بررسی کشنده ماک تیتان 2008

بررسی کشنده ماک تیتان 2008

کشنده ماک تیتان جزء بزرگ ترین خودروهای سنگینی است که توسط کمپانی ماک در سال 2008 به بازار عرضه شد. این کشنده مجهز به موتور پرقدرت 6 سیلندر MP10 با قابلیت تولید 605 اسب بخار نیرو جهت عملیات سنگین میدانی ساخته شده است.  تیتان در حقیقت یکی از قابل اعتمادترین کشنده هایی است که با داشتن یک طراحی قوی و منحصر به فرد توانسته جایگاه خود را در میان خودروهای سنگین با قابلیت کاربرد در عملیات عمرانی سخت باز کند. به لطف ماهیت همه کاره بودن کشنده تیتان، این خودرو برای باربری، صنایع نفت، حمل تجهیزات سنگین، و ترانزیت های سخت و طاقت فرسا بسیار پرکاربرد است. قیمت پایه این کشنده چیزی در حدود 147,000 دلار و در سه مدل مختلف شامل Pedigree ،Champion، و Rawhide موجود است.

 

طراحی بیرونی

بررسی کشنده ماک تیتان 2008

با یک بررسی از شکل ظاهری این کشنده می توان به خوبی دریافت که چقدر به جزئیات طراحی آن توجه شده است. به عنوان مثال می توان به فیلتر ذرات دیزل پوشیده شده توسط یک کاور استیل یا سایه بان فلزی بالای شیشه جلو اشاره کرد که فقط در مدل Rawhide قابل سفارش می باشد. محفظه آلومینیومی پولیش شده پکیج باتری و مخزن سوخت، از دیگر موارد ظریفی است که در این کشنده به چشم می خورد.

بررسی کشنده ماک تیتان 2008
بررسی کشنده ماک تیتان 2008 بررسی کشنده ماک تیتان 2008
بررسی کشنده ماک تیتان 2008 بررسی کشنده ماک تیتان 2008

ماک تیتان بدون اغراق از جمله کشنده هایی است که در زمینه عملیات عمرانی جزء بهترین ها است و ایستادگی و ابهت را به خوبی می توان در چهره این خودروی سنگین و جلوپنجره خشن کرومی آن دید. قاب کرومی اطراف جلوپنجره نیز به شدت خشم این کشنده افزوده و طراحی آن را فریبنده تر کرده است. گذشته از این، چراغ های مستطیل شکل جلو هستند که با کاور LEXAN مقاوم نسبت به برخورد پوشانده شده اند.

بررسی کشنده ماک تیتان 2008

گفتنی است، این کاورها در مقایسه با نوع متداول مرغوب تر و محکم تر هستند و امکان تعویض چراغ ها را راحت تر کرده اند. همان طور که دیده می شود، چراغ های مه شکن نیز در زیر جلوپنجره در سپر بزرگ این کشنده جاسازی شده اند و کار را از همه نظر تمام کرده اند. البته ناگفته نماند که امکان انتخاب چراغ های LED برای رکاب نیز بصورت سفارشی وجود دارد که به هرچه جذاب تر شدن این ماک قدرتمند می افزاید. شایان ذکر است، در مدل Rawhide که در واقع از تیپ های لوکس این کشنده به شمار می رود، چهار بوق بادی نیز بر روی سقف قرار داده شده است.

 

طراحی داخلی

بررسی کشنده ماک تیتان 2008

کابین تیتان یکی از راحت ترین کابین های موجود به ویژه در تیپ Rawhide است که به راننده این امکان را می دهد تا فضای کافی برای قرار دادن وسایل و اسباب خود داشته باشد. همان طور که ملاحظه می شود، همه چیز در داخل این کابین به خوبی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و طراحی داشبورد به گونه ای است که دکمه های کنترلی به زیبایی هر چه تمام در آن جاسازی و با استفاده از قطعات چوبی و فلزی تزئین شده اند.

بررسی کشنده ماک تیتان 2008

بررسی کشنده ماک تیتان 2008

صندلی های بلند این کشنده، بسیار راحت و قابل تنظیم هستند و ضمن در بر گرفتن پشت و کمر راننده، رانندگی لذت بخشی را برای او به ارمغان می آورند. موقعیت صندلی به گونه ای است که راننده دید کامل و تسلط عالی بر مسیر پیش روی خود دارد. البته شیشه بزرگ جلو نیز در ایجاد چنین ویژگی مثبتی بی تأثیر نیست و به وسعت دید راننده کمک شایانی می کند.

