، آب از زیر درب ها و دیگر نقاط خودرو به داخل وارد نمی شود. حتی بدون کم کردن باد لاستیک ها به جهت چسبندگی بیشتر، G550 در عبور از ناهمواری ها دچار مشکل نمی شود. این خودرو مجهز به گیربکس 4Matic چهارچرخ متحرک دائمی است که با سه قفل دیفرانسیل، جایی برای گلایه باقی نمی گذارد. با قفل دیفرانسیل مرکزی، با این آلمانی نیرومند می توان تقریباً از روی هر چیزی عبور کرد و با قفل کردن هر سه دیفرانسیل، از هر موقعیت می توانید براحتی خلاص شوید. از سیستم تعلیق نیز باید به عنوان یک شاهکار یاد کرد چراکه به هر محور اجازه می دهد تا به اندازه لازم از خود انعطاف نشان دهد و در هر شرایط، هر چهار چرخ را بر روی زمین نگه دارد.

بررسی مرسدس بنز G550

از کف خودرو به خوبی محافظت شده است و تمام قطعات زیری از قبیل اگزوز، شلنگ های ترمز و عایق بندی بیرونی به خوبی محافظت می شوند و از برخور سنگ و اجسام دیگر در امان هستند. کلاس G برگرفته شده از عبارت آلمانی "Geländewagen" به معنی خودروی خارج از شهر یا همان آف رود است. قیمت پایه این کوهنورد آلمانی 113,000 دلار است که 950 دلار هزینه حمل و نقل، 2,300 دلار هزینه رنگ آمیزی خاص بدنه و 1,950 دلار برای تودوزی چرم به این مبلغ اضافه می گردد. لازم به ذکر است رنگ خودروی مورد آزمایش ما قرمز عرفانی (Mystic Read) است و بنفش نمی باشد. در آخر باید بگوییم دلیلی وجود ندارد تا به این خودرو ایراد گرفت با آن را مردود اعلام کرد چون از امتحانات سربلند بیرون آمده و رقیبی جدی برای رنج روور است که انگلیسی ها یا بهتر است بگوییم هندی ها باید آن را جدی بگیرند!

بررسی مرسدس بنز G550

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در صفحه فیس بوک 1Car، مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی مرسدس بنز G550


منبع

Autoblog

برچسب : مرسدس , بنز , G 550






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

مهدی
1

خدایی بعد از یونیماگ تو آف رود حرف اول رو میزنه
18:10  1393/10/23
پاسخ دادن
کاربر: Mohammad
1

1 شاهکار دیکه از بنز ، آفرود
04:02  1392/07/24
پاسخ دادن
کاربر: حیدر
4

پس یه جورایی ایدش مال ما ایرانیاس دیگه که این فکرو انداختیم توی سر این برادرای آلمانی.......باریک بزن دست قشنگه رو به افتخار خودت که پرچمت همیشه بالاس..........
16:55  1392/07/23
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
J7صادرات : سلام و عرض ادب دوستان ما چند وقته اینجا ندیدیم دوستی پیام بزاره که شاسی شده ولی تماس میگیریم میگیم کی شروع به شاسی کردن میکنید میگن از ۱۴ فروردین شروع کردیم بنده فکر کنم فقط جی۴ شاسی میکنن!؟
سهند : سلام حدوداً روزی 630هزار تومان ملاک تا زمان فاکتور شدن یعنی روزی که فاکتور بشود دیگر سودی پرداخت نمی شود
مجید مهدوی کارشناس خودرو : سلام به کلانتری محل زندگی خودتون برید با مدارک خودرو پلاک رو تو لیست سیاه قرار بدن بعد برید تعویض پلاک برای اخذ پلاک جدید.
Bigharar : از صدای آره هست بگو آره نکنه تاصدا قطع بشه
رصا : درود بر شما ماشین شما کدومش هست؟ فوق العاده یا پیش فروش؟
ساینا را بلاخره میگیرم : آقا حق گرفتنی هستش برید از سامانه صنعت و معدن شکایت و پیگیر باشین اینقدر تو سری خور نباشیم نقدالذین اسممون تو یکپارچه بعنوان برنده هست کمی هم با شخصیت البته یه چند نفر
وحید : خیر، نمی تونن اجبار کنن، از طرفی هم چون باید دیرکرد بدن فکر نمی کنم زیاد تاخیر بیافته
حامد : دم اون چندنفرکه رفتن گرم.امابه بقیه هم حق بدین که این همه راه میومدن ازشهرا خودشون وکسی نبود.فقط علاف میشدن.به نظرم اونای که تهران هستن میتونن زحمت بقیه رابکشن که اگه کارپیشرفت داشت اونوقت بچه ها ازشهرستان بیاندبرااعتراض
عبدالجلیل بدراقی : من سوم اسفند۱۴۰۱مبلغ۱۱۴میلیون پیش پرداخت واریزکردموعدتحویل هفته اخراسفند۱۴۰۲بودماشین درخواستیم ساینااس دوگانه بود ولی تاحالابرای تکمیل وجه پیامی نیامده لطفاراهنمایی بفرمایید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
موسی : خرک تحریم در راه است اینها نمایشی هسته
اکبر‌دوگانه : سلام‌نمی‌دونم‌دم‌خروسوباورکنم‌یاقسم‌حضرت‌عباس
سورن دوگانه تحویل دیماه : ممنون‌ و تشکر از راهنما ئی شما دوست عزیز اقا پیمان من خودمم هم مثل شما 2 تا پیام تبدیل اومد هیچ کدومش نزدم
اتومات یکپارچه بهار 1403 : پاسخ به اقا وحید من دنا توربو اتوماتیک سامانه یکپارچه بودم بهار 1403 الان برنامه‌هایی که برام باز شده: دنا اتومات اپشنال 90 روزه، دنا اتومات اپشنال پیش فروش، تارا اتومات 90 روزه و پیش‌فروش و رانا پلاس 90 روزه
سعید : آقای بهاری چگونه با یک کدملی دوتا ثبت‌نام کردی ؟ من فروش فوری را نتونستم ثبت‌نام کنم.
151 : سلام آقای بهاری چرا خوزستان وتهران داخل گزینه استان را حذف کردند
علی : من زنگ زدم گفت وقتی تکمیل وجه کردید همچین چیزی نشنیدم حالا هی شما بگو افزایش قیمت
سلام دوستان : لطفا آدرس دقیق بدید عزیزان
اپشنال : عذر میخوام یه سوال داشتم بعد واریز وجه سیستم قراردادتون رو اجازه چاپ داد؟ چون منم اولویت بهارم و 5 آن واریز کردم ولی اجازه چاپ قرارداد نمیده
جومنگ : روز جمعه تون بخیر سایپا حالا حالا نه ماشین میدن به آذر ودی وهمه مردوم الاف وگرفتار کرده وباید زنگ بزنیم وهر شهرستانی جلسه اعتراضی یزارن