بررسی کشنده ماک تیتان 2008

یکی از زیباترین بخش های که از نظر طراحی داخلی چشم نوازی می کند، غربیلک 2 پره این خودروی سنگین است که با داشتن ابعادی کوچک، رانندگی را راحت تر می کند. لازم به ذکر است، ارتفاع فرمان در موقعیت های مختلف قابل تنظیم است و راننده می تواند در بهترین حالت فرمان را تنظیم کند و از این طریق نه تنها جای پا و راحتی بیش تر، بلکه دید بازتری نسبت به جلو و صفحه کیلومتر پشت فرمان پیدا می کند.

بررسی کشنده ماک تیتان 2008

حال که صحبت از صفحه کیلومتر شد، ملاحظه می کنید که اعداد و اطلاعات روی آن و هم چنین صفحه نمایشی که در مرکز واقع شده است، فونت درشت و خوانایی دارند و از این نظر نیز راننده مشکلی نخواهد داشت و در یک نگاه، اطلاعات مورد نیاز خود را به ویژه در مورد موتور بدست خواهد آورد. صفحه نمایش مذکور به سادگی توسط یک اهرم کناری چهار دکمه قابل کنترل است و می تواند اطلاعاتی اعم از میزان مصرف سوخت، وضعیت تعمیر و نگهداری خودرو، خطاهای فنی، و هشدارهای ارسالی از حس گرها را در اختیار راننده قرار دهد. هم چنین، در حین خرید کشنده تیتان می توان آپشن سیستم Lectronix T7000 را نیز سفارش داد که می تواند رادیو، سیستم مسیریاب ماهواره ای، سیستم هشدار نقاط کور، و سیستم کنترل فشار تایر را یکجا در برای راننده فراهم کند.

 

عملکرد موتور

بررسی کشنده ماک تیتان 2008

کشنده ماک تیتان با داشتن موتور 16 لیتری MP10 که یکی از پرقدرت ترین موتورهای خودروی سنگین است، می تواند چیزی در حدود 605 اسب بخار نیرو و 2,800 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 1,200 دور بر دقیقه تولید کند. به لطف داشتن چنین قدرت موتور حیرت آوری، ماک تیتان می تواند در عملیات سنگین عمرانی به راحتی از پس کارهای سخت میدانی برآید.

بررسی کشنده ماک تیتان 2008

این موتور در مدل های Maxidyne و Maxi Cruise بر روی کشنده ماک قابل عرضه است و هر دو از سیستم پیشرفته احتراق، سیستم هوشمند سوخت رسانی انژکتور، و سیستم مدیریت مکش هوا بهره می برند که در نتیجه آن ها، مصرف سوخت بهینه می شود. موتور این کشنده به گونه ای طراحی شده است که حداقل میزان صدا و لرزش در حین انجام عملیات سنگین عمرانی ایجاد شود و در نتیجه، سواری آن نیز بسیار نرم و راحت و آرام می شود.

بررسی کشنده ماک تیتان 2008

لازم به ذکر است، کمپانی ماک تنها خودروسازی است که تولید انحصاری موتور، گیربکس، و شاسی این کشنده را خودش بر عهده دارد. بنابراین، موتورهای MP10 ماک را می توان بر روی گیربکس های Maxitorque ES Shift یا Eaton Fuller سوار کرد. گیربکس Maxitorque ماک یکی از بهترین هایی است که در بازار وجود دارد و با صنعت خودروهای سنگین انطباق و سازگاری کامل دارد.

بررسی کشنده ماک تیتان 2008

کمپانی ماک در طراحی و ساخت بخش اکسل ها که توانایی تحمل 20,000 کیلوگرم بار را دارند، از دیفرانسیل و قفل دیفرانسیل متداول و موجود استفاده کرده است. گفتنی است، به منظور ایجاد بالاترین قابلیت اعتماد از نظر تحمل بار و نیز افزایش ضریب ایمنی این کشنده، از حداقل نقاط جوش در ساخت بخش های مختلف اکسل استفاده شده است. کیفیت بالای ساخت و ارگونومی منحصر به فرد کشنده تیتان، آن را به یکی از قابل اعتماترین خودروهای سنگین جهت استفاده در انجام عملیات سنگین عمرانی تبدیل کرده است. همان طورکه پیش تر نیز اشاره شد، کابین مدل Rawhide شباهت زیادی به یک کابین لوکس دارد و امکانات رفاهی بیش تری را در اختیار راننده قرار می دهد. شایان ذکر است، ظرفیت باربری این کشنده به دلیل داشتن موتور MP10 در مقایسه با سایر رقبا بسیار بالا است.

بررسی کشنده ماک تیتان 2008

رانندگی و کار با ماک تیتان بسیار آسان و لذت بخش است و گذشته از آن باید به اکسل و شاسی پرقدرت آن اشاره کرد که در سخت ترین شرایط کاری، راننده را تنها نمی گذارند. در نهایت، به طور کلی باید گفت که کشنده ماک تیتان هیچ نقطه ضعف خاصی ندارد و هر آن چه که در آن گنجانده شده است، چیزی نیست جز کارایی، راحتی، و آسایش راننده و در عین حال، قدرت و عملکرد بسیار منحصر به فرد!

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در صفحه فیس بوک 1Car، مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی کشنده ماک تیتان 2008


منبع

TopSpeed

برچسب : ماک , تیتان , کشنده






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

67 نظر

حبیب
4

سلام ماک سواران باصنعتگران امریکا مشکلی ندارن بادولت مرداشون مشکل دارن منم یه ماک سوارم .
15:53  1395/07/20
پاسخ دادن
مهدی
11

ماک یعنی عشق. ماک یعنی جون.فدای هرچي ماک سواره من يه ماک دارم مدل 1981موتور 400گیربکس تک دنده ودف ریز اف هاش هم بهش نمیرسه چه تو کفی و چه تو گردنه
09:27  1395/04/25
پاسخ دادن
علی
10

سلام دوستان کسی رو ندیدم از ماک بد بگه ظاهرش که هیچ وقت قدیمی نمیشه اسمش با عظمت هست ساخت قوی ترین کشور دنیاست به بیشتر مردم دنیا خدمت کرده وهیچ وقت نمیشه با ماشین دیگه ای مقایسه کرد ماک یک دنیای دیگریست

16:07  1394/12/21
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
3

ناموس کامیوناس
00:12  1395/03/09

محمد
7

ماک تکه ما خودمون ماک داریم مدل73 زیر سبک تو خط گچم کار میکنیم تو سرعت قدرت تکه fh12 به گردش نمیرسه
15:47  1394/12/21
پاسخ دادن
بهزاد
12

برند(ماك)يه قول اثبات شدس به دنيا
/خدالعنت كنه كسى كه ماشين چينى وبه بازارايران اورد،
02:17  1394/10/30
پاسخ دادن
علی
6

من راننده نیستم ولی نونی که از فروش متور گیربکس ماک خوردم ازهیچ ماشینی نخوردم تمام دسگاهای حفاری ساخت ایران 90 درصدش ماک هسش گیربکسهای ماکسی تو تمام دسگاهای حفاری هم نصب شده
19:46  1394/10/18
پاسخ دادن
رضا
4

قوی ترین کشنده های دنیا فقط بنز
بنز تیتان 4053 با موتور 12 سیلندر 16 لیتر
با قابلیت حمل 1000 تن سنگین ترین و قویترین بژ کش دنیا تا سال 1998
و بعد از اون اکتروز سری slt تیتان
اکتروس slt 4165 تیتان با موتور 12 سیلندر و 16 لیتر قدرت 650 اسب بخار
لقب قوی ترین بژی کش دنیا با قابلیت حمل 1200 تن بار رو داراست
21:08  1394/08/30
پاسخ دادن
حمید
7

بنزهرگزیک بژی کش نخواهد شد بشتر بژی کش های جهان ماک است
12:01  1395/04/15

Mack
5

خب ماک تیتان هم رکورد ۱۳۰۰ تن رو داره و از این نظر حتی ولوو ۷۵۰ هم بهش نمیرسه
00:02  1399/07/15

محمد علی عزیزی هستم ساکن روستای همام
5

ماک قوی ترین ماشین دنیاست اینااونای میدونند که باماک کارکردند من خودم یه ماک مدل 74داشتم که اشتباه بزرگی کردم فرختمش.
19:08  1394/08/30
پاسخ دادن
هادی
8

موتورهای ماک جدید در مقایسه با موتورهای کاترپیلار معادل از لحاظ توان دارای پیچیدگی طراحی درست از محفظه احتراق تا دو میل لنگه بودن آن می باشد، موتور ماک های جدید دو زمانه/چهار زمانه ولی خروجی از هزار خاری میل لنگ بالایی یعنی چهار زمانه هستش. مجهز به سیستم توربو شارژر قوی و دقیق، طوری که من به عنوان یک مهندس طراح ماشین آلات سنگین جرات باز کردن توربو شارژر آن را ندارم. ما بيشتراز موتورهای کاترپیلارc15 ارتقا یافته استفاده میکنیم.500 اسب قدرت. ایراد کار کمپانی کاترپیلار در مونتاژ، عدم وفق پذیری با شرایط محیط و ... می باشد. انژکتور، میل انژکتور، پمپ سوخت....و خیلی از قطعات دیگر این شرکت رو آلمان میسازه و میرفسته آمریکا. دوباره بر میگرده ایران و ما شروع به تغییر دیفالت های تعریف شده در شاپ منوال میشیم. مثلا دور موتور آیدل مینیمم و ماکسیمم رو تغییر میدیم. فیلتر ها رو عوض میکنیم و نوع مگنت دار با قابلیت عبور دبی بالا براش تعبیه میکنیم. تعداد سکشن های را دیاتور آب آن را افزايش میدیم. مکان خنک کننده روغن آن را تغییر میدیم. ...
ما ایرانیها خودمان رو دست کم نگیریم..بدرود
15:35  1394/05/31
پاسخ دادن
پیام
6

مردونه یه دور خودت بخونش ببین میفهمی چی گفتی
اگه فهمیدی اون موقع خودت رو دست کم نگیر
آدم مزخرف
01:29  1396/02/04

امیر
6

ماک یعنی ترس ,قدرت,حیصیت
23:35  1394/05/22
پاسخ دادن
مجتبی
11

ماک سالار جاده های ایرانه
20:17  1394/03/23
پاسخ دادن
رحیم کشاورز
4

بزرگی به خدا می برازه .کشنده به ماک .
11:45  1394/01/08
پاسخ دادن
lM moghaddamian por.
3

ماک ماشین نیس ماک یار دیرینه آدمهای تو جادس تو کوه وگردنه س که به آدم دلگرمی میده مخصوصا که DMباشه .وقتی کار مردونس باید ماک و صدا کرد وقت کورس سرعت ماک پیش روس کدوم کامیونه که 160 kmسرعت بره اما ماک تو ایران تو اتوبان کاشان در اختیار رفته چند دفعه!!!!!!!!!!!!!بگو bravoهزار تا
23:29  1393/10/01
پاسخ دادن
احمد
5

ماک یعنی وحشت یعنی قدرت یعنی عشق
10:04  1393/09/29
پاسخ دادن
ابراهیم شیر محمدی
3

ماک یعنی روزی خانه برکت خانه زندگیمو با این جمع کردم شما قضاوت کنید عادلانه است ماک جمع کنند به جاش کوشنده هوو بدند؟ ماک اینتر کولر 75عمو شاه علی روستای ماهنیان رزن همدان
21:14  1393/09/21
پاسخ دادن
رضا علی بخشی
4

افسوس که بعد از انقلاب ماک وارد ایران نشد شما عزیزان می توانید با مقایسه کامیونهای سال 1350تا 1355متوجه بشید که ماک از همه سر تره
18:43  1393/09/17
پاسخ دادن
محمد علی بخشی
0

سلام اقا رضا شما پسر علی سفر هستید
15:40  1394/11/09

احسان گلابی
8

عشقم ماک جونم ماک روحم ماک قلبم ماک یک ۷۳دارم شاسی آهنربا،با دنیا عوض نمیکنم.چاکر ماک سوارا نیز
هستم
19:06  1393/09/09
پاسخ دادن
تکاور
4

فقط میتونم بگم زنده باد ماک و درود بر هرچی ماک سواره
17:35  1393/09/09
پاسخ دادن
مهدی
6

زنده باد ماک مرده باد ولوو هوو رنو داف فقط ماک
00:59  1393/09/20

دانشور
3

ماک،بلدوزر زمان است نان خانه ی فقیر و فقرا است.
21:25  1393/09/07
پاسخ دادن
حمید اسدی
7

سلام این ماک بود در زمان جنگ خیلی کار امد داشت در جبهه من با اسکانیا کار کردم ولی باماک نتواستم رانندگی کنم به قول قز وینها نانبده است سگ روی کاپوت می ارزد به 100 تا ماشینهای چینی خدا نگهدار
22:40  1393/08/21
پاسخ دادن
مجتبی
5

سلام
ماک بهترین ماشینیه که هست هم کم خرج و هم با برکت به سلامتی هر چی ماک داره
19:35  1393/07/07
پاسخ دادن
کاربر: saeed_r7
8

یه سوال:
چرا ماک و کنوورث و.... به ایران نمیاد؟!
12:34  1393/06/04
پاسخ دادن
حسین توپچی
6

ماک یکی از ساده ترین وقوی ترین ماشین های سنگین درجهان می باشد
بی نظیروهمتایی نداردکسانی که با این ماشین رانندگی میکنندبه ماک افتخار میکنندخصوصادرایران درشهرهای تبریز.قزوین.همدان.شهرضای اصفهان....
16:49  1393/06/02
پاسخ دادن
علی خلجی.
8

با سلام خدمت هرچی شوفره. من ی ماک مدل۶٩ داریم خیلی دوستش دارم. شرکتیه. تو اسداباد یکی ازش هس ولی حیف ک میخوان جمعشان کنن. تازه چرخاشه کردیم تروفلس. تریلیشم. استریکه. سلامتی هرچی شوفره
22:52  1393/05/29
پاسخ دادن
مصطفی هستم
7

من ماک بیست دنده دارم واقعا ماشین خوبی است ماک خیلی ماشین ساده و بی دردسر است وهیچ موقع ادم رو تو راه نمی زاره سگ رو کاپوتش رو با ماشین های چپنی عوصش نمکنم با وجود این که چهل پنچ سالشه
21:00  1393/05/04
پاسخ دادن
میلاد
1

چرا از این کامیون ها ویدیوی نگذاشته اید
02:54  1393/04/12
پاسخ دادن
راننده ماک
5

ماک همیشه بهترین ولی حیف که جدیدش توایران نیامده و ما باید از قدیمیاش فیض ببریم و من از این خوشحالم که همه به ماک لطف دارن
18:22  1393/04/06
پاسخ دادن
............ج
2

عليرضا جان لطفا چرت وپرت نكو ماك رو دست نداره
15:09  1393/02/08
پاسخ دادن
Truck Mack R600
2

ماک واقعا ماشین پرقدرتی هست کلا ماشینهای سنگین آمریکایی مثل فرایت لاینر و ماک و کینورت و اینترناش و ... همشون خیلی پرقدرت و قوی هستند و ماشین در این حد قدرت و جوابگو به nتن بار هنوز که هنوز ساخته نشده
14:53  1392/12/26
پاسخ دادن
موسی
3

ماک یعنی خدای قدرت کامیون
15:09  1392/10/19
پاسخ دادن
پارسا
3

مهرداد جان رودست ماک ماشین نیو مده ونخواهد امد
10:42  1392/10/12
پاسخ دادن
مهرداد
5

سلام من یک ماک بدون دماغ دارم خیلی ماشین خوبی موتور گریبکسش متروی کردم باج به اف نمیدهد
03:25  1392/10/12
پاسخ دادن
سالار
4

من که دیوانه ماکم شمام که با این عکسا ادمو دیوانه تر میکنین
22:34  1392/10/11
پاسخ دادن
حمید
3

سلام ب هرچی ماک داره منم ازبچگی ماک دوس داشتم میخوام بگیرم الآن خوبه تواین وضعیت نون بده هست ممنون راهنمایی کنید.
03:27  1396/03/07

حسن
0

من هم از طرفداران سر سخت ماک هستم ماشین ماک یعنی عشق روحیه آزادی خوشی آرامش شادی و..... اگه روزی یه بار ماک رو نبینم دیوونه میشم
01:44  1402/12/12

حسین خسته
14

دیگرزمان خداحافظی باتمام ماشین های جاده هارسیده است باحضورماک...ماک های30سال بیشو ماشین هایی نظیر اف هاش/اویکو و...50سال دیگه هم نمیتوانند بزنند
00:26  1392/10/09
پاسخ دادن
پرهام
8

عمو حسین خسته . زنده باد ماک به امید روزی که دوباره ماک وارد ایران بشه و جاده ها پر بشه از ماک های 2014 آمریکایی
11:19  1392/10/10

احمدوکیل
9

رضاجان نظرتو با قاطعیت تایید میکنم
ماک اینترکولر30سال پیش داره پابه پای ولوو و اف و... بقیه میاد
چه برسه ماک2008 !!!!!!!!!!!!!!!
بقیه کشنده های فوق سنگین یه سری مشکلات مثل داغ کردن و دور برداشتن تو سرازیری ها و... دارن که آخر باز برمیگردن به ماک های قدیم
زنده باد ماک و راننده ماک
20:33  1392/10/06
پاسخ دادن
رضا علی بخشی
11

رضاهستم راننده ماک اینترکولر 300ازبچگی باماک بزرگ شدم .ماک بهترین کامیون دنیاست. این مطلب رو من میگم که تمام عمرم رو تو جاده هابا کامیون های مختلف گذروندم. فناوری ماک 20 سال جلوتراز بقیه کامیون ها ست مثلا ولو 20سال بعد ازماک ریتاردر جفت کن قفل کن واینترکولر روی کامیونهاش نصب کرد
18:52  1392/10/04
پاسخ دادن
راننده پيرشده
1

برادر من الان تو خود امريكا ولو اسكانيا حرف اول رو توفروش واسايش راننده ميزنن صنعت سوئد همان امريكا هستش ولى هميشه اروپا بيشتر از همه فكر سلامت و اسايش راننده بوده رضا بيك ايمان وردى تو امريكا راننده تريلى بود اومده بود تو يه تلويزيون ماهواره ايى ميگفت من با خانمم وقتى هست كه دو ماه با ماشين تو جاده هستم يعنى عين خونه لوكس بوده ميگفت همه وسائل راحتى براى يه خانواده دو يا سه نفره مهياست اقا اگه ماك هم براى ما اوردن اون اشغالشو اوردن كه همه كمر درد وديسك كمر گرفتن منصف باشين جان ادم ازهرچيزى بالاتره
17:54  1395/11/14

بهرام
10

سلام ماکی رو دیدم فابریک چرخ 20 و راننده میگفت فابریک گیربکس 10 دنده سفارش نیروی هوائی ایران در قدیم بوده و دیفرانسیل هم شاهنگی ولی میگفت جمز امریکا هست کارتش هم 25 تن هستش موتور هم 250 ساعتی . البته دیفرانسیل به نظر کوچکتر از دیفرانسیل ماک چرخ 24 هست. آیا شما در مورد این دیفرانسیل اطلاعاتی دارین. آزادی این دیفرانسیل تحمل 24 تن را داره باتوجه که چرخها 20 هستند.لطفا اگر کسی اطلاعی از این ماشین داره یا مکانیکی را میشناسید که اطلاعات علمی یا تجربی خوب داشته باشه معرفی کند. ممنون راستی مدل 1975 هستش.
17:28  1392/10/02
پاسخ دادن
بهرام
0

سلام ماکی رو دیدم فابریک چرخ 20 و راننده میگفت فابریک گیربکس 10 دنده سفارش نیروی هوائی ایران در قدیم بوده و دیفرانسیل هم شاهنگی ولی میگفت جمز امریکا هست کارتش هم 25 تن هستش موتور هم 250 ساعتی . البته دیفرانسیل به نظر کوچکتر از دیفرانسیل ماک چرخ 24 هست. آیا شما در مورد این دیفرانسیل اطلاعاتی دارین. آزادی این دیفرانسیل تحمل 24 تن را داره باتوجه که چرخها 20 هستند.لطفا اگر کسی اطلاعی از این ماشین داره یا مکانیکی را میشناسید که اطلاعات علمی یا تجربی خوب داشته باشه معرفی کند. ممنون
08:33  1392/10/02
پاسخ دادن
علیرضا
1

اصلا ماک تحت مالکیت ولوو قرار داره
چطور میتونه از مالک خودش پیشی بگیره؟
13:35  1392/09/12
پاسخ دادن
علی پاشا
8


باعرض سلام خدمت دوستان من راننده کامیون ماک هستم واطاعلات مکافی از این ماشین دارم قدرت کشنده ماک فقط راننده گان کمرشکن وبوژکش احساس می کنن برای راننده گان تریلر وغیره یه ماشین ساده است در ضمن درایران کشنده فوق سنگین مثل ایویکو.و اف ها13هست که خیلی هم قوی هستن اما یه سری مشکلات داران مثل داغ کردن بیش از حدکه یه مشکل خبیلی بزرگیه ودور برداشتن در سرازیری ها زیر بارهای فوق سنگین وغیره که در اخر به ماک های پیر متوصل میشوند
21:15  1392/09/25

بهرام بخشی
0

برادر من حرف شما درسته چلوو فقط درصدی از مالکیت ماک رو در اختیار داره در ضمن علتش هم برایدفروش محصولات خودش حتی دست به دامن اسکانیاهم شد حتی تابلوی کمپانی ماک تو شرکت ولوو بالاتر از تابلوی ولوو نصبه از شکم حرف نزن تحقیق کن
18:42  1396/12/02

یحیی
2

بله درسته که ماک قدرتمنده ولی volvo کشنده فوق سنگین جهانه
23:10  1392/09/11
پاسخ دادن
سعید
0

امیر جا مثلا تو چه زمینه دیگه ای اسکانیا یا ولوو به فکر مشتریانش نیستن؟
در ضمن کل فروش داف یک سوم فروش گروه مرسدس یا ولوو نیست
بو تو گوگل best selling heavy truck رو سرچ کن یکم آمارتو اصلاح کن.
14:24  1392/09/07
پاسخ دادن
امیر
5

سعید خان من نگفتم که ولوو یا اسکانیا به فکر مشتریان خودشون نیستن - در ضمن شما فروش یک برند رو با گروه مقایسه نکن داف زیر مجموعه گروه پاکار هستش که سومین تولید کننده کامیون است و من فروش داف در اروپا رو گفتم - خب معلومه که میزان فروش یک گروه بیشتر از یک برند است عزیز .
13:06  1392/09/13

سعید
1

نه داداش اطلاعات به حد کافی دارم و ولوو به زرس قاطع خیلی قویتره!
یه سوال:
این کامیون حاصل همکاری شرکت ماک و تیتان هست؟
15:18  1392/08/07
پاسخ دادن
امیر
0

قوی ترین پیشرانه ماک mp 10 685 hp هستش که برای بازار استرالیا عرضه شده و در مدل های تیتان و سوپرلاینر این شرکت در استرالیا - ولوو به همراه اسکانیا توی این چند ساله به دنبال این بودن که همیشه قوی ترین موتور رو داشته باشن . ولی مشتری در بازار امروزی به این چیزا اهمیت زیادی نمیده و بیشتر به پارامترهای دیگه نگاه میکنه . الان در اروپا شرکت داف پر فروش ترین کامیون هست با 20 درصد بازار فروش
10:48  1392/08/19

مرتضی
2

یکی دیگر از دلایل کوچک شدن چرخ کامیونها از 12-00-24 به 22/5 به دلیل گشتاور بیشتر دور موتور میباشد.
12:47  1392/06/26
پاسخ دادن
کاربر: مسعود جون
4

با سلام ،
یه سوال دارم :
چرا امروزه ، تایر کامیون ها کوچکتر می شود ؟
مثلا کامیون های 50 سال پیش با قطری دو برابر کامیون های امروزی هستند !
10:38  1392/06/12
پاسخ دادن
حمیدرضا
5

دوست عزیز به این علت تایر ها کوچیک میشه تا ایمنی بره بالا اگه شما به بنز های قدیمی دماغ دار نگاه کنی میبینی تایر بسیار بزرگ و ارتفاع از سطح زمین1متر!!!
خوب اگه این کامیون با سرعت50تا بخوره به یه پراید چی میشه؟
مثل یه تانک از روش رد میشه
اما کامیون های امروزی لاستیک کوچیکتر و ارتفاع کمتری از سطح زمین دارن و این باعث میشه دیگه تو تصادفات روی یک ماشین نرن
17:54  1392/06/18

سعید
4

البته الآن دیگه ولوو قویتره
14:11  1392/06/10
پاسخ دادن
علی
5

تا ماک هست به ماشین های دیگه نمیرسه
15:53  1392/08/01

مرتضی
11

اگه کمی اطلاعات در مورد ماک میداشتی هیچ موقع نمیگی ولوو دیگه قویتره... ماک فرقی نداره در چه سالی باشه همیشه بهترینه
09:53  1392/08/07

کاربر: رامین علیپور
4

خداوکیلی عظمت رو میبینین تو این کامیون نه؟
چیزی جز این میبینین؟!
خوب بود داستان انتخاب ایم ماک رو هم قرار میدادین چون فوق العادس
14:02  1392/06/10
پاسخ دادن
کاربر: ramin_ti
20

ماک از همون اول خیلی قوی بوده
الان ماک های 50 سال پیش تو ایران از volvo قویتره.
ماک=قدرت
11:06  1392/06/10
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عزت اله : دعوتنامه من ششم اومد تا بیستم مهلت تکمیل وجه بود
چانگان : با سلام مال من زده ارسال به خودروسازبا سایپا که تماس گرفتم اسمم هست ولی میگه بخاطر پلاک فعال بهت تعلق نمیگیر درصورتی که اون موقع که پول بلوک کردم عمر پلاکم بالای ۵سال بودطبق اون که آقای ظیغمی گفته بود پول بلوکه کردم با هزار بدبختی الان سایپا دار هم خیانت وهم دزدی میکنه
مهدی : خیلی جالبید شماها! از زمانی که شاهین ۵۷۰ تومن بود پول گذاشتید کنار که از کارخونه ۴۳۰ تومن بخرید. نهایتا بعد از ۲ سال انتظار می خواید شاهین ۶۰۰ تومنی از کارخانه بگیرید. 😂😂😂😂 چقدر طمع کار هستید آخه. همون شاهین اتومات رو هم دیگه نمیدن. الان باید حسرت بخورید چرا شاهین اتومات رو نگرفتید حداقل
تارا v4lx : با سلام من تارا v4lx رو ۱۸ آذر تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشده آذر ماه رو تا کی فاکتور کردن؟
ساینا دوگانه : کسی می‌دونه بی زحمت جواب بده. بعد از دعوت نامه اومدن تا چند روز فرصت واریز وجه داریم ؟
اس تری : چرته پرت محضه چرا قبل سیل تحویل یا فاکتور نمیکردن
J7 : ما یک ماهه کارت ماشین و 15 روزه برگ سبزمون دستمونه. ماشین 21 اسفند فاکتور و بیمه شده اما خبری از تحویل نیست
یوسف : سلام دوستان کسی خبر داره شاهین دستی تحویل زمستان 1403رو میدن یانه
علی : من ثبت نام نقدی ۲۷ شهریورم هنوز شاسی نشدم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهدوی : امیدی نیست برا دوگانه اسفند بنظرتون کوئیک اس جایگزین بزنم بهتر نیست؟؟
امین : داداش خیلیا میگن تحویل فروردین بودیم و فاکتور شدیم ولی تو بخند و رد شو. دروغ زیاد میگن
رز 207 اسفند : تا دیروز منتظر فاکتور بودیم حالا باید منتظر پلاک باشیم
4712 : سلام کسی خبر نداره 4712کی پیام میاد
یعقوب : کسی خبر نداره چی شده. اعصابمون خرد شده. هزار تومان هم دیگه ندارم
سلام : یکی تیست از کسانی که اطلاع دارن ،نتیجه جلسه امردز شواری رقابت چی شد؟لطفا جواب بدین میخوام طلا همو بفروشم منتظر امروز مونده بودم
مازیار : مبارک همه باشه ایشالااااا
علی : تو نمایندگی باید بنویسی بعدم ببری کافینت ثبت کنی بعدم بیاری نمایندگی تحویل بدی
داراب : منم پنجم فاکتور شدم هنوز پلاک نشده
پارس سفارشی 4724 : سلام اره میشه